Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bang&Olufsen vs Bowers&Wilkins vs Burmester vs Harman&Kardon ym...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Silmaauki
    BTCF Member
    • Jan 2015
    • 1712
    • Turku

    #16
    Tää on niin subjektiivista. Mistä sitten kukin pitää. Olen kuullut Range Roverin Meridian settiä eikä säväyttänyt. Eikä tää mun E93:n L7 myöskään mitenkään säväytä. Huonoja ei kumpikaan ole, mutta kotiin ei nää kelpais. Autossa ihan ok.

    Kotona on sitten eri vehkeet.
    E93 335i Aarre, Montego blue
    E90 318i talvipulkka

    Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

    Comment

    • Juppe
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 4541
      • TURKU

      #17
      E9x hifi-tason setti
      No nyt täytyy sanoa, että omassa kulkineessa on juurikin tuo ja on kyllä sanalla sanoen aika paska kokonaisuus. En kehtaisi edes mainosläsyssä liittää mitään hifiin viittaavaa tekstiä markkinoimaan tuota. Jo vuosituhannen vaihteessa DLS/focal erkkasarja + pieni subbari setti hakkas tommosen ihan mennen tullen. Toi soi samalla tavalla kuin perus mersun uutisradio.

      Comment

      • Jarppa63
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2010
        • 757
        • Kerava

        #18
        Originally posted by Silmaauki View Post
        Tää on niin subjektiivista. Mistä sitten kukin pitää. Olen kuullut Range Roverin Meridian settiä eikä säväyttänyt. Eikä tää mun E93:n L7 myöskään mitenkään säväytä. Huonoja ei kumpikaan ole, mutta kotiin ei nää kelpais. Autossa ihan ok.

        Kotona on sitten eri vehkeet.
        Siinä E93 on vähemmän kajareita kuin esim sedanissa ja katto alhaalla ei katosta saa "heijastetta". Vaihdoin oman E93 L7 individualeihin. Parani selkeästi, mutta ei yhtä hyvät kuin E60 Individualit. Vaikka laitteet ja osin kajarit on samat.. Koppa vaikuttaa.

        Jarppa
        BMW i4M50 individual -23
        exiä: BMW 545e -21
        BMW F33 435xd -15
        M550xd-12
        e93 330da -08
        Dodge Stealth RT/TT -91
        Ford Thunderbird SC -91
        Olds Supreme avo -71
        Chevy Chevelle 2d HT -72

        Comment

        • Spetke
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 3446
          • Janakkala

          #19
          Kovasti näköjään porukka moittii Harman Kardonia. Tuota sarjaa on tullut kuunneltua G30 korisessa niin kyllä se on jo valovuoden edellä noita aiempia korimalleja ja väitän, että riittää 99% normaali autoilijoille.
          Lähtökohtaisesti BMW autoissa on ollut ammosilta ajoilta lähtien varmastikkin automaailman paskimmat stereot mitä vain on ollut olemassa.
          Ehkä Tuohon asiaan ei vain ole haluttu panostaa jostakin syystä. E39 oli ne kusisorsat ovissa ja E46 paperi kaiuttimella ei ollut mitään kaikupohjaa / kotelorakennetta jne.
          Ja F10 koppastakin on tehty niin naurettavilla stereoilla, että ei ole edes diskanttikaiuttimia jotka löytyvät jo perus hinnat alkaen autoistakin muilta merkeiltä. En voi ymmärtää BMW ajattelutapaa tuossa asiassa.
          Tehdä hinnat alkaen +50ke auto jossa on paperiset koaksiaalikaiuttimet pikkurillin kynnenkokoisilla magneeteilla etuovissa. No joo, onhan noihinkin autoihin rahalla saanut parempia vehkeitä, mutta mielestäni tuon perustason setin olisi voinut silti jättää tekemättä ja muuttaa siitä 700€ maksavasta hifi setistä vakio vehkeet jotka kuuluu auton hintaan. Rahalla olisi sitten voinut halutessaan ostaa H&K tai B&U..

          Omassa G30 530e joutui väkisinkin ruksittaan B&W setin ettei rupea jälkeenpäin kaduttamaan ja kyllä se ainakin minun korvaan on jo niin riittävä kuin vaan osaa toivoa, ja hiljaisessa autossa kuulostaa varmasti paremmalta kuin jossakin perus skodassa.
          Ja viimeisimmässä ohjelmistopäivityksessä näytti tulevan taajuuskorjainkin valikkoon, vaikka ei sillä taida mitään tehdä...:think
          ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

          Comment

          • makek87
            Bimmer Rookie
            • Dec 2013
            • 101
            • Helsinki

            #20
            Originally posted by Silmaauki View Post
            Tää on niin subjektiivista. Mistä sitten kukin pitää. Olen kuullut Range Roverin Meridian settiä eikä säväyttänyt. Eikä tää mun E93:n L7 myöskään mitenkään säväytä. Huonoja ei kumpikaan ole, mutta kotiin ei nää kelpais. Autossa ihan ok.

            Kotona on sitten eri vehkeet.
            Oliko kyseessä nimenomaan Meridian signature sound system? Eli se kallein ja paras niistä? Ne kaksi muuta on selvästi halvempia ja heikompia settejä.. Hinnassakin monen tonnin ero..

            Muuten kiitoksia vastauksista!! Niin ajattelinkin että musiikin ystävänä kannattaa panostaa parhaisiin tehdashifeihin.
            Ne kun ei juuri tuo lisähintaa autolle, jos käytettyjä katselee vaan kokonaisuus ratkaisee.
            Toki harvemmassa bemarissa Saksassakaan on esimerkiksi B&O hifejä, vaan kyllä ne Kardonit löytyy monesta. Eli autoja karsiutuu aika paljon pois valikoimasta, jos hifeillä on paljon painoarvoa.

            PS. Olisi mukava kuulla vertailua, jos joku on kuullut Superbin 12 kaiuttimen/610w Canton systeemiä ja jotain näitä H&K kokoonpanoja esimerkiksi nykyaikaisissa bemareissa jne. Kuinka paljon eroa löytyy, vai löytyykö ja kumman hyväksi.
            Last edited by makek87; 29-11-2018, 08:06.

            Comment

            • juBz
              BTCF Member
              • Jan 2011
              • 580
              • Espoo

              #21
              Itsellä oli individual audio vanhassa e92, minusta soi kyllä todella hyvin. Nykyisessä F31 harman kardonit ja ovat kyllä huomattavasti heikommat.

              Harmi ettei G20 saa b&w. Volvossa ainakin soivat makeasti.
              F20 M140i xdrive - 18 Alpinweiss 3
              E30 318i - 88 Alpinweiss II

              Ex F31 330d M-sport -14, E92 335i M-sport -09, E36 328i M-sport -96, E36 323ti - 98, E36 318is -94, E36 316ti x2 -99, E34 525i M-technic -90, E30 316i -89

              Comment

              • Dualfun
                Moderator
                • Jan 2003
                • 17825
                • PKS

                #22
                Originally posted by Jarppa63 View Post
                Siinä E93 on vähemmän kajareita kuin esim sedanissa ja katto alhaalla ei katosta saa "heijastetta". ... Koppa vaikuttaa.
                Tämä! Ero eri korimalleissa on ainakin E9x (ja E46) valtava. Omat havainnot on, että järjestys menee näin huonoin-paras: Cabrio - Touring - Coupe - Sedan. En ole F-sarjaa kuullut tarpeeksi eri korimalleissa ja erilaisilla audiopaketeilla, jotta osaisin saman vertailun tehdä, mutta pikainen fiilis on että erot saman mallisarjan eri korimallien välillä ovat selkeästi kaventuneet uudemmissa.

                Uusissa autoissa ehdoton oma minimi on H&K, ja F30/F31 korissa sellainen ainakin toimii loistavasti (yo. F31 kuunnellut enemmänkin). Sellainen meni myös perhepiiriin tulevaan G20 tilaukseen, koska todettiin yhdessä että siitä Hifistä ei tee mieli oikein kuunnella edes merisäätä - jos siis vanhat merkit pitää paikkaansa ja audiopaketit on samaa tasoa kuin edeltävässä F30.
                E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                E30 325i Touring
                ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                E28
                ///M535i '87 zinnoberrot
                ½ E46 316ti Compact
                ///M-Sport '04 imolarot2
                ½ E36
                ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                Muut talouden vehkeet: E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                Comment

                • 205/65-15H
                  BTCF Member
                  • Mar 2008
                  • 1422

                  #23
                  Vähän OT mutta ihan parasta autokäyttöön ois vastamelukuulokkeet ja musat kännystä. Vaimentaa samalla rengas ym. äänet ja musa kuuluu hienosti. Toki ei käy kaikille ja kaikkiin tilanteisiin mutta kantsii jokaisen joskus kokeilla vaikka ois kuinka hyvät hifit nyt autossa.
                  e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
                  e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
                  Ioniq5 AWD -22
                  Leaf 40kwh -18

                  Comment

                  • Antti O
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6929
                    • N/A

                    #24
                    Originally posted by 205/65-15H View Post
                    Vähän OT mutta ihan parasta autokäyttöön ois vastamelukuulokkeet ja musat kännystä. Vaimentaa samalla rengas ym. äänet ja musa kuuluu hienosti. Toki ei käy kaikille ja kaikkiin tilanteisiin mutta kantsii jokaisen joskus kokeilla vaikka ois kuinka hyvät hifit nyt autossa.
                    Testasin Renaultin RS Clioa ja Bosen QC35 Mk2, toimi tosi hienosti ja hävisi kaikki ylimääränen ääni. Spotifyä kuuntelin.
                    Voisin ehkä miettiä joskus pitkän matkan ajamista noin.

                    Palaten itse asiaan, omat kokemukset lähinnä E46/E90 mallista hifipaketeista. E46 sedani H/K paketilla vs. merisää basic stereoilla, eli se halvin versio. Tosi iso ero..
                    Tossa talvi E46 missä on perus stereot, ei kyllä juurikaan halua musiikkia kuunnella.
                    Sitävastoin E46 sedani H/K paketilla joku michael jacksonin man in the mirror toimi niin hienosti ja subikin kivasti antoi matalaa sieltä hattuhyllyn alta, sanosin että itselle varsin riittävä.
                    Nyt kun on toi 330ci e46 ja siinä on ne halvimmat stereot navilla, ei kyllä viitsi kun yle puhetta kuunnella. Ankeaa.
                    Mutta eipä noita autoja voi ihan joka tapauksessa jättää ostamatta yhden varusteen puuttumisen takia. En ole retrofittaamassa tai ostelemassa mitään bavsoundin pakettia tohon.

                    E90 LCI farkku, kuuntelin hifi dsp paketilla kesällä. Tykkäsin hitosti, en keksi mitään huonoa. Varmasti riittää monelle peruskuskille, mutta toki ketkä haluaa parasta tai tietää paremmasta ei varmaan nekään sit riitä. Itselle olisi varsin ok..
                    Last edited by Antti O; 30-11-2018, 11:14.

                    Comment

                    • Rale
                      BTCF Member
                      • Jul 2005
                      • 1481
                      • Porvoo

                      #25
                      Toivotaan ainakin ostajien kannalta, että tuo B&W soi nätisti. Sillä vaikka uuteen tulevaan X5:een toi setti maksaa karvan vajaa 6k€

                      Comment

                      • Puistis
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2013
                        • 849
                        • 09

                        #26
                        Originally posted by Rale View Post
                        Toivotaan ainakin ostajien kannalta, että tuo B&W soi nätisti. Sillä vaikka uuteen tulevaan X5:een toi setti maksaa karvan vajaa 6k€
                        E-sarjan meseen Burmester 3D 7,7K€ ja vaatii pitkän listan muitakin lisävarusteita (mm. kattoluukun) että tuon saa ruksittua. Vajaa 14k€ taisi tulla hinnaksi.

                        Olisi mielenkiintoista kuulla miten B&O:t soi verrattuna H/K:n settiin missä on kaiuttimet jo vaihdettu parempiin ja ovet vaimennettu.
                        Last edited by Puistis; 30-11-2018, 13:22.

                        Comment

                        • BFI18
                          BTCF Member
                          • Aug 2012
                          • 1456
                          • Turku

                          #27
                          H&K settiä oon kahdessa F-sarjan bemarissa kuunellut ja mulle se on riittävän hyvä, jopä uutena varmaan sen reilun tonnin arvoinen. Uuden Touaregin, olisiko ollut Dynaudio, soi kyllä mukavasti myös. F2x (676) hifisetti on aika paljon HK:ta (674) huonompi, mutta oletetustikin esim. E9x perushifejä reilusti parempi.
                          Tuo B&W olisi kiva kuunella jossain autossa.
                          G26 i4 M50 Black Sapphire

                          Comment

                          • Puistis
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2013
                            • 849
                            • 09

                            #28
                            Originally posted by BFI18 View Post
                            F2x (676) hifisetti on aika paljon HK:ta (674) huonompi, mutta oletetustikin esim. E9x perushifejä reilusti parempi.
                            Johtunee osittain ainakin siitä että F2x mallissa ei ole hifisetissä diskantteja.

                            Comment

                            • jani73
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2004
                              • 4317
                              • Turku

                              #29
                              Originally posted by 205/65-15H View Post
                              Vähän OT mutta ihan parasta autokäyttöön ois vastamelukuulokkeet ja musat kännystä. Vaimentaa samalla rengas ym. äänet ja musa kuuluu hienosti. Toki ei käy kaikille ja kaikkiin tilanteisiin mutta kantsii jokaisen joskus kokeilla vaikka ois kuinka hyvät hifit nyt autossa.
                              Mulla on E34 ja alla hakkapeliitta 8:t, eikä sisälle kuulu juuri mitään melua renkaista. Ikkunoiden läpi kyllä kuuluu muiden autojen nastojen rapina.

                              Comment

                              • Remotion
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2003
                                • 15212
                                • Ajamisen Iloa

                                #30
                                Originally posted by pyroz View Post
                                Paljon parjausta. Varmasti osittain tottakin tuo eri varustetasojen väliset tahalliset rampauttamiset myynnin edistämiseksi. Mutta on kyllä sanottava, että ei ole ikävä sinne 90-luvulle orkkis hifivarusteiden pariin
                                Mentiin pitkälle 2000-lukuun ennenkuin maailmaan tuli ensimmäistäkään autoa missä oli rehellisesti hyvä äänentoisto mikä sai unohtamaan että nyt kuunnellaan kaiuttimia, vaan kuulija uppoaa luonnollisesti äänimaailmaan ja nauttii ajaessaan täydellisesti ja luonnollisesti toistetusta musiikista joka aiheuttaa tunteita ja toimii niin mikro kuin makro dynamiikaltaan.

                                90-luvun tuunaus oli pakollinen välivaihe ja hyvä kolaus autovalmistajille lähteä edes etsimään dynaamista äänentoistoa, siihen astihan se oli ollut sellaista jugurttipurkkien kopinaa. Silti kesti aikaa ennenkuin päästiin äänikuvallisiin asioihin ja ymmärrettiin auton akustiikkaa ja syyseurausyhteyksiä.

                                Tuunaaminen toimii monesti pienellä viiveellä. Vaikka tuunatessa asiat tehdään yli korostaen ja äärimmäisyyksiin, niin se usein saattaa kutittaa autovalmistajia oikeista hermoista ja 5-10v päästä nähdään samoja ajatuksia jalostuneemmassa muodossa filtteröityneenä uusiin autoihin.
                                Last edited by Remotion; 01-12-2018, 16:26.
                                Z3 coupé individual

                                F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                                E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎