Announcement

Collapse
No announcement yet.

F31 sai töötin perään

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • S.P.R
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2003
    • 1009
    • Oulu area

    F31 sai töötin perään

    Pysähdyin valoihin ja takana tullut golf törmäsi perään. Jysäys oli aika kova ja luulin, että nyt on koko puskuri paskana. Vetokoukku sattui olemaan paikallaan ja oli ilmeisesti osunut golfin johonkin palkkiin kilven takana kun ei ollut uponnut syvälle. Bemun puskurissa ei näkynyt mitään jälkiä äkkiseltään. Nyt vain mietityttää kuinka herkästi koukun rakenteet ottaa itseensä? Voikohan siellä olla jotain vääntynyt vaikka mitään ei päälle näykään?
  • Scitso
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2002
    • 2816
    • Kuusankoski

    #2
    Ehdottomasti tarkastukseen, runkopalkkiin ja puskurin alle voi tulla vaurioita vaikka eivät ulospäin näi selkeästä
    E34 525i Touring -96 "Iris"
    E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
    E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
    E46 328ia Sedan -98 "HOI"
    E61 530d Touring -04

    ex. E39 520ia Touring -98
    ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
    ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
    ex. E28 520i -82

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16360
      • Asikkala

      #3
      Golffin vakuutusyhtiö kiittää kuskia...

      Comment

      • |foder|
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2006
        • 6988
        • Forssa

        #4
        Metallit puskurin sisällä mahdollisesti painuneet/joustaneet. Ja niitä mahdollisia vaurioita pitää etsiä pidemmältä kuin vain puskurin takana olevasta palkista. Ne voimat johtuu korissa aika pitkälle.
        Muovilla "muisti" ja palautuu erittäin lähelle alkuperäistä muotoa, kätkien todelliset vauriot.
        Nyt:
        E82 135i -11

        Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

        Comment

        • Zeta
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7485
          • Kotona

          #5
          Originally posted by |foder| View Post
          Muovilla "muisti" ja palautuu erittäin lähelle alkuperäistä muotoa, kätkien todelliset vauriot.
          Jep, joskus tuli vähän vastaava juttu. Ulospäin ei juuri mitään mutta kaikki joustoraudat sun muut meni vaihtoon. Kannattaa myös katsoa, että vaikka puskuri on nyt takaisin kohdillaan, ettei siitä tule sellaista rämisevää lerjua jos jännite muovista on mennyt.
          -
          Käyttöautona: F20
          Myydään: DELL pöytätietokone **130e**
          Myydään: HP 14" kannettava tietokone **170e**
          -

          Comment

          • S.P.R
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2003
            • 1009
            • Oulu area

            #6
            Ok homma. Perjantaina menee autoklinikalle tarkastukseen. Pitäisi olla asiantunteva paikka. Nyt kun tarkemmin katsoin niin puskurin ja pellin sauma näyttäisi vähän irvistävän toiselta puolelta. Vähän mutta pisti kuitenkin silmään.

            Comment

            • ritariässä
              BTCF Member
              • Jan 2006
              • 3462
              • Raisio

              #7
              Kuvassa max kävelyvauhdissa törmätty ja puskurin takana pehmeä alumiininen välikappale ennen varsinaista koripalkkia ottanut joustoa jo kivasti. Noi muovin takana olevat ottaa tarkoituksellisesti heti nokkiinsa vaikka pintamuovi ns ok.
              Last edited by ritariässä; 26-12-2018, 16:04.

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10943
                • Joensuu

                #8
                Ehdottomasti kannattaa tarkistuttaa. Helposti tulee piileviä vahinkoja, varsinkin kun sanoit olleen kova jysäys.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • S.P.R
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2003
                  • 1009
                  • Oulu area

                  #9
                  No niin. Kävin tarkastuksessa ja lopputulos oli - ei näkyviä vaurioita. Ei kyllä edes katsottu auton alle eli ihan yhtä tyhjänkanssa. No samapa tuo jos koukku pysyy paikallaan..

                  Comment

                  • Zeta
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7485
                    • Kotona

                    #10
                    Originally posted by S.P.R View Post
                    No niin. Kävin tarkastuksessa ja lopputulos oli - ei näkyviä vaurioita. Ei kyllä edes katsottu auton alle eli ihan yhtä tyhjänkanssa. No samapa tuo jos koukku pysyy paikallaan..
                    Okei, noin uudessa autossa itsellä ei riittäisi tuollainen ylimalkainen tarkistus (jossei edes nosturilla käynyt) mutta jos omistajaa tyydyttää niin....:think
                    -
                    Käyttöautona: F20
                    Myydään: DELL pöytätietokone **130e**
                    Myydään: HP 14" kannettava tietokone **170e**
                    -

                    Comment

                    • S.P.R
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2003
                      • 1009
                      • Oulu area

                      #11
                      En oikein tiedä mitä ajatella asiasta. Luulisi ammattimiehien tietävän mitä tekee.. Onhan se omituista ettei halunnut edes vilkaista pohjaa vaikka koukun rungon vaurioista oli puhetta. Jostain syystä oli siis varma ettei siellä mitään ole. Pitää kai itse vielä viikonloppuna tunkata auto ja katsoa.

                      Comment

                      • Clavurion
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 9093
                        • Oulu

                        #12
                        Ei sinne puskuria irrottamatta välttämättä kunnolla näe.
                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        • Gemmi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2010
                          • 3355
                          • Espoo

                          #13
                          Tylysti vaan toiseen paikkaan arvioitavaksi, pakko se puskuri on irrottaa että näkee mitä sielä on oikeesti tapahtunu.

                          Comment

                          • MarQu
                            Moderator
                            • Mar 2006
                            • 5512
                            • Vaasa

                            #14
                            tyly tosiasia on se että toisia ei vain kiinnosta edes katsoa sinne autoon. Muutamia vuosia takaperin täkäläinen merkkikorjaamo oli varma ettei keulakolari voi aiheuttaa moottorin/vaihdelaatikon tukikumien rikkoutumista. "meneppä poika takaisin kouluun" kommentien saattelemana lähdin pois. Noh molemmat moottorin tukikumit oli revenny ja laatikon kannakerauta poikki.
                            sigpic

                            Comment

                            • Lördagskorv
                              Aluevastaava
                              • Nov 2016
                              • 2095
                              • Lohja city

                              #15
                              Melko erikoista toimintaa.

                              Luulisi kuitenkin autoklinkan olevan tuosta kiinnostunut, koska heillehän lisätyö = lisää laskutusta.

                              Kyllä se on lähtökohtaisesti niin että jokaisesta kolarista tai töytäisystä tulee auton maalipintaa vaurioita, jotka vaativat vähintään myllyttämistä.

                              Veisin sinuna toiseen paikaan vielä näytille.
                              Vastaavissa tapauksissa olen aina vienyt merkkiliikkeeseen, vaikka vakuutusyhtiö suositteleekin jotain heidän halvinta murskaamoaan.
                              Ainakin tähän asti olen ollut tyytyväinen merkkiliikkeen toimintaan kustannusarvioiden laskemisen osalta.

                              Kummasti ääni muuttuu aina kellossa, kun korjaamolla huomataan ettet ole mikään perus pena liisariauton kanssa.
                              E92 M3 -10 Jerezschwarz
                              E28 528i -84 Diamantschwarz
                              G20 320e -22 Sunset Orange
                              Youtube @wheelwallgarage Instagram: @alexxmichael

                              E92 M3 -08 Silverstone 2
                              E38 740i -00 Imolarot 2
                              E46 320d -02 Orientblau

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎