memebuy23buy

Osien keltapassivointi, minne viedä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lördagskorv
    Aluevastaava
    • Nov 2016
    • 2102
    • Lohja city

    Osien keltapassivointi, minne viedä?

    Onkos porukalla kokemusta, että minne kannattaa viedä osia keltapassivoitavaksi?

    E28in konehuoneesta muutama kilo pulttia, mutteria, konepellin lukkoja, tehostinnesteen säiliöt yms.

    Yhden threadin löysin vuodelta 2008, mutta se tieto oli jo vanhentunutta.

    Hakusessa harrastajaystävällinen paikka Turku-TRE-HKI akselilta.

    :think:think
    E92 M3 -10 Jerezschwarz
    E28 528i -84 Diamantschwarz
    G20 320e -22 Sunset Orange
    Youtube @wheelwallgarage Instagram: @alexxmichael

    E92 M3 -08 Silverstone 2
    E38 740i -00 Imolarot 2
    E46 320d -02 Orientblau
  • E39touring
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2004
    • 203
    • Janakkala

    #2


    Voin suositella.

    Comment

    • Jamppa
      BTCF Member
      • Jul 2002
      • 387
      • Kerava

      #3
      Originally posted by E39touring View Post
      Juu, itsekkin käytin tuota paikkaa. Voi suositella.

      Comment

      • Antti O
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6948
        • N/A

        #4
        Minullakin hyviä kokemuksia Lahden sähkösinkityksestä, kannattaa soittaa sinne.

        Comment

        • Lördagskorv
          Aluevastaava
          • Nov 2016
          • 2102
          • Lohja city

          #5
          Kiitos!
          E92 M3 -10 Jerezschwarz
          E28 528i -84 Diamantschwarz
          G20 320e -22 Sunset Orange
          Youtube @wheelwallgarage Instagram: @alexxmichael

          E92 M3 -08 Silverstone 2
          E38 740i -00 Imolarot 2
          E46 320d -02 Orientblau

          Comment

          • jouni.325
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2007
            • 2860

            #6
            Löytyykö etelä-pohjanmaan alueelta kuinka? Onko tuo passivointi kuinka kestävä?
            Täällä löytyy kiilloitus harrastukseni http://www.aijaa.com/folders.php?act=subfolder&i=28873


            Autokerhon Facebook sivu tykkää tökkää jaa
            https://www.facebook.com/xtremecustomcars/
            Myös projekti kertomus fasessa

            Comment

            • _BBS_
              BTCF Member
              • Jan 2012
              • 166
              • Vantaa

              #7
              Originally posted by jouni.325 View Post
              Löytyykö etelä-pohjanmaan alueelta kuinka? Onko tuo passivointi kuinka kestävä?
              Ylistarossa http://www.terasmaki.fi/etusivu.htm . Suosittelen edullinen ja hyvä
              Näillä mennään:
              E30 318ia swap m42b18


              Exät:
              E87 120d "japanrot"
              E30 325i Cabriolet med BBS RS
              E21 315 med BBS RS
              E30 320i 2d med BBS RS
              + 10 muuta katiskaa.

              Comment

              • Thuppu
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2007
                • 3626
                • Seinäjoki

                #8
                Originally posted by _BBS_ View Post
                Ylistarossa http://www.terasmaki.fi/etusivu.htm . Suosittelen edullinen ja hyvä
                Kallis ja hieman laadussakin sanomista nykyään. Minimitaksa on sen 50 vaikka yhen pultin veisit sinkittäväksi. Lisäksi ei oikeen tasalaatusta jälkeä tuu, kovin usein on kaikkea kökköjälkiä, naarmuja ja mattapintaa.
                BMW 740iA "ALPINA"
                BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                Comment

                • _BBS_
                  BTCF Member
                  • Jan 2012
                  • 166
                  • Vantaa

                  #9
                  Originally posted by Thuppu View Post
                  Kallis ja hieman laadussakin sanomista nykyään. Minimitaksa on sen 50 vaikka yhen pultin veisit sinkittäväksi. Lisäksi ei oikeen tasalaatusta jälkeä tuu, kovin usein on kaikkea kökköjälkiä, naarmuja ja mattapintaa.
                  Itsellä kokemukset 4vuoden takaa niin silloin maksoi ämpärillinen pultteja plus jarru osat sen 50. No hyvä tietää seuraavan kerran ku tarvii käyttää
                  Näillä mennään:
                  E30 318ia swap m42b18


                  Exät:
                  E87 120d "japanrot"
                  E30 325i Cabriolet med BBS RS
                  E21 315 med BBS RS
                  E30 320i 2d med BBS RS
                  + 10 muuta katiskaa.

                  Comment

                  • jokes911
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2008
                    • 875
                    • Espoo

                    #10
                    Originally posted by jouni.325 View Post
                    Onko tuo passivointi kuinka kestävä?
                    Kerran eräs metallirakenteita valmistavassa firmassa oleva tuttu totesi tuosta keltapassivoinnista että se on ns. kolmen koon käsittely..."kauniina käyttäjän käteen"...
                    2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
                    2022 X3 Charged Edition Msport
                    1999 Honda CBR 900 SC33
                    2009 Husqvarna SMR 510
                    2017 KTM EXCF 350

                    Comment

                    • Lördagskorv
                      Aluevastaava
                      • Nov 2016
                      • 2102
                      • Lohja city

                      #11
                      Originally posted by jokes911 View Post
                      Kerran eräs metallirakenteita valmistavassa firmassa oleva tuttu totesi tuosta keltapassivoinnista että se on ns. kolmen koon käsittely..."kauniina käyttäjän käteen"...
                      No näinhän se oikeasti on.
                      Itseä vaan kiinnostaa tuo OE henkisyys ja kusenkeltaiset mutterinpäät nyt on vaan se juttu!

                      Kyllä mielestäni perus sinkkaus pesee keltapassivoinnin mennen tullen
                      E92 M3 -10 Jerezschwarz
                      E28 528i -84 Diamantschwarz
                      G20 320e -22 Sunset Orange
                      Youtube @wheelwallgarage Instagram: @alexxmichael

                      E92 M3 -08 Silverstone 2
                      E38 740i -00 Imolarot 2
                      E46 320d -02 Orientblau

                      Comment

                      • Skarpa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2007
                        • 3424
                        • Kotka

                        #12
                        Originally posted by Lördagskorv View Post
                        No näinhän se oikeasti on.
                        Itseä vaan kiinnostaa tuo OE henkisyys ja kusenkeltaiset mutterinpäät nyt on vaan se juttu!

                        Kyllä mielestäni perus sinkkaus pesee keltapassivoinnin mennen tullen

                        No keltapassivointi on sähkösinkityksen lisäkäsittely, että sen puoleen samasta asiasta kyse. Perus kirkkaissa sähkösinkityissä pulteissa taas on sinipassivointi. Nykyisellään noilla ei taida olla kummoista eroa keskenään. Aiemmin, kun keltapassivoinnissa voitiin vielä käyttää kromi-6:tta se oli ilmeisesti aika paljon sinipassivointia kestävämpi käsittely. Kuumasinkityksessä taas kalvonpaksuus ja sen myötä korroosionkesto on ihan toista luokkaa kuin sähkösinkityissä. Itse olen alustassa pyrkinyt käyttämään kuumasinkittyjä riippumatta alkuperäisten osien käsittelystä.
                        Last edited by Skarpa; 18-01-2019, 06:42.
                        BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                        E30 Armo "330i"

                        Comment

                        • Antti O
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 6948
                          • N/A

                          #13
                          Tyhmä kysymys, mutta jos kuumasinkittää pultteja sun muita osia tarviiko kierteet jotenkin aukaista ennen käyttöä. Eikös se kalvonpaksuus ole jo reilusti paksumpi vs. sähkösinkitty.

                          Comment

                          • Rale
                            BTCF Member
                            • Jul 2005
                            • 1483
                            • Porvoo

                            #14
                            Originally posted by Antti O View Post
                            Tyhmä kysymys, mutta jos kuumasinkittää pultteja sun muita osia tarviiko kierteet jotenkin aukaista ennen käyttöä. Eikös se kalvonpaksuus ole jo reilusti paksumpi vs. sähkösinkitty.
                            Tarvii kierteyttää uudelleen.

                            Comment

                            • Pazi88
                              Moderator
                              • Jan 2007
                              • 11218
                              • Oulu

                              #15
                              Originally posted by Skarpa View Post
                              No keltapassivointi on sähkösinkityksen lisäkäsittely, että sen puoleen samasta asiasta kyse. Perus kirkkaissa sähkösinkityissä pulteissa taas on sinipassivointi. Nykyisellään noilla ei taida olla kummoista eroa keskenään. Aiemmin, kun keltapassivoinnissa voitiin vielä käyttää kromi-6:tta se oli ilmeisesti aika paljon sinipassivointia kestävämpi käsittely. Kuumasinkityksessä taas kalvonpaksuus ja sen myötä korroosionkesto on ihan toista luokkaa kuin sähkösinkityissä. Itse olen alustassa pyrkinyt käyttämään kuumasinkittyjä riippumatta alkuperäisten osien käsittelystä.
                              Jep. Vanhat keltapassivoidut osat on oikeen kestäviä pinnaltaan, mutta uudet ei.. Ja perus sähkösinkityt pultit tahtoo melkeen hapettua rumaksi jo parissa vuodessa, oli ne missä vaan autossa. Kuumasinkityt kestää oikeen hyvin alustassakin. Jos ei pulttikauppaa ole lähellä, niin biltemassakin on oikeen hyvä kuumasinkittyjen pulttien valikoima.

                              Instagram, YouTube kanava
                              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                              Comment

                              Working...
                              X