Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kevytautot ...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HC91
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2007
    • 998
    • 29100/310053

    #91
    Originally posted by HTK12 View Post
    Kyllä sellaista perseilyä noilla mopoautoilla, että ei todellakaan samalle porukalle oikean auton kokoisia rajoitettua autoa.
    Sellaista perseilyä näkee ihan kaiken ikäisiltä oikeilla henkilöautoilla, että kyseisille kuskeille ei pitäisi antaa ajettavaksi edes mopoautoa

    Kevytauto tökkii vähän terminä, ajokunnossa max. 1.5tn ajoneuvo voi olla kevyt auto vain sen entisen kangaskauppiaan mielestä.

    Mikäs länsinaapurissa on tilanne niiden EPA-traktoreiden kanssa, miksei unioni ole niistä huolissaan?
    92' ///M5 3.8 individual
    09' 320d xDrive
    16' NIU N1 Sport
    19' NIU U+ Sport

    Comment

    • atcc
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2014
      • 373
      • Joensuu

      #92
      Kyllä minä ainakin laitan oman lapseni paljon turvallisemmin mielin kevytautoon kuin mopoautoon. Mopoauto luo kuljettajalle aivan väärän turvallisuudentunteen. Ainut miltä mopoauto suojaa liikenteestä on vesisade. Jos kevytautoja ei tule niin sitten saa ajaa mopolla/skootterilla, mutta mopoautoa ei tule kulkineeksi.
      F15 X5 M50d -15
      Ex:
      F11 530dA xDrive -11
      E61 530xdA M-sport LCI -07

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10949
        • Joensuu

        #93
        Originally posted by HC91 View Post
        Sellaista perseilyä näkee ihan kaiken ikäisiltä oikeilla henkilöautoilla, että kyseisille kuskeille ei pitäisi antaa ajettavaksi edes mopoautoa

        Kevytauto tökkii vähän terminä, ajokunnossa max. 1.5tn ajoneuvo voi olla kevyt auto vain sen entisen kangaskauppiaan mielestä.

        Mikäs länsinaapurissa on tilanne niiden EPA-traktoreiden kanssa, miksei unioni ole niistä huolissaan?
        On kyllä ihan omalla tasollaan tuo perseily noilla mopoautoilla. Tuollaista EPA raktoria ei saa kulkemaan 150km/h, tuon kevyt auton saa.

        Originally posted by atcc View Post
        Kyllä minä ainakin laitan oman lapseni paljon turvallisemmin mielin kevytautoon kuin mopoautoon. Mopoauto luo kuljettajalle aivan väärän turvallisuudentunteen. Ainut miltä mopoauto suojaa liikenteestä on vesisade. Jos kevytautoja ei tule niin sitten saa ajaa mopolla/skootterilla, mutta mopoautoa ei tule kulkineeksi.
        Omasta mielestäni oli virhe alunperin mitään mopoautoja antaa lapsille. Paljon parempi olisi mielestäni se mopo, niin siinä ehkä paremmin ymmärtäisi keskittyä liikenteeseen eikä tulisi väärää turvallisuuden tunnetta. Joko palataan entiseen takaisin, tai sitten jenkkien malli.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • Oqz
          Bimmer Rookie
          • May 2011
          • 139
          • Espoo

          #94
          Originally posted by HTK12 View Post
          On kyllä ihan omalla tasollaan tuo perseily noilla mopoautoilla. Tuollaista EPA raktoria ei saa kulkemaan 150km/h, tuon kevyt auton saa.
          Millaiseen perseilyyn nuo yleensä syyllistyvät? Kysyn siis ihan vilpittömästä mielenkiinnosta, koska täällä PK-seudulla noita on nykyisin melkoisesti, mutta erottuvat hyvin harvoin käyttäytymisellään muusta massasa. Ne muutamat tapahtumat, jotka olisivat voineet johtaa peltikolariin ilman omaa syytäni, mikäli en itse olisi ollut tilanteessa hereillä ovat johtuneet ihan perus henkilöautoilijoiden tempauksista. Mitä mopoautoilijoista olen huomannut, niin tilannenopeudet esimerkiksi risteyksiin tultaessa ovat välillä turhan suuria ja alhaisten nopeusrajoitusten alueella, jossa pysyvät liikennevirran mukana ajavat välillä aivan kiinni takapuskurissa, mutta molemmat edellämainitut ovat melko tavanomaista toimintaa myös aikuisten taholta.

          Mielestäni nuo kevytautot ovat ideana ihan hyvä kolariturvallisuudeltaan bajamajan tasoisten koppimopojen tilalle. Vaadittavaa ajo-opetusta voisi kuitenkin päivittää sen verran, että kortin saaminen vaatisi teorian lisäksi useamman ajotunnin ja ajokokeen. Tokihan kuka tahansa osaa ajaa ajokokeen siististi, mutta sen läpäisimen vaatisi joka tapauksessa sen, että perusasiat ovat hallussa. Jalankulkijan kannalta tuo 60km/h maksiminopeus on kiistatta törmäystilanteessa huomattavasti vaarallisempi kuin 45km/h, mutta ovatko mopoautoilijat kolaroineet jalankilkijoiden kanssa merkittävästi muita ajoneuvoluokkia enemmän?
          BMW 540iA Touring e39 -98

          Comment

          • MikeDry
            BTCF Member
            • May 2006
            • 6166
            • Helsinki

            #95
            Originally posted by Oqz View Post
            Millaiseen perseilyyn nuo yleensä syyllistyvät?
            Mun kokemukset on että tullaan aika pahasti eteen(liikenneympyrät, kolmion takaa, tilannenopeus, kännytään samaan suuntaan kolmion takaa tms, eli puuttuu se pelisilmä), kun se mopoauto ei kiihdykkään,, roukutaan puskurissa kiinni, siis todella lähellä. Ei anneta tilaa kun olisi mahdollista ohittaa, eli ajetaan vasemmassa laidassa, no ohittajan pitää katsoa että on turvallista, mutta helpottaisi muiden asemia. Nää on ne yleisimmät, kun mopoauto on näkösällä, mut niin harvoin kummikin.
            Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
            Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10949
              • Joensuu

              #96
              Originally posted by Oqz View Post
              Millaiseen perseilyyn nuo yleensä syyllistyvät? Kysyn siis ihan vilpittömästä mielenkiinnosta, koska täällä PK-seudulla noita on nykyisin melkoisesti, mutta erottuvat hyvin harvoin käyttäytymisellään muusta massasa. Ne muutamat tapahtumat, jotka olisivat voineet johtaa peltikolariin ilman omaa syytäni, mikäli en itse olisi ollut tilanteessa hereillä ovat johtuneet ihan perus henkilöautoilijoiden tempauksista. Mitä mopoautoilijoista olen huomannut, niin tilannenopeudet esimerkiksi risteyksiin tultaessa ovat välillä turhan suuria ja alhaisten nopeusrajoitusten alueella, jossa pysyvät liikennevirran mukana ajavat välillä aivan kiinni takapuskurissa, mutta molemmat edellämainitut ovat melko tavanomaista toimintaa myös aikuisten taholta.

              Mielestäni nuo kevytautot ovat ideana ihan hyvä kolariturvallisuudeltaan bajamajan tasoisten koppimopojen tilalle. Vaadittavaa ajo-opetusta voisi kuitenkin päivittää sen verran, että kortin saaminen vaatisi teorian lisäksi useamman ajotunnin ja ajokokeen. Tokihan kuka tahansa osaa ajaa ajokokeen siististi, mutta sen läpäisimen vaatisi joka tapauksessa sen, että perusasiat ovat hallussa. Jalankulkijan kannalta tuo 60km/h maksiminopeus on kiistatta törmäystilanteessa huomattavasti vaarallisempi kuin 45km/h, mutta ovatko mopoautoilijat kolaroineet jalankilkijoiden kanssa merkittävästi muita ajoneuvoluokkia enemmän?
              Kuten tuossa todettiin, niin kolmio ym. väistämissäännöistä ei tunnu osalla porukasta olevan mitään käsitystä tai sitten ne ei kiinnosta. Ajetaan muiden puskurissa kiinni, polkupyörällä joku roikkuu kiinni autossa tms. Asuinalueilla (30km/h alueet) ajetaan niin paljon kun se paska kulkee, ajetaan hiljettämättä tasa-arvoisiin risteyksiin jne. Porukalla mopojen/muiden mopoautojen kanssa ajetaan niin lähekkäin, että olla ihan kosketusetäisyydellä jne. Lähinnä ongelma on näissä se, että porukassa tyhmyys tiivistyy. En sano, että kaikki näin ajaisi, mutta silmiinpistävän moni.

              Se pari ajotuntia ja ajokoe ei riitä muuttamaan asennetta liikenteeseen, joka on selvästi pielessä monilla nuorilla. Kun ikää tulee lisää, niin aletaan vähän miettimään paremmin mikä on järkevää ja mikä ei. Toki se olisi sille kevytautossa olevalle turvallisempaa, kaikille muille ei.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎