Onko monella foorumilaisella jo omistuksessa tai vasta ajatuksissa hankkia vielä toistaiseksi edullinen 1990-2000 -luvun auto, jonka arvon kuvittelee nousevan tulevaisuudessa mutta vielä nousu ei ole lähtenyt kunnolla käyntiin?
Tarkoitan siis efektiä, jonka esim. hyväkuntoiset E30 BMW:t ja ilmajäähdytteiset 911 Porschet jne ovat jo kokeneet ja nousu senkun tuntuu jatkuvan.
Tiedustelen, koska omistukseeni päättyi puoliksi vahingossa alle 150 tkm ajettu mk1 Audi TT 1.8tq 225hv lähes täysin orkkiskuntoisena. Hieman ehkä yllätykseksi ko. mallille ennakoidaan ulkomaisissa artikkeleissa arvonnousua tulevaisuudessa vaikka valmistusmäärä onkin ollut iso. Perusteluina mainitaan vähäinen määrä alkuperäiskuntoisia ja vähän ajettuja yksilöitä, osittain myös aikanaan huomiota herättänyt muotoilu.
Jos pitäisi arvata, veikkaisin arvonnousua myös esim. vähän ajetuille W124 Mersuille, mk2 Golf Gti:lle ja BMW Z3 coupelle, näistäkin osa tuntuu olevan jo noususuhdanteessa.
Ajatuksia? Mikäs sen parempaa olisi kuin harrastaa ja ”tienatakin” vähän samalla.
Tarkoitan siis efektiä, jonka esim. hyväkuntoiset E30 BMW:t ja ilmajäähdytteiset 911 Porschet jne ovat jo kokeneet ja nousu senkun tuntuu jatkuvan.
Tiedustelen, koska omistukseeni päättyi puoliksi vahingossa alle 150 tkm ajettu mk1 Audi TT 1.8tq 225hv lähes täysin orkkiskuntoisena. Hieman ehkä yllätykseksi ko. mallille ennakoidaan ulkomaisissa artikkeleissa arvonnousua tulevaisuudessa vaikka valmistusmäärä onkin ollut iso. Perusteluina mainitaan vähäinen määrä alkuperäiskuntoisia ja vähän ajettuja yksilöitä, osittain myös aikanaan huomiota herättänyt muotoilu.
Jos pitäisi arvata, veikkaisin arvonnousua myös esim. vähän ajetuille W124 Mersuille, mk2 Golf Gti:lle ja BMW Z3 coupelle, näistäkin osa tuntuu olevan jo noususuhdanteessa.
Ajatuksia? Mikäs sen parempaa olisi kuin harrastaa ja ”tienatakin” vähän samalla.
Comment