Announcement

Collapse
No announcement yet.

Maalipinnan keraamipinnoitteet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • exhaust
    Bimmer Rookie
    • Aug 2007
    • 97
    • Kuopio

    Maalipinnan keraamipinnoitteet?

    Mikä on tilanne noissa pinnoitteissa 2019?
    Kehitystä tapahtunut ja hinnat jo kohdillaan?
    Esim. Ceramic PRO 9H, Diamondbrite, Lacroe...

    Saako vanhemman maalipinnan myllytyksellä sopivaksi pinnoitukselle?
    F10 530d -12
  • Antti O
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6891
    • N/A

    #2
    Unohda nyt ihan heti ekana se lacroe. Sillä ei kyllä tee mitään.
    Suosittelen pinnoittamista oikealla keraamisella pinnotteella, talvella helppoa kun voi pestä suolat liuottimella pois ja suojaus pysyy.
    Itellä menossa seuraavana talvena tuo Gtechnic ExoV4+CSL kesäautoon testiin.

    Valitse näistä:

    Ceramic pro
    Korrek cure
    Nanolex si3dhd
    Gtechnic exo v4 + CSL

    Kyllähän se auto on koneellisesti kiillotettava (myllytettävä) ennen pinnoittamista.
    Se on monesti se kallein osa työtä. Toki hinta aina riippuu maalipinnan kunnosta.

    Keraamisen pinnotteen huono puoli on se että jos onnistut jotenki sitä naarmuttamaan vaikka pestessä, sitä ei oikein korjaa muutakun pinnotteen pois myllyttämällä /uusiksi pinnottamalla.
    Last edited by Antti O; 24-06-2019, 07:44.

    Comment

    • kmn
      Moderator
      • May 2009
      • 6014
      • Sipoo

      #3
      Omassa autossa on tuo Nanolexin Si3D HD ja niin oli myös aikaisemmassa M3:ssa. Lisäksi varmaan kymmeniin muihin autoihin on näitä kaveriporukalla lääpitty. Oon itse ollut todella tyytyväinen tuohon ja tuleen laittamaan tuon Nanolexin jatkossakin. Oma mielipide on se, että Ceramic Pron ominaisuudet ei perustele riittävästi kallista hintaa.

      Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
      Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
      --
      Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

      Comment

      • eemi
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2006
        • 297
        • Lahti

        #4
        Mulla oli e91:ssä 2-stepin myllytys ja sen päälle Ceramic pro 9h+light ja e61:ssä oli 3-stepin myllytys ja pelkkä Ceramic pro light.

        Molempiin olin todella tyytyväinen, pelkkä light mikä oli e61:ssä yllätti kestollaan.

        Muista keraamisista pinnoitteista ei ole omakohtaisia kokemuksia, mutta Ceramic prota voin suositella.
        Nyt: G31 520d X-drive -18 M-sport Carbon schwarz

        ex:
        e70 X5 30d -08 M-sport Individual Ruby Schwarz
        e91 320d -11 Alpinweiss III
        e61 530xd LCI -07 M-sport Titansilber
        e46 320d -03 touring M-Sport II Black Sapphire Metallic
        e39 520i -97 touring Schwarz II
        e34 525i -89 Luxorbeige metallic
        e34 520i -89 Diamantschwarz

        Comment

        • RikuBMW
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2006
          • 712
          • Laitila

          #5
          Nanolexin Si3dHD on itellä käyttis-Mersussa ja olen kyllä ollut tyytyväinen. Nyt n. 1,5v käyttöä takana. Säännöllisesti huollettuna (Nanolexin oma pesu pinnoite) pysyy auton puhtaana pito erittäin helppona. Suosittelen
          Itsellä ihan liikkeen pinnoittama, eli itse pinnoitteen laittamisesta ei ole kokemusta.
          Mercedes-Benz Vito 114Cdi vm.-17
          Mercedes-Benz C200Cdi vm.-16
          Bmw E30 320i Cabriolet vm.-90 bagged

          Comment

          • Lördagskorv
            Aluevastaava
            • Nov 2016
            • 2094
            • Lohja city

            #6
            Originally posted by kmn View Post
            Omassa autossa on tuo Nanolexin Si3D HD ja niin oli myös aikaisemmassa M3:ssa. Lisäksi varmaan kymmeniin muihin autoihin on näitä kaveriporukalla lääpitty. Oon itse ollut todella tyytyväinen tuohon ja tuleen laittamaan tuon Nanolexin jatkossakin. Oma mielipide on se, että Ceramic Pron ominaisuudet ei perustele riittävästi kallista hintaa.
            Täysi komppaus tälle.

            E28ssa on perus SI3D (ei HD)
            E38ssa on sitten SI3D HD

            Molemmat toimii hyvin ja kun harrasteesta on puhe, niin pesukulutus on todella vähäistä loppupeleissä.
            Faijan E39 on perus SI3D ja tämä on ympärivuotisessa käytössä.
            1.5v nyt ollut harjapesukäytössä ja kyllä on pinnotetta jäljellä vielä ihan reippaasti.

            EDIT:
            Molempiin pinnotteisiin tulee kyllä pesunaarmua vaikka on kolmen saavin taktiikka ja vimpanpäälle kintaat + kuivauskamat
            E92 M3 -10 Jerezschwarz
            E28 528i -84 Diamantschwarz
            G20 320e -22 Sunset Orange
            Youtube @wheelwallgarage Instagram: @alexxmichael

            E92 M3 -08 Silverstone 2
            E38 740i -00 Imolarot 2
            E46 320d -02 Orientblau

            Comment

            • Antti O
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6891
              • N/A

              #7
              Kuten miekin totesin, samanlailla ne pinnotteetkin naarmuuntuu.
              Jos haluaa pitää kesäauton minttinä, onko parempi ratkaisu ajaa kerran talvessa viimeistelykombolla yli ja vahata se.. vs. katella niitä naarmuja useampi kesä. :think
              Näkisin keraamisen pinnoitteen parhaan hyödyn semmosessa autossa millä ajetaan talvella, se pesu on vaan niin ylivertasen helppoa kun kestää paiskata hiilivetyliuotin+foami esipesuksi, huuhdella ja ihailla puhdasta pintaa minkä viimeistelee kinnaspesulla.

              Normaali nanolexin si3d on ainaski niin vammanen laittaa, etten suosittele sitä kellekään. En tykkää tommosista mitä pitää hinkutella.
              Kun on semmosiakin tuotteita minkä levittää paneeliin ja pyyhkii pois, kuten Gtechnic.
              Gyeonilla on myös hyviä pinnotteita, mutta itellä ei ole kokemusta. Monet tuntuu kehuvan.
              Last edited by Antti O; 24-06-2019, 12:47.

              Comment

              • konsumies
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 1044
                • Turkkussesss

                #8
                Vähän aiheeseen liittyen...

                Mulla menee e61 etu- ja takapuskureiden maalaukseen ensi viikolla. Carbonscwartz kun on värinä, täytynee kiillotta loppuraato maalauksen jälkeen ettei puskurit kiillä liikaa. Kannattaako tuohon ottaa esim. 2-steppi ja pinnoite?
                Seat Leon Cupra ST
                F20 116d
                e87 116i

                Comment

                • exhaust
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2007
                  • 97
                  • Kuopio

                  #9
                  Kiitoksia kommenteista.

                  Osaajat tietty vetää itse noita pintaan, mutta onko suositella jotain kaupallista toimijaa Kuopion talousalueella?
                  F10 530d -12

                  Comment

                  • Antti O
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6891
                    • N/A

                    #10
                    Kysäses tarjous pp detaililta, en tunne henkilökohtaisesti mutta kirjoittelee facebookin autonhoitoryhmässä ja vaikuttaa hyvinkin laadukkaalta firmalta.
                    Tekee kiillotuksia, ja myös pinnoittaa Curella.

                    Log into Facebook to start sharing and connecting with your friends, family, and people you know.

                    Comment

                    • ssamuu
                      BTCF Member
                      • Jul 2013
                      • 146
                      • Lieto

                      #11
                      Mulle laitettiin tohon käyttikseen viimekesänä Korrekin Cure ja nyt keväällä se oli jo antautunut. Kilsoja takana ~13tkm. Näitä juttuja on ymmärtääkseni enemmänkin ja myös suuri osa asentajista vaihtanut merkkiä tässä lähiaikoina. Ihan vaan vinkkinä
                      E36 ///M3 Cabrio
                      E30 318iS

                      Comment

                      • eemi
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2006
                        • 297
                        • Lahti

                        #12
                        Originally posted by ssamuu View Post
                        Mulle laitettiin tohon käyttikseen viimekesänä Korrekin Cure ja nyt keväällä se oli jo antautunut. Kilsoja takana ~13tkm. Näitä juttuja on ymmärtääkseni enemmänkin ja myös suuri osa asentajista vaihtanut merkkiä tässä lähiaikoina. Ihan vaan vinkkinä
                        Ei vakuuttanut Cure täälläkään sivusta seuranneena.

                        Porukat osti G31 ja siihen laitettii heti uutena tuo Cure. Talvikeleillä autoon jysähti suolapaska niin kovaa kiinni ettei meinannut saada irti ja pikitahrat myös jysähti kunnolla kiinni. Isä soitti Laakkosen kautta pinnoittajan tehneeseen firmaan ja siellä pinnoittaja sanoi että lian kiinni tarttuminen johtuu siitä että äitini pitää autoa työpäivien ajan lämpöisessä tallissa Autolla oli siis tässä kohtaa ajettu muutama tuhat kilometriä.

                        Autoon laitettiin sitten Ceramic pro 9h+light eikä ongelmia ole sen jälkeen ollut lian tarttumisen kanssa.
                        Nyt: G31 520d X-drive -18 M-sport Carbon schwarz

                        ex:
                        e70 X5 30d -08 M-sport Individual Ruby Schwarz
                        e91 320d -11 Alpinweiss III
                        e61 530xd LCI -07 M-sport Titansilber
                        e46 320d -03 touring M-Sport II Black Sapphire Metallic
                        e39 520i -97 touring Schwarz II
                        e34 525i -89 Luxorbeige metallic
                        e34 520i -89 Diamantschwarz

                        Comment

                        • Tomi_L
                          Newbiemmer
                          • Jun 2019
                          • 1
                          • Nurmijärvi

                          #13
                          Originally posted by ssamuu View Post
                          Mulle laitettiin tohon käyttikseen viimekesänä Korrekin Cure ja nyt keväällä se oli jo antautunut. Kilsoja takana ~13tkm. Näitä juttuja on ymmärtääkseni enemmänkin ja myös suuri osa asentajista vaihtanut merkkiä tässä lähiaikoina. Ihan vaan vinkkinä

                          Tervehdys Korrekilta,



                          Sanoisin tähän että jos Korrek Professional Cure antautuu 13tkm ja vuoden käytön jälkeen on paras olla kyseiseen asentamoon yhteydessä.

                          Oikein asennettuna Cure ei antaudu 13tkm jälkeen ellei tässä välissä olla ajettu viikoittain harjapesun läpi tai muuten pidetty erityisen heikosti huolta. Tuskin tästä kyse.
                          Pinnoitteet menee myös ajankanssa ns. "tukkoon" jolloin tarvitaan esim. hiilivetypesu, raudanpoisto joita kannattaa kokeilla.



                          Pinnoitteiden kesto on yleensä on hyvin tapauskohtaista, siihen vaikuttaa moni asia joista kannattaa aina käydä keskustelu valtuutetun asentamon kanssa.



                          Myös pinnoitteen asennuksessa on monta asiaa joiden pitää olla tehty ohjeiden mukaan tai kestonpituus vaihtelee huomattavasti jolloin kyseessä ei ole varsinaisesti pinnoite vaan olosuhteet.


                          Tomi L

                          Comment

                          • kmn
                            Moderator
                            • May 2009
                            • 6014
                            • Sipoo

                            #14
                            No nyt kun saatiin tietotaitoa paikalle, niin mitenkäs tuo Curen asennus eroaa muista kilpailevista tuotteista (esim Nanolex tai Ceramic Pro?). Siis kiinnostaa tämä asia, koska Curen kestosta kyllä on kuullut vähintäänkin jonkin verran juttua. :think

                            Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                            Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                            --
                            Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                            Comment

                            • Juspa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2006
                              • 1222
                              • Pori

                              #15
                              Osoittakaa sellainen pinnoite, josta suolapaska irtoaa pesuaineen (ihan sama mikä liuotin-/hiilivetyaine) levityksellä ja painepesurilla, jos autoa pitää lämpimässä tallissa. Ei varmasti löydy.
                              E70 M-Sport AlpinWeiß 3

                              Ex.
                              F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
                              E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
                              E90 320d -05 Schwartz 2
                              E36 328i touring -97 Diamantschwartz
                              E36 352i -91 Diamantschwartz

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎