Missä pk seudulla kannttaipinnoite asennuttaa, edellisen kerran taisi olla autonhoito.com tekijänä, muta nyt ei tuntunut saii toimivan.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Maalipinnan keraamipinnoitteet?
Collapse
X
-
Originally posted by Newbie View PostMissä pk seudulla kannttaipinnoite asennuttaa, edellisen kerran taisi olla autonhoito.com tekijänä, muta nyt ei tuntunut saii toimivan.
Kysäseppä Stardust pinnoitetta.
Comment
-
-
Originally posted by arben View Post
Ainakin Kesäautoon näkisin 500€ pinnoitteen olevan täysin turhaa?
Kun auto tuossa tämän kesän alussa vaihtoi omistajaa oli pinnoiteessa havaittavissa että se oli tukossa lähinnä perästä ja keulasta, seuraava omistaja pesi kunnon myrkyillä ja kun auton näin sen jälkeen oli pinnoite vielä elpynyt, tosi hieno kiilto. Parastahan tuossa pinnoitteessa on se että paska lähtee joskus jopa pelkällä vaahtopesulla jos on kiirus eikä kerkee kinnastella.
Comment
-
-
Originally posted by Oksanen View PostItsellä taas Nanolexit e61 M5 maalipinnassa oli paras hankinta, parin kesän ajoilla ei autoa tarvinut kuin kinnastella. Pinta-alaa sen verran julmasti ettei pää olisi kestänyt säännöllistä vahausta. Kesäauton kun haluaisi pitää aina puhtaana. Myös kuivaaminen oli helppoa kun vesi pakeni kuin hanhen selästä.
Kun auto tuossa tämän kesän alussa vaihtoi omistajaa oli pinnoiteessa havaittavissa että se oli tukossa lähinnä perästä ja keulasta, seuraava omistaja pesi kunnon myrkyillä ja kun auton näin sen jälkeen oli pinnoite vielä elpynyt, tosi hieno kiilto. Parastahan tuossa pinnoitteessa on se että paska lähtee joskus jopa pelkällä vaahtopesulla jos on kiirus eikä kerkee kinnastella.
Ite pesen talvella aika usein liuottimella, niin ei pääse menemään tukkoon suolasta.
Itellä on ihan sama syy miksi pinnotteet, vaikkei autot isoja olekaan. Ei vaan jaksa turata vahojen kanssa. Ne kuiteski antautuu kun kerran auton pesee oikeasti puhtaaksi suolasta talvella.Last edited by Antti O; 25-10-2019, 08:46.
Comment
-
-
Originally posted by Antti O View PostTyypillisesti nuo keraamiset pinnotteet on juuri tommosia että jos menevät "tukkoon" hiilivetyliuottimella tömäkkä pesu ja shampookinnastelu, ja taas hylkii hienosti.
Ite pesen talvella aika usein liuottimella, niin ei pääse menemään tukkoon suolasta.
Itellä on ihan sama syy miksi pinnotteet, vaikkei autot isoja olekaan. Ei vaan jaksa turata vahojen kanssa. Ne kuiteski antautuu kun kerran auton pesee oikeasti puhtaaksi suolasta talvella.
Itse tosiaan pistin maaliskuun alussa meguirsin carnabau spray vahan,14tkm ajon jälkeen se helmeilee/lika irtoaa vedellä vieläkin.
Kylkilinjoista se menee ”tukkoon”,pesen välillä liukkarilla kyljet puhtaaksi ja suihkaisen pintaan. 8€ purkista on viellä noin puolet jäljellä.
Itte ollut tyytyväinen tohon,helppoa ja halpaa pistää.
Kaverille tuli cure kesällä,siinä kyljet tukossa kesälläkin parin viikon välein.
Itse harkitsen pinnoitetta sitten kun se kestää edes 3kk menemättä tukkoon.Last edited by arben; 25-10-2019, 09:01.
Comment
-
-
Juu ei ole ollut mulla ongelmia tukkoon menemisen kanssa 3 eri pinnotemerkillä.
Kavereilla on myös paljon Gtechnic exo 3/4 + csl, ei mitään ongelmia ole että menisi tukkoon mitenkään.
Mä en ymmärrä miten kesällä pinnote voi mennä tukkoon. Eihän kesällä ole kun kevyttä hiekkaa ja vettä autojen kyljissä mitkä lähtee jo autofoamilla ja huuhtelulla käytännössä kaikki.
Comment
-
-
Originally posted by arben View PostVai oisko se vaan antautunut?
Itse tosiaan pistin maaliskuun alussa meguirsin carnabau spray vahan,14tkm ajon jälkeen se helmeilee/lika irtoaa vedellä vieläkin.
Kylkilinjoista se menee ”tukkoon”,pesen välillä liukkarilla kyljet puhtaaksi ja suihkaisen pintaan. 8€ purkista on viellä noin puolet jäljellä.
Itte ollut tyytyväinen tohon,helppoa ja halpaa pistää.
Kaverille tuli cure kesällä,siinä kyljet tukossa kesälläkin parin viikon välein.
Itse harkitsen pinnoitetta sitten kun se kestää edes 3kk menemättä tukkoon.
Comment
-
-
Originally posted by Juha U View PostOnkohan cure varmasti laitettu oikein puhtaalle hyvin myllytetylle pinnalle ja 2 kerrosta?. Tuon ei pitäisi kesällä tukkoon mennä, jos asennus on tehty oikein ja pesut tapahtuu oikeilla aineillai4 M50
ex: G30 530e xDrive M-Sport
ex: F11 525d xDrive
ex: F11 520d
ex: E91 318i
Comment
-
-
Onko uusille vanteille järkevää haaveilla tekevänsä itse jotain pinnoitusta jotta lika irtoaisi niistä paremmin? Vai vetäisenkö vain normi autovahaa?
Korrekin Cure maksais laitettuna 200€ joten ei nyt oikein ole vaihtoehto kun on jo melkein 1/3 vanteiden hinnasta.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostOnko uusille vanteille järkevää haaveilla tekevänsä itse jotain pinnoitusta jotta lika irtoaisi niistä paremmin? Vai vetäisenkö vain normi autovahaa?
Korrekin Cure maksais laitettuna 200€ joten ei nyt oikein ole vaihtoehto kun on jo melkein 1/3 vanteiden hinnasta.
Comment
-
-
Originally posted by sportpug25 View PostGtechniq C5 on ainakin itsellä toiminut erinomaisesti. Itsellä riitti tuo 30ml 19” vannesarja suojaamiseen, sisältäen sisäpuolen.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostOnko uusille vanteille järkevää haaveilla tekevänsä itse jotain pinnoitusta jotta lika irtoaisi niistä paremmin? Vai vetäisenkö vain normi autovahaa?
Korrekin Cure maksais laitettuna 200€ joten ei nyt oikein ole vaihtoehto kun on jo melkein 1/3 vanteiden hinnasta.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
En kyllä ymmärrä, mikä tuosta Qtechniq C5 30ml purkista tekee noin arvokkaan.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Omissa vanteissa käyttäny tätä: https://m.motonet.fi/fi/tuote/600085...ymatrix-350-ml
Ja ihan kivuttomasti on lika aina pesurilla irronnu. Ei maksa paljoa ja sama aine käy vaikka auton päällekkin.
Kokemusta on myös nuista kalleista pikku purkeista ja liki sama lopputulos saavutettu kun vanteet pesty talven jälkeen.Sawo-Karjala - connection
@osmis_garage
Harraste: E30 325i Cabriolet -86
Käyttis: E39 528i M-Sport -99
Comment
-
Comment