Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ruusut ja risut e46 & e39

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • E39Fin
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2013
    • 1761
    • HKI/Orimattila

    #16
    Kieltämättä tää opiskelija aina välillä miettii että onko auto että vois käydä töissä vai työt siksi, että autoilee :think

    Itte olen päätynyt siihen, että harrastuksen kuuluukin viedä aikaa ja rahaa.
    Jaguar XF Sportbrake R-sport.
    E39 523iA Oxfordgreen

    Comment

    • duuk
      Moderator
      • Dec 2006
      • 10500
      • Saaressa

      #17
      Kulutuksesta E39 korissa niin sedan manuaali M52B25 vs M54B25 automaatti touring niin kulutuksessa useamman litran ero, manuaali sedanin hyväksi. Automaatti farmarin kulutukset lähes samassa mittakaavassa kuin 540iA Touringin tai M5 sedanin.

      duke's garage:
      Suzuki R50
      E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
      M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
      S38 S54 S62

      instagram: _duuk

      Comment

      • _Bäri_
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2014
        • 923
        • Turku

        #18
        Originally posted by duuk View Post
        Kulutuksesta E39 korissa niin sedan manuaali M52B25 vs M54B25 automaatti touring niin kulutuksessa useamman litran ero, manuaali sedanin hyväksi. Automaatti farmarin kulutukset lähes samassa mittakaavassa kuin 540iA Touringin tai M5 sedanin.
        Tuo on totta. E39 automaattina on parempi ottaa isolla koneella. Ihan ajomukavuuden takia jo sekä se että kulutus on samaa luokkaa 520 tai 535. Nämä ihan omalla kokemuksella todettua.
        G30 520d Xdrive -19 & BMW K1200S

        Ex:
        E61 535dA -05
        E91 320dA -06
        E53 X5 3.0dA - 03
        E39 535iA -01
        E39 520i -97
        E39 530dA - 00

        Comment

        • jani
          BTCF Member
          • Jul 2002
          • 5151
          • Kuopio

          #19
          E46 on kyllä hyvä auto. Vähän loppuunsa vikoja ja tyypilliset viat erittäin edullisia korjata.

          Sellaisen vinkin antaisin että kun ostat yksilön jossa on varmasti kaikki kilsat mittarissa ja niitä on alle 250tkm, ei mene kamalasti metsään.
          Last edited by jani; 22-08-2019, 22:47.
          F33 435d Mineral-grau metallic
          K40 K1200s sondermodell

          Comment

          • van cleef
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2006
            • 1879
            • 01830

            #20
            Ja sit sellainen ihan sivuhuomio, että puhutaan kuitenkin 15-20 vuotta vanhoista autoista, joten yksilötason vaihtelu on merkittävämpää kuin eri moottorivaihtoehtojen vaihtelu ryhmänä.

            Mut oma suositus olisi silti viimeisen lähdön e46 320d.
            BMW m340i x-drive -22
            Audi q5 sportback 55tfsie -21
            Transit custom -18
            Lincoln Town car -89
            Porsche 911 GT3 -08

            Comment

            • naikou
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2010
              • 1667
              • vihti

              #21
              Suosittelen 2.5 bensa kutosta ja manuaalivaihteisena tietysti, bensan kulutus on inhimillinen 7.5-11l/100km riippuen ajotavasta ja ulkoilman lämpötilasta, öljyä omassa yksilössä 220-300tkm välisenä aikana ei tarvinu lisäillä 10-15 tkm vaihtovälillä. Huollot ja korjaukset helppo tehä ite(paitsi takapään puslat ja pyöränlaakerit). Liikennevakuutus alle 400€/vuosi nyt turbotettunakin tuossa minun e39
              Last edited by naikou; 27-08-2019, 14:05.
              E39 523i Turbo

              Comment

              • Lördagskorv
                Aluevastaava
                • Nov 2016
                • 2097
                • Lohja city

                #22
                Originally posted by van cleef View Post
                Ja sit sellainen ihan sivuhuomio, että puhutaan kuitenkin 15-20 vuotta vanhoista autoista, joten yksilötason vaihtelu on merkittävämpää kuin eri moottorivaihtoehtojen vaihtelu ryhmänä.

                Mut oma suositus olisi silti viimeisen lähdön e46 320d.
                Se on juurikin näin. Yksi huono käyttäjä 10v sitten on isossa roolissa auton nykykunnon osalta.

                Vahva suositus kanssa faceliftatulle 320D (M47N) koneelle.
                Osat maksaa markan, netti täys huolto-ohjeita ja kaikki lastentaudit on tiedossa.

                Ihan jälkipään vehkeissä on jopa tuo modernimpi 6v laatikko ja tiheämpi perä.
                Molempia on ollut, 6v on taloudellisempi
                E92 M3 -10 Jerezschwarz
                E28 528i -84 Diamantschwarz
                G20 320e -22 Sunset Orange
                Youtube @wheelwallgarage Instagram: @alexxmichael

                E92 M3 -08 Silverstone 2
                E38 740i -00 Imolarot 2
                E46 320d -02 Orientblau

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎