Originally posted by rizzo
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Nettiautosta bongailtua XXXII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Laku View PostAsiaa sivuten: Työkaveri koitti tyttärelleen ostaa Audi A4:ää, johon oli tehty jakopäärempat ym. paljon, 350tkm tjsp. ajettu. Raumalla. Vähemmistötaustainen omistaja, joka ei suostunut antamaan edellisen omistajan yhteystietoja. Auton pyynti 1500€.
Kaupat jäi nyt lauantaina tekemättä.
Sanotaanko että Suomessa vallitsee tällä hetkellä kahden autoliikkeen valta, jotka muovaavat nykyistä autokauppaa juuri siihen suuntaan mihin se ei saisi valitettavasti mennä.
Suomessa myydään vuodessa n. 600 000 käytettyä autoa, joista nämä kaksi liikettä myyvät melkein 10%. Tämä osuus kasvaa jatkuvasti ja asiat eivät ainakaan parempaan suuntaan tule menemään.
Autot otetaan sisään tarkistamatta, laitetaan paskaisilla kuvilla suoraan myyntiin, autot ovat rivissä parhaimmillaan vain tunnin, jonka jälkeen joku jostain päin Suomea ostaa auton.
Autot myydään "kunnossa", mutta usein todellisuus on aivan muuta.
Liike ottaa ajoneuvon sokkona luottaen lähes 100% myyjän tarinaan, oli auto 1000,00€ tai 50 000,00€ arvoinen.
Loput näistä tarinoista me tiedämmekin ja osa meistä osaa jo näihin suhtautua valitettavan "arkipäiväisesti".
Säälittää seurata vierestä kahden mielivaltaa, mutta toisaalta me idiootit käytämme jatkuvasti enemmän heidän palveluitaan joilla edesautamme paskan autokannan paskistumista entisestään.
Käytettyjen autojen kauppa on pilattu.
Comment
-
-
Originally posted by NRou View Post
Käytettyjen autojen kauppa on pilattu.
60-luvulla saattoi käytetyn auton yhdessä mukissa olla ihan vaan halko, oli muki leiponut ja halvalla korjattu jobbarin toimesta (tositarina). Silloin ei tosin ollut minkäänlaista kuluttajansuojaa...
Vielä vuosituhannen vaihteessa pelkästään pk-seudulla oli valehtelematta vähintään sata erilaista ja erikokoista häkkiliikettä, jopa ihan helsingin ytimessä, joista myytiin mitä ihmeellisempää paskaa priimana. Nämä on kaikki kuolleet pois, kun tuli internetti, joka yhden vanhanliiton häkkijobbarin haastattelussa muutama vuosi sitten antaman lausunnon mukaan pitäisi "räjäyttää".
Jos multa kysytään, niin käytettyjen autojen kauppa (näin kuluttajan silmissä) on mennyt parempaan päin: jobbareista saa tietoa, autoista ja niiden "ominaisuuksista" saa tietoa, kuluttajansuoja on olemassa, ja ennenkaikkea vaihtoehtoja on enemmän.
90-luvulla kun etsittiin autoa, niin selattiin ensin kepö, ja jos mitään mielekästä ei osunut lähimaastosta haarukkaan, lähdettiin kiertelemään lähialueen häkkiliikkeitä (koska marmorikauppaan ei tavallisella opiskelijalla ollut mitään asiaa: jos erehdyit menemään marmorille köyhän näköisenä, niin ei siellä kukana sanonut edes päivää. Joskus kierreltiin E36 coupea länsirannikolla sijaitsevassa liikkeessä tunti, eikä ketään kiinnostanut vaikka pyydettiin palvelua. Silloin vain niitä coupeja ei ollut tarjolla jotta olisi voinut sanoa että lähdemme muualle).
Summa summarum: ei ne autot/autokauppa olleet ennen vanhaan yhtään sen parempia kuin nykyäänkään, silloin vain ei ollut nettiä jossa tieto olisi kulkenut eikä minkäänlaista käytettyjen autojen tuontigenreä (kiitos verottajan). Piti
- elvyttää niitä uutena tuotuja autoja niin pitkään kuin lompakko kesti
- jobbarit elvytti niitä sen jälkeen myyntiin niin pitkälle kuin kantti kesti
- jos tuli musta pekka käteen, sen joutui kärsimään yksin omassa lompakossa
Autoliikkeiden on pakko sopeutua muuttuvaan toimintaympäristöön. Aivan kuten kaiken muunkin liiketoiminnan. Jos et sopeudu, kuolet pois.Last edited by BeamR; 16-12-2019, 10:51.F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Originally posted by BeamR View Post90-luvulla kun etsittiin autoa, niin selattiin ensin kepö, ja jos mitään mielekästä ei osunut lähimaastosta haarukkaan, lähdettiin kiertelemään lähialueen häkkiliikkeitä (koska marmorikauppaan ei tavallisella opiskelijalla ollut mitään asiaa: jos erehdyit menemään marmorille köyhän näköisenä, niin ei siellä kukana sanonut edes päivää. Joskus kierreltiin E36 coupea länsirannikolla sijaitsevassa liikkeessä tunti, eikä ketään kiinnostanut vaikka pyydettiin palvelua. Silloin vain niitä coupeja ei ollut tarjolla jotta olisi voinut sanoa että lähdemme muualle)
Ihan tätä en voi allekirjoittaa nimimerkillä ensimmäisen auton (E34) 17 vuotiaana Raision Vehosta ostaneena. Oikein oli asiallista palvelua ja olisi vielä saanut kahviakin jos olisi maistunut.F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Tuon kuluttajansuojan toteutuminenkin on niin ja näin. Autoliikkeellä on mahdollisuus venyttää ja venyttää asiaa kunnes asiakas väsyy tai ei jaksa odottaa vuosikausia oikeustoimia asiassa.
Tämän sain itse kokea sen saatanan, vitun, paskan ja helvetinperkeleen kutosen kanssa. Älkääkä vaan kukaan kysykö enempää, en jaksa tuhlata aikaani edes asiasta puhumiseen! Pointti oli vaan se, että ei se kuluttajansuoja mikään autuaaksi tekevä asia ole.Auto on liikkumaväline.
Comment
-
-
Originally posted by mikae34 View PostTuon kuluttajansuojan toteutuminenkin on niin ja näin. Autoliikkeellä on mahdollisuus venyttää ja venyttää asiaa kunnes asiakas väsyy tai ei jaksa odottaa vuosikausia oikeustoimia asiassa.
Tämän sain itse kokea sen saatanan, vitun, paskan ja helvetinperkeleen kutosen kanssa. Älkääkä vaan kukaan kysykö enempää, en jaksa tuhlata aikaani edes asiasta puhumiseen! Pointti oli vaan se, että ei se kuluttajansuoja mikään autuaaksi tekevä asia ole.
Kuluttajansuojalaki on lähinnä muodollisuus. Yli 200tkm ajettu ja yli 5 vuotta vanhan ajoneuvon kanssa ei oikeastaan kannata lähteä tappelemaan, mistään. Fak it, kyllä te tiedätte.
Comment
-
-
Originally posted by TheRipper View PostIhan tätä en voi allekirjoittaa nimimerkillä ensimmäisen auton (E34) 17 vuotiaana Raision Vehosta ostaneena. Oikein oli asiallista palvelua ja olisi vielä saanut kahviakin jos olisi maistunut.F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Originally posted by mikae34 View PostTuon kuluttajansuojan toteutuminenkin on niin ja näin. Autoliikkeellä on mahdollisuus venyttää ja venyttää asiaa kunnes asiakas väsyy tai ei jaksa odottaa vuosikausia oikeustoimia asiassa.
Tämän sain itse kokea sen saatanan, vitun, paskan ja helvetinperkeleen kutosen kanssa. Älkääkä vaan kukaan kysykö enempää, en jaksa tuhlata aikaani edes asiasta puhumiseen! Pointti oli vaan se, että ei se kuluttajansuoja mikään autuaaksi tekevä asia ole.Originally posted by NRou View PostTunnen vihlaisun rinnassani, juuri melkein puolen vuoden tappelun väsyttämänä annoin yhdelle näistä yrityksistä siimaa sovittelussa. En vain jaksanut enää tapella asiasta.
Kuluttajansuojalaki on lähinnä muodollisuus. Yli 200tkm ajettu ja yli 5 vuotta vanhan ajoneuvon kanssa ei oikeastaan kannata lähteä tappelemaan, mistään. Fak it, kyllä te tiedätte.
Edit: Auto oli 6-vuotias ja 205tkm.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by BeamR View PostOliko iskä mukana?
Ei ollut.F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Heitettiin pikkuvikainen käyttöauto liikkeeseen vaihdossa, ilmoitettiin kaikki viat vaihdokista mitä on. Parissa isossa ketjuliikkeessä puhuivat hyvitystä väännettäessä mikä auton hinta on kun se laitetaan riviin. Merkkiedustuksella olevat liikkeet taas veikkailivat hintaa minkä he saavat autosta huutokaupassa.
Merkkiliikkeestä saatiin paras hyvitys ja niitten tarjonta oli vaihtoautoissa parempaa vs. Kamux/Saka ja muut niin merkkiliikkeeseen tehtiin sitten kaupat. Taisi muuten olla niin että kaikki potentiaaliset Kamux/Saka akselin vaihtoautot olivat heidän omia ruotsituonteja. Muut karsiutuivat pois jo ennen koeajoa tai että kävi edes paikanpäällä katsomassa.
Tottakai sattui käymään niin että vikavaloa alkoi tulla 100km ajon jälkeen ja tonnin lasku kun termari meni koteloineen vaihtoon. Hienosti hoitui kyllä kuntoon merkkiliikkeen piikkiin ilman mitään selittelyjä tms.
BeamR jutut ysärin autokauppa menosta allekirjoitan lähes täysin. Isommilla paikkakunnilla ns.premium autojen merkkiliikkeissä jatkunut meno myös tän vuostuhannen puolelle. Laakkosella pk-seudun liikkeissä taisi joku kymmenisen vuotta sitten käydä pariin otteeseen niin että asiakas ohitettiin ihan täysin. Ei ole muuten tapahtunut ihan äskettäin paitsi viime reissulla Kamuxiin mistä teinimyyjät keskittyi lähinnä vitsailemaan keskenään. Onneksi oli listan loppupään vaihtoehtoja niin ei tarttenut poikia vaivata laittamaan koekilpiä paikalleen.Last edited by 33d; 16-12-2019, 12:31.
Comment
-
-
Originally posted by LakuTai joku muu keski-iän ylittänyt?
Luovutushetkellä toki oli Äiti mukana kun itse vielä alle 18 olin.F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Originally posted by Danukos View PostPakko kompata. Nyt kun on Jumbon ohi ajaessa melkein päivittäin katellut uuden ykkösen kuvaa niin alkaa silmä tottumaan. Persoonallisuudesta tai sen puutteesta voidaan olla sitten montaa eri mieltä. M-liten kohdalla noita keulan _isoja_ munuaisia suurempi puute on mielestäni kaksi uupuvaa sylinteriä...2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
2022 X3 Charged Edition Msport
1999 Honda CBR 900 SC33
2009 Husqvarna SMR 510
2017 KTM EXCF 350
Comment
-
-
Originally posted by jokes911 View Post? Eikös siitä kuitenkin puutu jopa 3 sylinteriä?
Originally posted by Danukos View PostM-liten kohdalla noita keulan _isoja_ munuaisia suurempi puute on mielestäni kaksi uupuvaa sylinteriä...
Takapyörät vain avustaa tarvittaessa.Last edited by Tommix; 16-12-2019, 18:24.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 NmE60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
Comment