E30 316i: Laturi hajosi DJ keikalta palatessa viiden aikaan aamulla. Onneksi oli kesä. Kilometrejä autossa oli tuolloin noin 250tkm. Tapahtui joskus 2002-2004.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Tielle jättäneet viat?
Collapse
X
-
E34 M5 jätti tielle 2010. Laturi hajosi ratapäivillä eikä akussa riittänyt puhti kotiin saakka. Taisi olla 227tkm mittarissa.
R50 Cooperista simahti bensapumppu viime vuonna lähikaupan pihaan. Ja viime viikolla siitä napsahti vetonivel rikki. 190tkm.
Muuten ei ole bemarit tielle jättäneet, vaikka niillä on tullut yhtäjaksoisesti ajeltua tammikuusta '95.Nyt:
BMW 530e (g30)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Comment
-
-
E39 530D vanha omistaja oli vaihtanu pumpun muttei relettä. Lakkas käynnistymästä mukavasti jouluaattona 150km päässä kotoa.
E39 535 ylävesiletku räjähti motarilla. Tällä ajettiin 60tkm ensinmäisen vuoden aikana, ilman matkan keskeytyksiä.G30 520d Xdrive -19 & BMW K1200S
Ex:
E61 535dA -05
E91 320dA -06
E53 X5 3.0dA - 03
E39 535iA -01
E39 520i -97
E39 530dA - 00
Comment
-
-
E39 530i Polttoainemittari päätti näyttää puolen tankkia pieleen, gasoliini loppui
E30 320i perä ei kestänyt m20b20 tehoja-NO FARMS NO FOOD-
M5 -93 Diamantschwarz
525i -86 Diamantschwarz
528i -82 Diamantschwarz Hartge 3.5
X5 3.0d -05 Titansilber metallic
Comment
-
-
E46 316 1.8
Bensapumppu kaputt 240tkm kohdalla, lavetilla pois.
Uusi boschin pumppupaketti ja taas mennään.
Renault Clio 197
Ei lähtenyt kotipihasta käyntiin.
Pakosarjan irrotuksen yhteydessä väärin asennettu startin lämpöpelti poltti startin herätteen sulakkeen.
Korjaus oli asentaa lämpösuoja oikein ja vaihtaa sulake.
Siinäpä ne viimeisen 15vuoden ajalta mitä muistan.
Comment
-
-
Originally posted by Rhodry View PostE34 520i -93, laturi hajos matkalla partyilta kotiin.
E34 525i -91, laturin hihnapyörä räjähti.
E46 320d -04, auton alla oleva dieselpumppu hajos.
E46 320d -02, turbo hajos, tosin en jääny tielle vaan ajoin max 70km/h loppumatkan koska kovempaa ei päässyt.BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90
Comment
-
-
Jaa-a, muistuukohan mieleen. 2005- asti olen ajanut n. 35tkm vuoteen:
- E46 330xd polttoaineen siirtopumppu hajosi Keravan Autosalvan pihassa -> sijaisauto
- Sama auto yllä nokka-akselin anturi pätki, mutta liikkeelle pääsi, kun moottori pariin otteeseen jäähtyi, kunnes sai uuden anturin
- E61 535d alempi jakoketju poikki Raision "motarilla", aj. 205tkm -> kansiremonttiNäillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
E46 320d turbo sanoi sopimuksen irti tampereen motarilla
E46 320d dampperi irtosi startissa kotipihalla
E46 320d tankin pumppu sammahti tuusulanväylällä, koputtamalla matka jatkui
E46 330d korkeapainepumpun menoletku irtosi kesken ajon, tankki tyhjeni konehuoneeseen. Kaveri hinasi lähimmälle huoltoasemalle, tankki täyteen ja letku kiinni, matka jatkuiLast edited by janne30; 10-02-2020, 11:32.G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic
1 x F20
3 x E30
2 x E36
5 x E46
3 x E9X
Comment
-
-
Pahamaineisen epäluotettavat bemarit ja ranskalaiset, mitä itsellä on ollut ajossa, ovat kyllä toimineet tässä suhteessa hyvin.
-e39 530d:stä hajosi laturi, matkaa kotiin 200km. Pääsin lämppäri pois päältä ja parkit päällä 50km päähän kotoa ennenkuin alkoi heitellä kaikenlaista vikatilaa matalasta jännitteestä johtuen ja päätin luovuttaa.
Kilometreja karvan alle 400 tuhatta.
-Itse junnuna koneswapattu 306 turbo sammui kesken ajon. Lähti kohta uudelleen käyntiin, ja jäi mysteeriksi. (Tässä pitänee tietää itse räpelletty johtosarja...)
Sen sijaan joissain piireissä luotettavina pidetyt VAG-konsernin tuotteet ovat jättäneet matkan varrelle useammin:
-'02 VW Bora 1.6 jäi marketin pihaan. Lähti tunnin päästä käyntiin. 120tkm.
-'02 VW Bora 1.6 jäi marketin pihaan. Lähti tunnin päästä käyntiin. Veden lämpötila-anturi vaihdettiin. ~120tkm.
-'02 VW Bora 1.6 jäi marketin pihaan. Lähti myöhemmin käyntiin, josta merkkihuoltoon jossa todettiin tämän olevan ominaisuus. Tällä autolla pitäisi kuulemma ajaa pidempi matka kerralla... ~120tkm.
-'02 VW Golf 1.4 kadotti halunsa pysyä käynnissä. Sähköinen kaasuläppä oli tullut tiensä päähän n. 200tkm ajon jälkeen. Ei ollut korjattavissa, kehän "tunnustelija" poikki, akseli rympätty. Uusi osa + koodaus autoon yhteensä neljäsataa-jotakin euroa.
-'02 VW Golf 1.4 laski vedet alleen. Alavesiletku halki n. 200tkm ajon jälkeen.
-'05 A4 3.0 Quattro ei suostunut lähtemään paikallisen urheilufasiliteetin pihasta käyntiin tunnin padel-vuoron jälkeen. Vika vielä selvittämättä... Lieköhän liikkeen kanta tähän, että "varaat vaan kahden tunnin vuoroja"..?
Samaiseen autoon jokin aika sitten vaihdettu kone pyöreästi 200tkm kohdalla, koska edellinen päätti olla pumppaamatta öljyä. Tielle jäi silloinkin...'00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project
Comment
-
-
E61 530d / n. 250 tkm:
Jäi työpaikan parkkipaikalle, koska dampperin kehä oli irronnut ja/tai luistanut, eikä enää pyörittänyt laturia. Ensin apuvirralla käyntiin, mutta nopeasti huomasi ettei enää ladannut ja hinausauto oli soitettava. Dampperi ja hihnat muistaakseni vähän alle 400€.== e61 530d aut. Touring 05 ==
== e61 525i man. Touring 06 ==
== Ex: e39 530d man. Touring 5/02 Sondermodell ==
Comment
-
-
E39 525tds:
- moniurahihnan kiristimen alumiininen liitospalikka meni startatessa säpäleiksi ja hihna poikki
- vesipumppu hajosi
- laturi hajosi
- kovilla pakkasilla jääty huohotin -> öljyt pihalle.
- tankin siirtopumppu hajosi
E60 530d:
-Akku sippasi ja joutu antamaan lisävirtaa (akku oli tullut tiensä päähän)
Tds:llä ajelin n. 200tkm ja E60 olen rullaillut n. 50-60tkm.Volvo V60 D4 AWD -13 (käyttis)
E30 316i M40B16 4d -89 (projekti)
E36 320 M52B20 Cabriolet -95 (kesäpirssi)
Ex:
E39 525tds Sedan -99
E36 318iS Coupe -93
E60 530DA -04
Comment
-
-
Ensin muistelin, että yhden ainoan kerran olisi matka jäänyt kesken, mutta juttuja lueskellessa tulikin pari tapausta mieleen reilun 20 vuoden ajalta käyttöautojen kanssa, jolloin on hinausta tarvinnut.
E21 315, n.300tkm kohdalla vetonivel rikki, hinaamalla kotiin, varaosaliikeestä uusi nivel ja vaihto pihalla.
E34 520i, n.300tkm, vetarista boorit sileäksi Hinaamalla kotiin, ja vaihto-osa paikoilleen.
E46 320d, n350tkm, laturista loppui hiilet n. 150 km kotoa, loppujen lopuksi n.40 km ennen kotia kurvasin huoltoaseman pihaan, kun alkoi jo varoitusvaloja vilkkumaan siihen malliin, että mieluummin odottelen hinausta huoltoasemalla, kuin tien varressa. Seuraavana päivänä vaihtolaturi paikoilleen ja taas kovaa ajoa.
Jonkun kerran on toki nilkuttaen tultu kotiin, mutta kuitenkin ajamalla.
Comment
-
Comment