Varsin miellyttävällä tasolla alkaa olemaan bensa. Huomaa jo tankillakin. Aiemmin pistin aina ohimennen jollain kolmella kympillä. Nyt pistän jollain 20-25 ekulla.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Pitäisi bensan hinnalle tehdä jotain?
Collapse
X
-
Luulen että tämä bensan hinta ei tule kesälläkään nousemaan ihan pilviin. Kyllä tämä taantuma kestää jonkin aikaa ottaakseen. Ensi vuodelle on luvattu vain alas ja alas koko ajan. Saa nähdä mitä tuleman pitää, nyt kuitenkin bensan hinta alkaa olla ihan OK tasolla, vieläkin saisi olla halvempaa mutta pakko tähänkin on olla tyytyväinen.
Comment
-
-
Maanantain Iltalehdestä bongattua:
"Tässä valmistuu SÄHKÖAUTO."
-Voit muuttaa oman polttomoottoriautosi sähköiseksi 15000 eurolla.
-Huoltoväli on sellaiset 160 000 kilometriä (Sähköaktiivi Jukka Järvinen)
-"Miinukset": Melko lyhyt toimintasäde yhdellä latauksella. Latauspisteiden määrä maanteillä.
-Sähköauto kulkee yhdellä latauksella 150 000km. Akkuteho alkaa heiketä 100 000 kilometrin jälkeen.
-Yhden auton akkujen vaihtaminen maksaa 10 000 euroa. Sähköauton varaus riittää vielä 100 kilometrin ajoon, kun mittarissa on 250 000 km.
-Auton sisätilojen lämmitys voi verottaa ajomatkaa 150 kilometristä 110 kilometriin.
-Sähköauton akut ladataan täyteen normaalista sähkötolpasta tai voimavirtapistokkeesta.
Tavallisesta tolpasta ladattuna akku on täynnä 6-8 tunnissta, voimavirralla 2-3 tunnissa.
Pikalataus täyttää akut tunnissa.
Eiköhän kaikki muuta autonsa sähköisiksi Pitkää ajoa pikalatauksellaE30 316 -87
E91 325i -06
E61 530d -06
F10 520d -14
ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3
Comment
-
-
Originally posted by peltone View PostMaanantain Iltalehdestä bongattua:
"Tässä valmistuu SÄHKÖAUTO."
-Voit muuttaa oman polttomoottoriautosi sähköiseksi 15000 eurolla.
-Huoltoväli on sellaiset 160 000 kilometriä (Sähköaktiivi Jukka Järvinen)
-"Miinukset": Melko lyhyt toimintasäde yhdellä latauksella. Latauspisteiden määrä maanteillä.
-Sähköauto kulkee yhdellä latauksella 150 000km. Akkuteho alkaa heiketä 100 000 kilometrin jälkeen.
-Yhden auton akkujen vaihtaminen maksaa 10 000 euroa. Sähköauton varaus riittää vielä 100 kilometrin ajoon, kun mittarissa on 250 000 km.
-Auton sisätilojen lämmitys voi verottaa ajomatkaa 150 kilometristä 110 kilometriin.
-Sähköauton akut ladataan täyteen normaalista sähkötolpasta tai voimavirtapistokkeesta.
Tavallisesta tolpasta ladattuna akku on täynnä 6-8 tunnissta, voimavirralla 2-3 tunnissa.
Pikalataus täyttää akut tunnissa.
Eiköhän kaikki muuta autonsa sähköisiksi Pitkää ajoa pikalatauksella
Hauskinta tässä autojen sähköistämisessä on juurikin tuo, että kukaan ei tunnu huomioivan, että sähkön tuottaminenkin tuottaa saasteita. Tietysti kun enemmistö ei näe ja tunne sormissaan sitä saastuttamista niin silloin kaikki on OK. Siirretään ongelma ulottumattomiin.
Tämä sama ilmiö näkyy myös teollisuudessa. Pukataan kaikki käsiä likaava duuni Intiaan jotta kaikilla olisi länsimaissa kiva olla.
Tulipa purettua tämä viherpiipertäjä -inho tänäänkin!
Nyt on nähtävissä melko samanlaisia merkkejä kuin 70-luvulla oli. Öljyn hinta nousussa (tai siis oli) ja taloudessa ongelmia. Haettiin ihmeratkaisuja autoihin ja vähäpäästöisyys ja vähän kuluttava auto oli enemmistön suosiossa. Samoihin aikoihin Japanilaiset pääsivät länsimaissa autoteollisuuden kartalle. Viherpiipertäjät halailevat ahkerasti puita ja osoittelevat "saastuttajia". Tämä väheni 80 ja varsinkin 90 -luvuilla. Näin tulee käymään tälläkin kertaa. 10 vuoden kuluttua naureskelemme Priuksille ja leviäville sähköautoille.
Öljy tullaan joka tapauksessa kuluttamaan kaikki loppuun.__________
E92 BMW 335i M-Sport -12
"Toiset tykkää aliohjaavasta, toiset yliohjaavasta. Itse pidän minun ohjaamasta." -Mika Häkkinen
Comment
-
-
Originally posted by Tctic View PostAlle euron kun menee, niin hyvä. Tämä 1,10€ on ok kun kilometrejä ei tule tällä hetkellä kovin paljoa. Saisivat nyt toimimaan nuo polttokennoautot kunnolla niin olisi ihan sama mitä bensa maksaa.Last edited by petrolhead; 16-12-2008, 18:15.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostOtappas huomioon palkkojen nousu ja inflaatio.
Kyllä nyt on bensa next to nothing. Koskaan ei ole ollut näin halpaa kun palkkoihin vertaa.
Eipä ole juna tai bussiliput halventuneet samaa tahtia bensan kanssa? Tyhmää kuluttajaa taaa huijattu, kyllä se yksityisautoilu aina julkisen voittaaOriginally posted by HomerEi ne pulit millään seiskoilla ajele
Comment
-
-
Originally posted by riesa View PostNiin, se oli sitä aikaa kun markalla sai kupillisen kahvia. Aamupuuro makso 5mk ja sitärataa. Mut onneks sentään lempijuomani hinnat on laskenut, mäyris makso markoissa sen 79,90 ja joskus tarjouksessa 69,90. Nyt sen saa pahimmillaan alle 8e.G30 520d xDrive
EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91
Comment
-
-
No ei itseasiassa tarvitse enään, tänään isipappa kävi tankilla ja laski että euroissa litrahinnaksi tuli n. 0,92€! Alkaa olee aika miehisissä lukemissa bensa
Noh, näin täällä rajallaMB S210 320CDI Avantgarde -00
xXx:
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
BMW E34 525tdsA Touring 147hk++ -92
MB W201 190D -84
BMW E32 735iA -89
Comment
-
Comment