Puoletkin tuosta on liikaa, järkyttävä. On vähä kaikki vinksallaan
Mutta kukin pyytää toki mitä haluaa. Pettymyksiä saattaa olla luvassa jos joku menee upea kuntoista e30 avoa katsomaan
Koska E92 on vähän turhan epämukava niin F10 käyny aina välillä mielessä. Ja koska 6-koneiset bensa F10:t pienillä kilsoilla (<100tkm) ei ole hirveän yleisiä niin piti käydä eilen ohimennen kattoon https://www.nettiauto.com/bmw/523/11952713 vaikka kyseinen yksilö ei nyt sen enempää kiinnostakaan.
Autohan on karvalakkivarustein tietysti, mutta kuvissa tosi siisti, eikä nyt luonnossakaan isompaa kulumaa. Sisustassa silmiin sattui lähinnä iDrive-näyttö joka hangattu jollain puhdistusvälineellä ihan pilalle. Ja kova ohutkehäinen perusratti kyllä syö paljon premium fiilistä. Oikeassa etukulmassa myös pientä naarmua mitä ei noista liikkeen kuvista oikein näe. Vois tollasestakin olla ihan reilusti lähikuva kun kuitenkin muuten päältäpäin aika virheetön auto.
Jos kuvia katsoo tosta G20 se näyttää sille että siihen on liimattu tuninglippaa sun muuta alle.
Lisäksi näyttää varsin matalalta, herää kysymys heti onko sinne laitettu jotkin madallusjouset m-sport jousien tilalle?
Siihen yhdistettynä 19" runflatit, oletan.. voi olla ajonautinto kaukana.
Kiertäsin itse kaukaa jo tuon auton noitten lirpakkeitten takia.
Käys kokeilee 18" normaali pyörillä olevaa autoa missä on M-adaptive suspension. Comfort asetuksella varsin mukava.
Parempi ohjaus tulee vasta M-adaptive suspensionin mukana, aktiiviohjaus siis.
Jotain ylimääräistä saattoi helmoissa olla, mutta kun tämä olin ensimmäinen G20 M Sport -mitä tuli koeajettua, niin varmuutta ei ole. Ei myöskään BMW Performance -merkkejä missään. Mitä koeajoraportteja on tullut seurattua, niin näissäkin on mainittu, että perinteisenä M Sport -alusta on mennyt liian pitkälle.
Sähkösäätöinen alusta olisi kiva, mutta kun sen lähtöhinta on n. tonni + autovero lisää, niin 3-sarjalaisissa Suomi-autoissa se on harvinainen. Ohjaus oli hyvä, mutta se yli 70km/h "turvaohjaus" kyllä otti päähän. Minä ajan autoa, ei auto minua..
Omassa F30:ssä on M Sport -alusta ja sillä on ajettu 130tkm:stä 10tkm 18-tuumaisilla, sen jälkeen tuli 17-tuumaiset alle. Kompromissina edelleen mielestäni parempi kuin isompi koko, tosin tuolloin elokuussa 2016 autoa tilattaessa BMW tyrkytti RF-renkaita pakolla. Nyt sentään saa vain valita, jos kovasti tahtoo.
Tämä tuli myös käytyä koeajamassa. Ensimmäinen hybridikokemus, todella hieno. Mutta tuon G20 M Sport -kokemuksen jälkeen (en usko, että madallettu) kaikkinainen M Sport -viitannainen jäänee nyt pois. Normialusta, pullarenkaat ja pehmopenkit - ah! M Sport -jarrut ja Sport Servotronic kyllä kiinnostaisivat, mutta ei enää liian kova alusta isoilla pyörillä. Tosin G30:ssä 18-tuumaiset ainakin näyttävä kohtuullisen sopusuhtaisilta. Vaalea nahkasisustus tummassa autossa on näyttävä, mutta tuota ei ole ihan viimeiseen vetoon asti ruksattu, esim. kaukovaloavustin (aika hyvä pimeillä maanteillä 9kk vuodesta) puuttui.
Pitäisiköhän vain yrittää myydä autonsa johonkin siedettävään hintaan ja yrittää itse tuoda G30 530e vaikka länsinaapurista? Hybridien autoverot ovat pienet.
Jotain ylimääräistä saattoi helmoissa olla, mutta kun tämä olin ensimmäinen G20 M Sport -mitä tuli koeajettua, niin varmuutta ei ole. Ei myöskään BMW Performance -merkkejä missään. Mitä koeajoraportteja on tullut seurattua, niin näissäkin on mainittu, että perinteisenä M Sport -alusta on mennyt liian pitkälle.
Sähkösäätöinen alusta olisi kiva, mutta kun sen lähtöhinta on n. tonni + autovero lisää, niin 3-sarjalaisissa Suomi-autoissa se on harvinainen. Ohjaus oli hyvä, mutta se yli 70km/h "turvaohjaus" kyllä otti päähän. Minä ajan autoa, ei auto minua..
Omassa F30:ssä on M Sport -alusta ja sillä on ajettu 130tkm:stä 10tkm 18-tuumaisilla, sen jälkeen tuli 17-tuumaiset alle. Kompromissina edelleen mielestäni parempi kuin isompi koko, tosin tuolloin elokuussa 2016 autoa tilattaessa BMW tyrkytti RF-renkaita pakolla. Nyt sentään saa vain valita, jos kovasti tahtoo.
Tämä tuli myös käytyä koeajamassa. Ensimmäinen hybridikokemus, todella hieno. Mutta tuon G20 M Sport -kokemuksen jälkeen (en usko, että madallettu) kaikkinainen M Sport -viitannainen jäänee nyt pois. Normialusta, pullarenkaat ja pehmopenkit - ah! M Sport -jarrut ja Sport Servotronic kyllä kiinnostaisivat, mutta ei enää liian kova alusta isoilla pyörillä. Tosin G30:ssä 18-tuumaiset ainakin näyttävä kohtuullisen sopusuhtaisilta. Vaalea nahkasisustus tummassa autossa on näyttävä, mutta tuota ei ole ihan viimeiseen vetoon asti ruksattu, esim. kaukovaloavustin (aika hyvä pimeillä maanteillä 9kk vuodesta) puuttui.
Pitäisiköhän vain yrittää myydä autonsa johonkin siedettävään hintaan ja yrittää itse tuoda G30 530e vaikka länsinaapurista? Hybridien autoverot ovat pienet.
Kiinnostavia kokemuksia. Itse kävin ajamassa sen Lappeenrannan Laakkosen esittely 330e:n M-sport x-driven, harmi kun en muista täsmälleen mikä alusta siinä oli. Oli kuitenkin hyvin mukava, jopa pehmeempi kuin tämän F20 vakioalusta, joka tässä x-drive M-sportissa on se perusalusta. Mutta tuo 330e niijaili kiihdytyksissä. Epäilen et siinä oli X-driveen tyypilliseen tapaan se oli vakioalusta. Arkiajoon todella hyvä, mutta vähän meh omaan makuun kun nyökkäilee ja kallistelee. Toisaalta tuota normiajoa ajot melkein 100%...
Tuntuu, että Suomessa 95 % 330e malleista valkoisia ja mustilla nahkoilla.
https://www.nettiauto.com/bmw/320/12094171 tässä taas ois ihan kiva hinta-laatu -suhde, ja ei hybrid-tekniikkaa painona. Kuitenkin ristiseläntuki puuttuu, joka tuntuu puuttuvan yli puolista...Ja melkein pitäisin pelkästä takavedosta ajofiilikseltään, se tässä plussaa. Vielä lukkoperä taakse, niin ois sellainen arkiajon leikkikalu kasassa.
______________________ Nykyinen: Model 3
BMW:t vuodesta 2009: i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i
Kannattaa etsiä se sähkösäätöinen säädettävä iskunvaimennus, voi saada molempien maailmojen parhaat puolet, ainakin rautajousilla varustetussa F01:ssä ero on aivan hämmästyttävän suuri
On nyt tainnut bmw:llä parin viimeisen mallisarjan aikana mennä ns perusalustat taas takaisin pehmeämpään suuntaan, esimerkiksi E60 xdriven alusta kun oli oikeinkin jämäkkä mutkatielläkin niin nykyisin melkein vaatii m-sport alustaa, ettei tunnu mutkatiellä pahalta.
Toisaalta E60 xdriven alusta oli myös 17" vanteilla suhteellisen pintakova, joten arkiajoon nuo tuoreemmat perusalustat ovat kyllä parempia.
Puoletkin tuosta on liikaa, järkyttävä. On vähä kaikki vinksallaan
Mutta kukin pyytää toki mitä haluaa. Pettymyksiä saattaa olla luvassa jos joku menee upea kuntoista e30 avoa katsomaan
Aikaisemmin edelliselle myyjälle 5000euroa tarjosin näkemättä nostalgian takia, onneksi ei tullut kauppoja?
Olisko Jaakko Pitkäjärven uutena ostama? Onko välissä ollut muilla? Mielelläni kuulisin itsekin historiasta lisää. Takajarrulevyt näyttäis olevan väärinpäin, menee reitys väärään suuntaan. Jos Jaakon entinen niin ainakin Alastarossa laskenut ohjaustehostimen öljyt savujen kera pihalle.
Comment