Originally posted by T.P.L
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Lunastetun auton arvo vrt ei lunastetun...Z3 coupe pohdinta
Collapse
X
-
Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎
-
-
Vaikea valinta. Omaan käyttöön pidemmäksi ajaksi kääntää oman valintani kakkoseen. Perusteluna minua miellyttävä sisusta ja alhaiset km:t sekä vähäinen vahinko-/lunastussyy.
Sijoituksena ehkä sittenkin numero 2, mutta samaa mieltä, ettei näistä perus-Zetoista koskaan tule mitään järjettömän hintaisia.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Hyvin korjattu lunari peli kelpaa itselle aina. Onpahan tuossakin alustan osia uusittu jokunen kappale. Eri asia jos olis tullut balttian kautta..
Edellinen e39 oli avk kautta käynyt ja bemator korjannut ihan asiallisesti. Sillä ajelin kunnes ruoste meidät erotti. Vein liikeeseen vaihdossa.
On vieläkin liikenteessä, itse en vaan jaksanu alkaa hitsailla. Toki mainitsin tämän käyneen avk kautta. Sain siitä 3 vuotta sitten saman hyvityksen kun mitä autoliike sai pari kuukautta sitten myydessään.
Toki myöhemmin myyminen voi olla hankalaa. Mutten usko että tuosta z mitään keräily klassikkoa tulee edes. Eikä myöskään tule hinnat kauheasti alenemaan enää.G30 520d Xdrive -19 & BMW K1200S
Ex:
E61 535dA -05
E91 320dA -06
E53 X5 3.0dA - 03
E39 535iA -01
E39 520i -97
E39 530dA - 00
Comment
-
-
Zeta Coupe kannattaa ostaa koska rakastaa automallia ja sen ajettavuutta ja ymmärtää mikä helmi on käsissä.
Ja suurinosa omistajista onkin kuulunut tähän kategoriaan etteivät suostu myymään koskaan jo erittäin pitkään, moni uudesta asti.
Tämän takia myöskään sisään laitettavasta rahamäärästä tai siitä mikä auton arvo on muiden mielestä ei ole mitään väliä sillä se arvo on itselle ja ajamista varten.
Klassikkoja nämä ovat, en ostaisi kumpaakaan koska musta väri on yleisin ja nämä ovat olleet vähän kiertopalkintoja jonka näkee mm vanteista. Toisen vaihtoehdon kilometreihin en usko lainkaan.
Jos nopeaa sijoitusta haet niin mene aikakoneella 6v taakse ja osta Z3M Coupe S54 koneella, ja sen jälkeen mene aikakoneella 2v taakse ja myy se, boom teit juuri yli 100% voittoa. Itse en näillä sijoituksia tehtailevia arvosta lainkaan niin en siksi ala enempää näistä yksilöistä kertomaan, toki voin tämän selvityksen tehdä mutta se tulee sitten laskulla.
Originally posted by _Bäri_ View PostMutten usko että tuosta z mitään keräily klassikkoa tulee edes.Last edited by Remotion; 11-03-2021, 14:56.
Comment
-
-
Originally posted by Laku View Postnäistä perus-Zetoista koskaan tule mitään järjettömän hintaisia.F33 435d Mineral-grau metallic
K40 K1200s sondermodell
Comment
-
-
Originally posted by jani View PostNo ei ainakaan kolari autosta tai +200tkm ajetusta suomisuolatusta. Erikseen on ne alle 50tkm ajetut alkuperäiskuntoiset papan tallista.
Sama kun säästäisi kaikki rahat ja eläisi teltassa miljonäärinä.
Autot on ajamista varten, ja kovaa ajamista. Kaikki museointi yms on himorikkaille, joilla on bulkkileluja kovaan ajoon ja varaa säilöä joku helmi akvaarioon perikunnalle.
2 ja kovaa ajoa säälimättä, sitä sillä jo on takanaankin.
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostKannattaako hommata arvonnousun takia ?
Sama kun säästäisi kaikki rahat ja eläisi teltassa miljonäärinä.
Autot on ajamista varten, ja kovaa ajamista. Kaikki museointi yms on himorikkaille, joilla on bulkkileluja kovaan ajoon ja varaa säilöä joku helmi akvaarioon perikunnalle.
2 ja kovaa ajoa säälimättä, sitä sillä jo on takanaankin.
Ja kun kengittää niin siinä saa sitten sitä arvoa eniten ostokselleen.
Comment
-
-
Täysin samaa mieltä, itse hankkisin sellaisen yksilön, jonka kenkimisen oma lompakko ja omat aivot sallivat ilman suurempia tunnontuskia, siksi itselle ei mitään näyttelykuntoista varmasti tule koskaan päätymäänkään kun sitähän pitäisi sääliä.
Tuskinpa näiden 10k€ pintaan olevien yksilöiden hinta mihinkään putoaakaan niin pitkään kun pitää asiallisessa kunnossa. Ja tuskinpa kilometritkään noiden arvoa alle 10k€ pudottaa jos on auto kunnossa niin voi ihan huoletta kenkiä pitkin mutkateitä.Jos hassusti käy niin saattaa siinä sivussa arvo vahingossa nousta. Näillä spekuloiva voi kuitenkin joutua pettymään jos hankkii auton pelkän arvonnousun varassa.
Tässä on alkuvuodesta ollut parempiakin yksilöitä kaupan, jopa halvemmalla kuin nuo, joten en nyt hätäilisi näiden ostojen kanssa joka tapauksessa, oli auton omistamisen tarkoitus mikä hyvänsä.Last edited by E39Fin; 11-03-2021, 14:51.Jaguar XF Sportbrake R-sport.
E39 523iA Oxfordgreen
Comment
-
-
Originally posted by E39Fin View PostTäysin samaa mieltä, itse hankkisin sellaisen yksilön, jonka kenkimisen oma lompakko ja omat aivot sallivat ilman suurempia tunnontuskia, siksi itselle ei mitään näyttelykuntoista varmasti tule koskaan päätymäänkään kun sitähän pitäisi sääliä.
Tuskinpa näiden 10k€ pintaan olevien yksilöiden hinta mihinkään putoaakaan niin pitkään kun pitää asiallisessa kunnossa. Ja tuskinpa kilometritkään noiden arvoa alle 10k€ pudottaa jos on auto kunnossa niin voi ihan huoletta kenkiä pitkin mutkateitä.Jos hassusti käy niin saattaa siinä sivussa arvo vahingossa nousta. Näillä spekuloiva voi kuitenkin joutua pettymään jos hankkii auton pelkän arvonnousun varassa.
Tässä on alkuvuodesta ollut parempiakin yksilöitä kaupan, jopa halvemmalla kuin nuo, joten en nyt hätäilisi näiden ostojen kanssa joka tapauksessa, oli auton omistamisen tarkoitus mikä hyvänsä.F36 428iA GC M-Sport
Z3 2.8i Roadster Myytävänä
M: 1kpl style25 vanne ja Michelin 225/50/16
M: E36 328i osia
M: E39 business cd ja info display
M: F3x M-Sport takapuskurin diffuusori
Nick O-Peksi - ReWon Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset, sorvaukset ja CNC-koneistukset. Myös kaikenlaiset viritystyöt!
Comment
-
-
Kiitos vastauksista.
Kuten sanoin tämä olisi omalla kohdallaan ns semi investointi. Olen kuten jotkut ehkä muistavat omistannut mallia mitkä olen onnistunnut myydä varsin väärään aikaan nykyaijan katsoen. 850 csi, 4x m5 e39, 944 turbo jne.
Jos haluasin ostaa pelkkä hauska auto niin ostaisin esim tämä.
Mutta niiden hinnat tuskin tekee muuta kun laskee, ainakin Suomessa.
Onko tästä yksilöstä tietoa?
Viviendo en Lahiti
BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
Vw Corrado vr6
Comment
-
-
Originally posted by EPDM View Post
Mitä tähän threadiin tulee, en oikein näe merkitsemiäsi yksilöitä mitenkään sijoitusmielessä, edes mainitsemassasi "semi" muodossa. Asiallisia autoja toki ja ihan varmasti tuottaa iloa omistajaa ja ajaa.
Kun puhutaan keräiltävistä autoista ja sellaisista millä on pidemmällä tähtäimellä arvoa on tärkeimpänä kriteerinä kilometrimäärä (ainakin suhteessa muihin markkinoilla yleisesti oleviin), alkuperäisyys (tai vähintään miten helposti se voidaan saavuttaa) ja kunto (tarkoittaen kokonaisuutta, johonkinhan on pakko käytetyssä autossa raja vetää). Jos yksikin tekijä on pahasti pielessä menee kokonaisuudesta terävin särmä.E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 orientblau metallic /w casual hellgrau
E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Näin se on, frendillä on tuollainen 36000 ajettu täydellisen pakastavedetyn näköinen ja paremmassa kunnossa kuin tehtaalta tullut niin sisältä kuin ulkoa, semmoisen Z3 Coupen arvo on helposti 50000€ koska vastaavia ei ole.
Mutta sillä autolla ei ole ikinä ajettu ylinopeutta, ei ikinä luisuteltu, ja muutenkin ajetaan vain pari kertaa kesässä. Eniten olen nähnytkin kaverin olevan innoissaan omani kyydissä kun olen sitä surutta kengittänyt. Autot sijoituksena on ihan eri kuin hauskanpito. Tietysti luonteesta myös kiinni, jos tykkää todella paljon siitä että se vaan on siisti ja että saa kiillottaa... Itelle nautinto on siellä mustalla joka menee puiden välissä.
Sijoitustason autoa ostaakseen pitää ostaa se kallein mikä euroopasta löytyy tai ainakin top5. Ja Z3 Coupeissa puhutaan silloin 50-60k ja M Coupeissa 80-120k.
Comment
-
-
Sijoitusmielessä kannattaisi varmaan parhaiten joku M635 -80 luvulta.
Tai E30 325 Tech manuaali tms.
:think
Last edited by BMW525Xda; 12-03-2021, 14:30.
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostSijoitusmielessä kannattaisi varmaan parhaiten joku M635 -80 luvulta.
Tai E30 325 Tech manuaali tms.
:think
Onko zetat isommassa arvostuksessa jenkeissä? Onhan täälläkin puhetta arvonnousuista mutta aika marginaalissa ne ketkä sellaisen ostoa harkinneet viime vuosina ja vielä vähemmän niitä kenellä on arvonnousu taka-ajatuksena.
En siis sano etteikö hinta nousisi paljonkin tulevaisuudessa mutta myynti voi olla suht hankalaa tollaselle enemmän ajetulle perus 2.8i mallille. Nostalgia tuntuu painavan siinä kuitenkin mitä ostetaan ja porukka ostelee niitä autoja mitä joskus ollut tai mihin ei 90-luvulla rahat riittänyt. Mulla oli harkinnassa avo zeta kutosella tai e36 harrasteeksi japanista. Ajattelin että kolmekutosessa hinnat tulee varmaan hiljalleen nousemaan kun alkaa olla hyvät vähissä ja kysyntä nousussa. Avo zeta tuntui liian kristallipallo hommilta ja hinnat oli välillä jo niin halpoja että alkoi epäilyttää, mutta nousuunhan nekin kääntyi.
Kolmekymppi ja coupe zeta tippui jo siksi pois ettei japanista niitä saanut manuaalina inhimilliseen hintaan. Ostin sitten kolmekutosen, kai sillä jo jotain voittoa tekisi mutta tuskin isosti pääsee rikastumaan ikinä. Mutta kiva harrastaa kun osia saa vielä helposti ja halvalla.
Mutta muistanko oikeen että ketjun aloittajalla on ollut useampi e39 M5? Eihän niitäkään enää halvalla saa mutta olisi kaikinpuolin tuttu vehje, vai onko ne jo täysin nähtyjä? Itselle toi olisi semmonen laite minkä voisin ostaa jo nostalgian takia ja ehkä vielä hankin jos saumaa tulee. Ihan sama nouseeko arvo, vaikka varmaan tulee hyvissä yksilöissä nousemaan aika varmasti ellei koko markkinat romahda.
Comment
-
-
Originally posted by Remotion View Postfrendillä on tuollainen 36000 ajettu täydellisen pakastavedetyn näköinen ja paremmassa kunnossa kuin tehtaalta tullut niin sisältä kuin ulkoa, semmoisen Z3 Coupen arvo on helposti 50000€ koska vastaavia ei ole.
Comment
-
Comment