Announcement

Collapse
No announcement yet.

väärennettyä öljyä ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BMW525Xda
    BTCF Member
    • Feb 2014
    • 8681
    • Xxxxxx

    #16
    Originally posted by HC91 View Post
    M54:n ja S38:n öljynkulutuksia joskus ääneen pohtiessani isäukko naureskellen rauhoitteli että "sitten vasta kannattaa huolestua jos näyttää että öljyn määrä lisääntyy" :think
    Vaggineiden ohjekirjassa lukee että öljyn kulutus on normaalia polttomoottorille jos se on alle 1L/1000km.

    Comment

    • enins
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2009
      • 521
      • Rauma

      #17
      N53-koneen suuren öljynkulutuksen syytä kannattaa alkaa etsimään huohottimesta, kuten petrolhead jo vinkkasikin.

      Paksumman öljyn käyttäminen ei välttämättä vähennä öljynkulutusta, sillä männän öljyrenkaiden pintapaine (kaavauskyky) on suunniteltu tietyn viskositeetin öljylle. Tätä paksumpaa öljyä jää suunniteltua enemmän sylinterin seinälle ja voi aiheuttaa esim. puristusrenkaiden jumiutumista (kartoittumista).
      Autokalusto: 320d f30

      Comment

      • Tommix
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 5446
        • S:t Karins

        #18
        Olen jo pitkään ostanut moottoriölpät ebay:stä (yleensä reifenexpress24). Castrol Edge Professional bemun luokituksella on saanut tosiaan 8 - 11 €/l kotiin tuotuna.
        Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
        Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
        ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
        Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

        Comment

        • baier4ever
          Bimmer Fanatic
          • May 2004
          • 560
          • Jurva

          #19
          Olen myös viimeiset 5 vuotta ostanut castrollit ebaystä, mutta ei ole tullut ajateksi edes että näitähän on helppo väärentää. Toki viimeksi tullut kaadettua tätä noihin käyttis Vaggilaisiin ja taitaa ne sitä kirnuta jo uutenakin.
          Harrasteet: E21 315 -82, Land Cruiser RJ70 -89,
          Käyttis: Skoda Octavia RS TDI ja Passat Tdi -01

          Ex :E61 530D M-Sport, E34 525i pitkäkatto, E39 525 TDSA -98, E46 330DA
          ,316i -89, E39 525i -01 M-SPORT
          E34 520i -89, E36 328i -96 ///M-SPORT, E30 320i -88

          Comment

          • racing02
            BTCF Member
            • Nov 2004
            • 2058
            • Riihimäki

            #20
            Olen myös tilannut Castrolit Saksasta viimeaikoina. Miten noita väärennöksiä sitten osaisi välttää? Ostamalla varmuuden vuoksi kalleimmasta paikasta?

            Comment

            • mige95
              BTCF Member
              • Mar 2014
              • 1183
              • lahti

              #21
              Paikallises ad varaosaliikkeessä sanottii kerran että siitä tunnistaa feikki castrollin kun castrol nimi puuttuu korkista ja sinetistä, se castrol lukee siinä silleen että puolet kirjaimista on korkinpuolella ja puolet sinetissä.
              -g20 330e
              -e31 840ci sc
              -e46 316i (m52tub25)

              EX- f11 530d lci
              Ex- f01 730d
              Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
              Ex: -06 e61 535d m-sport
              Ex:-02 e39 530d manual
              Ex -93 e34 520i

              Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

              M62tu ajoitustyökalut.
              N47/n57 ajoitustyökalut.

              Comment

              • E39-530A
                BTCF Member
                • Feb 2007
                • 944
                • Espoo

                #22
                OT: Kun tässä on tullut mainituksi N53 ja erityisesti N52, niin pitää tuon N52:n kulutustaipumuksista antaa oma kokemus. Se ei vienyt öljyä oikeastaan yhtään ensimmäisen 15 tkm / 1 v aikana, eli sen vanhan liiton vaihtovälillä. Siitä eteenpäin öljyä alkoi melkein kuin vivusta kääntämällä kulua "paljon". Ilmeisesti ominaisuudet tippuivat sen verran, että alkoi mahtua jostain ohi. Siihen ei auttanut vaikka öljyä olisi lisännyt tarvittaessa yhteensä jopa yli vaihtomäärän verran, vaan se jatkui samaa tahtia. Kun sitten vaihtoi öljyt ja suodattimen, niin kulutus loppui saman tien taas tuon 15 tkm / 1 v ajaksi.
                E92 335iA -08

                ---
                ex E34 540iA -93
                ex E90 325iA -05
                ex E39 530iA -00
                ex Toyota Avensis
                ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

                Comment

                • nyyppa
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2010
                  • 43
                  • Etelä-suomi

                  #23
                  Originally posted by e36coupe View Post
                  Ei kai tuo N53 mikään öljysyöppö yleisesti ole? Edellinen malli (325 N52) useasti syö öljyä merkittävästi 10tkm vaihtovälillä, mutta N53 ei kai tästä samasta kärsi?


                  Itsellä ei ainakaan tarvetta lisätä lainkaan 10tkm välillä öljyä. N52:et kaikki tuntemani yksilöt ovat pyytäneet vähintään 1,5l vaihtovälillä ja onhan noita useamman litran pyytäviäkin ilmeisesti paljon liikenteessä.

                  Pari-kolme vuotta takaperin kun auton hankin, tuo öljynkulutus oli minulle yllätys. Googlailin tosi paljon ja lopputulemana minulle jäi käsitys, että on ihan normaalia, että N53 koneessa joutuu lisäämään öljyä. Itse asiassa olet ensimmäinen joka sanoo että ei tarvitse lisätä kymppitonnissa öljyä. Itselläni menee litra per 3500km. Tällä kulutuksella on jo hieman merkitystä minkä hintaista öljyä koneeseen kaataa.






                  Originally posted by mige95 View Post
                  Paikallises ad varaosaliikkeessä sanottii kerran että siitä tunnistaa feikki castrollin kun castrol nimi puuttuu korkista ja sinetistä, se castrol lukee siinä silleen että puolet kirjaimista on korkinpuolella ja puolet sinetissä.

                  Pitääpä katsoa noita korkkeja tarkemmin.
                  E92 - 325xi N53 - 2008

                  Comment

                  • Dualfun
                    Moderator
                    • Jan 2003
                    • 17861
                    • PKS

                    #24
                    Juuri väärennösten vuoksi olen lopettanut itse Castrolin suosimisen miltei 20v jälkeen, sitä kun ei saa Suomesta oikein järkihintaan mistään, eikä esim Edge M 5W-30 ollenkaan.

                    Myös ajatus siitä että väärennöksiä saattaa saada ihan suomalaisiltakin toimijoilta ei herätä hurraahuutoja.

                    Nykyään käytän Teboil öljyjä, jotka on jalostettu Haminassa ja en jaksa uskoa että lyhyestä jakeluketkusta johtuen olisi niin altis moiselle toiminnalle.

                    Teboililta löytyy hyvä portfolio laadukkaasti jalostettuja öljyjä erilaisiin käyttötarkoituksiin, esim.
                    • 5W-30 Carat III joka sopii hienosti N-moottoreihin (LL04)
                    • 5W-40 Gold S joka sopii vanhoihin perus harrasteisiin lyhyillä vaihtoväleillä (LL98)
                    • 10W-60 Diamond Extreme joka on monessa yhteydessä todettu olevan hyvin vastaavaa sinkkipitoisuudeltaan kuin vanha kunnon Castrol TWS mitä ei enää saa (Edge Supercarit eivät ole). S-moottoriin ainoa oikea öljy.


                    Kaikkia näitä tuotteita saa ihan kumisaapaskansan kaupasta, Tokmannista.

                    Edit: https://www.facebook.com/10000042737...2071386817071/ samaan aikaan ******.de:n pakkaamolla
                    Last edited by Dualfun; 21-04-2021, 16:29.
                    E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                    E28 ///M535i '87 zinnoberrot
                    E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

                    E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                    E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 orientblau metallic /w casual hellgrau

                    E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
                    G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
                    Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                    Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                    Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                    Comment

                    • GameOver
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2005
                      • 3029
                      • Sjundeå

                      #25
                      Originally posted by nyyppa View Post
                      Kysymys kuuluukin: Voiko öljyssä olla noin hillittömät katteet, että sitä myydään lähes puoleen hintaan? Jos joku kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta, se ei yleensä ole totta. Öljy on semmoinen tuote, jonka kuvittelisin olevan helppo väärentää: Hankitaan purkit sopivilla etiketeillä ja purkituskone. Mistä minä pystyn sanomaan onko tölkissä oikeaa castrol edgeä vai jotain kuraa?
                      Ostaisitko sinä saksasta 8€/litra castrolia? 20€ toimituskulujenkin jälkeen on halpaa kun ostaa hieman enemmän.
                      Lähtökohtaisesti: Kyllä öljyssä on parhaimmillaan niin hillittömät katteet, että sitä voidaan myydä myös 8€ litrahintaan. Toki siinä kohtaa se myytäisiin luultavasti tynnyristä tai bulkkisäiliöstä.

                      Ja kuten aiemmin on kirjoiteltu, kyllä noita öljyjä myös väärennetään. Niin pienissä purkeissa, kuin isommissa määrissäkin. Se on pienelle autokorjaamollekin aika houkutteleva paikka ostaa pilkkahintaan se tynnyri. Nimimerkillä: "aikoinaan pienillä korjaamoilla öljytynnyreiden koodeja kuvannut"
                      -25 Toyota Proace City Verso
                      -23 Nissan Leaf

                      ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎