Käykää tutustumassa, näitä ollaan hallituksen toimesta tyrkyttämässä ainakin Helsinkiin, Turkuun ja Tampereelle.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Kansalaisaloite koskien ruuhkamaksuja
Collapse
X
-
Piti käydä laittamassa myös.
Tämä sekoilu tulee hyvin kalliiksi kaikille. Harmi vain,että se eduskuntatalon remppa oli jo. Ihan protestina olisi vanhaset ja mariinit voineet itse nikkaroida paskansa.
Jo ennen ruuhkamaksuja,helsinki on jo tehnyt kaikkensa ottamalla kaistoja pois käytöstä,laskenut nopeusrajoituksia,liikennevalot säädetty niin,että varmasti saadaan vaikeutettua liikennettä. Niin siihen vielä tämä.
Hesarissa juttu aiheesta.
Työllisyystoimet tällä vihervasemmistolla menee nyt vähän nurinkurin.
Comment
-
-
Jepjep, Helsinki pitää huolen, että itse kulutan Lauttasaaresta käsin mieluummin Espoon palveluita. Ostoksille kun on kivempi mennä autolla niin ei tarvitse kantaa kauppakasseja.
Ruuhkia en kyllä allekirjoita olevan missään suomen kaupungissa muuten kuin hyvin pieninä aikaväleinä ja hyvin yksittäisissä paikoissa (joissa järkevämpi liikennesuunnittelu voisi poistaa osan pullonkauloista).
Tampere+Hki oikeastaan kumpikin langennut rakentamaan kaikki liikennemuodot samaan tasoon ja lopputuloksena on se, että liikennevaloja ja risteyksiä on 100m välein urbaanilla alueella ja liikenne ei vedä jalankulkijalla, pyöräilijällä, autoilijalla ja se spårakin joutuu pysähtymään pysäkkiväleillä valoihin. Mikä järki?
Aidostihan ruuhkamaksu on vain yksi tapa kääntää liikenteen verotuksen painopistettä kun sähkäreiden myötä verotuloja menetettäisiin suoraan 5mrd vuodessa (jos siis koko kansa siirtyisi näihin) ja välillisesti enemmänkin.Jaguar XF Sportbrake R-sport.
E39 523iA Oxfordgreen
Comment
-
-
Originally posted by E39Fin View PostJepjep, Helsinki pitää huolen, että itse kulutan Lauttasaaresta käsin mieluummin Espoon palveluita. Ostoksille kun on kivempi mennä autolla niin ei tarvitse kantaa kauppakasseja.
Ruuhkia en kyllä allekirjoita olevan missään suomen kaupungissa muuten kuin hyvin pieninä aikaväleinä ja hyvin yksittäisissä paikoissa (joissa järkevämpi liikennesuunnittelu voisi poistaa osan pullonkauloista).
Tampere+Hki oikeastaan kumpikin langennut rakentamaan kaikki liikennemuodot samaan tasoon ja lopputuloksena on se, että liikennevaloja ja risteyksiä on 100m välein urbaanilla alueella ja liikenne ei vedä jalankulkijalla, pyöräilijällä, autoilijalla ja se spårakin joutuu pysähtymään pysäkkiväleillä valoihin. Mikä järki?
Aidostihan ruuhkamaksu on vain yksi tapa kääntää liikenteen verotuksen painopistettä kun sähkäreiden myötä verotuloja menetettäisiin suoraan 5mrd vuodessa (jos siis koko kansa siirtyisi näihin) ja välillisesti enemmänkin.
Comment
-
-
Vähän OT, mut ruuhkiin liittyvänä totean itekkin, että liikennevalojen suunnittelulla tunnutaan kuin tahallaan aiheutettavan naurettavia ruuhkia.
Pieneen kaupunkiinkin saadaan tarpeettoman paljon odottelua kun liikennevalot toimii suoraan sanottuna ihan päin helvettiä.
Miten voit joutua jonottamaan yksissä liikennevaloissa 8 minuuttia ihan vaan sen takia että 1 pidempi yhdistelmä on ensimmäisenä ja ainoastaan se ehtii menemään kiitos typerästi ajastettujen valojen.
Joko fiksummin toimivat valot tai liikenneympyröitä, jotka on ainakin omassa kylässä olleet oikein järkevä vaihtoehto.
Ja joitakin liikennevaloja otettu pois käytöstä, ja loput toimii oikein hienosti (paitsi jos ajat moottoripyörällä, niin ainakaan parit valot ei tahdo huomata).
Ainoastaan silloin tulee omalla kylällä (vain!) yksissä liikennevaloissa ongelmia, jos kävelijät laahustaa etanaa hitaammin eikä reagoi millään tavalla siihen että punaiset vaihtuu ja silti patsastellaan keskellä suojatietä.
Isommissa kaupungeissa voisi ihan hyvin miettiä enemmän esim. liikenneympyröitä kun tuntuisi liikenne kulkevan huomattavasti sujuvammin?
Paitsi jos niitä helvetin minäminäminä kuskeja sattuu samaan aikaan ja ei osata vilkkua käyttää.
Mut ei liene koskaan olevan tavoitteena sellainen kuin "sujuva liikenne" - pikemminkin täysin päin vastainen isommissa kaupungeissa.. kuten on nähty.
Siihen vielä päälle naurettavat ruuhkamaksut, niin en ihmettele yhtään jos alkaa kato käymään.
Comment
-
-
Ihan kiva, että Ranuan, Orimattilan, Keravan, Siuntion ja Jyväskylän asukkaat ovat huolestuneita pääkaupunkiseudun mahdollisista ruuhkamaksuista (aloitteen vastuuhenkilöt). Harmi vaan että aloite on huonosti kirjoitettu. Maan hallitus kaiketi selvittäää/ehdottaa lakia, jonka nojalla kunnat/alueet voisivat itse päättää ruuhkamaksun käyttöönototosta. Puolueista ainoastaan vihreät liputtavat kuntavaaleissa ruuhkamaksujen puolesta, muiden ohjelmissa asiasta ei mainita mitään. Kokoomus pitänee Helsingin ja Espoon ja demarit Vantaan, joten en jaksa uskoa asian edistymiseen lähivuosien aikana. Se on ihan oikein, koska pääkaupunkiseudulla saati muualla Suomessa ei ole sellaisia ruuhkia, joiden helpottamiseen tarvitaan vaikeasti kerättävää ruuhkamaksua. Kalliit pysäköintimaksut ajavat saman asian murto-osalla kustannuksista.
Comment
-
-
Originally posted by Phaedrus View PostIhan kiva, että Ranuan, Orimattilan, Keravan, Siuntion ja Jyväskylän asukkaat ovat huolestuneita pääkaupunkiseudun mahdollisista ruuhkamaksuista (aloitteen vastuuhenkilöt). Harmi vaan että aloite on huonosti kirjoitettu. Maan hallitus kaiketi selvittäää/ehdottaa lakia, jonka nojalla kunnat/alueet voisivat itse päättää ruuhkamaksun käyttöönototosta. Puolueista ainoastaan vihreät liputtavat kuntavaaleissa ruuhkamaksujen puolesta, muiden ohjelmissa asiasta ei mainita mitään. Kokoomus pitänee Helsingin ja Espoon ja demarit Vantaan, joten en jaksa uskoa asian edistymiseen lähivuosien aikana. Se on ihan oikein, koska pääkaupunkiseudulla saati muualla Suomessa ei ole sellaisia ruuhkia, joiden helpottamiseen tarvitaan vaikeasti kerättävää ruuhkamaksua. Kalliit pysäköintimaksut ajavat saman asian murto-osalla kustannuksista.
Ruuhkamaksujen sijaan muistaakseni jopa alamaiset hyväksyisivät saman veron keräämiseen polttoaineen 30cent korotuksen, joka olisi taspuolinen ja tasaveroinen kaikille, tämähän ei onnistu valta ihmisiltä vaan kehitellään mieluummin jokin laite joka tungetaan...
Keinoja oikeudenmukaiseen autoilun verottamiseen olisi ollut käytössä vuosikymmeniä, ollaan vaan haluttu lisätä pyrokratiaa ja verohenkilökuntaa yms.
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostHyvä kirjoitus ja kannanotto. Korjaan sen verran että, tai oikeastaan kysyn: koska viimeksi olet nähnyt tai huomannut että johtava valtion valtamme olisi tehnyt asioita helpoimman kautta ?). En minä ole huomannut, että julkinen valta tekisi kaiken vaikeimman kautta. Passin uusiminen hoitui täysin netin kautta eikä veroilmoituksen kanssa tarvinnut paljoa päätä vaivata. Liikennevirhemaksukin tuli kirjeellä eikä tarvinnut käydä edes asemalla moitittavana.
Originally posted by BMW525Xda View PostRuuhkamaksujen sijaan muistaakseni jopa alamaiset hyväksyisivät saman veron keräämiseen polttoaineen 30cent korotuksen, joka olisi taspuolinen ja tasaveroinen kaikille, tämähän ei onnistu valta ihmisiltä vaan kehitellään mieluummin jokin laite joka tungetaan...
Keinoja oikeudenmukaiseen autoilun verottamiseen olisi ollut käytössä vuosikymmeniä, ollaan vaan haluttu lisätä pyrokratiaa ja verohenkilökuntaa yms.
Comment
-
-
Olen nähnyt ruuhkan kerran Suomessa, se oli myöhään illalla 25.7.2009 Porissa.
Kannatan aloitetta.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by Phaedrus View PostMukavaa olla samaa välillä mieltä (kunhan ei tule tavaksi). En minä ole huomannut, että julkinen valta tekisi kaiken vaikeimman kautta. Passin uusiminen hoitui täysin netin kautta eikä veroilmoituksen kanssa tarvinnut paljoa päätä vaivata. Liikennevirhemaksukin tuli kirjeellä eikä tarvinnut käydä edes asemalla moitittavana.
Ruuhkamaksun tarkoitus on vähentää ruuhkia tietyillä alueilla. Polttoaineen hinnan kaavamainen nostaminen ei kohdistu oikein, koska se vähentää liikkumista kaikkialla Suomessa kaikkina kellonaikoina. Pysäköintimaksu on parempi, koska kunnat voivat hinnoitella sen itse ja saavat tulot itselleen. Sekään ei kohdistu optimaalisesti, koska lyhytaikainen käynti maksaa vähemmän kuin pidempi vaikka autoilun aiheuttama haitta on sama. Toisaalta kun ongelma on rajallinen, sen ratkaisuun ei kannata panna määräänsä enempää paukkuja.
35v autoilua erilaisella kalustolla mp:stä tp:ään stadissa, ikinä en ole ruuhkaa stadissa nähnyt, miten sellainen saadaan aikaan muutamilla tuhansilla autoilla, helsinki vastaa maailmalla maalaiskylää kooltaan ja kansanmäärältään.
Ruuhkamaksuksi nimetty, mutta todellisuudessa lisävero joka ulotetaan kuitenkin myöhemmin pks kokeilun myönteisten (51%) kokemusten jälkeen maanlaajuiseksi
Äänestäjiä nuoleskellaan piilottamalla lisäveroja eri nimikkeiden alle, jos puhuttaisiin asioista niiden nimillä menetetään äänet.
Comment
-
-
Originally posted by Freak View PostEn allekirjoittanut. Kannatan ruuhkamaksuja suuriin kaupunkeihin. Täällä Etelä-Pohjanmaalla maaseudulla hajuasutusalueella ei ruuhkia kovin paljoa ole.
Comment
-
Comment