Originally posted by junkkri
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
autonvaraosat24.fi / autodoc.fi / topautoosat.fi / aeromotors.fi yms part 2
Collapse
X
-
B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
-
-
Originally posted by junkkri View Post
Aeron kanssa "tapeltu" kun lähettivät väärät konepellin kaasujouset. Eivät mitenkää onnistu lähettämään oikeita ja pyytävät ensin. että minun olisi lähetettävät väärät ja sitten heiltä tulisi "uudet"!? Olen lähettänyt heille kuvat vääristä.Näillä mennään:
- BMW E81 118i since 2017
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Laku View Post
Eikö se aina näin mene, että palautetaan väärät ja tulee uudet tilalle?
Comment
-
-
Niin. että auto seisoo 2-3vko kun odotetaan oikeata osaa vai? (kerkesin asentaa "uudet" kun huomasin virheen) Vanhat heitin jo roskikseen.Kyllä, olisin voinut ajella ilman niitäkin mutta se väärä osa olisi voinut olla esim. bensapumppu jne
Aerolle pisteet, aina tullut oikeat osat, hyvään hintaan ja nopeasti!
Comment
-
-
Niin. että auto seisoo 2-3vko kun odotetaan oikeata osaa vai? (kerkesin asentaa "uudet" kun huomasin virheen) Vanhat heitin jo roskikseen.Kyllä, olisin voinut ajella ilman niitäkin mutta se väärä osa olisi voinut olla esim. bensapumppu jneE93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.
Comment
-
-
Joo siis osahan on tuossa tapauksessa jo otettu käyttöön, asennettu, asennusjäljet. Ei vastaa uutta missään tapauksessa.
Ei ne hyllyyn mitään käytettyjä enää tarvitse. Tuote pitäisi ennalta katsella 14 päivän aikana pakkauksen avaamalla onko oikea vai ei.
Ikävä homma sinänsä, itsellä noita uusia osia tulee monesti ostettua hyllyynkin, sitten pakkausta avatessa on käynyt "hupseja" kun ei ookaan sitä mitä ajatteli, tai valmistusvirhe
Mutta tosiaan jo käyttööotettu > ei virhe. Tuossa tapauksessa enää valmistusvirheet ja takuu voimassa.
Comment
-
-
Originally posted by Jarger View PostJoo siis osahan on tuossa tapauksessa jo otettu käyttöön, asennettu, asennusjäljet. Ei vastaa uutta missään tapauksessa.
Ei ne hyllyyn mitään käytettyjä enää tarvitse. Tuote pitäisi ennalta katsella 14 päivän aikana pakkauksen avaamalla onko oikea vai ei.
Ikävä homma sinänsä, itsellä noita uusia osia tulee monesti ostettua hyllyynkin, sitten pakkausta avatessa on käynyt "hupseja" kun ei ookaan sitä mitä ajatteli, tai valmistusvirhe
Mutta tosiaan jo käyttööotettu > ei virhe. Tuossa tapauksessa enää valmistusvirheet ja takuu voimassa.
Toimittivat VÄÄRÄT ja heillä vastuuta mistään.
Comment
-
-
Minä amatöörinä mittailin niitä ja totesin ok. Asensin ja kun availin kantta. niin kolahteli pahasti. Sitten teksti sylinterissä ei vastannut tilauksessa olevaa oikeata. Porukan mielestä siis toimittajalla ei ole vastuuta/palvelua suostua. että lähettävät ensin oikeat ja minä sitten takaisin väärät. Toki ne ovat siis nyt käytetyt. mutta pointi onkin tuossa "lähettelyjärjästyksessä"??
ja näkisin myös vastuunkantona järjestää palautus ilman kuluja. mikä käsittääkseni heillä näissä heidän virheissä on tapana.Sorry I'm Not Sorry
E34 540iA 93 sedan
E34 540iA 93 sedan
E39 530iA 00 touring
Comment
-
-
Porukan mielestä siis toimittajalla ei ole vastuuta/palvelua suostua. että lähettävät ensin oikeat ja minä sitten takaisin väärät. Toki ne ovat siis nyt käytetyt. mutta pointi onkin tuossa "lähettelyjärjästyksessä"??
Olen itse keran lähettänyt mielestäni viallisen laturin takaisin Saksaan myyjälle. Myyjä testasi laturin ja totesi että se toimii kyllä. Laittoi testilaputkin mukaan ja lähetti omalla kustannuksellaan sen takaisin minulle. Asensin uudelleen paikalleen ja totesin että olinpa tehnyt aiemmin asennusvirheen.B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Minä amatöörinä mittailin niitä ja totesin ok. Asensin ja kun availin kantta. niin kolahteli pahasti. Sitten teksti sylinterissä ei vastannut tilauksessa olevaa oikeata. Porukan mielestä siis toimittajalla ei ole vastuuta/palvelua suostua. että lähettävät ensin oikeat ja minä sitten takaisin väärät. Toki ne ovat siis nyt käytetyt. mutta pointi onkin tuossa "lähettelyjärjästyksessä"??
Looginen silti tuo järjestys miten toimivat, varmasti muuten tulisi enemmän liikkeelle kakkaa niskaan.
Comment
-
-
Originally posted by JaniLap View Post
Asiakkaalla on velvollisuus tarkastaa että saapunut tavara on sitä mitä tilattiin. Asiakkaan on ymmärrettävä ettei tuotetta saa asentaa ellei se ole sitä mitä on tilattu, mikäli tilalle on tarve saada oikeanlainen tuotteen myyjältä. Myyjä vastaavasti haluaa väärän tuotteen alkuperäiskuntoisena takaisin, jotta se voidaan myydä toiselle asiakkaalle uutena, ellei se ollut alunperin viallinen. Ei se toinen asiakas halua ostaa käytettyä tuotetta eikä myyjä myydä sellaista. Tuotepakkauksessa on yleensä tuotenumero näkyvillä, jota voi verrata tilausvahvistuksessa olevaan. Ihan perusasia varmistaa saaneensa oikeanlaisen tuotteen. Myyjä hoitaa oman osuutensa ja vastuunsa kun asiakas toimii annettujen ohjeiden mukaan. Yleensä myyjä haluaa väärän tuotteen ensin takasin, jotta voi todeta sen olleen väärä (tai viallinen tms.) ja voi lähettää asiakkaalle oikean tuotteen tilalle todettuaan virheensä. Myyjä ei voi luottaa siihen, että väärä tuote koskaan palautuu asiakkaalta kun ensin on lähetetty oikeanlainen asiakkaalle. Ja jos palautuu, onko se edelleen jälleenmyyntikuntoinen.
Olen itse keran lähettänyt mielestäni viallisen laturin takaisin Saksaan myyjälle. Myyjä testasi laturin ja totesi että se toimii kyllä. Laittoi testilaputkin mukaan ja lähetti omalla kustannuksellaan sen takaisin minulle. Asensin uudelleen paikalleen ja totesin että olinpa tehnyt aiemmin asennusvirheen.
Kiitos ja kuulemiin.
Last edited by junkkri; 15-12-2023, 10:42.
Comment
-
-
Kyllä sen tarkastin ja oli osanumero/lähetys numerot ok. Vika ilmeni vasta asennuksen jälkeen. Edelleenkään en mielestäni tehnyt muuta väärin kun heitin vanhat roskiin.
Kiitos ja kuulemiin.
Niinhän se kyllä menee, että asiakkaan pitäisi tarkistaa ja verrata saamaansa osaa vanhaan. Jos numerot ja mitat itse osassa täsmää ja silti kolahtelee, niin vika on tuotteessa. pumppuja valmistavalla tehtaalla on tullut pakkausvirhe ja tuotteessa ja paketissa on eri numerot, niin asiassa ei ole mitään epäselvyyttä. Silloin vastuu siirtyy asiakkaalta aeron kautta valmistajalle. Aero myös haluaa valmistajalta omansa pois kuten asiakas haluaa aerolta.Jos taasen virhe on tehty aerolla ja toinen siinä, ettei asiakas ole tarkistanut kunnolla saamaansa tuotetta ja on jo käyttänyt sitä ,niin aina kannattaa tulla asiakkaan siinä tilanteessa vastaan, myöntää virheensä ja kysyä vaikka kompensaatiota tms alennusta uudesta tuotteesta, koska myyjäkin oli tehnyt virheen.
Lähikaupasta ostettaessa suurempaan hintaan kuuluu "takuu" tällaisia tapauksia varten. Naamatusten on helpompi vääntää varsinkin kun molemmat puhuvat samaa kieltä. Tämä seikka jää meiltä köyhiltä pennin venyttäjiltä yleensä huomaamatta tai sitten vain luotetaan siihen, ettei takkua synny. Itse olen selvinnyt kohtuu helpolla tähän asti eikä mitään suurempia vääntöjä ole minkään firman kanssa joutunut käymään. Aerolta olen tilannut varmasti tuhansien eurojen arvosta tavaraa näiden vuosien aikana. Myös Sparetoa, Alvadia sekä Mister Autoa olen käyttänyt. Autodocia en kertaakaan.Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.
Vanha Uuden liiton mies...
Comment
-
-
Kyllä sen tarkastin ja oli osanumero/lähetys numerot ok. Vika ilmeni vasta asennuksen jälkeen. Edelleenkään en mielestäni tehnyt muuta väärin kun heitin vanhat roskiin.
Kiitos ja kuulemiin.
En tiedä ymmärränkö jotain väärin, mutta eikö se auto toimisi ilman konepellin kaasujousiakin? En ole kyllä kokeillut,mutta näin loogisesti ajatellen.
Comment
-
Comment