Announcement

Collapse
No announcement yet.

autonvaraosat24.fi / autodoc.fi / topautoosat.fi / aeromotors.fi yms part 2

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JaniLap
    BTCF Member
    • Sep 2012
    • 2673
    • Tampere

Originally posted by junkkri View Post

Aeron kanssa "tapeltu" kun lähettivät väärät konepellin kaasujouset. Eivät mitenkää onnistu lähettämään oikeita ja pyytävät ensin. että minun olisi lähetettävät väärät ja sitten heiltä tulisi "uudet"!?
    Onko jotakin estettä toimia kuten myyjä pyytää?
    B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
    BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
    Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
    Tampere

Comment

• Laku
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2007
      • 17505
      • Turku

Aeron kanssa "tapeltu" kun lähettivät väärät konepellin kaasujouset. Eivät mitenkää onnistu lähettämään oikeita ja pyytävät ensin. että minun olisi lähetettävät väärät ja sitten heiltä tulisi "uudet"!? Olen lähettänyt heille kuvat vääristä.
      Eikö se aina näin mene, että palautetaan väärät ja tulee uudet tilalle?
      Näillä mennään:
      - BMW E81 118i since 2017
      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998

Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

Comment

• junkkri
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2007
        • 664
        • Järvenpää

Originally posted by Laku View Post

Eikö se aina näin mene, että palautetaan väärät ja tulee uudet tilalle?
        Niin. että auto seisoo 2-3vko kun odotetaan oikeata osaa vai? (kerkesin asentaa "uudet" kun huomasin virheen) Vanhat heitin jo roskikseen.Kyllä, olisin voinut ajella ilman niitäkin mutta se väärä osa olisi voinut olla esim. bensapumppu jne

Comment

• bme
          Bimmer Rookie
          • Apr 2022
          • 87
          • V-S

Niin. että auto seisoo 2-3vko kun odotetaan oikeata osaa vai? (kerkesin asentaa "uudet" kun huomasin virheen) Vanhat heitin jo roskikseen.Kyllä, olisin voinut ajella ilman niitäkin mutta se väärä osa olisi voinut olla esim. bensapumppu jne
          Täh? Ei kai käytettyä osaa voi sitten palauttaa, sitä väärää bensapumppua esimerkiksi.
          Aerolle pisteet, aina tullut oikeat osat, hyvään hintaan ja nopeasti!

Comment

• Silmaauki
            BTCF Member
            • Jan 2015
            • 1782
            • Turku

Kuten edellä todettiin, niin sä et ole palauttamassa osia, vaan käytät niitä. Vaikka se (ehkä) oli Aeron virhe, niin ne väärät pitää palauttaa. Ja kun olet noi ottanut käyttöön, niin voi olla ettei Aero sulle hyvitä uusia. Tämä on ihan normaali käytäntö, joka koskee muutakin kuin auton osia (vaikka vaatteita, kenkiä tai kodinkoneita). Kun tulee väärät osat, niin niitä EI käytetä vaan palautetaan ne ja odotetaan paluupostissa uusia. Tai sitten hyväksytään ne väärät osat, eikä valiteta asiasta.
            E93 335i Aarre, Montego blue
            E90 318i talvipulkka

Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

Comment

• Jarger
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2005
              • 3708
              • Finnland

Joo siis osahan on tuossa tapauksessa jo otettu käyttöön, asennettu, asennusjäljet. Ei vastaa uutta missään tapauksessa.
              Ei ne hyllyyn mitään käytettyjä enää tarvitse. Tuote pitäisi ennalta katsella 14 päivän aikana pakkauksen avaamalla onko oikea vai ei.
              Ikävä homma sinänsä, itsellä noita uusia osia tulee monesti ostettua hyllyynkin, sitten pakkausta avatessa on käynyt "hupseja" kun ei ookaan sitä mitä ajatteli, tai valmistusvirhe

Mutta tosiaan jo käyttööotettu > ei virhe. Tuossa tapauksessa enää valmistusvirheet ja takuu voimassa.
              Negatiiviset kauppakokemukset:
              Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

Comment

• junkkri
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2007
                • 664
                • Järvenpää

Originally posted by Jarger View Post
                Joo siis osahan on tuossa tapauksessa jo otettu käyttöön, asennettu, asennusjäljet. Ei vastaa uutta missään tapauksessa.
                Ei ne hyllyyn mitään käytettyjä enää tarvitse. Tuote pitäisi ennalta katsella 14 päivän aikana pakkauksen avaamalla onko oikea vai ei.
                Ikävä homma sinänsä, itsellä noita uusia osia tulee monesti ostettua hyllyynkin, sitten pakkausta avatessa on käynyt "hupseja" kun ei ookaan sitä mitä ajatteli, tai valmistusvirhe

Mutta tosiaan jo käyttööotettu > ei virhe. Tuossa tapauksessa enää valmistusvirheet ja takuu voimassa.
                Minä amatöörinä mittailin niitä ja totesin ok. Asensin ja kun availin kantta. niin kolahteli pahasti. Sitten teksti sylinterissä ei vastannut tilauksessa olevaa oikeata. Porukan mielestä siis toimittajalla ei ole vastuuta/palvelua suostua. että lähettävät ensin oikeat ja minä sitten takaisin väärät. Toki ne ovat siis nyt käytetyt. mutta pointi onkin tuossa "lähettelyjärjästyksessä"??
                Toimittivat VÄÄRÄT ja heillä vastuuta mistään.

Comment

• aae30
                  BTCF Member
                  • May 2010
                  • 2691
                  • .fi

Minä amatöörinä mittailin niitä ja totesin ok. Asensin ja kun availin kantta. niin kolahteli pahasti. Sitten teksti sylinterissä ei vastannut tilauksessa olevaa oikeata. Porukan mielestä siis toimittajalla ei ole vastuuta/palvelua suostua. että lähettävät ensin oikeat ja minä sitten takaisin väärät. Toki ne ovat siis nyt käytetyt. mutta pointi onkin tuossa "lähettelyjärjästyksessä"??
                  kyllä se on niin, että juuri vääriä osia asentavien takia järjestys on mikä on. ei siinä auta kuin ottaa virheestä opiksi.
                  ja näkisin myös vastuunkantona järjestää palautus ilman kuluja. mikä käsittääkseni heillä näissä heidän virheissä on tapana.
                  Sorry I'm Not Sorry
                  E34 540iA 93 sedan
                  E34 540iA 93 sedan
                  E39 530iA 00 touring

Comment

• JaniLap
                    BTCF Member
                    • Sep 2012
                    • 2673
                    • Tampere

Porukan mielestä siis toimittajalla ei ole vastuuta/palvelua suostua. että lähettävät ensin oikeat ja minä sitten takaisin väärät. Toki ne ovat siis nyt käytetyt. mutta pointi onkin tuossa "lähettelyjärjästyksessä"??
                    Asiakkaalla on velvollisuus tarkastaa että saapunut tavara on sitä mitä tilattiin. Asiakkaan on ymmärrettävä ettei tuotetta saa asentaa ellei se ole sitä mitä on tilattu, mikäli tilalle on tarve saada oikeanlainen tuotteen myyjältä. Myyjä vastaavasti haluaa väärän tuotteen alkuperäiskuntoisena takaisin, jotta se voidaan myydä toiselle asiakkaalle uutena, ellei se ollut alunperin viallinen. Ei se toinen asiakas halua ostaa käytettyä tuotetta eikä myyjä myydä sellaista. Tuotepakkauksessa on yleensä tuotenumero näkyvillä, jota voi verrata tilausvahvistuksessa olevaan. Ihan perusasia varmistaa saaneensa oikeanlaisen tuotteen. Myyjä hoitaa oman osuutensa ja vastuunsa kun asiakas toimii annettujen ohjeiden mukaan. Yleensä myyjä haluaa väärän tuotteen ensin takasin, jotta voi todeta sen olleen väärä (tai viallinen tms.) ja voi lähettää asiakkaalle oikean tuotteen tilalle todettuaan virheensä. Myyjä ei voi luottaa siihen, että väärä tuote koskaan palautuu asiakkaalta kun ensin on lähetetty oikeanlainen asiakkaalle. Ja jos palautuu, onko se edelleen jälleenmyyntikuntoinen.

Olen itse keran lähettänyt mielestäni viallisen laturin takaisin Saksaan myyjälle. Myyjä testasi laturin ja totesi että se toimii kyllä. Laittoi testilaputkin mukaan ja lähetti omalla kustannuksellaan sen takaisin minulle. Asensin uudelleen paikalleen ja totesin että olinpa tehnyt aiemmin asennusvirheen.
                    B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                    BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                    Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                    Tampere

Comment

• Jarger
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2005
                      • 3708
                      • Finnland

Noin se vaan menee juu. Tän takia yleensä onkin helpompi ostaa suoraan lähimmältä tiskiltä, niin välttyy näiltä
                      Looginen silti tuo järjestys miten toimivat, varmasti muuten tulisi enemmän liikkeelle kakkaa niskaan.

Comment

• junkkri
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2007
                        • 664
                        • Järvenpää

Originally posted by JaniLap View Post

Asiakkaalla on velvollisuus tarkastaa että saapunut tavara on sitä mitä tilattiin. Asiakkaan on ymmärrettävä ettei tuotetta saa asentaa ellei se ole sitä mitä on tilattu, mikäli tilalle on tarve saada oikeanlainen tuotteen myyjältä. Myyjä vastaavasti haluaa väärän tuotteen alkuperäiskuntoisena takaisin, jotta se voidaan myydä toiselle asiakkaalle uutena, ellei se ollut alunperin viallinen. Ei se toinen asiakas halua ostaa käytettyä tuotetta eikä myyjä myydä sellaista. Tuotepakkauksessa on yleensä tuotenumero näkyvillä, jota voi verrata tilausvahvistuksessa olevaan. Ihan perusasia varmistaa saaneensa oikeanlaisen tuotteen. Myyjä hoitaa oman osuutensa ja vastuunsa kun asiakas toimii annettujen ohjeiden mukaan. Yleensä myyjä haluaa väärän tuotteen ensin takasin, jotta voi todeta sen olleen väärä (tai viallinen tms.) ja voi lähettää asiakkaalle oikean tuotteen tilalle todettuaan virheensä. Myyjä ei voi luottaa siihen, että väärä tuote koskaan palautuu asiakkaalta kun ensin on lähetetty oikeanlainen asiakkaalle. Ja jos palautuu, onko se edelleen jälleenmyyntikuntoinen.

Olen itse keran lähettänyt mielestäni viallisen laturin takaisin Saksaan myyjälle. Myyjä testasi laturin ja totesi että se toimii kyllä. Laittoi testilaputkin mukaan ja lähetti omalla kustannuksellaan sen takaisin minulle. Asensin uudelleen paikalleen ja totesin että olinpa tehnyt aiemmin asennusvirheen.
                        Kyllä sen tarkastin ja oli osanumero/lähetys numerot ok. Vika ilmeni vasta asennuksen jälkeen. Edelleenkään en mielestäni tehnyt muuta väärin kun heitin vanhat roskiin.
                        Kiitos ja kuulemiin.
                        Last edited by junkkri; 15-12-2023, 10:42.

Comment

• Freak
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2003
                          • 2540
                          • .

Kyllä sen tarkastin ja oli osanumero/lähetys numerot ok. Vika ilmeni vasta asennuksen jälkeen. Edelleenkään en mielestäni tehnyt muuta väärin kun heitin vanhat roskiin.
                          Kiitos ja kuulemiin.
                          Älä nyt vielä luovuta. Olivatko nämä sylinterit jossain tehtaan laittamassa paketissa ja se paketti aeron pakkaamassa paketissa? Anteeksi, mutta tuo sinun selostus ei ihan auennut mulle. Haluan siis tarkentaa, että oliko pakkausvirhe tullut jo niitä kaasupumppuja valmistavalla tehtaalla vai aerolla?

Niinhän se kyllä menee, että asiakkaan pitäisi tarkistaa ja verrata saamaansa osaa vanhaan. Jos numerot ja mitat itse osassa täsmää ja silti kolahtelee, niin vika on tuotteessa. pumppuja valmistavalla tehtaalla on tullut pakkausvirhe ja tuotteessa ja paketissa on eri numerot, niin asiassa ei ole mitään epäselvyyttä. Silloin vastuu siirtyy asiakkaalta aeron kautta valmistajalle. Aero myös haluaa valmistajalta omansa pois kuten asiakas haluaa aerolta.Jos taasen virhe on tehty aerolla ja toinen siinä, ettei asiakas ole tarkistanut kunnolla saamaansa tuotetta ja on jo käyttänyt sitä ,niin aina kannattaa tulla asiakkaan siinä tilanteessa vastaan, myöntää virheensä ja kysyä vaikka kompensaatiota tms alennusta uudesta tuotteesta, koska myyjäkin oli tehnyt virheen.

Lähikaupasta ostettaessa suurempaan hintaan kuuluu "takuu" tällaisia tapauksia varten. Naamatusten on helpompi vääntää varsinkin kun molemmat puhuvat samaa kieltä. Tämä seikka jää meiltä köyhiltä pennin venyttäjiltä yleensä huomaamatta tai sitten vain luotetaan siihen, ettei takkua synny. Itse olen selvinnyt kohtuu helpolla tähän asti eikä mitään suurempia vääntöjä ole minkään firman kanssa joutunut käymään. Aerolta olen tilannut varmasti tuhansien eurojen arvosta tavaraa näiden vuosien aikana. Myös Sparetoa, Alvadia sekä Mister Autoa olen käyttänyt. Autodocia en kertaakaan.
                          Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

Vanha Uuden liiton mies...

Comment

• Jarger
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2005
                            • 3708
                            • Finnland

Kiitos ja kuulemiin.

En tiedä ymmärränkö jotain väärin, mutta eikö se auto toimisi ilman konepellin kaasujousiakin? En ole kyllä kokeillut,mutta näin loogisesti ajatellen.

Comment

• junkkri
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2007
                              • 664
                              • Järvenpää

Originally posted by Jarger View Post

En tiedä ymmärränkö jotain väärin, mutta eikö se auto toimisi ilman konepellin kaasujousiakin? En ole kyllä kokeillut,mutta näin loogisesti ajatellen.
                              Loogisesti ajatellen olet hauska. että naurattaa!!

Comment

• ///Joonas
                                Bimmer Rookie
                                • Feb 2013
                                • 187
                                • Göteborg

Nostellaan tätä ketjua. Kertokaas joku asiasta tietävä mikä tämä ruutu on joka tuolta tulee ruudulle tilatessa? Olen olettanut, että saat jonkin ostaja-turvan 100e asti, jos tavarat vahingoittuu matkalla, kun arvostelet sivuston.
                                .

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎