Originally posted by Cunttory
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Nettiautosta bongailtua XXXVIII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Jarger View PostMulla on joskus pieni fiksaatio noita ämmiä katsellessa, alan miettiin et "pitäisköhän ostaa" ja sit samassa hetkessä tajuan etteihän tällanen 80-90km/h köröttelevä setä noilla tehoilla mitään oikeesti tee
e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005
Comment
-
-
Originally posted by Cunttory View PostKuulostaa eksoottiselle, myydään asiakkaan lukuun. Saksaan ensirekisteröity. Alkuperäinen väri :jerez-black metallic
Myydää asiakkaan lukuun sen takia että avoauton osto/otto varastoon tähän aikaan vuodesta ei kiinnosta ;-)
Ps. Jos tarkkoja ollaa niin auto ei kylläkään ole koskaan ollut Saksan rekisterissä...Last edited by MajorDrake; 19-11-2021, 16:14.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostOlette vähän turhan hätäisiä, ilmoitukseen päivitetty varustelista, tehdyt muutoksen ym. tietoa
Myydää asiakkaan lukuun sen takia että avoauton osto/otto varastoon tähän aikaan vuodesta ei kiinnosta ;-)
Ps. Jos tarkkoja ollaa niin auto ei kylläkään ole koskaan ollut Saksan rekisterissä...
Jos ei ois foorumilta tuttu myyjä, kritisoisin vielä että toisen puolen putkenpää on ulompana. Jarrusatuloiden väri ei liene OEM, punainen väri hakee huomiota, mutta sulautuu liikaa auton väriin tehdäkseen sen (tällä kertaa).
Suurimpana vikana liian isot vanteet. En osta!
Ämmänä tuollainen on kiva silmille katon kanssa, tunnustan.
Comment
-
-
Originally posted by Meepi View Posthttps://www.nettiauto.com/bmw/m3/12488701
Jonnetuuninki veks niin asiallinen manuaali m3///M3
Comment
-
-
Kysyntä ja tarjonta. Sekä joissakin tapauksissa vain esittely/showroom, tai kokeillaan kepillä jäätä hinnan suhteen.
Ikävä tosiasia vaan se, että kun uusia ei enää saa, niin on ostettava käytettynä. Autojen lukumäärä pienenee, jolloin valinnanvara, sekä kilpailu pienenee ja ostajakunta muuttuu sellaiseksi jolla on yleensä varaa maksaa haluamastaan tuotteesta sen mitä siitä pyydetään. Sekä usein, varsinkin yksityisillä myyjillä ei pakottavaa syytä myydä autoaan, vaan katsotaan mitä muut maksaa ja laitetaan hieman lisää omaan ja myytiin jos sattuisi menemään kaupaksi. Kenellä on kiire myydä, niin se näkyy hinnassa ja siihen väliin kerkeää joku jobbarikin pienen tilin toivossa.
Eikä noita erikoisautoja enää ole normaaleissa rintajoupeissa myynnissä, jos on, niin nopeasti siirtyvät noihin butiikkeihin jossa hinta nousee pikafiksin jälkeen 30% ja myydään keräilykappaletta. Tällöin syntyy nouseva hintakierre.
Seuraava ei ole tarkoitettu edelliselle, vaan aiemmin jo mielessä huvitellut niitä jotka jeesustelee miten tuokin maksaa noin paljon, yms.. Siis vanhojen/harvinaisempien autojen tapauksissa. Esim huudellaan puskista että tuossakin pyynnissä puolet liikaa, tms. Sitten toisaalla myydään ite omia romuja vastaavilla "normihinnoilla"...
Se maksaa sen mitä myyjä siitä haluaa ja piste. Jos on olemassa henkilö joka sen haluaa, niin se on maksettava se myyjän haluama summa tai oltava ilman. Tai jos ei löydy ostajaa siihen hintaan, niin sitä pudottetava tai jätettävä myymättä. Harvemmin pystyy ostaja enää sanomaan että menen katsomaan seuraavia ehdokkaita, kun tarjontaa vähemmän. Niin yksinkertaista ja tästä muodostuu kauppahinta.
Tästä hyvä esimerkki, kun takavuosina oli ne pari e39 M5 vuosikausia myynnissä samassa liikkeessä ja hinta oli reilusti yläkantissa silloiseen hintatasoon nähden, eikä autot menneet kaupaksi.
Silloin saattoi olla paikallaan ihmetellä noiden yksilöiden korkeaa hintaa, kun vastaavia sai valita muista liikkeistä/yksityisiltä ja hinnoilla pystyi kilpailemaan keskenään. Nyt tilanne toinen ja menee tuon mukaan mitä alussa pohdin.
Minusta hyvä esimerkki on myös esim. Kihlmanni jonka harvinaisempien autojen myynti-ilmoituksia ollut useita vuosien varrella tälläkin foorumilla, laittaa tuotteen myyntiin sillä hinnalla minkä haluaa, eikä turhia länkytyksiä ilmoituksessa. Jotkut autot mennyt nopeasti ja osa pitempään myynnissä. Hyvää kaupankäyntiä.
Edit. Tuossa lenkillä asiaa vielä pohti.
Niin omasta mielestä hinta kääntyy autoissa nousevalle uralle, kun kyseistä mallia ei näe enää liikenteessä kuin harvoin. Silloin kun ei edes muista milloin on kyseisen mallin nähnyt liikenteen seassa, niin hinnat on karanneet.
Miitit, yms. asia erikseen toki.Last edited by bemmeri; 20-11-2021, 09:39.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Hyvää pohdintaa bemmeriltä
Tässä hyvin shuttatut kilvet
Mielenkiintoinen
Last edited by BMW525Xda; 20-11-2021, 10:35.
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostOlette vähän turhan hätäisiä, ilmoitukseen päivitetty varustelista, tehdyt muutokset ym. tietoa
Myydää asiakkaan lukuun sen takia että avoauton osto/otto varastoon tähän aikaan vuodesta ei kiinnosta ;-)
Ps. Jos tarkkoja ollaa niin auto ei kylläkään ole koskaan ollut Saksan rekisterissä...
Onko kukaan käynyt katsomassa tätä? Suomen hintatasoon nähden hyvä hinta eikä niin hirveät kilsatkaan. Eivät taida nämä F10 M5:t kovin sukkelaan vaihtaa omistajia.
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostHyvää pohdintaa bemmeriltä
Tässä hyvin shuttatut kilvet
Mielenkiintoinen
https://www.nettiauto.com/bmw/318/12544856
Joskus ite kyseenalaistaisin ostajaa kuin myyjää, tai oikeestaan ihmettelisin kuka maksaa noin korkeita hintoja jostain joka tuntuu järjettömälle.
Huutokauppa määrittää sen hetkisen hintatason ja kiinnostuksen aika hyvin.
Etenkin nopeatempoinen kauppa ja tuollainen systeemi kuinka "paljon olet valmis maksamaan", kuten Japanissa käytäntö. (etukäteen max. hinta ja niistä korkein tarjous voittaa) Huutokaupat.com:ssa hintaa nousee osaksi sen takia kun "kilpaillaan naapuria vastaan" viime minuuteilla ja usein yliajalla. Osa tuotteista maksaa enemmän kuin kaupassa suoraan ostettaessa.
Sai tuolta joskus ihan kohtuuhintaan. Oliko 2016 kun oli se vin capita m5 huutokaupassa, ihan vakavissaan sitä huusin ja hinta jäi lopulta aika maltilliseksi, useamman tonnin alle sen hetkisen keskihinnan. Kävin paikan päällä kattomassa kunnon. Ite lopetin muistaakseen 2. viimeisenä huudot (ei ollut luottoa pitkään seisoneeseen autoon ja uskallusta ajaa sitä pois. laskin kuljetuksellekin hintaa vähän). Enkä ois malttanut säilöä sitä näihin päiviin, tulee räpellettyä, niin parempi kun meni toiselle joka arvostaa oem:ää)
Edit. Kuuluisi toiseen ketjuun, mutta huutokauppa.com ei pitäisi olla mahdollisuutta laittaa hintavarausta ollenkaan. Ei mitään "myyjän hyväksyttyä tarjouksen länkytyksiä ja mahdollisuutta perääntyä jos hinta ei miellytä.
Ainoastaan lähtöhinta olisi mahdollista laittaa, jolla hieman voi ostaja suojata persettään, ettei mene pilkkahintaan jos ei kiinnostusta ole.Last edited by bemmeri; 20-11-2021, 11:17.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Originally posted by bemmeri View PostHieman kieli poskessa tuota tuli kirjoitettua. Ei tosiaan tarkoitus kritisoida korkeiden hintojen ihmettelijöitä. Huvittavaa lähinnä seurata ajoittain ja monesti huomaa rivien välistä asettuuko myyjän ja vai ostajan asemaan, kuten myös omalla kohdalla.
Itte laitoin auton myyntiin niin kaveri soitti seuraavana päivänä ja sanoi että facessa oli tuhansia mielensäpahoittajia kommentoimassa kalliiksi, ja olihan ne oikeassa, otin pois myynnistä ja ensi kesänä laitan pari tonnia plussa edelliseen pyyntiin noita ei vaan edes euroopan mittakaavassa riitä kuin sadoille, ja oikeasti hyviä kymmenille.
Auton hinnoittelu on vaikea asia joka aiheuttaa aina keskustelua, joka on ihan hyvä asia.
Ps. Tinkiminen se on taiteenlaji, minulla oli polkupyörä myynnissä niin ostaja sitten perusteli ”olen tässä katsellut että toi sun pyörä on paras mitä myynnissä mutta mun pitää periaatteesta saada tinkiä hinnasta”. (Tuote oli uutta vastaava harvinainen malli jonka mukana kahdet uudet ajamattomat renkaat, seuraava pari sataa halvempi oli raiskattu ja kaaduttu ja myynnissä korjattavaksi)
Tässä esimerkki, hinta tuntuu ? riippuen mihin vertaa
Last edited by BMW525Xda; 20-11-2021, 11:33.
Comment
-
-
Niin. Oli niin tai näin, mutta miten se meni, se koira älähtää, johon... ja sitä rataa. Mutta ei tästä sen enempää.
Nyt ostaisin E60 M5 jos sellainen kiinnostaisi, kun hinnat alkaa olemaan kuopassa.
Veikkaisin, että hinnat ei alle 20k tule menemään, jos ei sossut kiellä autoilua suomesta tai bensan hinta merkittävästi nouse nykyisestä.
Sama alkaa olla kohtapuoliin V8 M3:lla.Last edited by bemmeri; 20-11-2021, 11:52.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Originally posted by bemmeri View PostNyt ostaisin E60 M5 jos sellainen kiinnostaisi, kun hinnat alkaa olemaan kuopassa.
Veikkaisin, että hinnat ei alle 20k tule menemään, jos ei sossut kiellä autoilua suomesta tai bensan hinta merkittävästi nouse nykyisestä.
Sama alkaa olla kohtapuoliin V8 M3:lla.
Eipä autoilua voi kieltää, esim. uusien myynti joko kielletään koko EU-tasolla tai sitten yksittäinen maa tekee niiden ostamisen kannattamattomaksi verotuksella, EU maat kun ovat aika huonossa asemassa minkään kieltämisessä...
Maassa olevien autojen käyttöä esim. keskustoissa voidaan rajoittaa mutta mitään täyskieltoa tuskin on koskaan tulossa, asia hoidetaan verotuksen kautta ja bensanhintoja voidaan varmaan samalla tavalla 15 vuoden päästä ihmetellä kun ovat silloin moninkertaiset...
Nyt kristallipallo jo himmeni vähänM550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by tonit View PostTodella suoraselkäistä kertoa korikorjauksesta, vaikkei se trafista käy ilmi. ARVOSTAN! Sitä en sitten tiedä onko auto minun silmissäni mällipeli ollenkaan, kun en kuvia ole nähnyt. Jos sinne on takaposki ja pisteosaa vaihdettu pienen osuman takia, niin niitähän riittää "kolaroimattomissakin".
https://www.nettiauto.com/bmw/m5/12365213M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
Comment