Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bemarin ostamisen sietämätön vaikeus III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zener
    Moderator
    • Oct 2004
    • 14352
    • Oulu

    #31
    N47 meinasin rohjeta ostaa. Jakopään osat näytti alkupeisenä maksavan 560€, joten eikai tuo kallis ole tehdä. Sen jälkeen lienee sne puolesta ajelee vuosia.

    Ellei sitten satu yksilö mihin se on jo tehty lähiaikoina.
    E65 730dA '04 klick
    F10 520dA '11 klick
    E34 520iA '91 klick

    Instagram


    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

    Comment

    • BMW525Xda
      BTCF Member
      • Feb 2014
      • 8681
      • Xxxxxx

      #32
      Originally posted by zener View Post
      N47 meinasin rohjeta ostaa. Jakopään osat näytti alkupeisenä maksavan 560€, joten eikai tuo kallis ole tehdä. Sen jälkeen lienee sne puolesta ajelee vuosia.

      Ellei sitten satu yksilö mihin se on jo tehty lähiaikoina.
      Pisteet kansalaisrohkeudesta, verrastan tuon rintamalle lähtöön harjan varren kanssa, jopa venäläisessä ruletissa mahdollisuudet on paremmat

      Kyllä noista 20d ja 20i moottoreista kannattaisi pysyä turvavälin verran erossa.

      Comment

      • kebu
        BTCF Member
        • Jan 2006
        • 373
        • Oulu

        #33
        Oli yks N47 ja ajettiin 300tkm mittariin ilman jakopääremonttia ennenkun lähti vaihtoon. Eikä kyllä silloinkaan vielä rallattanut Oli meillä 150tkm-300tkm. Ainut vika EGR venttiili tuona aikana.
        Käyttis:
        1.C7 Audi A6 3.0TFSI -14
        2.F20 120D Xdrive -14
        Harraste:
        1.E60 M5 -05
        2.HD wide glide -85
        3. Hayabusa -08

        Auto exF11 M550D -13.E38 728IA-96.E61 530XD -09.F11 520D Xdrive -16.E39 520I -01.E70 X5 30D-10.E91 320D XDrive-10.VW Touareg 3.0 TDI-10.E60 525XD-08.E38 728IA-96.F01 730D-09.E36 328i cab-96.E65 730D -04.Audi A6 2,5 TDI -98. Audi A6 2,7i-01 .E32 730i-93.Volvo 850-94. E39 530DA-01. E34 540i-95. E36 328i-96. Opel Calibra-93

        Comment

        • Urpo_rotta
          BTCF Member
          • May 2012
          • 5257
          • Pirkkala

          #34
          Originally posted by BMW525Xda View Post
          Pisteet kansalaisrohkeudesta, verrastan tuon rintamalle lähtöön harjan varren kanssa, jopa venäläisessä ruletissa mahdollisuudet on paremmat

          Kyllä noista 20d ja 20i moottoreista kannattaisi pysyä turvavälin verran erossa.

          Vitsit vitsinä. Tänä päivänä n47 jakopäävika on oikeesti harvinainen, vielä harvinaisempi on niin pahaksi päässyt että ketju katkeaa, se vaatii käyttäjän joka vähät välittää minkälaisia ääniä auto pitää kylmäkäynnistyksessä.

          Niitä tehdään ennakoivasti autoihin koska ihmiset pelkää huonon maineen saanutta moottoria, vaikka suurin osa maineesta on kotoisin e60 ja e90 sukupolven n47 alkupään versioista.

          Zenerille: tee pois vaan, ei ole hankala homma. Suht työläs on. Ostat valmiiksi ebaysta ajoitussetin joka sisältää pumpun rattaan ulosvetimen niin homma onnistuu hyvin
          E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
          E34 525i -90 twinturbo 427/519

          N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
          VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
          Kysy jos tarvetta

          Comment

          • zener
            Moderator
            • Oct 2004
            • 14352
            • Oulu

            #35
            Originally posted by BMW525Xda View Post
            Pisteet kansalaisrohkeudesta, verrastan tuon rintamalle lähtöön harjan varren kanssa, jopa venäläisessä ruletissa mahdollisuudet on paremmat

            Kyllä noista 20d ja 20i moottoreista kannattaisi pysyä turvavälin verran erossa.
            Oletko pitkäänki omistanut moisen?

            Mutta katsotaan millä aikataululla löytyy sopiva yksilö omaan budjettiin. N57 ei oikein maistu, ja on vielä kalliitakin.

            Originally posted by Urpo_rotta View Post
            Zenerille: tee pois vaan, ei ole hankala homma. Suht työläs on. Ostat valmiiksi ebaysta ajoitussetin joka sisältää pumpun rattaan ulosvetimen niin homma onnistuu hyvin
            jep, onhan siinä työmaata, kun nuita katsellut. Kuitenkin ilmeisesti ihan tehtävissä kun laatikon käyttää pois.
            Last edited by zener; 13-02-2022, 16:16.
            E65 730dA '04 klick
            F10 520dA '11 klick
            E34 520iA '91 klick

            Instagram


            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

            Comment

            • OVi
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2016
              • 514
              • Oulu

              #36
              Nyt on neljäs N-sarjan dieseli pihassa ja eipä noita erityisen huonoksi voi moittia. Mitä nyt yksi N57 teetti monenlaista työtä, joskaan tuossakaan ei ollut jakopäässä mitään vikaa.
              Pemari, Sitikka, Viiatti, sekä usiampi moottoripyörä.

              Comment

              • protoni
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2008
                • 1361
                • Tampere

                #37
                Originally posted by Kräki View Post
                Melkein kannattaa jättää kaikki ostamatta,kun hajoaa kumminkin joskus.
                Taivahan tosi. Mitä uudempi, parempi ja kalliimpi auto, sitä isommat ja kalliimmat viat. Pomminvarmat koneet on historiaa. Nykyään ne on kaikki varmoja pommeja. Jakopäävaivat on nykyään niin arkisia liki kaikilla merkeillä, että jos autossa ei muita isompia tyyppivikoja ole, niin semmonen vaan alle ja jakopää vaihtoon.

                Comment

                • Kanerv4
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2009
                  • 976
                  • Tampere

                  #38
                  Originally posted by zener View Post
                  Oletko pitkäänki omistanut moisen?

                  Mutta katsotaan millä aikataululla löytyy sopiva yksilö omaan budjettiin. N57 ei oikein maistu, ja on vielä kalliitakin.



                  jep, onhan siinä työmaata, kun nuita katsellut. Kuitenkin ilmeisesti ihan tehtävissä kun laatikon käyttää pois.

                  Mulla on ollut lukemattomia ja puolen vuoden virhevastuut päälle. Enemmän mulla on kutoskoneisista jakopäitä levinny kuin N47 moottoreista. Ei noita pelkää kuin Suoli24 lukeneet, btcf approved porukka ja niiden parit kaverit. Kummasti niitä myydään eniten, viimeksi eilen. Ei muutakun jos se ahdistaa ja herää hiestä märkänä öisin ajattelemaan jakopään ketjua eikä koronasta johtuvaa niin vaihtaa sen ja aurinko nousee taas. Ei siitä sen kummemmin kannata noitakäräjiä pitää. Paaliin ne kaikki kuitenkin menee jossain kohtaa jopa uusi i4 joka vasta julkaistiin löytyy romuttamolta jossain kohtaa.
                  Last edited by Kanerv4; 13-02-2022, 16:50.

                  Comment

                  • mikko
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2002
                    • 1750
                    • kotona

                    #39
                    Originally posted by zener View Post
                    N47 meinasin rohjeta ostaa. Jakopään osat näytti alkupeisenä maksavan 560€, joten eikai tuo kallis ole tehdä. Sen jälkeen lienee sne puolesta ajelee vuosia.

                    Ellei sitten satu yksilö mihin se on jo tehty lähiaikoina.
                    Osta sellane mihin ei o tehty niin saadaan sähköisen huoltokirjan puolelta katella miten hoituu.

                    Comment

                    • zener
                      Moderator
                      • Oct 2004
                      • 14352
                      • Oulu

                      #40
                      Originally posted by mikko View Post
                      Osta sellane mihin ei o tehty niin saadaan sähköisen huoltokirjan puolelta katella miten hoituu.
                      Olisiko niinkin mielenkintoinen aihe tämä?

                      Katsotaan minkälainen löytyy. Täytyy vielä hetki katsella kolikoita vähän lisää talteen, eikä nyt oikein näkynyt budjetin rajoissa muutako nuita aivan karvalakkeja.
                      E65 730dA '04 klick
                      F10 520dA '11 klick
                      E34 520iA '91 klick

                      Instagram


                      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                      Comment

                      • Laku
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2007
                        • 17508
                        • Turku

                        #41
                        Originally posted by mikko View Post
                        Osta sellane mihin ei o tehty niin saadaan sähköisen huoltokirjan puolelta katella miten hoituu.


                        Originally posted by zener View Post
                        Olisiko niinkin mielenkintoinen aihe tämä?
                        On, ehdottomasti .
                        Näillä mennään:
                        - BMW E81 118i since 2017
                        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                        Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                        Comment

                        • zener
                          Moderator
                          • Oct 2004
                          • 14352
                          • Oulu

                          #42
                          Yksi 262tkm ajettu turussa olisi, jakopäätä ei tehty. Hieman on riitaa hinnasta. Pahimmoilleen sen verran kaukana että viitsisi päiväseltään käydä katsomassa
                          E65 730dA '04 klick
                          F10 520dA '11 klick
                          E34 520iA '91 klick

                          Instagram


                          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                          Comment

                          • konsumies
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 1046
                            • Turkkussesss

                            #43
                            Originally posted by zener View Post
                            Yksi 262tkm ajettu turussa olisi, jakopäätä ei tehty. Hieman on riitaa hinnasta. Pahimmoilleen sen verran kaukana että viitsisi päiväseltään käydä katsomassa
                            Jos kaipaat jeesiä ja homma etenee, paa viestiä niin voin käydä vilkaisemassa.
                            Ammattitaitoinen en ole mutta perusjutut tiedän
                            Seat Leon Cupra ST
                            F20 116d
                            e87 116i

                            Comment

                            • peLoGo?
                              BTCF Member
                              • Jul 2012
                              • 374
                              • Vaasa

                              #44
                              F31 Touring 320d A xDrive 2015 N47-D20C moottorilla.
                              117tkm taulussa uhka vai mahdollisuus? Onkos näissä moottoreissa muulla peloteltu kuin ketjulla? Ei vissiin vielä N47 moottorissa tyypillisesti jäät rikkoneet ahdinta? :think

                              Niin ja onko nää urealla vai ilman?
                              BMW G31 540iA xDrive B58 -18
                              BMW F31 320iA xDrive LCI -19
                              Yamarin Cross 64 BR & Yamaha F150 -20
                              Ex. BMW F11 530dA xDrive LCI "VOLL" -15​
                              Ex. BMW F10 530dA -10
                              Ex. BMW E46 323iA "wnb ///M-Sport" -00
                              Ex. BMW E34 518i M43 Touring
                              Ex. BMW E60 525i -04

                              BimmerCode & BimmerLink + ENET

                              Comment

                              • mige95
                                BTCF Member
                                • Mar 2014
                                • 1170
                                • lahti

                                #45
                                Originally posted by zener View Post
                                Yksi 262tkm ajettu turussa olisi, jakopäätä ei tehty. Hieman on riitaa hinnasta. Pahimmoilleen sen verran kaukana että viitsisi päiväseltään käydä katsomassa
                                Mä lainaan edullisesti ajotustyökalut kun alotat rempan sisältää kaikki tarvittavat, tein n57:skaa niillä remontin
                                -g20 330e
                                -e31 840ci sc
                                -e46 316i (m52tub25)

                                EX- f11 530d lci
                                Ex- f01 730d
                                Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                                Ex: -06 e61 535d m-sport
                                Ex:-02 e39 530d manual
                                Ex -93 e34 520i

                                Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                                M62tu ajoitustyökalut.
                                N47/n57 ajoitustyökalut.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎