memebuy23buy

Bemarin ostamisen sietämätön vaikeus III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Rattiukko
    replied
    Originally posted by Petteri75 View Post
    Vai tuleeko tapahtumaan sitten niin, että käytettyjen jäännösarvon muodostumiseen tulee kautta linjan muutoksia, halpenee hitaammin?
    Kautta linja en usko. Mutta voi olla että hyväksi havaitussa käytetyissä hinnat pitää paremmin kuin ennen. Ei tästä kauhean kauan ole kuin 500€ sai toimivan auton. Aika hiljaista on tänä päivänä sen suhteen.

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Originally posted by Petteri75 View Post
    Väliaikaisratkaisu (Megane) vaihtui toiseen ja jos kestää, niin ehkä vielä vähemmän tekee mieli laittaa kymppitonneja kiinni bemariinkaan. Vähän outo hetki autouralla, ei vain nyt mikään kallis iske tarpeeksi kovaa. Ei enää edes sähköauto, arvonalentumat ovat edelleen aika kovia. Muuallakin maailmassa, niin Euroopassa kuin USAssakin käytettyjen suosio nousee, kun uusien autojen hinnat ovat niin kovia. Sitä vain ehkä hiukan miettii, että mistä me saamme sitten niitä käytettyjä autoja, jos entistä harvempi ostaa niitä uusia? Vai tuleeko tapahtumaan sitten niin, että käytettyjen jäännösarvon muodostumiseen tulee kautta linjan muutoksia, halpenee hitaammin?
    Kyllä se on loppuelämä oltava tonnin räpsyjen kanssa niin ei tarvi murehtia jälleenmyyntiarvoja. Itse suosin sitä että ostaa itselle, ja vanhoissa noita ei tarvi miettiä. Toki pitää sitten tykätä ruskeista autoista, tai laittaa vaikka joku Audi jos ei Itseä on aina kiinnostanut A8 ja A2 juuri tuon kopan vuoksi.

    Leave a comment:


  • Petteri75
    replied
    Väliaikaisratkaisu (Megane) vaihtui toiseen ja jos kestää, niin ehkä vielä vähemmän tekee mieli laittaa kymppitonneja kiinni bemariinkaan. Vähän outo hetki autouralla, ei vain nyt mikään kallis iske tarpeeksi kovaa. Ei enää edes sähköauto, arvonalentumat ovat edelleen aika kovia. Muuallakin maailmassa, niin Euroopassa kuin USAssakin käytettyjen suosio nousee, kun uusien autojen hinnat ovat niin kovia. Sitä vain ehkä hiukan miettii, että mistä me saamme sitten niitä käytettyjä autoja, jos entistä harvempi ostaa niitä uusia? Vai tuleeko tapahtumaan sitten niin, että käytettyjen jäännösarvon muodostumiseen tulee kautta linjan muutoksia, halpenee hitaammin?
    Last edited by Petteri75; 11-07-2025, 09:10.

    Leave a comment:


  • Jacques
    replied
    G-sarjan M550d koeajettu, yllätti kuinka ketterästi kulki ja tehon tunsi jopa 5-sarjalaisen korissa. Taloudellinenkin maantie-moottoritieajossa, alle 5.5 päätyi ajotietokone testilenkkien päätteeksi. Tämä oli Porvoossa myytävänä , joku onnekas osti nenän edestä. En pystynyt kaivamaan taskusta 20+k€ jotta saisin 200tkm -> 150tkm vähennyksen kilometreihin.
    Vaikka tässä olikin hinta ihan kohdallaan ja hyvän tarjouksen sain. Mielummin maksaisin enemmän vähemmän ajetusta, nettiauton pari kpl 55-60k€ pyynneillään kuitenkin jo naurattavat. Adblue järjestelmä oli tässä kuitenkin kunnossa, diagnostiikka näytti 0,35l/1000tkm kulutusta adblue-aineelle, joten sen osalta rupesin miettimään etten ehkä niin olemassaolosta välittäisi.
    Jos ostaja lukee foorumia niin autossa on sekaisin viriohjelmia ja vakiointia, kannattaa viedä oikaistavaksi osaajalle.

    Keltainen M340d olisi Lahdessa kaupan, hintapyyntö kohtuullinen ikään ja kilometreihin nähden. Mutta .. sen väri on keltainen, sekä on juuri sitä prod.date. että DDE:n salasana todennäköisimmin vaihtunut uuteen.

    Audi A7 koeajettu 3.0 bensakoneella, yllätti kuinka sivistyneesti kulki, hiljainen sekä sisätilat paremmat kuin G30 5-satkussa. Jäin pohtimaan tätä kaikista eniten.

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Originally posted by Petteri75 View Post
    Miksi nykybemareiden pitää olla niin rumia ja kalliita..
    Hyvä kysymys. Itse olen todennut että G-sarjan pre-facelift on viimeinen mitä voi edes harkita...noita hirvittäviä näyttöruutuja en halua...ja viimeisin mallisarja onkin sitten jo ulkoakin harvinaisen ruma ja luotaan työntävä.


    Leave a comment:


  • Petteri75
    replied
    Originally posted by Jacques View Post

    Täällä on hyvin vastaava tilanne. Tekisi mieli päivittää F32 toiseen, tämä on nähty ja koettu. Hienosti ollut viaton yksilö, ehkä osittain sitä lähtee vaihtamaan että pelkää mustan pekan osuvan käteen.
    Mutta kun ei vain kiinnosta tämän hetken tarjonta. Dieselit ovat kusiloukuilla, bensakoneinen kuutonen on jo. Koria miettii että vaihtaisi harrasteessa isompaan kun kohta viisikymmentä ikää..

    Ei vain kolahda oikein millään, ne jotka orastavasti kiinnostaisi (M340i&d, G30 D5, 550d&i) kaikissa tulee eteen se että hyvästä yksilöstä joutuisi purkamaan säästöjä aika lailla. Kuume ei nouse millään sille tasolle että olisi valmis maksamaan erotusta. Melkein enemmän orastavasti kiinnostaisi mursun C43 tai Audin S5. Hybridit ei, sähköautot ei. Hyvä isomoottorinen voisi jopa pitää arvonsa.
    G30 oikein hyvinvarusteltuna voisi olla kokeilun arvoinen, tosin ei-hybrideinä ei kovin paljoa tarjolla. Kunhan saisi Scenicin koeajoon, niin tietäisi sitten paremmin, jääkö sekin täysin pois haavelistalta. Sitten kun ei ole enää mikään, mikä kiinnostaisi sijoittaa kymmeniä tuhansia, täytynee alkaa pohtimaan käyttöautoilun syvintä olemusta l. budjettia hiukan toisella tapaa. G20 voisi teoriassa olla ihan OK, mutta senkin LCI-kojelauta on lähes pelkkää ruutua. Ei vain iske, ja kyllä se on iskettävä jos vaaditaan min. 40k€ tiskiin ajoilosta.

    Miksi nykybemareiden pitää olla niin rumia ja kalliita..

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Originally posted by ritariässä View Post

    Paremman tekemisen puutteessa kaverin kaa eilen kierrettiin muutaman autoliikkeen pihan kautta. Yhden liikkeen pihassa pisti silmään punainen 147 Alfa, sitten väyrysavoMersu tms ja e39 facelifti.

    Ylivoimaisesti heikoimmassa hapessa oli kyllä e39. Jokainen kaari kukki, oven alareunoissa ulkopuolellakin kuplivaa maalia, vaikka muuten siistin näköinen hiukan yli 200tkm mittarissa.helmat oli suorat, joten oliskohan noi laitettu.

    Mersu ja Alfa oli yllättävän siistejä vaikka +20 vuotta niilläkin ikää.

    välillä e39 perään haikallut, eilisen jälkeen ei taida ihan heti e39 kuume iskeä...
    Mulla oma on maalattu yli asti 2008 vuonna, parin oven alalaidat viime suvena jo korjailin, vielä pahin ja paras pitäis. Kontin luukun korjasin 10 vuotta sitten pikapikaa spraylla, se pitäis tehdä vähän paremmin nyt. Nämä siis pelkästään noiden osalta..

    Tuota linkkaamaani videota katsoessa masennuin puolen tunnin kohdalla niin, että päätin jatkaa toiste. Tuntuu kuin katselis omaa autoa ja alkaa miettiin mitä ylläreitä se vielä voi kätkeä...

    Tuossa nyt takalattiaa. Altapäin nuo suunnilleen putsattu, paitsi joka läpiviennin kohtaa en poistellut paikaltaan viime vuonna, kun loppui plussakelit tehdä mitään.
    Joskus vuonna 2011 tuolta takalattiasta oli molemmin puolin proput irvistämässä paikallaan, en tiedä kauanko oli olleet irti, ostin silloin muutama kk aiemmin tuon.
    puhdistelin takalattiaa tuolloin porakoneella sisäpuolelta ja laitoin nuo paikallisesta puljusta löytyneet (Mersun) kumitulpat tuonne ja sprayta päälle. Ei tuo nyt ihan kamalasti siitä ole pahentunut, mutta tuo kuvan musta takaproppu tarttee uutta peltiä, mennyt niin ohueksi. Näin siinä kohdalla rapatessa jo hiusreikää viime vuonna, mutta tosiaan noiden kelien takia ei pystynyt edes haaveileen alkaa sisustaa purkaan.
    Ajattelin että "pikafiksinä" tämän alueen teen muutenkin, kun on sisäpuolta ja tuskin tuolta ikinä miksikään menee jos ei kosteutta saa. Yhtä noista alkuperäisistä propuista pois ottaessa se lahosi käsiin kun työnsi pois paikaltaan.
    Tavallaan ois helpompi laittaa tuon kumipropun kohdalle vaan uutta peltiä siivu ilman reikää. Miksi noita pohjaproppuja edes pitää olla tuolla niin ääretön määrä joka puolella. Peltisiä ei kyllä tule näkemään enää.. otin sinne marmorilta jo läjän muovisia viime vuonna.


    Pitää vielä lisätä että moni liikenteessä oleva E39 on aika ruosteinen, sitten niihin kuitenkin vielä laitellaan jotain tuuninkia ym. ja minusta ne on sen näköisiä ettei enää kannattaisi edes yrittää tehdä mitään. Ehkä se on tää perspektiivi kun arvaa mitä "allapäin on" ja se taas on toista mitä kuski "muutaman ruostekohdan" omaavasta autostaan ajattelee.

    Toisaalta E39:n verrokki on se väyrysmese, ne taas on vähän kokonaan kadonneet.

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    Originally posted by Jarger View Post
    Vekkulimpaa ois jos tekin ryömisitte ruosteisen E39:n kanssa kekkaloimaan pihalle. Saattais tulla mieleen fraasi "ehkä mää oon hiljaa" tai ainakin tuntuu itselle toimivan
    Toki nämäkin asiat vois olla huonomminkin, just allekirjoittaneen aiheeseen sopivaa videota katsellen https://www.youtube.com/watch?v=kQbotzEJudU E39 (M5) ja ruoste.
    Paremman tekemisen puutteessa kaverin kaa eilen kierrettiin muutaman autoliikkeen pihan kautta. Yhden liikkeen pihassa pisti silmään punainen 147 Alfa, sitten väyrysavoMersu tms ja e39 facelifti.

    Ylivoimaisesti heikoimmassa hapessa oli kyllä e39. Jokainen kaari kukki, oven alareunoissa ulkopuolellakin kuplivaa maalia, vaikka muuten siistin näköinen hiukan yli 200tkm mittarissa.helmat oli suorat, joten oliskohan noi laitettu.

    Mersu ja Alfa oli yllättävän siistejä vaikka +20 vuotta niilläkin ikää.

    välillä e39 perään haikallut, eilisen jälkeen ei taida ihan heti e39 kuume iskeä...

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Vekkulimpaa ois jos tekin ryömisitte ruosteisen E39:n kanssa kekkaloimaan pihalle. Saattais tulla mieleen fraasi "ehkä mää oon hiljaa" tai ainakin tuntuu itselle toimivan
    Toki nämäkin asiat vois olla huonomminkin, just allekirjoittaneen aiheeseen sopivaa videota katsellen https://www.youtube.com/watch?v=kQbotzEJudU E39 (M5) ja ruoste.

    Leave a comment:


  • Esko
    replied
    Originally posted by bmw323it View Post

    On se vekkulia, että vahvimmat mielipiteet on aina niillä joilla ei ole aiheesta lainkaan omakohtaista kokemusta.
    On se vekkulia esittää tuollaisia mielipiteitä tuntematta ihmisiä lainkaan.


    Leave a comment:


  • Jacques
    replied
    Originally posted by Petteri75 View Post
    Nyt ei oikein huvita ostaa yhtään mitään? ...
    Täällä on hyvin vastaava tilanne. Tekisi mieli päivittää F32 toiseen, tämä on nähty ja koettu. Hienosti ollut viaton yksilö, ehkä osittain sitä lähtee vaihtamaan että pelkää mustan pekan osuvan käteen.
    Mutta kun ei vain kiinnosta tämän hetken tarjonta. Dieselit ovat kusiloukuilla, bensakoneinen kuutonen on jo. Koria miettii että vaihtaisi harrasteessa isompaan kun kohta viisikymmentä ikää..

    Ei vain kolahda oikein millään, ne jotka orastavasti kiinnostaisi (M340i&d, G30 D5, 550d&i) kaikissa tulee eteen se että hyvästä yksilöstä joutuisi purkamaan säästöjä aika lailla. Kuume ei nouse millään sille tasolle että olisi valmis maksamaan erotusta. Melkein enemmän orastavasti kiinnostaisi mursun C43 tai Audin S5. Hybridit ei, sähköautot ei. Hyvä isomoottorinen voisi jopa pitää arvonsa.

    Leave a comment:


  • bmw323it
    replied
    Originally posted by Esko View Post

    Ahdistavan kuuloista ämpyilyä. Mitään hybridipaskaa en kyllä suosittele yhtään kenellekään. Perhepiirissä ollut kaksi BMW-konsernin hybridiä ja molemmissa akut paskana reilun 100tkm jälkeen, että melkosta paskaa premium hintalapulla. Life is too short to drive boring cars ja patongit on hyviä ku ostaa paistopisteeltä, ei autoliikkeestä.
    On se vekkulia, että vahvimmat mielipiteet on aina niillä joilla ei ole aiheesta lainkaan omakohtaista kokemusta.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Kaikkea muutakin siinä on vähemmän, ei jaksaisi tosiaan hampaat irvessä ajella rellulla ja toitottaa että hyvä on.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Vähemmän siinä rellussa tulee olemaan remonttia kuin g-bemarissa.

    Leave a comment:


  • Esko
    replied
    Originally posted by Petteri75 View Post
    Nyt ei oikein huvita ostaa yhtään mitään? Tilanne on vähän se, että auto on ollut jollain tapaa vaihdossa yli puoli vuotta. Alla on nyt väliaikaisratkaisu (Renault Megane III 1.6 -11), jolla on tullut vedettyä yli 12tkm ja siihen on tainnut tottua täysin. Jossain vaiheessa halusi G30 540:en kun niitä oli Mobilessa alkuvuodesta tarjolla muutama, erityisesti yksi tehtaan ex-lehdistöauto jäi kavelemaan, sitten takaisin G30, sitten maahantuojan rahoitustarjouksella höystetty CX-60, sitten pelkkää sähköä ja Renault Scenic (range ~612km joka riittäisi). Kaikissa näissä vaihtoehdoissa oli yksi paha vika - hinta. Kaikki säästö & sijoitukset menisivät takuuvarmasti arvoaan alentavaan peltilaatikkoon, ja tämä arvonalentuma ei yhtään innosta, enää. G30:kin tuli jo 2017 ja ~52km range vaikuttaa tänä päivänä hyvin vähäiseltä. Vaikkakin kieltämättä haluaisi takaisin jonkinlaisen premium-kyytiin, ei enää halua ottaa sitä arvonalentumaa niskoilleen.

    Ei ole ehkä elämän hohdokkainta ajaa 14-vuotiaalla ranskalaisella, jossa on malliston tehottomin moottorin, mutta kun se vie paikasta toiseen saman kuljettajan ihan OK. Moottoritiesiirtymät ovat ehkä epämukavia melutason vuoksi (120km/h ~3550rpm), mutta kun autossa on kiinni alle kymmenesosa siitä, mitä joku G30 vieläkin maksaa, puhumattakaan muiden vaihtoehtojen 50-60k€ hinnoista, niin nyt ei tiedä mitä tekisi, mieli on muuttunut liian monta kertaa. Ja onhan se uusivanha kokemus, kun ei tarvitse välittää oikeastaan tippaakaan siitä, paljonko autolla on ajettu.

    Edullisemman hinnaston, eli n. 3-7k€ autojen hinnat ovat ehkä kovimmillaan pitkiin, pitkiin aikoihin. Samoin uusien. Koskaan ei ole vaadittu näin paljoa rahaa kohteesta, jonka riski jäännösarvon laskun suhteen ei olisi näin kova.
    Ahdistavan kuuloista ämpyilyä. Mitään hybridipaskaa en kyllä suosittele yhtään kenellekään. Perhepiirissä ollut kaksi BMW-konsernin hybridiä ja molemmissa akut paskana reilun 100tkm jälkeen, että melkosta paskaa premium hintalapulla. Life is too short to drive boring cars ja patongit on hyviä ku ostaa paistopisteeltä, ei autoliikkeestä.

    Leave a comment:

Working...
X