Uusin Tuulilasi 1/2022 useita BMW juttuja: X3 30e, M440i, M3 Competition xDrive ja käytetty e91 320i Touring manuaali. Lukupakettia täydentää bonuksena Porsche 993.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW juttuja mediassa
Collapse
X
-
Ainakin osassa ( En vielä kaikkia lukenut ) toimittaja kirjoittaa puuta heinää ja tekstistä paljastuu ettei autoilla ole välttämättä ajettu kuin nurkan taakse ja äkkiä kuvat muistikortille ja kiireesti toimistolle sumpille.
Kyllä ikävä sanoa mutta tuulilasistakin tullut vaan yleistoimittajien ( nuorempi sukupolvi ) yleislehti ja vanhan ajan kokemuksen rintaäänellä kirjoittelu loistaa poissaolollaan ja tekstit sellaista arvalla heitettyjä arvioita, pahimmillaan näinG30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä
-
-
Suora lainaus:
BMW kehittää uutta 6- ja 8-sylinteristen polttomoottorien sukupolvea – Valmistaja uskoo, että niille on tarvetta vielä vuosien ajan
BMW:n kehitysjohtaja Frank Weber teki yllättävän paljastuksen Auto Motor und Sportille antamassaan haastattelussa, kun hän kertoi saksalaisvalmistajan kehittävän uutta 6- ja 8-sylinteristen bensiini- sekä dieselmoottorien sukupolvea.
Weberin ilmoitus on vähintäänkin yllättävä, sillä moni muu valmistaja on julistanut polttomoottorit historiaan jääväksi voimanlähteeksi.
WEBER PERUSTELEE uuden moottorisukupolven kehittämistä sillä, että yhtiö tarvitsee vielä muutaman vuoden ajan polttomoottoreita. Niiden on vain oltava edistyksellisiä ja muiden valmistajien moottoreita parempia, jotta ne sopisivat henkilöautoille asetettuihin päästörajoihin.
Weber lupaa, että seuraavan sukupolven kuusisylinteristen moottorien co2-päästöt putoavat nykyisiin verrattuna paljon enemmän kuin mihin on totuttu aiemmissa moottorien sukupolvien vaihdoissa. BMW:llä on tutkittu tarkkaan polttoaine/ilmaseoksen syöttämistä sylinteriin ja löydetty siitä vielä paljon kehitettävää.
ODOTETTAVISSA ON aivan uudenlainen sylinterikansi. Weberin mielestä on tärkeää vähentää autojen hiilidioksidipäästöjä, tehdään se sitten sähköautoilla tai polttomoottoreita kehittämällä. BMW ei halua pakottaa asiakkaitaan (ainakaan vielä) valitsemaan sähkö- tai polttomoottorin välillä, vaan se haluaa antaa ostajalle valinnan vapauden.
Kilpailijoista Audi ilmoitti, että se esittelee viimeisen edelleen kehitetyn polttomoottorin vuonna 2026 ja että vuonna 2033 se poistaa polttomoottorit kokonaan mallistostaan. BMW ei usko, että kehitys sähköautoihin kautta maailman on noin nopeaa. Polttomoottorisille henkilöautoille on BMW:n mielestä oma ostajakuntansa vielä vuosien ajan.
Comment
-
-
Originally posted by jani73 View PostSuora lainaus:
BMW kehittää uutta 6- ja 8-sylinteristen polttomoottorien sukupolvea – Valmistaja uskoo, että niille on tarvetta vielä vuosien ajan
- -
Kuulostaa tukevan sellaista ajatusta, että tietty ryhmä melko nopeastikin tekee käyttövoimamuutoksen, mutta muutos hidastuu tietyn pisteen jälkeen jos jonkin verran. Verotuksellisista syistä ehkei Suomessa näin, mutta muualla ehkä enemmän, näin mutulla. Ja tämä voi olla BMW:n tapa hyödyntää oljenkorsi taitavana [kesto niin ja näin joissain...] moottorivalmistajana ottaa kuluttajat jotka tykkäävät polttomoottoreista "omakseen" hekumoimalla isojen moottorien tarvetta. Vastaavat siis huutoon pelosta sähköisestä tai muusta sellaisesta tulevaisuudesta.______________________
Nykyinen:
Model 3
BMW:t vuodesta 2009:
i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i
Comment
-
-
Tuulilasi 02/2022:
BMW 520d xDrive vs Volvo V90 ”Dieselmoottorilla varustettu iso, nelivetoinen farmariauto on monille yhä se mieleisin - ja samalla järkevin - valinta”
BMW iX xDrive50, ”+ tilat ja toimintamatka, - keveähkö ohjaus”
Käytetyt autot, 4 viissatasta, 530e 2019, 520dA xDrive 2018, 520dA 2019, 530dA xDrive 2019.
ja taas bonus Possu, Taycan Turbo S Cross Tourismo.
e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005
Comment
-
-
Originally posted by isolohko View PostKäytetyt autot, 4 viissatasta, 530e 2019, 520dA xDrive f11 2018, 520dA f11 2019, 530dA xDrive f11 2019.i4 M50
ex: G30 530e xDrive M-Sport
ex: F11 525d xDrive
ex: F11 520d
ex: E91 318i
Comment
-
-
Originally posted by PNM2 View PostNäähän taitaa olla Tuulilasin YouTube-sarjassa Arttu Toivosen ja katsurin tsekkaamina.
Ihan mukavaa vaihtelua.
Comment
-
-
Jostain syystä mediassa yleensä huonossa valossa. No siitä sen enempää, mutta niin vähän tämäkin.
Voisi olla vaikka olitko se sinä topikissa.
Eikö ole vähän hölmö juttu nostettu? Jos korjauskustannukset pitää paikkansa niin nehän on lähinnä parkkipaikkanaarmuja. Hyvä että on korjattu, halvemmassa ei varmaan olisi. Tuomio meni tällä kertaa oikein.
Comment
-
-
Yllä maininittuun lisäten - Kiinnostava tulkinta, ostaja sai 300e alennusta 39800 euron BMW 640d vm2012 Sedanista, koska autoliike ei suoranaisesti kertonut ilmoituksessaan auton olevan tuontiauto.
"Auton markkinointimateriaalista ei tuotu mitään näyttöä (tuonitauto), mutta kauppakirjassa oli maininta, jonka mukaan kyseinen Bemari oli ensirekisteröity Suomessa maalikuussa 2012.....Koska myyjä ei ollut oikaissut tietoa, katsoi lautakunta, että kyse oli tiedonantovirheestä."
Toinen erittäin kiinnostava tulkinta: "Auton kolarihistoriaan lautakunta otti kantaa ja totesi, etteivät kolarivaurioiden korjauskustannukset olleet niin merkittäviä, että myyjän olisi pitänyt ilmoittaa niistä."
Jos tätä tulkintaa jatkaa, niin autoliike vapautuu vastuusta korvauksiin myytyään kolaroidun auton kuluttajalle, vaikka autoliike ei olisi kolaroinnista ilmoittanut asiakkaalle. Tässä is.fi tapauksessa ilmeisesti ns parkkipaikkakolhuja 4 eri kertaa, mutta entäpä jos vak.yhtiön vaurioituneena lunastettu auto myydään autoliikkeen kautta asiakkaalle? Tämä tapaus voi toimia ennakkotapauksena tuleviin valituksiin, myyjän kannalta hyvä, ostajan kannalta huono asia.Summer - no tbo, no nos ET11,1/210km/h with junk parts, street legal.
Winter - Fulltime 4wd
Comment
-
-
Originally posted by kotu View PostJos tätä tulkintaa jatkaa, niin autoliike vapautuu vastuusta korvauksiin myytyään kolaroidun auton kuluttajalle, vaikka autoliike ei olisi kolaroinnista ilmoittanut asiakkaalle. Tässä is.fi tapauksessa ilmeisesti ns parkkipaikkakolhuja 4 eri kertaa, mutta entäpä jos vak.yhtiön vaurioituneena lunastettu auto myydään autoliikkeen kautta asiakkaalle? Tämä tapaus voi toimia ennakkotapauksena tuleviin valituksiin, myyjän kannalta hyvä, ostajan kannalta huono asia.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 NmE60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Originally posted by Tommix View PostEikös se edelleen ole niin että kolahistoriaa ei ole pakko mainita myynti-ilmoituksessa MUTTA se on pakko kertoa jos sitä kysytään? Olettaen tietysti että tämä historia on liikkeen tiedossa. Tämäkään ei tietenkään ole itsestään selvä asia. Esim. lunastus/kaksikilpisyys on aika helppo selvittää. Mutta kaikki muu pikkukorjaaminen onkin sitten käytännössä mahdotonta.
Ennemmin tarina on opetus ostokrapulasta ja (vanhankin) ison Bemarin arvonalenemasta ja jälleenmyynnin riemusta.
Comment
-
Comment