Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW juttuja mediassa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • isolohko
    BTCF Member
    • May 2004
    • 902
    • Kymenlaakso

    BMW juttuja mediassa

    Uusin Tuulilasi 1/2022 useita BMW juttuja: X3 30e, M440i, M3 Competition xDrive ja käytetty e91 320i Touring manuaali. Lukupakettia täydentää bonuksena Porsche 993.

    e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005
  • ritariässä
    BTCF Member
    • Jan 2006
    • 3596
    • Raisio

    #2
    Ainakin osassa ( En vielä kaikkia lukenut ) toimittaja kirjoittaa puuta heinää ja tekstistä paljastuu ettei autoilla ole välttämättä ajettu kuin nurkan taakse ja äkkiä kuvat muistikortille ja kiireesti toimistolle sumpille.

    Kyllä ikävä sanoa mutta tuulilasistakin tullut vaan yleistoimittajien ( nuorempi sukupolvi ) yleislehti ja vanhan ajan kokemuksen rintaäänellä kirjoittelu loistaa poissaolollaan ja tekstit sellaista arvalla heitettyjä arvioita, pahimmillaan näin
    G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

    Comment

    • jani73
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 4328
      • Turku

      #3
      Suora lainaus:

      BMW kehittää uutta 6- ja 8-sylinteristen polttomoottorien sukupolvea – Valmistaja uskoo, että niille on tarvetta vielä vuosien ajan

      BMW:n kehitysjohtaja Frank Weber teki yllättävän paljastuksen Auto Motor und Sportille antamassaan haastattelussa, kun hän kertoi saksalaisvalmistajan kehittävän uutta 6- ja 8-sylinteristen bensiini- sekä dieselmoottorien sukupolvea.

      Weberin ilmoitus on vähintäänkin yllättävä, sillä moni muu valmistaja on julistanut polttomoottorit historiaan jääväksi voimanlähteeksi.

      WEBER PERUSTELEE uuden moottorisukupolven kehittämistä sillä, että yhtiö tarvitsee vielä muutaman vuoden ajan polttomoottoreita. Niiden on vain oltava edistyksellisiä ja muiden valmistajien moottoreita parempia, jotta ne sopisivat henkilöautoille asetettuihin päästörajoihin.

      Weber lupaa, että seuraavan sukupolven kuusisylinteristen moottorien co2-päästöt putoavat nykyisiin verrattuna paljon enemmän kuin mihin on totuttu aiemmissa moottorien sukupolvien vaihdoissa. BMW:llä on tutkittu tarkkaan polttoaine/ilmaseoksen syöttämistä sylinteriin ja löydetty siitä vielä paljon kehitettävää.

      ODOTETTAVISSA ON aivan uudenlainen sylinterikansi. Weberin mielestä on tärkeää vähentää autojen hiilidioksidipäästöjä, tehdään se sitten sähköautoilla tai polttomoottoreita kehittämällä. BMW ei halua pakottaa asiakkaitaan (ainakaan vielä) valitsemaan sähkö- tai polttomoottorin välillä, vaan se haluaa antaa ostajalle valinnan vapauden.

      Kilpailijoista Audi ilmoitti, että se esittelee viimeisen edelleen kehitetyn polttomoottorin vuonna 2026 ja että vuonna 2033 se poistaa polttomoottorit kokonaan mallistostaan. BMW ei usko, että kehitys sähköautoihin kautta maailman on noin nopeaa. Polttomoottorisille henkilöautoille on BMW:n mielestä oma ostajakuntansa vielä vuosien ajan.


      Comment

      • ///Jone
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2009
        • 1281
        • HKI

        #4
        Originally posted by jani73 View Post
        Suora lainaus:

        BMW kehittää uutta 6- ja 8-sylinteristen polttomoottorien sukupolvea – Valmistaja uskoo, että niille on tarvetta vielä vuosien ajan
        - -



        Kuulostaa tukevan sellaista ajatusta, että tietty ryhmä melko nopeastikin tekee käyttövoimamuutoksen, mutta muutos hidastuu tietyn pisteen jälkeen jos jonkin verran. Verotuksellisista syistä ehkei Suomessa näin, mutta muualla ehkä enemmän, näin mutulla. Ja tämä voi olla BMW:n tapa hyödyntää oljenkorsi taitavana [kesto niin ja näin joissain...] moottorivalmistajana ottaa kuluttajat jotka tykkäävät polttomoottoreista "omakseen" hekumoimalla isojen moottorien tarvetta. Vastaavat siis huutoon pelosta sähköisestä tai muusta sellaisesta tulevaisuudesta.
        ______________________
        Nykyinen:
        Model 3

        BMW:t vuodesta 2009:
        i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i

        Comment

        • isolohko
          BTCF Member
          • May 2004
          • 902
          • Kymenlaakso

          #5
          Tuulilasi 02/2022:

          BMW 520d xDrive vs Volvo V90 ”Dieselmoottorilla varustettu iso, nelivetoinen farmariauto on monille yhä se mieleisin - ja samalla järkevin - valinta”

          BMW iX xDrive50, ”+ tilat ja toimintamatka, - keveähkö ohjaus”

          Käytetyt autot, 4 viissatasta, 530e 2019, 520dA xDrive 2018, 520dA 2019, 530dA xDrive 2019.

          ja taas bonus Possu, Taycan Turbo S Cross Tourismo.
          Last edited by isolohko; 03-02-2022, 21:33. Reason: eihän noi vitoset f vaan g sarjaa

          e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

          Comment

          • PNM2
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2015
            • 1110
            • Espoo

            #6
            Originally posted by isolohko View Post
            Käytetyt autot, 4 viissatasta, 530e 2019, 520dA xDrive f11 2018, 520dA f11 2019, 530dA xDrive f11 2019.
            Näähän taitaa olla Tuulilasin YouTube-sarjassa Arttu Toivosen ja katsurin tsekkaamina.
            i4 M50
            ex: G30 530e xDrive M-Sport
            ex: F11 525d xDrive
            ex: F11 520d
            ex: E91 318i

            Comment

            • ritariässä
              BTCF Member
              • Jan 2006
              • 3596
              • Raisio

              #7
              Onks BMW mainosten sivumäärä samalla noussut Tuulilasissa?
              G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

              Comment

              • isolohko
                BTCF Member
                • May 2004
                • 902
                • Kymenlaakso

                #8
                Originally posted by ritariässä View Post
                Onks BMW mainosten sivumäärä samalla noussut Tuulilasissa?
                Vasta niin vähän aikaa tullut seurattua ao. lehteä, niin vaikea sanoa. Yllättynyt olen BMW juttujen suuresta määrästä kyllä.

                e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

                Comment

                • NRou
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2009
                  • 96
                  • Helsinki

                  #9
                  Originally posted by PNM2 View Post
                  Näähän taitaa olla Tuulilasin YouTube-sarjassa Arttu Toivosen ja katsurin tsekkaamina.
                  Juurikin näin. Youtubessa tulee katsuri jaksot ns. "teaserina" aiemmin ja Tuulilasi lehteen myöhemmin laajempi otanta autoista. Eli ihan kunnon kuntotarkastukset raportoineen, koeajoineen yms. näille tehdään. Näistä sitten kasataan tuttuun TL tapaan raportti.


                  Ihan mukavaa vaihtelua.

                  Comment

                  • isolohko
                    BTCF Member
                    • May 2004
                    • 902
                    • Kymenlaakso

                    #10
                    Nettiauton koeajot taidetaan huomata ilman bongausilmoituksiakin, 320e sai kovin positiivissävyisen arvion.

                    330e xDrive oli itselläkin vakavassa harkinnassa ennen vuoden vaihdetta, hinta oli nippanappa rajoilla ”karvalakkina”.

                    e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

                    Comment

                    • racing02
                      BTCF Member
                      • Nov 2004
                      • 2043
                      • Riihimäki

                      #11
                      Jostain syystä mediassa yleensä huonossa valossa. No siitä sen enempää, mutta niin vähän tämäkin.
                      Voisi olla vaikka olitko se sinä topikissa.

                      Eikö ole vähän hölmö juttu nostettu? Jos korjauskustannukset pitää paikkansa niin nehän on lähinnä parkkipaikkanaarmuja. Hyvä että on korjattu, halvemmassa ei varmaan olisi. Tuomio meni tällä kertaa oikein.

                      Comment

                      • kotu
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2006
                        • 90
                        • hesa

                        #12
                        Yllä maininittuun lisäten - Kiinnostava tulkinta, ostaja sai 300e alennusta 39800 euron BMW 640d vm2012 Sedanista, koska autoliike ei suoranaisesti kertonut ilmoituksessaan auton olevan tuontiauto.

                        "Auton markkinointimateriaalista ei tuotu mitään näyttöä (tuonitauto), mutta kauppakirjassa oli maininta, jonka mukaan kyseinen Bemari oli ensirekisteröity Suomessa maalikuussa 2012.....Koska myyjä ei ollut oikaissut tietoa, katsoi lautakunta, että kyse oli tiedonantovirheestä."

                        Toinen erittäin kiinnostava tulkinta: "Auton kolarihistoriaan lautakunta otti kantaa ja totesi, etteivät kolarivaurioiden korjauskustannukset olleet niin merkittäviä, että myyjän olisi pitänyt ilmoittaa niistä."

                        Jos tätä tulkintaa jatkaa, niin autoliike vapautuu vastuusta korvauksiin myytyään kolaroidun auton kuluttajalle, vaikka autoliike ei olisi kolaroinnista ilmoittanut asiakkaalle. Tässä is.fi tapauksessa ilmeisesti ns parkkipaikkakolhuja 4 eri kertaa, mutta entäpä jos vak.yhtiön vaurioituneena lunastettu auto myydään autoliikkeen kautta asiakkaalle? Tämä tapaus voi toimia ennakkotapauksena tuleviin valituksiin, myyjän kannalta hyvä, ostajan kannalta huono asia.
                        Summer - no tbo, no nos ET11,1/210km/h with junk parts, street legal.
                        Winter - Fulltime 4wd

                        Comment

                        • Tommix
                          BTCF Member
                          • Dec 2006
                          • 5425
                          • S:t Karins

                          #13
                          Originally posted by kotu View Post
                          Jos tätä tulkintaa jatkaa, niin autoliike vapautuu vastuusta korvauksiin myytyään kolaroidun auton kuluttajalle, vaikka autoliike ei olisi kolaroinnista ilmoittanut asiakkaalle. Tässä is.fi tapauksessa ilmeisesti ns parkkipaikkakolhuja 4 eri kertaa, mutta entäpä jos vak.yhtiön vaurioituneena lunastettu auto myydään autoliikkeen kautta asiakkaalle? Tämä tapaus voi toimia ennakkotapauksena tuleviin valituksiin, myyjän kannalta hyvä, ostajan kannalta huono asia.
                          Eikös se edelleen ole niin että kolahistoriaa ei ole pakko mainita myynti-ilmoituksessa MUTTA se on pakko kertoa jos sitä kysytään? Olettaen tietysti että tämä historia on liikkeen tiedossa. Tämäkään ei tietenkään ole itsestään selvä asia. Esim. lunastus/kaksikilpisyys on aika helppo selvittää. Mutta kaikki muu pikkukorjaaminen onkin sitten käytännössä mahdotonta.
                          Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                          Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                          ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                          Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                          Comment

                          • N54
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2012
                            • 526
                            • Satakunta

                            #14
                            Originally posted by Tommix View Post
                            Eikös se edelleen ole niin että kolahistoriaa ei ole pakko mainita myynti-ilmoituksessa MUTTA se on pakko kertoa jos sitä kysytään? Olettaen tietysti että tämä historia on liikkeen tiedossa. Tämäkään ei tietenkään ole itsestään selvä asia. Esim. lunastus/kaksikilpisyys on aika helppo selvittää. Mutta kaikki muu pikkukorjaaminen onkin sitten käytännössä mahdotonta.
                            Juuri näin. Eli lunastus/kaksikilpisyys on käytännössä myyjäliikkeen pakko kertoa ihan kysymättäkin ja fiksu liike asian tuokin esille jo aikaisessa vaiheessa. Kaikki muut maalaukset / puskurin vaihdot yms. meneekin sitten normaalin käytön piikkkiin kunhan ne on tehty asiallisesti. Miten liike niistä kaikkia voisikaan tietää vanhassa autossa, kun ei niitä korjauksia käsittääkseni Suomessa kerätä mihinkään julkiseen tietokantaan? (Se, että jos korjauksia on tehty myyjäliikkeessä ja niistä on mahdollista myyjän saada tieto, niin niistäkin olisi varmaan hyvä kertoa kysyttäessä?)

                            Ennemmin tarina on opetus ostokrapulasta ja (vanhankin) ison Bemarin arvonalenemasta ja jälleenmyynnin riemusta.

                            Comment

                            • racing02
                              BTCF Member
                              • Nov 2004
                              • 2043
                              • Riihimäki

                              #15



                              Onko softalla ja vikaantumisella tässä jotain yhteyttä?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎