memebuy23buy

Nettiautosta bongailtua XXXIX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Juhaska
    replied


    Täytyy kyllä sanoa, että näinkin pienessä maassa on melko kirjava määrä harvinaisia autoja. :think

    Tämän legendan kohdalla veikkaan kyllä, että ostaja tulee maan rajojen ulkopuolelta.

    Eipä varmaan moni osannut edes aavistella, että mitä nuo muutaman kymmenen vuoden päästä tulee maksamaan, kun noita uutena ostelivat.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by icecold View Post


    Panameran takajarrujen (levyt+palat) hinta Suomessa Porschella. Etuset sitten varmaan vielä hieman enemmän. Ei ole persaukisten touhua tuollaisen auton ylläpito.
    Hölmö se on joka moiset marmorilta hakee, merkistä riippumatta.

    Esim. 997:n kokonaisia käytettyjä jarrulevy&satula sarjoja on e-bayssa näkynyt kahden tonnin pintaan ja kuten jo mainitsin,
    ei ne jarrut siitä mihinkään kulu jos niitä ei "väärinkäytetä". Kolariautosta vaan käytetyt tilalle jos pääsee hajoamaan...
    Last edited by MajorDrake; 10-06-2022, 00:29.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by VilleP View Post
    Keraamiset kestää kilometrejä hieman eri tavalla. Jotkut ajaneet 400tkm jopa.
    Juu, mulla oli vuosi sitten myynnissä Q7 V12 TDI keraamisilla jarruilla, joku 320 tkm ajettu, takalevyt ja satulat oli vaihdettu TAKUUSEEN 290 tkm kohdalla vaikka autolla oli ~10 vuotta ollut silloin ikää, jonkun kamppanjan takia.
    Aiemmin autoon oli vaihdettu toinen jarrusatula (suomiauto, tuli 2. omistajalta minulle). Etulevyt oli alkuperäiset ja niissä ei ollut silminnähden minkäänlaista kulumaa...

    Keraamisten huono puoli on niiden huono pito märkänä ja kitinä tietyillä keleillä.
    Enkä suosittele niitä sellaisille jotka ajaa paljon sorateitä, kivi kun jää sopivasti väliin niin levy on äkkiä entinen. Lisäksi renkaanvaihdossa kannattaa olla ohjuritapit, levystä kun voi vanteen kolauttamalla murtua pala.

    Itellä on jo toinen Possu keraamisilla jarruilla menossa. Voisin ostaa ilmankin mutta en muutenkaan viitti noilla sorateitä ajaa joten kelpaa ne keraamisetkin...

    Leave a comment:


  • Reeperbahn
    replied
    Originally posted by TheRipper View Post
    Eli kannattaa kyllä de-retrofitata sitten perusjarrut paikalleen kun nuo kuluu loppuun!
    (Paitsi tietty Porschessa missä se ei ole mahdollista)
    Miksi ei ole Porschessa mahdollista?


    Tässä tulee mukaan teräslevyt jotka plug & play keraamisten tilalle.

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Originally posted by icecold View Post
    Näin on. Tulee silti varmasti isolle osalle hinnat yllärinä.
    Varmasti...ainakin käytetyn ostajalle ellei oikein ole asiaan perehtynyt.


    Korean luksusta:

    Leave a comment:


  • icecold
    replied
    Originally posted by Exorcist View Post
    Ei ole mitenkään poikkeukselliset hinnat keraamisille levyille. Hinnoittelu on ihan vastaava jokaisen autovalmistajan tiskillä kun näitä lähtee uusimaan.
    Näin on. Tulee silti varmasti isolle osalle hinnat yllärinä.

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Eli kannattaa kyllä de-retrofitata sitten perusjarrut paikalleen kun nuo kuluu loppuun!
    (Paitsi tietty Porschessa missä se ei ole mahdollista)

    Leave a comment:


  • Exorcist
    replied
    Originally posted by icecold View Post
    Panameran takajarrujen (levyt+palat) hinta Suomessa Porschella.
    Ei ole mitenkään poikkeukselliset hinnat keraamisille levyille. Hinnoittelu on ihan vastaava jokaisen autovalmistajan tiskillä kun näitä lähtee uusimaan. Tuosta vaikka vertailuksi BMW:n vähän pienemmän levyn hinta:


    Brake disk carbon ceramic L.-side 374x36MM - ventilated - 34112284801, 34 11 2 284 801, 2284801, 34-11-2-284-801 - Sopii malleihin: F10 F06 GC F06 GC LCI F12 Cabrio F12 LCI Cabrio F13 Coupe F13 LCI Coupe

    Leave a comment:


  • icecold
    replied


    Panameran takajarrujen (levyt+palat) hinta Suomessa Porschella. Etuset sitten varmaan vielä hieman enemmän. Ei ole persaukisten touhua tuollaisen auton ylläpito.

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Originally posted by Jarger View Post
    Mitä sen jälkeen kävi, paljonko maksoi uusia vai pistettiinkö normaalit tilalle?
    Oli varmaan niin kalliit jarrut ettei paljoa käytelty LUL
    Se olisi kiva tietää...veikkaan että joka nurkkaan saa uudet levyt / Palat ja tarvittaessa satulatkin (jotka varmasti on myös erilaiset keraamisissa) samaan hintaan kuin yhden keraamisen levyn ja palat...

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Originally posted by VilleP View Post
    Keraamiset kestää kilometrejä hieman eri tavalla. Jotkut ajaneet 400tkm jopa.
    Mitä sen jälkeen kävi, paljonko maksoi uusia vai pistettiinkö normaalit tilalle?
    Oli varmaan niin kalliit jarrut ettei paljoa käytelty LUL

    Leave a comment:


  • Venom
    replied
    Originally posted by VilleP View Post
    Keraamiset kestää kilometrejä hieman eri tavalla. Jotkut ajaneet 400tkm jopa.
    Oho, enpäs tiennytkään tuota

    Leave a comment:


  • jaskap
    replied
    Tästä nuorisolle pimuhaavi.
    Ja jos et ole nuori, tällä lähtee taulusta monet kilometrit.
    Lippalakki kenoon, techno soimaan ja baanalle.

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Keraamiset kestää kilometrejä hieman eri tavalla. Jotkut ajaneet 400tkm jopa.

    Leave a comment:


  • Venom
    replied
    Originally posted by Daylight View Post
    Keraamiset jarrut tais olla jo 20k€ lisävaruste ellen väärin muista.
    Ja jarruremppa varmaan 10Keur ja lienee noilla kilsoilla lähellä jos ei vielä tehty..

    Leave a comment:

Working...
X