Jonkinlaista pyyhittävää tallin lattiaa olen minäkin miettinyt.
Öljyä ja nesteitä kuitenkin lurahtaa aina joskus lattialle, ja tuo sahanpurulla imeyttäminen on tietysti rasittavaa, vaikka toimiikin varsin hyvin.
Pinnoitteissa on se vika, että ne aina jossain vaiheessa menee rikki. Tippuu jotain raskasta lattialle ja sitten siinä kohtaa on reikä, josta pääsee lisää likaa sinne alle. Pitäisi avata siltä kohdin ja pinnoittaa äkkiä se uudelleen umpeen.
Betonilattialla on sinänsä korjailukäytössä ja muussa heavy duty -möyhimisessä se etu, että se on sopivan karheaa eikä syty palamaan kipinöistä. Nesteiden pyyhintä on sen ainoa ongelma. Tietysti moottoritilan alle voisi sijoittaa jonkinlaisen sopivan irrallisen suojan, joko pysyvästi tai sitten remppoja tehdessä.
Yhteenhitsatut teräslevyt olisivat varmaan käyttökelpoisin suoja. Ongelma on tietysti hinta, jos muutaman kymmenen neliötä koittaisi päällystää vaikkapa parin millin teräksellä. Jonkinlainen lohtu on, että ne levyt voisi uusiokäyttää joskus myöhemmin joko toisessa tallissa tai jotain rakennellessa.
Jep. Jarruneste varsinkin on sellainen aine, että useimmat päällystemateriaalit eivät siitä tykkää. Betonipinta vain haukottelee. Toinen on asetoni ja sitä sisältävät aineet ja kolmas tietysti lämpö, joutuu joskus hitsailemaan ja muuta lämpöä tuottamaan lattialla.
Pahus, jos vetäisi laattalattian...
e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
e32 750 iA -88 DoubleSex.
Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.
Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
e32 735 1/18
e34 M5 1/18
e24 635 Csi 1/18
e9 3.0 CSi 1/18
e31 850 Csi
En tiiä olisko huonokaan. Jos on paketillinen jemmassa niin aina voi korjata jos sattuu hajoomaan.
Ei tommonen epoksikaan ole mikään ongelma kyllä paikkamaalata jos tarvis. Onhan näitä monenmoisia. Ainoo mikä sit menee että järeimmät alkaa vaatimaan ammattilaista tekeen. Ja sit on nämä mastertopit jotka pitäisi laittaa pintaan jo valuvaiheessa.
Pinnoittamattomana on ongelmana imeminen. Jos se on jo öljyllä kyllästetty on haastavaa saada siihen mitään tarttumaan.
Just hain sikafloor 2540w 18 kiloa. Hinta sama ku tolla solmasterilla joka on kolmekertaa pienempi pakkaus. En usko millää sen menekkiin ja jos tuoteseloste jo valehtelee ni vaikea luottaa että aine olisi hyvää. eka sikafloor kesti 15 vuotta, mutta nyt nastat raapinut pintaa rikki niin aika vetää uusi kerros. Eli ääni sikafloorille täältä. Ainakin 15 vuotta sitten levitys oli helppoa. Katsotaan viikonloppuna muistinko oikein.
Comment