Announcement

Collapse
No announcement yet.

Auton talvisäilytys ja bensa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16501
    • Asikkala

    #16
    Originally posted by MikeDry View Post
    kun alkoi ilmeta säilytyksen jälkeen vikoja esim kaasareissa jne, että neste olisi puhunut n.3kk kestosta.
    Kyllä, ainakin muutama vuosi sitten tuo 3 kk. oli silloisessa työssä puheena.

    Comment

    • ekkoo1
      BTCF Member
      • Jun 2019
      • 1369
      • Pohjanmaa

      #17
      Oli tälläkin foorumilla tapaus missä N54 ei lähtenyt käyntiin vuoden vanhoilla bensoilla, ei kyllä niissä jotakin tapahtuu ajan mittaan.

      Nämä perus 3.5bar venttiilin taakse ruikkivat maamoottorit sitten varmaan paljon vähemmän ronkeleita tämän suhteen.
      E39 540i -96 Ajamisen iloa
      E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
      E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
      Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin

      Comment

      • naikou
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2010
        • 1768
        • vihti

        #18
        Motskari alalla kun tuli oltua otettiin säilöön aina joku 250-300 pyörää talveksi, jostainsyystä kaasaripelit tarvii lisäaineen bensan joukkoon mutta ruiskupelit aina ilman bensan lisäainetta ja keväällä aina akku vaan kiinni ja laakista käyntiin.

        Omakin m52 moottorinen re85 polttoainetta käyttävä bemari on ollut talvet suht lämpösessä hallissa ilman mitään polttoaineen lisäaineita ja käyny sillä talvisinkin ajelemassa välillä jos hyvä kuiva talvikeli ja lunta riittää ainut murhe mitä on säilytyksen aikana tullut on hukkaportin venttiilinvarren jumittuminen joka varmaan johtuu liian lyhyistä käyttelyistä paikallaan mutta se nyt on helppo putsata
        E39 523i Turbo

        Comment

        • Kräki
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2018
          • 1090
          • Espoo

          #19
          Purin ykskevät pomon hd:sta b.pumpun. Siinä oli semmoinen ”suodatin”lituska tankissa,mikä oli aivan hyhmässä,kun oli edelliskesän bensat siellä.
          Ei mennyt mitään läpi.

          Comment

          • Zeni
            BTCF Member
            • Jul 2020
            • 332
            • Savo

            #20
            Yamaha YZF600R kaasari, ei säilytysaineita tms. lämpimässä tallissa (+10c) koko talven, tankissa 98E, ei ongelmia keväällä.


            1997 XR3i Escort samassa tallissa pyörän kanssa (7-9kk ajamatta), ei myöskään ongelmia.



            Miinuskengät pois molemmista, ja ylläpitolatailua silloin tällöin. Näillä resepteillä toiminut hyvin.

            Comment

            • Venom
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2002
              • 623
              • Vantaa

              #21
              Päädyin nyt tekemään niin, että laitoin tankin täyteen 98:ia kun oli vähän etanolia pohjalla, että sai etanolipitoisuuden mahdollisimman alas ja sitten sekaan Motulin fuel stabilizer, joka etiketin mukaan toimii myös E85:sen säilöjänä.. Eiköhän tuo noilla kevääseen pärjäile..

              Comment

              • Eemeli
                BTCF Member
                • Jul 2003
                • 1605
                • pk-seutu

                #22
                Originally posted by jr66 View Post
                Kyllä, ainakin muutama vuosi sitten tuo 3 kk. oli silloisessa työssä puheena.
                Minä olen tankannut hybridi äxää 4-5 kuukauden välein

                Comment

                • Silmaauki
                  BTCF Member
                  • Jan 2015
                  • 1909
                  • Turku

                  #23
                  Minulla on neljänä talvena 335i ollut kylmässä ja kuivassa tallissa talvehtimassa E98:ia tankissa vaihteleva määrä, eikä tähän mennessä ole ollut mitään ongelmia keväällä. Akun kengät ovat olleet kiinni ja noin 1,5kk välein olen laittanut akkulaturin kiinni.
                  E93 335i Aarre, Montego blue
                  E90 318i talvipulkka

                  Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

                  Comment

                  • Juhaska
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2007
                    • 3989
                    • Suomi

                    #24
                    Originally posted by jr66 View Post
                    Kyllä, ainakin muutama vuosi sitten tuo 3 kk. oli silloisessa työssä puheena.
                    Itsekkin olen tässä uskossa ollut tähän asti ja omassa työssä missä myydään polttomoottori käyttöisiä laitteita on yleisin syy laitteiden toimimattomuudelle ollut suureltaosin tankkiin jääneet vanhat ja pumpusta ostetut polttoaineet, toki siitä ei ole ollut puhetta monestikkaan, että minkä aseman pumpusta aine on peräisin.
                    ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

                    Comment

                    • OVi
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2016
                      • 517
                      • Oulu

                      #25
                      Eipä se ruiskukoneiden kanssa kovin tarkkaa ole mitä bensaa tankissa on. Olisiko ollut neljä vuotta vanhaa 98 bensaa R1100 Bemarin tankissa ja silläkin lähti käymään, kun vain jaksoi starttailla tarpeeksi kauan. Alkuunsa hörähteli, mutta sammahti kun löysäsi startin. Koneen lämmettyä kävi ihan hyvin.
                      Last edited by OVi; 20-09-2022, 18:56.
                      Pemari, Sitikka, Viiatti, sekä usiampi moottoripyörä.

                      Comment

                      • jaskap
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2010
                        • 528
                        • Finland Rovaniemi

                        #26
                        Kun on tarpeeksi monta kaasutinta puhdistanut hartsinpaskasta, oppii laittamaan stabilisaattorit tankkiin.

                        Suihkuvehkeissä ongelmat ilmenevät harvemmin, kun ei ole ahtaita tyhjäkäyntisuuttimia. Mutta sama reaktio tapahtuu sielläkin.
                        e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
                        e32 750 iA -88 DoubleSex.
                        Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.

                        Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
                        e32 735 1/18
                        e34 M5 1/18
                        e24 635 Csi 1/18
                        e9 3.0 CSi 1/18
                        e31 850 Csi

                        Comment

                        • OVi
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2016
                          • 517
                          • Oulu

                          #27
                          Kaasarivehkeistä tyhjennän aina kaasarin(rit) syksyisin juurikin siitä syystä, että kevällä ei tarvitsisi niitä putsata. Ruiskupeleissä ei vastaavaa hommaa tarvitse tehdä, koska bensa ei haihdu suljetussa tilassa.
                          Pemari, Sitikka, Viiatti, sekä usiampi moottoripyörä.

                          Comment

                          • Carbonfiber
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2005
                            • 5224
                            • Hki 43

                            #28
                            Kylmässä tallissa tankki täyteen bensaa, lämpimässä mitä sattuu tankissa olemaan. Navat irti akusta, kerran talvessa ladattu. Kylmässä tallissa kosteudenpoistaja autossa.

                            Hyvin on toiminut, kaikki ruiskuvehkeitä.
                            Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                            Z3 Roadster 2.8 '98
                            isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                            ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                            Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                            Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                            - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                            Comment

                            • mikkod
                              BTCF Member
                              • Aug 2007
                              • 5202
                              • Stadi

                              #29
                              Aikoinaan kun 325i ja 650i seisoi lämpöisessä tallissa, niin kyllä mä ne käyttelin kerran kuussa lämpimäksi. Ja cetek oli kokoajan kiinni. Tankissa oli mitä oli
                              Helkama S3000
                              Myydään kutosen alustaosia
                              This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

                              Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

                              Comment

                              • jr66
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 16501
                                • Asikkala

                                #30
                                Originally posted by mikkod View Post
                                käyttelin kerran kuussa lämpimäksi.
                                Turhaa, ei esim. venemoottoreita käynnistellä talvella.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎