Originally posted by MikeDry
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Auton talvisäilytys ja bensa
Collapse
X
-
Oli tälläkin foorumilla tapaus missä N54 ei lähtenyt käyntiin vuoden vanhoilla bensoilla, ei kyllä niissä jotakin tapahtuu ajan mittaan.
Nämä perus 3.5bar venttiilin taakse ruikkivat maamoottorit sitten varmaan paljon vähemmän ronkeleita tämän suhteen.E39 540i -96 Ajamisen iloa
E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin
Comment
-
-
Motskari alalla kun tuli oltua otettiin säilöön aina joku 250-300 pyörää talveksi, jostainsyystä kaasaripelit tarvii lisäaineen bensan joukkoon mutta ruiskupelit aina ilman bensan lisäainetta ja keväällä aina akku vaan kiinni ja laakista käyntiin.
Omakin m52 moottorinen re85 polttoainetta käyttävä bemari on ollut talvet suht lämpösessä hallissa ilman mitään polttoaineen lisäaineita ja käyny sillä talvisinkin ajelemassa välillä jos hyvä kuiva talvikeli ja lunta riittääainut murhe mitä on säilytyksen aikana tullut on hukkaportin venttiilinvarren jumittuminen joka varmaan johtuu liian lyhyistä käyttelyistä paikallaan mutta se nyt on helppo putsata
E39 523i Turbo
Comment
-
-
Yamaha YZF600R kaasari, ei säilytysaineita tms. lämpimässä tallissa (+10c) koko talven, tankissa 98E, ei ongelmia keväällä.
1997 XR3i Escort samassa tallissa pyörän kanssa (7-9kk ajamatta), ei myöskään ongelmia.
Miinuskengät pois molemmista, ja ylläpitolatailua silloin tällöin. Näillä resepteillä toiminut hyvin.
Comment
-
-
Minulla on neljänä talvena 335i ollut kylmässä ja kuivassa tallissa talvehtimassa E98:ia tankissa vaihteleva määrä, eikä tähän mennessä ole ollut mitään ongelmia keväällä. Akun kengät ovat olleet kiinni ja noin 1,5kk välein olen laittanut akkulaturin kiinni.E93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostKyllä, ainakin muutama vuosi sitten tuo 3 kk. oli silloisessa työssä puheena.ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+
Comment
-
-
Eipä se ruiskukoneiden kanssa kovin tarkkaa ole mitä bensaa tankissa on. Olisiko ollut neljä vuotta vanhaa 98 bensaa R1100 Bemarin tankissa ja silläkin lähti käymään, kun vain jaksoi starttailla tarpeeksi kauan. Alkuunsa hörähteli, mutta sammahti kun löysäsi startin. Koneen lämmettyä kävi ihan hyvin.Last edited by OVi; 20-09-2022, 18:56.Pemari, Sitikka, Viiatti, sekä usiampi moottoripyörä.
Comment
-
-
Kun on tarpeeksi monta kaasutinta puhdistanut hartsinpaskasta, oppii laittamaan stabilisaattorit tankkiin.
Suihkuvehkeissä ongelmat ilmenevät harvemmin, kun ei ole ahtaita tyhjäkäyntisuuttimia. Mutta sama reaktio tapahtuu sielläkin.e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
e32 750 iA -88 DoubleSex.
Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.
Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
e32 735 1/18
e34 M5 1/18
e24 635 Csi 1/18
e9 3.0 CSi 1/18
e31 850 Csi
Comment
-
-
Kylmässä tallissa tankki täyteen bensaa, lämpimässä mitä sattuu tankissa olemaan. Navat irti akusta, kerran talvessa ladattu. Kylmässä tallissa kosteudenpoistaja autossa.
Hyvin on toiminut, kaikki ruiskuvehkeitä.Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
Z3 Roadster 2.8 '98 isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
Comment
-
-
Aikoinaan kun 325i ja 650i seisoi lämpöisessä tallissa, niin kyllä mä ne käyttelin kerran kuussa lämpimäksi. Ja cetek oli kokoajan kiinni. Tankissa oli mitä oliHelkama S3000
Myydään kutosen alustaosia
This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla
Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"
Comment
-
Comment