Announcement
Collapse
No announcement yet.
Nettiautosta bongailtua XLI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Omalla kokemuksella paras bemarin laatikko ollut DKG. Harmi kun ei saa enää. Vai saako? :thinkNyt:
E82 135i -11
Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86
Comment
-
-
Originally posted by |foder| View PostOmalla kokemuksella paras bemarin laatikko ollut DKG. Harmi kun ei saa enää. Vai saako? :think
Ei taida saada enää mihinkään, toki noissa pikkumalleissa voi joku kaksoiskytkin viritys olla, tarkoitan siis 1-sarja, 2 sarja tms. Ei toi uusi tippi DKG laatikolle häviä yhtään kun laittaa kireimmät asetuksetUskokaa pois, hemmetin nopea. Voin tulla johonkin miittiin pyörähtää joku kerta niin käydään koittaa.
Comment
-
-
Originally posted by Kanerv4 View PostEi taida saada enää mihinkään, toki noissa pikkumalleissa voi joku kaksoiskytkin viritys olla, tarkoitan siis 1-sarja, 2 sarja tms. Ei toi uusi tippi DKG laatikolle häviä yhtään kun laittaa kireimmät asetuksetUskokaa pois, hemmetin nopea. Voin tulla johonkin miittiin pyörähtää joku kerta niin käydään koittaa.
Nyt:
E82 135i -11
Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86
Comment
-
-
Kelpais kyllä tämmönen:
Originally posted by Reeperbahn View PostSiitähän selviää sillä että ajaa manuaalimodella.
Originally posted by pyroz View PostEikä tarvi olla edes kaksoiskytkin härveli vaan ihan 8hp läpysköillä toimii loogisesti ja hyvin. Sitten kun ohitustilanne on ohi niin vaihtaa itekseen takaisin D:lle.Last edited by Petri.Kekkonen; 14-04-2023, 09:12.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by anv View PostAinakaan mun Hyundain kaksoiskytkinlaatikon kanssa tuokaan ei auttanut tilanteessa kun rekkaa oli ohi lähdössä. Etukäteen manuaalipuolelle tai ei, kuitenkin pari nykäisyä läpästä esimerkiksi 7->5 vaihteelle ja kaasu pohjaan, se prkle päätti ottaa kickdownin kehiin ja pykältää 3:lle. Siihen meni sekka tai pari, mutta selvä vaikutus ohitukseen kuitenkin. Sen jälkeen sitten vingutetaan punarajalle, missä tuolla 1.4 turbokoneella ei ihan hirveästi enää vääntöä löydy. Tuo tilanne sinänsä ennakoitavissa ohitusmatkaa arvioidessa. Vielä hankalampi tilanne oli aina liikenneympyrään tullessa kun se vilkuton auto kääntyykin pois ja itsellä olisi tilaisuus painua ympyrään...muttamutta vaihteena 3:n ja vauhtia kävelyvauhti... lopputuloksena kaasunpainallukseen joko kytkimen luistatusta tai hetken seis kunnes se ykkönen on löytynyt...prkle. Olipa oikeastaan tilanne mikä hyvänsä, koskaan ei tiennyt varmasti minkälaisella väännöllä lähdetään etenemään missäkin tilanteessa. Peräkärryn peruuttamisesta puhumattakaan. Minulle tuli sellainen kammo noita kohtaan ettei ikinä enää minulle tuollaista vaihteistoa.
Näin kertoilee tänäpäivänä onnellinen sähkärin omistajaS65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View Post8hp ajanut toki monessakin autossa lyhyempiä pätkiä ja ihan näin positiivista kuvaa ei ole itelle silloin tullut. Mersun A45 AMG toimi joskus ekana ajamistani autoista kohtuu hyvin alasvaihdoissa läpysköillä. M-bemareita en oo ajanut enkä niitä kommentoi mitenkään.S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
-
Originally posted by Zeta View PostNäillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by pyroz View PostOlivatko nimenomaan rattiläpysköillä olevia sportlaatikoita? Kyllä ihan 320d nätisti ja nopeasti vaihtaa pienempää kun vivusta vetää.
En koe että ohitustilanteissa olis ollu minkäänlaista oikeaa ongelmaa vaan tunne viiveestä on ihan psykologinen eikä vaikuta tässä mihinkään. Vaikeampia on ne hyvin lyhytkestoiset tilanteet kun pienestä vauhdista moottori lähellä tyhjäkäynnin kierroksia ja vaihde joku 2-3 pitäis saada kiihtyvyyttä aikaan ja sitä ei voi oikein ennakoida. Manuaalilla on tietysti myös viivettä silloin kun vaihdetta vaihtaa, mutta koska siinä on kuskilla hommaa ei viive tunnu samalla tavalla odottelulta. Ja sitten on vielä noi dieselkoneet joiden hidas vaste ei sovellu mun tarpeisiin ollenkaan ja siihen kun lisää vielä vaihteiston odottelun niin koskaan ei sellaista tule itelle ajoon. N55 saa myös odotella koska turbo ja sekin on siinä ja siinä.Last edited by Petri.Kekkonen; 14-04-2023, 10:00.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
-
E34
Originally posted by icecold View Posthttps://www.nettiauto.com/bmw/m5/13527403
Museorekisteröity, reippaanpuoleisesti ajettu E34 M5.
Mersun renkaillakin vielä.
Joo minun auto, reippaasti myös rempattu.
Voin vaihtaa linglogit alle jos siitä jää kiinni
Comment
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostEi varmaan suurin osa ole ollut, mutta joku kuitenkin. Vaikeahan tätä on näin tekstissä ymmärrettävästi selittää ja kokemusta ei mulla varmaankaan ole tarpeeksi. Pitäis lähteä taas joskus ajeleen jotain. Onhan nää tosi paljon kehittynyt tässä 20 vuoden aikana.
En koe että ohitustilanteissa olis ollu minkäänlaista oikeaa ongelmaa vaan tunne viiveestä on ihan psykologinen eikä vaikuta tässä mihinkään. Vaikeampia on ne hyvin lyhytkestoiset tilanteet kun pienestä vauhdista moottori lähellä tyhjäkäynnin kierroksia ja vaihde joku 2-3 pitäis saada kiihtyvyyttä aikaan ja sitä ei voi oikein ennakoida. Manuaalilla on tietysti myös viivettä silloin kun vaihdetta vaihtaa, mutta koska siinä on kuskilla hommaa ei viive tunnu samalla tavalla odottelulta. Ja sitten on vielä noi dieselkoneet joiden hidas vaste ei sovellu mun tarpeisiin ollenkaan ja siihen kun lisää vielä vaihteiston odottelun niin koskaan ei sellaista tule itelle ajoon. N55 saa myös odotella koska turbo ja sekin on siinä ja siinä.E93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.
Comment
-
Comment