Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nettiautosta bongailtua XLI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • anv
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2012
    • 325
    • Oulu

    Originally posted by Zeta View Post
    M3 ja Hyundaissa saattaa olla pieni ero kun lyödään lappua lattiaan



    Perusavo-bongo

    No aivan varmasti on

    Comment

    • |foder|
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2006
      • 7061
      • Forssa

      Omalla kokemuksella paras bemarin laatikko ollut DKG. Harmi kun ei saa enää. Vai saako? :think
      Nyt:
      E82 135i -11

      Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

      Comment

      • Kanerv4
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2009
        • 976
        • Tampere

        Originally posted by |foder| View Post
        Omalla kokemuksella paras bemarin laatikko ollut DKG. Harmi kun ei saa enää. Vai saako? :think

        Ei taida saada enää mihinkään, toki noissa pikkumalleissa voi joku kaksoiskytkin viritys olla, tarkoitan siis 1-sarja, 2 sarja tms. Ei toi uusi tippi DKG laatikolle häviä yhtään kun laittaa kireimmät asetukset Uskokaa pois, hemmetin nopea. Voin tulla johonkin miittiin pyörähtää joku kerta niin käydään koittaa.

        Comment

        • |foder|
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2006
          • 7061
          • Forssa

          Originally posted by Kanerv4 View Post
          Ei taida saada enää mihinkään, toki noissa pikkumalleissa voi joku kaksoiskytkin viritys olla, tarkoitan siis 1-sarja, 2 sarja tms. Ei toi uusi tippi DKG laatikolle häviä yhtään kun laittaa kireimmät asetukset Uskokaa pois, hemmetin nopea. Voin tulla johonkin miittiin pyörähtää joku kerta niin käydään koittaa.
          Kyllä kiitos, käydään kokeilemassa.
          Nyt:
          E82 135i -11

          Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

          Comment

          • Petri.Kekkonen
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2006
            • 7409
            • Oulu

            Kelpais kyllä tämmönen:


            Originally posted by Reeperbahn View Post
            Siitähän selviää sillä että ajaa manuaalimodella.
            Tämä on varmasti se ratkaisu mitä itekin käyttäisin ja olen käyttänytkin kun vuokra-Mustangin 10-vaihteisella automaatilla sen vajaa pari viikkoa joskus ajelin.

            Originally posted by pyroz View Post
            Eikä tarvi olla edes kaksoiskytkin härveli vaan ihan 8hp läpysköillä toimii loogisesti ja hyvin. Sitten kun ohitustilanne on ohi niin vaihtaa itekseen takaisin D:lle.
            8hp ajanut toki monessakin autossa lyhyempiä pätkiä ja ihan näin positiivista kuvaa ei ole itelle silloin tullut. Mersun A45 AMG toimi joskus ekana ajamistani autoista kohtuu hyvin alasvaihdoissa läpysköillä. M-bemareita en oo ajanut enkä niitä kommentoi mitenkään.
            Last edited by Petri.Kekkonen; 14-04-2023, 09:12.
            E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
            E39 523i M Sport '00, Titansilber

            Comment

            • pyroz
              BTCF Member
              • Nov 2002
              • 6711
              • PK-seutu

              Originally posted by anv View Post
              Ainakaan mun Hyundain kaksoiskytkinlaatikon kanssa tuokaan ei auttanut tilanteessa kun rekkaa oli ohi lähdössä. Etukäteen manuaalipuolelle tai ei, kuitenkin pari nykäisyä läpästä esimerkiksi 7->5 vaihteelle ja kaasu pohjaan, se prkle päätti ottaa kickdownin kehiin ja pykältää 3:lle. Siihen meni sekka tai pari, mutta selvä vaikutus ohitukseen kuitenkin. Sen jälkeen sitten vingutetaan punarajalle, missä tuolla 1.4 turbokoneella ei ihan hirveästi enää vääntöä löydy. Tuo tilanne sinänsä ennakoitavissa ohitusmatkaa arvioidessa. Vielä hankalampi tilanne oli aina liikenneympyrään tullessa kun se vilkuton auto kääntyykin pois ja itsellä olisi tilaisuus painua ympyrään...muttamutta vaihteena 3:n ja vauhtia kävelyvauhti... lopputuloksena kaasunpainallukseen joko kytkimen luistatusta tai hetken seis kunnes se ykkönen on löytynyt...prkle. Olipa oikeastaan tilanne mikä hyvänsä, koskaan ei tiennyt varmasti minkälaisella väännöllä lähdetään etenemään missäkin tilanteessa. Peräkärryn peruuttamisesta puhumattakaan. Minulle tuli sellainen kammo noita kohtaan ettei ikinä enää minulle tuollaista vaihteistoa.
              Näin kertoilee tänäpäivänä onnellinen sähkärin omistaja
              Kuka täällä mistään Hyndaista puhuu?
              S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

              Comment

              • pyroz
                BTCF Member
                • Nov 2002
                • 6711
                • PK-seutu

                Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                8hp ajanut toki monessakin autossa lyhyempiä pätkiä ja ihan näin positiivista kuvaa ei ole itelle silloin tullut. Mersun A45 AMG toimi joskus ekana ajamistani autoista kohtuu hyvin alasvaihdoissa läpysköillä. M-bemareita en oo ajanut enkä niitä kommentoi mitenkään.
                Olivatko nimenomaan rattiläpysköillä olevia sportlaatikoita? Kyllä ihan 320d nätisti ja nopeasti vaihtaa pienempää kun vivusta vetää.
                S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                Comment

                • Laku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2007
                  • 17512
                  • Turku

                  Oliko tästä aiemmin juttua? Harrastajan autohan tuo on ja epäilen, että on foorumiltakin... Kauan tuota on myyty.
                  Näillä mennään:
                  - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                  - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                  - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                  - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                  Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                  Comment

                  • Petri.Kekkonen
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2006
                    • 7409
                    • Oulu

                    Originally posted by pyroz View Post
                    Olivatko nimenomaan rattiläpysköillä olevia sportlaatikoita? Kyllä ihan 320d nätisti ja nopeasti vaihtaa pienempää kun vivusta vetää.
                    Ei varmaan suurin osa ole ollut, mutta joku kuitenkin. Vaikeahan tätä on näin tekstissä ymmärrettävästi selittää ja kokemusta ei mulla varmaankaan ole tarpeeksi. Pitäis lähteä taas joskus ajeleen jotain. Onhan nää tosi paljon kehittynyt tässä 20 vuoden aikana.

                    En koe että ohitustilanteissa olis ollu minkäänlaista oikeaa ongelmaa vaan tunne viiveestä on ihan psykologinen eikä vaikuta tässä mihinkään. Vaikeampia on ne hyvin lyhytkestoiset tilanteet kun pienestä vauhdista moottori lähellä tyhjäkäynnin kierroksia ja vaihde joku 2-3 pitäis saada kiihtyvyyttä aikaan ja sitä ei voi oikein ennakoida. Manuaalilla on tietysti myös viivettä silloin kun vaihdetta vaihtaa, mutta koska siinä on kuskilla hommaa ei viive tunnu samalla tavalla odottelulta. Ja sitten on vielä noi dieselkoneet joiden hidas vaste ei sovellu mun tarpeisiin ollenkaan ja siihen kun lisää vielä vaihteiston odottelun niin koskaan ei sellaista tule itelle ajoon. N55 saa myös odotella koska turbo ja sekin on siinä ja siinä.
                    Last edited by Petri.Kekkonen; 14-04-2023, 10:00.
                    E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                    E39 523i M Sport '00, Titansilber

                    Comment

                    • Zeni
                      BTCF Member
                      • Jul 2020
                      • 333
                      • Savo




                      Rooverin hinnassa sitä kuuluisaa tunnearvoa matkassa.

                      Comment

                      • spylkkan
                        BTCF Member
                        • Jun 2004
                        • 54
                        • Helsinki

                        Originally posted by Zeni View Post
                        https://www.nettiauto.com/rover/827/13526071


                        Rooverin hinnassa sitä kuuluisaa tunnearvoa matkassa.
                        Jumalauta, todellakin...

                        Comment

                        • icecold
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2009
                          • 2341
                          • 🌍



                          Museorekisteröity, reippaanpuoleisesti ajettu E34 M5.

                          Mersun renkaillakin vielä.

                          Comment

                          • Kena
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2016
                            • 45
                            • Vaasa

                            E34

                            Originally posted by icecold View Post
                            https://www.nettiauto.com/bmw/m5/13527403

                            Museorekisteröity, reippaanpuoleisesti ajettu E34 M5.

                            Mersun renkaillakin vielä.
                            j

                            Joo minun auto, reippaasti myös rempattu.
                            Voin vaihtaa linglogit alle jos siitä jää kiinni

                            Comment

                            • Jarger
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2005
                              • 3783
                              • Finnland

                              Mersun renkaat? :think
                              Negatiiviset kauppakokemukset:
                              Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

                              Comment

                              • Silmaauki
                                BTCF Member
                                • Jan 2015
                                • 1797
                                • Turku

                                Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                                Ei varmaan suurin osa ole ollut, mutta joku kuitenkin. Vaikeahan tätä on näin tekstissä ymmärrettävästi selittää ja kokemusta ei mulla varmaankaan ole tarpeeksi. Pitäis lähteä taas joskus ajeleen jotain. Onhan nää tosi paljon kehittynyt tässä 20 vuoden aikana.

                                En koe että ohitustilanteissa olis ollu minkäänlaista oikeaa ongelmaa vaan tunne viiveestä on ihan psykologinen eikä vaikuta tässä mihinkään. Vaikeampia on ne hyvin lyhytkestoiset tilanteet kun pienestä vauhdista moottori lähellä tyhjäkäynnin kierroksia ja vaihde joku 2-3 pitäis saada kiihtyvyyttä aikaan ja sitä ei voi oikein ennakoida. Manuaalilla on tietysti myös viivettä silloin kun vaihdetta vaihtaa, mutta koska siinä on kuskilla hommaa ei viive tunnu samalla tavalla odottelulta. Ja sitten on vielä noi dieselkoneet joiden hidas vaste ei sovellu mun tarpeisiin ollenkaan ja siihen kun lisää vielä vaihteiston odottelun niin koskaan ei sellaista tule itelle ajoon. N55 saa myös odotella koska turbo ja sekin on siinä ja siinä.
                                En nyt tiedä tarkemmin millä laitteilla olet tuon kokenut, mutta siinä mielessä voin ymmärtää asiaa, että aikoinaan kun tuota omaa Aarretta olin koeajamassa, niin ihmettelin miten hidas sen vaihteisto oli reagoimaan. Siihen sitten auttoi laatikon XHP-ohjelmointi. Laatikon ja auton luonne muuttui paljon.
                                E93 335i Aarre, Montego blue
                                E90 318i talvipulkka

                                Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎