Tuollainen tupsahti somen ihmeellisestä maailmasta vastaan, leikattu auton koriin reikä, että päästy can bussiin.
CAN bus ja autovarkaudet
Collapse
X
-
Jep. Tuossa on jo ollut tarvetta autolle. Tosi usein Can-väylän kautta varastetut autot lähtee ihan jälkiä jättämättä.Originally posted by isolohko View PostTuollainen tupsahti somen ihmeellisestä maailmasta vastaan, leikattu auton koriin reikä, että päästy can bussiin.
Menevät pääasiassa varaosiksi (jotkut myös käyttöön) Venäjälle. Hyökkäyssodan ja sitä seuranneiden pakotteiden myötä siellä on ilmaantunut vähän kaikenlaista tarvetta. Ja tuo on sitten mustan pörssin ratkaisu.-25 Toyota Proace City Verso
-23 Nissan Leaf
...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…
Comment
-
Ei ”lukkosysteemien” tarvitse väylän kautta toimiakaan suoraan, jotta ne voitaisiin varastaa.Originally posted by naikou View PostMonissako autoissa on pitkään aikaan lukkosysteemit toiminut can väylällä?
Tietotaito ja laitteet löytyy rosvoilta kyllä. Sen yksityiskohtaisemmin en kehtaa avata. Kyllä kai netistä löytyy ihan yksityiskohtaiset kuvaukset ja ohjeet. Laittakoon jakoon joku sellainen, jolla on vähemmän eturistiriitoja.-25 Toyota Proace City Verso
-23 Nissan Leaf
...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…
Comment
-
Joskushan esimerkiksi mersuja vietiin aika nopeastikin niin, että avaimen signaalia ”herätettiin” ja sitten siepattiin erillisellä laitteella, jonka jälkeen pääsi sillä autoon sisään ja ajamaan pois.
Tuohon aiempaan Land Rover keissin liittyen varkaat toimii taas manuaalisemmin. Tuosta esimerkkinä: Jos auto tekee jotain lukituksen avaamisen yhteydessä (kuten vaikka sytyttää valot), niin samoja reittejä pitkin kyllä saa monenlaista signaalia kulkemaan myös toiseen suuntaan. Sen jälkeen, näin kiertoilmaisuja käyttäen, auto toimii ”hyödyllisenä idioottina”, joka on vaikutusaltis ”trollin floodaamiselle”.-25 Toyota Proace City Verso
-23 Nissan Leaf
...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…
Comment
-
Onhan näitä valvontakameravideoita youtubessa vaikka kuinka, jossa omistajan avain (keyless entry) skannataan talon ulkopuolelta ja pöllitään auto.
BMW G30 530e xDrive
Comment
-
Nykyautojen avaimessa on liikkeentunnistin, eli se avain ei lähetä mitään jos sitä ei ole liikutettu vähään aikaan ja lisäksi keyless entry toimii LF radiosignaalilla jonka kantomatka on ehkä pari metriä, tuo avaimen kantomatkan pidennys on jo vanha kikka.
On varmasti aika työlästä hommaa opetella joka autoon erikseen eri konstit, tuo väyläjohtimen kautta autoon sisään ja ajamalla pois ei oo varmasti mikään parissa päivässä suunniteltu, homman opettelemiseen saattanu mennä jopa kuukausia/vuosia.E39 523i Turbo
Comment
-
Ammattirikolliset vie uusia ja kalliita autoja. Toki niksien opettelu vie aikainsa, mutta sen jälkeen sen auton vieminen on helppoa. Jokaisen ammatin niksit vaatii opettelua. Eikä niiden väyläsignaalien selvittäminen nyt mitenkään älyttömän hankalaa ole, kunhan sulla on auto, tarvittavat laitteet, aikaa ja tietotaitoa. Sopivat laitteet kiinni väylään ja sitten vaan katsomaan mitä siellä väylässä tapahtuu. Ihan sama näiden kanssa kun lukkojenkin kanssa, ne on rehellisiä ihmisiä varten. Monet tuntuvat luulevan että esim. abloy lukkoja ei tiirikoida auki helposti. No kannattaa katsoa youtubesta vaikka LockPickingLawyer, niin eipä tuossa mene kuin muutoma minuutti. Aikalailla sama minkä valmistajan lukko on kyseessä. Toki jokaiselle lukolle pitää olla omat välineet ja tietotaito (ihan kuten jokaiselle autolle).Originally posted by naikou View PostNykyautojen avaimessa on liikkeentunnistin, eli se avain ei lähetä mitään jos sitä ei ole liikutettu vähään aikaan ja lisäksi keyless entry toimii LF radiosignaalilla jonka kantomatka on ehkä pari metriä, tuo avaimen kantomatkan pidennys on jo vanha kikka.
On varmasti aika työlästä hommaa opetella joka autoon erikseen eri konstit, tuo väyläjohtimen kautta autoon sisään ja ajamalla pois ei oo varmasti mikään parissa päivässä suunniteltu, homman opettelemiseen saattanu mennä jopa kuukausia/vuosia.
Toki nisteille ym. ajonesto on tekemätön paikka. Jo E39:ssä on sellainen ajonesto, ettei sitä satunnainen nisti ohita ja varasta autoa ajamalla.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Originally posted by HTK12 View PostJo E39:ssä on sellainen ajonesto, ettei sitä satunnainen nisti ohita ja varasta autoa ajamalla.
Ja E39:sissähän saa asetettua nelinumeroisen koodinkin jolloin auto ei käynnisty ilman että sen syöttää. Kiusa se pienikin kiusa.
E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
Porsche 944 -86 (DE)
Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)
Comment
-
Jos osaa ajoneston ohittaa niin ei tuollaiset haittaa (tuo on osa ajonestoa). Toki jos sitä ajamalla varastamista haluaa oikeasti vaikeuttaa, niin asentaa autoon vaikka tappokatkaisijan/jälkiasenteisen ajoneston piiloon, niin kyllä se ainakin hidastaa. Ammattivarkaita ei vanhat autot kiinnosta, joten nämä ongelmat koskee lähinnä uusia autoja.Originally posted by Wespa View PostJa E39:sissähän saa asetettua nelinumeroisen koodinkin jolloin auto ei käynnisty ilman että sen syöttää. Kiusa se pienikin kiusa.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
Comment