Announcement

Collapse
No announcement yet.

CAN bus ja autovarkaudet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • isolohko
    BTCF Member
    • May 2004
    • 902
    • Kymenlaakso

    CAN bus ja autovarkaudet

    Tuollainen tupsahti somen ihmeellisestä maailmasta vastaan, leikattu auton koriin reikä, että päästy can bussiin.
    Attached Files

    e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16462
    • Asikkala

    #2
    On tiedetty tarkasti mistä kohtaa piuhaan pääsee helpoiten käsiksi.

    Comment

    • GameOver
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2005
      • 3026
      • Sjundeå

      #3
      Originally posted by isolohko View Post
      Tuollainen tupsahti somen ihmeellisestä maailmasta vastaan, leikattu auton koriin reikä, että päästy can bussiin.
      Jep. Tuossa on jo ollut tarvetta autolle. Tosi usein Can-väylän kautta varastetut autot lähtee ihan jälkiä jättämättä.

      Menevät pääasiassa varaosiksi (jotkut myös käyttöön) Venäjälle. Hyökkäyssodan ja sitä seuranneiden pakotteiden myötä siellä on ilmaantunut vähän kaikenlaista tarvetta. Ja tuo on sitten mustan pörssin ratkaisu.
      -22 Lexus ES300h
      -07 Subaru Outback

      ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

      Comment

      • naikou
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2010
        • 1754
        • vihti

        #4
        Monissako autoissa on pitkään aikaan lukkosysteemit toiminut can väylällä?
        E39 523i Turbo

        Comment

        • GameOver
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2005
          • 3026
          • Sjundeå

          #5
          Originally posted by naikou View Post
          Monissako autoissa on pitkään aikaan lukkosysteemit toiminut can väylällä?
          Ei ”lukkosysteemien” tarvitse väylän kautta toimiakaan suoraan, jotta ne voitaisiin varastaa.

          Tietotaito ja laitteet löytyy rosvoilta kyllä. Sen yksityiskohtaisemmin en kehtaa avata. Kyllä kai netistä löytyy ihan yksityiskohtaiset kuvaukset ja ohjeet. Laittakoon jakoon joku sellainen, jolla on vähemmän eturistiriitoja.
          -22 Lexus ES300h
          -07 Subaru Outback

          ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

          Comment

          • naikou
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2010
            • 1754
            • vihti

            #6
            Ei mittää sittenkään
            Last edited by naikou; 07-01-2023, 23:38.
            E39 523i Turbo

            Comment

            • GameOver
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2005
              • 3026
              • Sjundeå

              #7
              Joskushan esimerkiksi mersuja vietiin aika nopeastikin niin, että avaimen signaalia ”herätettiin” ja sitten siepattiin erillisellä laitteella, jonka jälkeen pääsi sillä autoon sisään ja ajamaan pois.

              Tuohon aiempaan Land Rover keissin liittyen varkaat toimii taas manuaalisemmin. Tuosta esimerkkinä: Jos auto tekee jotain lukituksen avaamisen yhteydessä (kuten vaikka sytyttää valot), niin samoja reittejä pitkin kyllä saa monenlaista signaalia kulkemaan myös toiseen suuntaan. Sen jälkeen, näin kiertoilmaisuja käyttäen, auto toimii ”hyödyllisenä idioottina”, joka on vaikutusaltis ”trollin floodaamiselle”.
              -22 Lexus ES300h
              -07 Subaru Outback

              ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

              Comment

              • Kale67
                Bimmer Rookie
                • Oct 2022
                • 62
                • Pirkanmaa

                #8
                Onhan näitä valvontakameravideoita youtubessa vaikka kuinka, jossa omistajan avain (keyless entry) skannataan talon ulkopuolelta ja pöllitään auto.

                BMW G30 530e xDrive

                Comment

                • naikou
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2010
                  • 1754
                  • vihti

                  #9
                  Nykyautojen avaimessa on liikkeentunnistin, eli se avain ei lähetä mitään jos sitä ei ole liikutettu vähään aikaan ja lisäksi keyless entry toimii LF radiosignaalilla jonka kantomatka on ehkä pari metriä, tuo avaimen kantomatkan pidennys on jo vanha kikka.

                  On varmasti aika työlästä hommaa opetella joka autoon erikseen eri konstit, tuo väyläjohtimen kautta autoon sisään ja ajamalla pois ei oo varmasti mikään parissa päivässä suunniteltu, homman opettelemiseen saattanu mennä jopa kuukausia/vuosia.
                  E39 523i Turbo

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10941
                    • Joensuu

                    #10
                    Originally posted by naikou View Post
                    Nykyautojen avaimessa on liikkeentunnistin, eli se avain ei lähetä mitään jos sitä ei ole liikutettu vähään aikaan ja lisäksi keyless entry toimii LF radiosignaalilla jonka kantomatka on ehkä pari metriä, tuo avaimen kantomatkan pidennys on jo vanha kikka.

                    On varmasti aika työlästä hommaa opetella joka autoon erikseen eri konstit, tuo väyläjohtimen kautta autoon sisään ja ajamalla pois ei oo varmasti mikään parissa päivässä suunniteltu, homman opettelemiseen saattanu mennä jopa kuukausia/vuosia.
                    Ammattirikolliset vie uusia ja kalliita autoja. Toki niksien opettelu vie aikainsa, mutta sen jälkeen sen auton vieminen on helppoa. Jokaisen ammatin niksit vaatii opettelua. Eikä niiden väyläsignaalien selvittäminen nyt mitenkään älyttömän hankalaa ole, kunhan sulla on auto, tarvittavat laitteet, aikaa ja tietotaitoa. Sopivat laitteet kiinni väylään ja sitten vaan katsomaan mitä siellä väylässä tapahtuu. Ihan sama näiden kanssa kun lukkojenkin kanssa, ne on rehellisiä ihmisiä varten. Monet tuntuvat luulevan että esim. abloy lukkoja ei tiirikoida auki helposti. No kannattaa katsoa youtubesta vaikka LockPickingLawyer, niin eipä tuossa mene kuin muutoma minuutti. Aikalailla sama minkä valmistajan lukko on kyseessä. Toki jokaiselle lukolle pitää olla omat välineet ja tietotaito (ihan kuten jokaiselle autolle).

                    Toki nisteille ym. ajonesto on tekemätön paikka. Jo E39:ssä on sellainen ajonesto, ettei sitä satunnainen nisti ohita ja varasta autoa ajamalla.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • Wespa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2016
                      • 1841
                      • Karjaa

                      #11
                      Originally posted by HTK12 View Post
                      Jo E39:ssä on sellainen ajonesto, ettei sitä satunnainen nisti ohita ja varasta autoa ajamalla.

                      Ja E39:sissähän saa asetettua nelinumeroisen koodinkin jolloin auto ei käynnisty ilman että sen syöttää. Kiusa se pienikin kiusa.
                      E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                      Porsche 944 -86 (DE)
                      Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10941
                        • Joensuu

                        #12
                        Originally posted by Wespa View Post
                        Ja E39:sissähän saa asetettua nelinumeroisen koodinkin jolloin auto ei käynnisty ilman että sen syöttää. Kiusa se pienikin kiusa.
                        Jos osaa ajoneston ohittaa niin ei tuollaiset haittaa (tuo on osa ajonestoa). Toki jos sitä ajamalla varastamista haluaa oikeasti vaikeuttaa, niin asentaa autoon vaikka tappokatkaisijan/jälkiasenteisen ajoneston piiloon, niin kyllä se ainakin hidastaa. Ammattivarkaita ei vanhat autot kiinnosta, joten nämä ongelmat koskee lähinnä uusia autoja.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎