Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ubuntu ja DIS

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MikkoJII
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 1807
    • Lapua

Ubuntu ja DIS

Mulla olisi tuossa yksi vanha läppäri, Dell Latitude D520, missä on XP sisässä ja olen tässä nyt pohtinut, että jos asentaisin koneeseen Ubuntun (ennen 2008, 16.04.6 LTS 32-bit). Asennus tulisi käytännössä uudelle Samsung Evo 860 kovolle (250gb) joka on itsellä turhan panttina.

Oikeastaan pääkysymys onkin, että saanko DIS:n toimimaan tämän Linuxin/Ubuntun kautta, ja jos saan niin miten? Tarve on lukea pääasiassa omaa E32 750i mallia. Läppärissä on tosiaan sarjaportti ja mulla on OBD/ADS interface sekä sarjaportti kaapeli joten sen puolesta ok. Nykyisessä XP-järjestelmässä olen käytellyt DISsiä VMwaren kautta. Toki jos vaihtoehtona on jokin muu ohjelma niin sekin huomioidaan kun tuo DIS on vähä kenkku välillä toimimaan. En tiedä onko Inpaa puukotettu jo sen verran, että se toimisi E32:n kanssa?

Jos jollakin on E32 soppeli DIS niin otatko yhteyttä. Oma media on kadonnut johonkin.
    E32 750i 11/89

• Antti O
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6937
    • N/A

Minulla DIS oli ns. valmis asennus mikä oli senkun levyltä heitti winkkarille.
    Silti minulla on semmonen mutu että tuo DIS on niin vaikea jo ylipäätänsä toimimaan esim xp:ssä vm koneilla, että voi olla vähän tekeminen ubuntussa.
    Mikset vaan laittaisi kahta käyttistä rinnakkain sille uudelle levylle. Helpompi kun on noi bemarin softat vaan siellä winkkarissa.

Comment

• peto2
      BTCF Member
      • Jan 2007
      • 8262
      • Järvikylä (Nakkila)

On siihen varmasti keino mutta itte en koskaan saanut DISsiä toimimaan ilman diaghead emulaattoria ja ediabasta isännän puolella. Itse DIS toimii varmasti mutta ediabaksen (=inpan) asentaminen ubuntuun on vähintään vaikeaa vaikka kuinka olisi wine käytössä.

Vaikka olen käyttänyt omissa koneissa pelkästään ubuntua ja muita Linux jakeluita yli 10 vuotta niin diagnostiikkaläppäreissä on windows asennettuna rinnalle.

Yksi helpompi ja kalliimpi vaihtoehto olisi käyttää Istaa ja Icommia. Ei tarvisi pelata SER tietokoneiden kanssa.
      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
      ex:
      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
      Nakkaa privaa jos tarvetta.

Comment

• MikkoJII
        BTCF Member
        • Oct 2003
        • 1807
        • Lapua

Originally posted by Antti O View Post
        Minulla DIS oli ns. valmis asennus mikä oli senkun levyltä heitti winkkarille.
        Silti minulla on semmonen mutu että tuo DIS on niin vaikea jo ylipäätänsä toimimaan esim xp:ssä vm koneilla, että voi olla vähän tekeminen ubuntussa.
        Mikset vaan laittaisi kahta käyttistä rinnakkain sille uudelle levylle. Helpompi kun on noi bemarin softat vaan siellä winkkarissa.

Originally posted by peto2 View Post
        On siihen varmasti keino mutta itte en koskaan saanut DISsiä toimimaan ilman diaghead emulaattoria ja ediabasta isännän puolella. Itse DIS toimii varmasti mutta ediabaksen (=inpan) asentaminen ubuntuun on vähintään vaikeaa vaikka kuinka olisi wine käytössä.

Vaikka olen käyttänyt omissa koneissa pelkästään ubuntua ja muita Linux jakeluita yli 10 vuotta niin diagnostiikkaläppäreissä on windows asennettuna rinnalle.

Yksi helpompi ja kalliimpi vaihtoehto olisi käyttää Istaa ja Icommia. Ei tarvisi pelata SER tietokoneiden kanssa.

Eipä tässä sitten ole kahta sanaa, winukka siis rinnalle. Vähän aavistelinkin, että tuon INPAN kanssa on myös ongelmia.

Tää on peto2 tätä harrastamista, kaikki mahdollisuudet on pakko käydä läpi ja selvittää mikä onnistuu ja mikä ei Vikakoodi läppäriin en jaksa kauheasti panostaa rahallisesti joten DIS:llä mennään.
        E32 750i 11/89

Comment

• Dualfun
          Moderator
          • Jan 2003
          • 17844
          • PKS

Sun pitäisi asentaa se DIS koko image siihen koneelle, eli sen jälkeen se on ainoa mitä koneella pyörii. Mutta joo, ei ole tästä kokemuksia ja varmasti haasteita saada toimimaan laitteisto koska se versio mitä ollaan kaikki totuttu käyttämään on rankasti puukotettu.
          E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
          E28 ///M535i '87 zinnoberrot
          E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
          ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
          ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
          ½
          G20 320d xDrive mineralweiss metallic
          Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
          Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
          Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

Comment

• yason
            Bimmer Rookie
            • Feb 2016
            • 181
            • Helsinki

Eikö sitä voi ajaa virtuaalikoneessa?

Mulla on talliläppärissä Ubuntu, joka pyörittää VirtualBoxia. VirtualBoxissa on sitten läjä Windows-virtuaalikoneita XP:stä seiskaan ja kymppiin, jotka ajavat eri diagnostiikka- ja dokumentaatiosoftia useammallekin merkille.

Comment

• HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10941
              • Joensuu

Originally posted by yason View Post
              Eikö sitä voi ajaa virtuaalikoneessa?

Mulla on talliläppärissä Ubuntu, joka pyörittää VirtualBoxia. VirtualBoxissa on sitten läjä Windows-virtuaalikoneita XP:stä seiskaan ja kymppiin, jotka ajavat eri diagnostiikka- ja dokumentaatiosoftia useammallekin merkille.
              Modernilla raudalla joo (tosin vaadittua sarjaporttia tuskin löytyy), mutta aloittajalla on jo rippikoulu iän ohittanut läppäri, niin voi olla aika paljon siltä pyydetty ajaa linuxin päällä kahta virtuaalikonetta samaan aikaan. Näkisin paljon helpompana dual boottina laittaa.
              e39 540iA E85

Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

Comment

Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎