Jos olis eläkkeelle jäämässä, mutta vaatis ehkä muuttoa johonkin aurinkoisempaan maisemaan. Toi sähköautoja lähestyvä omapaino tietysti on vähän ikävä.
Nuo sisustajutut vähän riippuu, kunto enemmän ratkaisee. Itse meinasin tilata jo kokonaan ruskeat E53 tai E34 mutta en sitten alkanutkaan, niin tyyristä tilata tulleineen jenkkilästä ja kun monta autoa mihin pitää rahaa muutenkin syytää Esim. tuo E70 ruskealla sisustalla on aika maukia https://youtu.be/HkqxsJjVLEo?t=594 Kelepais
1-sarjalaisessa tuo sisustan värielämys on jotenkin vähän leikkaa ja liimaa-tyylinen. Ehkä tuonne sopis joku eri väri paremmin. En oo noita paljoa katsellut kun yhden kokemuksella ei kertakaikkiaan sytytä ajokokemuksena. Päälle päin ihan jees, jos ei tarvi ajaa.
Välillä noita E70:siä katellut, ja mua ei kyllä ruskea sisusta nappaa yhtään:
Jos olis eläkkeelle jäämässä, mutta vaatis ehkä muuttoa johonkin aurinkoisempaan maisemaan. Toi sähköautoja lähestyvä omapaino tietysti on vähän ikävä.
Jos on tarkoitus helpolla päästä niin SL350 jossa 3.5L kone eli 2006 tai uudempi. V6:lla sai ilman ABC alustaa joten korjaaminen on paljon yksinkertaisempaa. Ensimmäiset oli 3,7L mutta silti tehoja vähemmän kun tuossa uudemmassa. 3,5L on melkein SL500 V8:n tehot mutta vääntöä tietenkin vähemmän. Jos kulkua pitää saada niin sitten tietysti SL55AMG ja jos rahaa on loputtomasti niin V12 ahtimilla eli SL65AMG.
Jos on tarkoitus helpolla päästä niin SL350 jossa 3.5L kone eli 2006 tai uudempi. V6:lla sai ilman ABC alustaa joten korjaaminen on paljon yksinkertaisempaa. Ensimmäiset oli 3,7L mutta silti tehoja vähemmän kun tuossa uudemmassa. 3,5L on melkein SL500 V8:n tehot mutta vääntöä tietenkin vähemmän. Jos kulkua pitää saada niin sitten tietysti SL55AMG ja jos rahaa on loputtomasti niin V12 ahtimilla eli SL65AMG.
En tiedä mitä tarkoitat "helpolla", mutta ainakin moottorin puolesta tuo M113-moottorinen SL500 on varmasti huolettomin vaihtoehto noista. Melko tolkun hintaiselta näyttäis vain tuo yksilö, en tosin noita ole seuraillut mutta tuossa 7v sitten myin oman SL500 jossa oli lorinserin korisarja, putket ja vanteet, hintaan 27000eur niin siihen nähden tuntuis että vois tuo olla edullisempikin.
Jos uudestaan olisin R230-koppaista hankkimassa niin joko SL55 tai SL63. Jälkimmäisessä olisi jo modernimpi vaihteisto, toki M113k-moottorin kanssa se hidas laatikko ei niin häiritse kun voimaa ja vääntöä kuitenkin on kohtuudella. M113k on myös tuossa 500bhp teholuokassa aikakautensa luotettavimpia moottoreita. Kompuran hihnapyörän laakerin ja venakopan tiivisteet kun aika ajoin vaihtelee niin huoletonta menoa.
Alustaremontti ollut alunperinkin mainittuna ilmoituksessa. Jännästi olisi voinut laittaa heti alkujaankin korkean hinnan. Vai hakiko halvemmalla hinnalla kiinnostusta.
Mikä siitä ylläpidosta kallista teki?
Itsekin kovasti tykästyin ja tollanen on saatava. Harmittavan vähän yksilöitä myynnissä ja henkilökohtaiset mieltymykset rajaavat monta pois.
En tiedä mitä tarkoitat "helpolla", mutta ainakin moottorin puolesta tuo M113-moottorinen SL500 on varmasti huolettomin vaihtoehto noista.
Ei kai noissa missään ole oikeasti huono kone ellei laske V12:sta monimutkaisuutta huonoksi. Yleisin ongelma vaikuttaisi olevan ABC-alusta ja katon hydrauliikka. ABC:n voi välttää ostamalla V6:sen kunhan katsoo ettei sitä ole otettu lisävarusteena.
Comment