..jossa on se luistonesto ja riitävästi poweria joka suoritukseen:ALPINA B3 3,2!
Ja kun pystyn itse auton hakeneena myymään sen ikäistään M3:sta merkittävästi halvemmalla ja saapi käydä sen kanssa vaikka gynekologilla,puhumattakaan autotohtorista - ja vastaan laadusta pystyy väittelemään vain ne,jotka omaavat kokemusta molemmista! Suomessa ei taida niin useita molempien(ALPINA & M3) kokeneita olla,mutta saksalaisilta nettipalstoilta valaisevia näkemyksiä löytyy...
Ja niitä moottorin öljynlämpötiloja voi seurata digitaalisesta mittarista,samoinkuin öljynpainetta ja peräöljyn lämpötilaa(nehän noissa M5-ssa ,ainakin, ovat kuulemma poksahdelleet revittelyissä...),ettei tule viisarivirhettä.Lukemat alkavat 20 asteesta...Niin,ei tuokaan ALPINA-erikoisvaruste halpa ole:maksaa peräti 1600€,eli ei ole edes kaikissa ALPINA-autoissakaan...
Mutta - käyhän kokeilemassa ensin kaikki tarjolla olevat M3:set ja tule sitten - vaikka päätöksesi jo tehneenä - kokeilemaan tätä pirssiäni noin vertailumielessä!
Onhan tämä uutena tainnut olla tuplahintainen M3:seen nähden - ja se karsii revittäjiä Saksassakin...
Laatuahan Alpinassa nimenomaan on, mutta S-sarjan kone puuttuu.. Sitä puutetta ei muutama lisämittari korvaa ei herneitä, molemmat on hienoja pelejä ja jos luistonesto on itselle tärkeä niin Hurun vekotinta kannattaa harkita..
Laatuahan Alpinassa nimenomaan on, mutta S-sarjan kone puuttuu.. Sitä puutetta ei muutama lisämittari korvaa ei herneitä, molemmat on hienoja pelejä ja jos luistonesto on itselle tärkeä niin Hurun vekotinta kannattaa harkita..
Terve! Mikähän lie,mutta näin erään kokeilun tuloksen,jossa tämä kutos-B3 3,2 oli näyttänyt "närhen killit" B8:lle..! Tiedä häntä,onko totta?
Kyllähän S-sarjalaiset ovat täälläkin olleet jo kauan "tarkkailussa",mutta hintakin kiipeää vielä yli kolminkertaiseksi limonakin(!) tämän vaatimattomamman tuotteen hintaan nähden - joten ainakin multa jää sellainen saamatta,ellei...
Ja jotta haaveilla voisi oikein kunnolla,ei S-sarjalainen ole kuin "esileikki": pitäisi ottaa kerralla B5 cabrio,joka tulee myyntiin ensi kesäksi - sopivasti! Kyllä 500hv/700:n väännöllä riittäisi taas,kunnes parempia löytyisi...Tällä hetkellä aamuni alkavat ko pirssiä näytön taustakuvana katsellessa...
Mutta jokainen tykästää omaansa,vaikka se ei täydellinen olisikaan!Olen aivan vakuuttunut siitä,että me,jotka raahaamme näitä parhaat päivänsä jo nähneitä bemareita tänne Suomeen,aikaansaamme liikehdintää ostomielessä rahamiesten keskuudessa uusia BMW-autoja myyviin liikkeisiin - siksi paljon niitä on ilmestynyt päivän liikennemaisemaan...Ja se on pääasia!Kymmenen-viisitoista vuotta sitten ei tätä tuotetta juuri ollut teillämme ja niitä tässä noudellaan,enempi ja vähempi hyviä yksilöitä.Mutta kymmenen vuoden päästä päivän uutuudet ovatkin tarjolla jo Suomi-autoina...
Lopuksi voin vielä kertoa,että yrittäessäni myydä tätä ALPINAani pois,on vaihtoon tarjottu lähes 50 eri tykkiä kaikista "kilpailevista" merkeistä,jotain ainutlaatuisia Audi-ihme(turbo)lapsia,ja se osoittaa vaan,että bemu kiinnostaa kaikkia...
Kyllä niitä siellä on, ei ihan joka kuukausi mutta etsivä löytää. 2 mitä nyt silmään osu pikasella vilasulla oli verot 22000€+ eli siinä suuntaa antava... onko se sitte paljon vai vähän
Opa82:selle tiedoksi että viikolla 46 tulee myyntiin 3.0 sekä 3.2 ja jos Jyväskylän alueella pyörit niin tulehan vilkaisemaan millaisia autoja nämä M3:set ovat, saat samalla vertailu pohjaa muihin kun alat sitten autoa joskus tosissaan katselemaan ja minä ehkä mahdollisen asiakkaan kuka ties.
E46 M3:sen tehoversioita on normi euro 343hv ja CSL 360hv, Jenkki versiossa muutama heppa vähemmän, muistaakseni erilaisen pakosarjan takia ja sekin luullakseni päästöjen pienentämisen vuoksi, Jenkki bensahan ei taida ihan 98E:tä vastata ja puristuksetkin saattavat olla pienemmät mutta tämä on ihan arvailua sitten.
"Mutta Opa82:selle tiedoksi että viikolla 46 tulee myyntiin 3.0 sekä 3.2 ja jos Jyväskylän alueella pyörit niin tulehan vilkaisemaan millaisia autoja nämä M3:set ovat, saat samalla vertailu pohjaa muihin kun alat sitten autoa joskus tosissaan katselemaan ja minä ehkä mahdollisen asiakkaan kuka ties".
Asun itse Tampereella, joten voisin hyvinkin tulla käymään Jyväskylässä. Olisin todellakin kiinnostunut katsomaan autoja, koska itselläni on paha tapa innostua jostain ja ostaa sitten ensimmäinen mikä eteen tulee, koska en malta etsiä rauhassa. Tähän saakka on pärjätty mm. moottoripyörien ja autojen kanssa hyvin, mutta kovin fiksua tuo ei ole.
Mutta palataan asiaan lähempänä tuota 46. viikkoa, jos niitä saa tulla katsomaan. Pyöritätkö jotain liikettä vai kuinka?
E46 M3:sen tehoversioita on normi euro 343hv ja CSL 360hv, Jenkki versiossa muutama heppa vähemmän, muistaakseni erilaisen pakosarjan takia ja sekin luullakseni päästöjen pienentämisen vuoksi, Jenkki bensahan ei taida ihan 98E:tä vastata ja puristuksetkin saattavat olla pienemmät mutta tämä on ihan arvailua sitten.
Näin on, arvailuahan se Siellä on sekä oktaaneissa että hevosvoimissa erilainen standardi käytössä. Autot on saman tehosia ja polttoainekin on ~samaa kamaa. E36M3-malleissa on sitten paljonkin eroja jenkkilän ja muun maailman välillä mutta siitä löytyykin haulla paljon. Suomessa on muuten myös myynnissä noita jenkkimallin e36 ämmiä ja ne kannattaa jättää ihan omaan arvoonsa..
Comment