Originally posted by ART
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Otitko lainaa nykyistä autoasi varten?
Collapse
X
-
Originally posted by L4TUANo, ottaa tukun taskusta ja maksaa auton kokonaan, jonka jälkeen laittaa tukun takaisin taskuun..
Jos perse kestää miksi ei autoa voisi käteisellä ostaa, tosin en itse laittaisi "isoja rahoja" i.e pääomaa, autoon liian paljoa kiinni, koska autolainoja/ rahoituksia saa aika edullisesti, jopa reilusti alle 5% korolla, ja sillä pääomalla joka seisoisi autossa laskemassa arvoaan, voi tehdä huomattavasti tuottavampiakin asioita kuin parkkipaikalla seisottamista.. Myös tällöinkään kyse ei välttämättä ole siitä ettei perse kestäisi ostaa autoa.. Turpaan kummiskin noissa tulee aina.. Tiedän myös kavereita jotka ovat ostaneet kalliita autoja käyttöluotosta saaduilla käsirahoilla.. siinä ei hirveästi ole järkeä.. tosin hetken aikaa voi olla yllättävänkin kivaa...
Seuraavaan autoon joutuu lainaamaan rahaa kyllä (isältä, takasi maksetaan, mutta korkoa ei mene) ja jos en olisi opiskelemassa, niin sitten varmaan laina muualta. Kaikkia rahoja ei kannata laittaa autoon, siis maksaa kerralla (kyse kalliista autosta, riippuen minkä katsoo kalliiksi) paitsi jos on rahaa kun roskaa. Tietenki siinä säästää lopulta, mutta samalla sitoo kerralla ison kasan rahaa siihen autoon. Ennemmin ajan autolla josta on vaikka jonku verran lainaa, kun jollain romulla joka leviää koko ajan, tietenki olis paras jos ois vara ihan uuteen ja käteisellä, mutta niitä ei varmaan oo monia ja puhutaan, nyt vaikka yli 40k€ autoista..Aina täytyy tehä se kompromissi, mutta kukin tavallaan. Jossain tilanteissa laina/rajoitus on se järkevin vaihtoehtokin. Ostaa auton, vara maksaa huolto, polttoaineet, varaosat + muut hilppeet, syyä, asua jne. Ja rahaa on tililläkin vaikka laina onkin, kuin se , että kaikki on siinä autossa ja sitte kärsii muista. Rahamiehillä ei oo näitä ongelmia. Jotkut ajaa sitte sillä minkä saa käteisellä ja elää siihe malliin kun on pussissa rahaa ja ajaa sitte vaikka sillä 15vuotta (jotkus ei kehtaa ottaa lainaa, ei se oo köyhyyden merkki jos on lainaa). Mutta ei kaikkee kuitenkaan kannata varata lainan varaan, sillä se maksaa korkoa ja se pitää maksaa takasikki . Ite kuitenki ajasin kuitenki kohtuu uudella autolla ja asusin omakotitalossa ja olis lainaa, jota on vara lyhentää ja selvittääki se ja elää normaalisti kohtuu hienosti, ei kuitenkaan mitn öky touhua, enkä että ajasin aina 10v vahalla autolla ja asusin kaksiossa ilman lainaa.
Kaikilla on omat mielipiteensä ja rahatilanteensa, kaikilla se ei oo sama, joillaki on ennemmän tai vähemmän lainaa ja toisilla taas ei.
Originally posted by ARTNäin on. Käypäsen auton (=ei välttämättä se korttelin hienoin bemari, vaan ehkä jopa riisikuppi tai espanjanvolkkari) kuitenkin saa ostettua työssäkäyvä käteisellä kun hetken säästää. Turha alkaa muiden rahoilla leveilemään ja ostella hienoja autoja velaksi. Ajaa vähempi hienoilla siihen asti että on varaa levennellä omillaan, jos tarvista on.
Asunto on eri asia, siihen saattaa joutua lainaa ottamaankin, kun sellaisten summien säästäminen ottaa aikansa vaikka olisi paremmillakin palkoilla. Senkin ostossa voi sitten miettiä että pitääkö ostaa se 300m2 kivitalo vaikka ei omat rahat riitä kuin eteiseen asti...
Mutta kukin tavallaanLast edited by henri; 16-01-2006, 19:48.Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
Ex. E30 320i 2d GTS -88
E46 330Cd (projekti V.2)
----------------------------
Comment
-
-
Originally posted by DualfunOnneksi en ollut koskaan kiinnostunut autoista, joihin ei ole varaa Muutenkin "gonna collect em' all" on enemmän mun ideologia, mitä ihmettä teen yhdellä joka ei herätä mitään fiiliksiä.
En muutenkaan ymmärrä mikä tää juttu on, että "kunnon auto" = kallis auto. Pojat on katsellu liikaa elokuvia missä rikkaat räppitähdet ajelee kultasormukset kädessä uusilla autoilla. Onneksi oma itseluottamus pohjautuu enemmän Miami Vice ajoille. Makukysymyksiä toki, mutta itse arvostan jälleen 1000x korkeemmalle sen kaverin joka ajaa kliinillä E30 M3:sella kuin kaverin, jolla on joku SMG sähköpommi E90. Sori
Ostetaan sitten "isona" joku käyttöpommi BMW:ltä vaikka lainalla, sellanen millä pääsee todellakin paikasta toiseen eikä tarvii esittää yhtään mitään.
- E60 -05 "too small to mention"
ex: 4x Mercedes, 6x BMW, 4x VW ja monta muuta.
Comment
-
-
Originally posted by ARTNäin on. Käypäsen auton (=ei välttämättä se korttelin hienoin bemari, vaan ehkä jopa riisikuppi tai espanjanvolkkari) kuitenkin saa ostettua työssäkäyvä käteisellä kun hetken säästää. Turha alkaa muiden rahoilla leveilemään ja ostella hienoja autoja velaksi. Ajaa vähempi hienoilla siihen asti että on varaa levennellä omillaan, jos tarvista on.
Asunto on eri asia, siihen saattaa joutua lainaa ottamaankin, kun sellaisten summien säästäminen ottaa aikansa vaikka olisi paremmillakin palkoilla. Senkin ostossa voi sitten miettiä että pitääkö ostaa se 300m2 kivitalo vaikka ei omat rahat riitä kuin eteiseen asti...
Aivan samanlailla voisit ostaa sen asunnonkin, säästät 20 vuotta ja ostat sitten käteisellä sen. Tekeekö se susta jotenkin rikkaamman. Ei.
Samalla lailla minä olen 20 vuoden päästä maksanut omani pois,
ja yhtä lailla se on ollut oma. Ei vain ole tarvinnyt asua vuokralla siihen asti ja lihottaa jonkun toisen pussia.
Ja mitä tulee tuohon toisten rahoilla leventelemiseen niin kyllä ne rahat pitää sinne pankkiin itse maksaa takaisin jotta eiköhän ne rahat ole ihan omia eikä toisten!? Omituista vihjailua...
Joten en ymmärrä alkuunkaan tätä politiikkaa siitä että "ostaa sitä mihin on varaa".
Kyllä mulle on pankista aika selvästi mihin minun varat riittää eli paljonko sitä lainaa saa. Ja jokaisen lyhennyksen ole ajallaan maksanut joten en nyt taida ylivarojenkaan elää kovin pahasti.
Ihmeellisiä ihmisiä, jos ottaa lainaa on joku musta lehmä leveilemässä toisten rahoilla.
Mulle on ihan sama, ajaako ihminen 70t euron E46 M3 SMG sähköihmeellä (kuten Duali sano) joka on lainalla ostettu, vai käteisellä ostetulla e30 316 vanhan mallin autolla.
Ei niissä ole muuta eroa kuin hinta ja se miten se on ostettu. Jos rahat maksaa omasta pussista niin eiköhän se ole se pääasia?Last edited by Tozi; 16-01-2006, 20:16.
BMW varaosat, tuning & styling!
E92 335i -06
ex E46 330Ci -02
ex E46 328i Coupe -99
ex E36 325i Coupe -92
Comment
-
-
Joo-o,ite oon hyvin kussu asiani On tullu otettua joskus täydet opintolainat,käyttöluotot sun muut paskat korko lainat,töissä käyn kyllä 8h/päivä,...ylitöillähän sais hyvin/nopeammin hoidettua nuo isoa korkoa kasvavat lainat helvettiin,mutta kun jo 8 tuntia päivässä riittää tota paska lafkaa niin eipä kiinnosta ylityöt...
No en sen enempää kuitenkaan itke,itse olen asiani näin hyvin hoitanut Ja metallialan vaihdan varmasti muihin hommiin (toivottavasti) parempiin,muutaman vuoden sisään,kun saa nuo hoidettua alta pois...Ja rahat?? oudosti ne johonkin oon saanu meneen...
Ja tohon laina-asiaan,varmasti otan vielä itsekin YHDEN isomman lainan autoa varten tulevaisuudessa,minussa kun on niin perkeleen huono tuo säästämis ominaisuus...
Ja vielä edittiä: Koskaan ei oo porukat mitään autoa,saatikka ajokorttia mulle maksanu,kortinki sain vasta melkeen 20-vee ku töihin pääsin,ei porukoilla ole tuollaista summaa mulle heittää,ku mutsiki nykypäivänä jo paljon huonommin tienaa...Last edited by tepi_; 16-01-2006, 20:16.
Comment
-
-
Kyllä nykyinen käyttis (toi hitlerin kosto) on Nordea Rahoituksen omistama huussi. Se auto ei ole hyvä sijoitus(etenkään käyttöauto), joten turha sitä omistaa. Harraste auto on eri juttu. Harrastuksiin ei kannata ottaa lainaa.
Mulla tilanne on se että lipevälle myyntimiehelle tulee lähes 60tkm vuodessa kilsoja, niin on pakko ajaa uudella autolla, jossa on 2 vuoden takuu päällä, ja muutenkaan ei tarvi arpoa ja ajaa pelko perseen alla että milloin siitä jotain laukeaa. Toinen syy oli se että kolopallossakin huoltoväli 30-50tkm ajotavan mukaan, niin ei tarvi olla jokalauantai öljyjä vaihtamassa. Nää uudet dieselit, joilla viittii sentään tälläisiä vuotuisia kilometrimääriä ajaa, on sen verran kalliita että siihen ei kannata sitoa niin suurta pääomaa kiinni ihan vaan sen ilon vuoksi että oma nimi on omistajan kohdalla eikä haltijan. Nykypäivän autorahoitukset on naurettavan halpoja, joten päätös oli selkeä. Sille pääomalle millä mun kolopallonkin olisi voinut omaksi kuitata on löytynyt huomattavasti järkevämpiä sijoituskohteita, kuten yhden yrityksen osakkuus ja oman asunnon käsiraha.
Monia tapoja on laskea, ja tää on vaan yksi niistä.F30 330e -17 Alpinweiss 3
E70 X5 3.0sd -08 Schwarz 2
Comment
-
-
joo mutta tääkin on niin suhteellista. en nää mitään pahaa muutaman tonnin lainassa, ehkäpä siksi et ite tarviin juuri tuon 2-3ke ja sen aion myös ottaa lainaa. paljoa isompaa lainaa en lähtis autoo varten ottamaan korot + auton arvonlasku
yhteenlaskettuna: ei hyvä."Ja btw ei muuten tuo sun kinneri oo nopeempi ku type-r. Type-R se nopein. -uber3"
Comment
-
-
Tässäkin keskustelussa on monia ikähaarukoita ja monia eri "arvovaltoja."
1. Itseäni lähinnä huvittaa, kun nuoret jannut jotka on just niitä kraateri naamoja (tämä ei siis ole kateellisuutta ) ja on tyyliin eka auto alla. Niin on ollut pakko ottaa hullut lainat, siis ikään ja palkkaan nähden. Sitten sitä essolla lesotaan, kun "kylvetään" rahassa ja ajetaan uudella ja tehokkaalla autolla.
2. On niitä jotka ostavat lompakolle sopivan auton nuorena ensimmäiseksi tai toiseksi tai kolmanneksi autokseen. Auto on tehoton ja suhteellisen vanha, mutta ajatellaan. Rahaa on pikkuhiljaa säästelty vuosien mittaan, jotta ei pikkulompakosta tarvisisi joka nyöriä repiä auki, kun ei rahaa oikein riittäisi. Nyt et tarvitse pelätä, että on oltava joka ilta töissä jotta saa maksettua auton. Opiskelut tai elämästä nauttiminen menee siis auton edelle, vaikka auto olisi kuinka rakas. Ei sillä niin väliä. Eipähän tarvitse nuorena miettiä lainoja, kun on opiskelut yms.
3. Ristoreippaat: Ne isän ja äidin lellikit joilla on taskut täynnä seteleitä ja koulusta nautitaan, sillä sitä vartenhan sitä eletään. Isä on asianajaja ja isänisäkin oli asianajaja, joten kyllä Ristotostakin tulee asianajaja. Risto ei tykkää käydä töissä, kun on mukavaa kun viikkorahaa tulee 90€ vai siitä kun syö isän ja äidin kanssa illallista joka arkipäivä. Risto sai isältään 18 vuotis lahjaksi uuden bmw E46 330:sen. Risto kiitti ja naurahti kavereilleen: "Kattokaa, mun ei tartteni kun sormia napsauttaa niin sain tälläsen."
Niin ne muut ihmiset toivoisivat, jotta lapsien vanhemmatkin ymmärtäisivät, että lapsien pitäisi oppia rahanarvo.
Mitäs sitten, kun rahahanat sulkeutuvat joku päivä äkisti?
Eikö enään tulekkaan rahaa tekemättä mitään? Mistä sitten hankitaan rahat auton huoltoon ja bensoihin kun isä ei enään maksakkaan?
Toivoisin siis, että ihmiset ymmärtäisivät rahanarvon.
ps. ihan vain näin demokraattisesti ilmoitin mielipiteeni. Nykyään nykynuoret saavat liian helposti omaisuuden tekemättä mitään. Toista se oli minun nuoruudessani, kun myytiin sanomalehtiä vankkureihin ja kerättiin käpyjä metsästä ja myytiin niitä muutaman pennin hintaan
tarinan tiivistys
Menee itsellä yli hilseen, kun ihmiset ostavat autoja joihin ei ole varaa.
Toki jos lainan voi 2-10 vuodessa maksaa takaisin niin ei siinä mitään.
Mutta miksi helvetissä ostaa auto, jos ei ole varaa maksaa sitä korkoineen?Last edited by narzn; 16-01-2006, 22:03.
Comment
-
-
18
Miksi se tepiä kiinnostaa? Olenko soveltanut kirjoittamani tekstin liian naiivisti?
edit: jutusta ei tarvitse ottaa kenenkään herneitä nenään, ilmoitin vain oman mielipiteeni näistä raha ja laina asioistani.
edit2: Valitan, jutut on mennyt ihan sairaaks itkemiseksi puolin ja toisin aika monessa paikkaa. Asiaa tulee asian vierestä enemmän, kun on asiaa.Last edited by narzn; 16-01-2006, 22:28.
Comment
-
-
Itse ostin tuon rottelon ja myin pois.. Nyt sitten onkin semmosta aikaa tässä aika pitkään, että säästän rahaa, että saan auton. Jos suomesta ei löydy (ja tähän hintaan), niin saksa kutsuu silloin. 535 pitäisi löytää e34 ja rahaa alkaa olemaan kasassa 4500e ja pikkusen ylikin. Ja kyllä! Isi on aikoo sponsoroida MATKAN sinne. Eli kaikki tuo raha meneekin sitten siis autoon ja on itse hankittu jollain keinolla.
///Pumppu Pojat Racing Team
Metaline sport #40
Comment
-
-
Originally posted by narznNykyään nykynuoret saavat liian helposti omaisuuden tekemättä mitään. Toista se oli minun nuoruudessani, kun myytiin sanomalehtiä vankkureihin ja kerättiin käpyjä metsästä ja myytiin niitä muutaman pennin hintaan
Comment
-
Comment