Announcement

Collapse
No announcement yet.

Parhaat katsastusmuistot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tsbmw
    BTCF Member
    • Jun 2004
    • 1493
    • Ilvola

    #16
    Yhellä piilofarmarivolvollani oli kasijarrussa häikkää (se on ylivoimaisesti yleisin vika ollut koslissani) ja katsatusmies sanoi: "Käsijarru ei pidä, sun tarttee säätää niin että pitää."

    No sitten säädin niin että pitää... ja sekään ei ollu hyvä, setä sanoi: "Tämä käsijarru ei ollenkaan irrota!" ### - Koskaan ei oo hyvä. Mutta kiva muisto kun se on ainoa kerta kun multa jäi mustaa hallista pihalle.
    - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
    - E28 528i, 528i+, M5

    Comment

    • csimann
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2004
      • 433
      • (not available)

      #17
      Tapahtuipa muutama vuosi sitten, kun menin katsastamaan erästä vanhaa BMW:tä. Katsastus sujui hyvin, eikä katsastusmiehen harmiksi vikaa tahtonut löytyä. Silloin tämä mulkero päätti vetäistä ässän hihastaan ja alkoi mittailemaan jarrulevyjen paksuuksia sillä tuloksella, että edessä toinen levy oli millin pari alle sallitun. Yritin selvitä huomautuksella, mutta ei ei... Levy(t) vaihtoon ja jälkitarkastukseen, joka maksaa 17 euroa. Alkoi suoraansanottuna vituttamaan niin se katsastaja ja ajattelin, että nyt on mun vuoro viedä sitä. Kun kuukauden armonaika oli kulunut, niin hymyssäsuin vaihdoin vaan jarrulevyt puolelta toiselle! Sitten katsastamaan --> Oli kesä ja sama mulkero katsastamassa. Sanoin vaan sille, että kaippa sen nyt voi pihallakin mitata, ettei tarvitse halliin jonottaa. Siinä se sitten mittasi sen ja totesi hyväksytyksi samalla kun meikäläinen yritti pitää pokkaa... Leima tuli ja voitte vaan kuvitella kuinka teki gutaa!

      Comment

      • Remotion
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2003
        • 15212
        • Ajamisen Iloa

        #18
        Originally posted by Janza182
        sit -01 vuonna ku setä käännytti jo pihalla pois ku oli kuulemma liian matala auto
        Z3 coupé individual

        F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
        E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

        Comment

        • reddewil
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2003
          • 3015
          • West Coast

          #19
          Originally posted by csimann
          Tapahtuipa muutama vuosi sitten, kun menin katsastamaan erästä vanhaa BMW:tä. Katsastus sujui hyvin, eikä katsastusmiehen harmiksi vikaa tahtonut löytyä. Silloin tämä mulkero päätti vetäistä ässän hihastaan ja alkoi mittailemaan jarrulevyjen paksuuksia sillä tuloksella, että edessä toinen levy oli millin pari alle sallitun. Yritin selvitä huomautuksella, mutta ei ei... Levy(t) vaihtoon ja jälkitarkastukseen, joka maksaa 17 euroa. Alkoi suoraansanottuna vituttamaan niin se katsastaja ja ajattelin, että nyt on mun vuoro viedä sitä. Kun kuukauden armonaika oli kulunut, niin hymyssäsuin vaihdoin vaan jarrulevyt puolelta toiselle! Sitten katsastamaan --> Oli kesä ja sama mulkero katsastamassa. Sanoin vaan sille, että kaippa sen nyt voi pihallakin mitata, ettei tarvitse halliin jonottaa. Siinä se sitten mittasi sen ja totesi hyväksytyksi samalla kun meikäläinen yritti pitää pokkaa... Leima tuli ja voitte vaan kuvitella kuinka teki gutaa!
          No iittees tolla oot sahannu jalkaan. Samalla vaivalla sulla ois uudet levyt, eikä ne ylikuluneet paskat. Vaikka inssi tietäs tän sun "tempun" niin tuskin se siitä unia menettäs, ihmettelis vaan että ootpa fiksu ja viitselijäs kaveri!
          ...

          Comment

          • wj
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2003
            • 3253
            • Järvenpää

            #20
            Ehkä se kun käytin kolmatta kertaa yhtä pommia leimalla. Syynä oli päästöt ja käsijarru. Toinen pyörä ei ottanut juuri ollenkaan.
            Inssi oli myös penari miehiä ja repi käppäriä tunteella. Lopuksi se paino samalla jalkajarrua ja totes et alkokin toimii yhtäkkiä
            - 2006 Mustang cabriolet
            - Sleekcraft Enforcer 28'

            Comment

            • Maza
              BTCF Member
              • Jul 2002
              • 4319
              • Kannus/Kokkola

              #21
              Heh.. onhan näitä hauskoja muistoja. Tuntuu, että yhdestäkään muutoskatsastuksesta ei selviä alle viikossa, vaikka pitäisi olla täysin selviä tapauksia ja tarvittavat dokumentit löytyy. Pitää ens kerralla pyytää alennusta, jos katsastus kestää yli yhden päivän. Ei se nyt niin hiton hankalaa voi olla.

              Mielenkiinnolla odotan jo tulevaa muutoskatsastusta, jossa iskutilavuus nousee yli 25% rajan, kaksi turboahdinta ja välijäähdytin lisätään. Tehojen puolesta vertailuautoksi tulee 320iS, joten taas saa kävellä paksun a4 nipun kanssa konttorille. Voi elämä sitä inssin ilmettä ku kuulee mitä taas pitäisi saada leimaan ja mitä pitäisi rekisteriotteessa lukea. Lähteeköhän se taas hermolomalle kesken katsastuksen (joo.. näin kävi viimeks)

              Comment

              • jeemu
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2003
                • 1844
                • 67700

                #22
                Originally posted by Maza
                Heh.. onhan näitä hauskoja muistoja. Tuntuu, että yhdestäkään muutoskatsastuksesta ei selviä alle viikossa, vaikka pitäisi olla täysin selviä tapauksia ja tarvittavat dokumentit löytyy. Pitää ens kerralla pyytää alennusta, jos katsastus kestää yli yhden päivän. Ei se nyt niin hiton hankalaa voi olla.

                Mielenkiinnolla odotan jo tulevaa muutoskatsastusta, jossa iskutilavuus nousee yli 25% rajan, kaksi turboahdinta ja välijäähdytin lisätään. Tehojen puolesta vertailuautoksi tulee 320iS, joten taas saa kävellä paksun a4 nipun kanssa konttorille. Voi elämä sitä inssin ilmettä ku kuulee mitä taas pitäisi saada leimaan ja mitä pitäisi rekisteriotteessa lukea. Lähteeköhän se taas hermolomalle kesken katsastuksen (joo.. näin kävi viimeks)
                Ei helvetti. Sehän juoksee karkuun, kun näkee sut ja bimmeris
                B M W X 5. kotina_matkailuvaunu

                Comment

                • mukko
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2003
                  • 5965
                  • Uleåborg

                  #23
                  Taitaa kyllä inssit karttaa tapausta kun Matti kurvaa penarilla pihaan ja alkaa kyselemään muutoskatsastuksesta
                  -- Official member of BTCF-Sauna Team --

                  Save the World, Fuck The Fuel Economy
                  Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

                  Comment

                  • csimann
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2004
                    • 433
                    • (not available)

                    #24
                    Originally posted by reddewil
                    No iittees tolla oot sahannu jalkaan. Samalla vaivalla sulla ois uudet levyt, eikä ne ylikuluneet paskat. Vaikka inssi tietäs tän sun "tempun" niin tuskin se siitä unia menettäs, ihmettelis vaan että ootpa fiksu ja viitselijäs kaveri!
                    No joo, tässä ei ollutkaan kyseessä mikään sirkkelinteräksi kulunut levy, vaan mukamas ainoastaan millin verran alle sallitun... Tottakai siksi, että ne saavat periä sen helvetin jälkitarkastusmaksun!

                    Comment

                    • E36-coupe
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 1099
                      • Ylämylly

                      #25
                      Originally posted by Janza182
                      Minkä koneen?

                      Itellä paras muisto ku -92 coupea kävin katsastaa ja inssi rupes väittää että renkaat on liian isot siinä autossa vaikka otteeseen oli merkattu isommat kumit
                      sit -01 vuonna ku setä käännytti jo pihalla pois ku oli kuulemma liian matala auto
                      No viime syksynä..etkö muka tiennyt..

                      Eivät olleet korvausvelvollisia, koska ns. vanha vika?? Halvempi oli ostaa kone kun lähteä tappelemaan valtion kanssa...Juu ei kiitos..
                      *545i E60 -05*

                      Comment

                      • tsbmw
                        BTCF Member
                        • Jun 2004
                        • 1493
                        • Ilvola

                        #26
                        Kivojakin ukkoja - katsastin ajo-opetuslupaa varten apujarrupolkimen asennuksen ja ekalla kerralla ei menny läpi kun painetta ei tullut = jarruvoimaa tarpeeksi. Inssi sanoi että koita saatko tällä pysähtyyn auton äkisteen?

                        Kakkoskerralla olin muuttannu välityksiä, mutta vieläkin jäi rakenne "jalkakyykkyvoimille" johon tuumaustauon jälkeen inssi: "No eihän tässä poljinta katsasteta vaan tämä auto opetusajoon".

                        Kertaakaan en muuten tarvinnut sitä poljinta (vaimo vaan käytti kun ajoin motarilla liian kovaa ja ohituksissa rekan rinnalla - suosittelen kaikille perheellisille niin ei tarvitse kuunnella neuvoja => "Paina jarrusta jos pelottaa").
                        - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
                        - E28 528i, 528i+, M5

                        Comment

                        • nullzwei
                          BTCF Member
                          • Oct 2002
                          • 11056
                          • ?

                          #27
                          Saab 96

                          Ja oli muuten hemmetin hyvä peli. Tuli mulle jossain ihme vaihtokaupassa. Vaihdoin seksisukkulaan pakoputken ja ajoin konttorille leimaa hakemaan... "Onpa siisti kajakki, onkos myytävänä?" kyseli inssi. Vastasin heti, että nyt heti kohta viisisataa (markkaa), leimattuna tonni Leima tuli ja panimme "kirkon keskelle kylää", eli 750 ja saparo vaihtoi konttorin pihassa omistajaa.

                          Comment

                          • Wiking
                            BTCF Member
                            • Dec 2005
                            • 1647
                            • Laihia

                            #28
                            Joo onhan ne sedät joskus mukavalla päällä..
                            Olin muutoskatsastamassa tohon omaan ruoskaan 225/40/18 rinkuloita alle:
                            Setä antoi ensin pihalla ihan hyvin kenkää, käänteli ja jarrutteli-> pukeille ja katteli alle ja koitti onko väljää jne. Kysyin sit tyhmänä mahtuuko(tiesin että ottaa lokariin kiinni jos kääntää kunnolla)? Setä(oli muuten aseman päällikk&#246 vaan että juujuu, kun on sen verran jäykkä alusta

                            (parin viikon päästä etukumien sisäreunat on jo aivan sileät ja muovia hävinnyt sopisvasti tieltä ja paljas pelti näkyy )

                            Samalla asemalla eri inssi oli katsastanut yhtä autoa ja ihmetellyt kun on erikoinen syyläri-> päällikkö oli just kävelly ohi, pyöritellyt päätään ja todennut: se on välijäähdytin,idiootti
                            Nyt
                            BMW 330e g21 M-Sport
                            Ennen
                            BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

                            Comment

                            • KFZ-Koenig
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2003
                              • 2900

                              #29
                              83-vuoden Transit joskus 10v sitten. Leimaäijä oli syntyperältään venäläinen ja anto mulle leiman, koska auto oli hänen mukaansa lähdössä joka tapauksessa Suomen rajojen ulkopuolelle Venäjälle, eikä auton kunnolla olisi ollut juuri merkitystä. Eipä ollut menossa ulkomaille, vaikka takalasissa oli RUS-tarra ja kojelaudassa Mustämäen torilta ostetu venäjänkielinen "turvavyöt kiinni"-tarra No leima tuli ja auto tuli myytyä parin viikon päästä typille, joka oli sitten sattumalta kuitenkin venäläinen...
                              Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

                              Comment

                              • Touniks
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2003
                                • 6684
                                • Muurame

                                #30
                                Edelliseen bemuun olin kilpiä hakemassa,katsastusäijä katto pellin alta vain akun kiinnityksen(tv.peli) ja laitto pellin kiinni,sumarit oli liian alhaalla ja apparin penkistä puuttu kokonaan turvavyön vastakappale,eikun leima paperiin,ei mitään huomautuksia ja kilvet kiinni
                                E30 cabriolet -92 M-Tech II
                                E46 sedan -01
                                Corolla

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎