Originally posted by tsbmw
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Parhaat katsastusmuistot
Collapse
X
-
-
-
Nojoo tuli tuossa omakin kosla katsastettua. Madallusjousista tuumi että "on tainneet olla jo edellisellä omistajalla", johon vastaus että kröhhöm joo niihän ne. Päästöt meni kerrasta läpi, mutta ihmetteli että miksi katti kun ei oo vähäpäästöinen "taitaa olla toisesta vehkeestä", johon myös vastaus että joo.
Sumareista ei sanonu tällä kertaa mitään, vaikka viimeks persesilmä niistäkin valitti. Sama jätkä muuten myös valitti checkcontrollin antamista vikailmotuksista kuten kusipojan nesteistä!
Taidanpa käyttää tuolla asiallisemmassa paikassa tästedes kun ei ruvennut turhaan napottamaan kun näki että kuitenki vanha auto ihan asiallisessa kunnossa.e60 535d -07 Monacoblau, e46 325ia cab -01, VW Golf 1.9tdi e39 540i -99, e34 540iA -93, e34 525i luxorbeige -89, talvipommi saab 9000cd 2.0t, e36 320i Bmw-Schwarz -91, e34 525i -91 Sterlingsilber metallic, e34 518i -90 Alpinweiß II, e21 315 -83 Diamantschwarz
Comment
-
-
Kävinpäs tuossa yhdellä etelän katsastusasemalla katsastamassa äitini nissan almeran, noh vanhempi insinööri autoa tukaili aikansa, nosti nosturille ja katsoi pohjan puolelta niveliä läpi, tullessaan taka-akselin kohdalle herra pysähtyi ja alkoi ääneen ihmettelemään " se on vallan kumma että näissä mazdoissa on käytetty kahta erillaista taka-akselia näköjään"...totesin siinä vaiheessa että ei varmaan kannata korjata vanhemman, jo lähes eläke ikäisen virkamiehen suustaan päästämään sammakkoa jos haluaa että auto menee katsastuksesta läpi Hyvin on hallussa autojen mallit ja merkit...BMW e36 316i Turbo Compact
Comment
-
-
Nooh.
Ku vein eks muovia leimalle, niin hylsy tuli. ei tosin CCFL:istä vaan muista teknistiä vioista. autossa oli siis CCFL:lät ja vitun karuääninen takapönttö, mutta sanoin mutsille, että käyppäs leimaamassa auto. tuli vaan alustan osista huomio, eikä kiinnittänyt agelehin tai pönttöön huomioo. vinkki vaan kaikille, että laittakaas mutsi leimaamaan autonne, osaa ainakin teeskennellä tietämäntönä..
Comment
-
-
Originally posted by Vilikki View PostKävinpäs tuossa yhdellä etelän katsastusasemalla katsastamassa äitini nissan almeran, noh vanhempi insinööri autoa tukaili aikansa, nosti nosturille ja katsoi pohjan puolelta niveliä läpi, tullessaan taka-akselin kohdalle herra pysähtyi ja alkoi ääneen ihmettelemään " se on vallan kumma että näissä mazdoissa on käytetty kahta erillaista taka-akselia näköjään"...totesin siinä vaiheessa että ei varmaan kannata korjata vanhemman, jo lähes eläke ikäisen virkamiehen suustaan päästämään sammakkoa jos haluaa että auto menee katsastuksesta läpi Hyvin on hallussa autojen mallit ja merkit...Originally posted by Rockfordjo kdffz< jerraan näin i´nssinn alasti ihan posliini
Comment
-
-
Vuosituhannen alussa tuli näytettyä -71 mallin mantaa konttorilla ja joka kerta eri inssi ihmetteli samaa asiaa: takajarrut näyttää aina molemmille puolille täsmälleen samaa lukemaa niin käyttöjarrulla kuin käsijarrullakin.. Kemppi-lukolla saattoi olla jotain tekemistä asian kanssa.. Leima tuli joka kerta.
Toinen hauska kerta oli e30 320i:llä, josta oli keskipönttö aivan riekaleina. Inssi laittaa anturin toiseen vaimentimesta tulevan putken päähän ja toteaa, että ei täältä oikein tule mitään lukemia. Tunkee hanskan toisen putken päähän ja toteaa, että hyvältä näyttää muuten mutta happea on aika paljon joukossa.. Kaikki pakokaasut tuli ulos auton keskivaiheilta ja molempien putkenpäiden tukkiminen ei vaikuttanut käyntiin mitenkään. Leima tuli ilman mitään huomautuksia."I do everything my Rice Crispies tell me to"
Comment
-
-
Joo-o paras katsastus muisto kyllä ku M3:sta kävi katsastaa vikan kerran.
Perjantai ilta aluillaan.
Itellä kortti hyllyllä -> faija ratissa eikä uskalla polkea konetta kuumaksi -> päästöistä hylsy -> katsuri pitää täysin vastoin mun ohjeita SMG-laatikkoa vaihdepäällä mutta ei paina kaasua eikä jarrua -> laatikko leipoo kiinni viimeisen kerran 30m katsastusaseman parkkipaikasta.
Täytyy sanoa et flippasin ihan täysin siinä hinausautoa odotellessa kun vielä duunista joku soitti perjantai iltana ja rupesi kyselemään jotain tyhmiä. Suorat huudot sille duunarille. Puhelin kiinni. juoksulaukkaa katsastusaseman ovelle riuhtomaan joka oli jo mennyt kiinni, sitten päivystin vielä siinä katsastusaseman tiellä ja yritin pysäyttää sen katsastusmiehen auton ku teki mieli kiskasta pataan, pääs väistämään kuitenkin.
joo ja seuraavana aamuna olikin elämäni pahin darra.
Comment
-
-
Viime keväänä käytin e30 cäbiä leimalla ja oli sen verran höveli inssi, että on pakko kertoa oma tarina.
Putki vuotaa himppasen katin jälkeisestä liitoksesta ja jäännöshappi oli koholla. Inssi koetti rukkasella peittää toista putken päätä vuorotellen, josko auttais... no eihän se auttanu. Totes vaan, että antaa olla, kun ei oo niin kauheesti koholla.
Sitten mentiin, tai koetettiin mennä, nosturille uuden 60/40 -alustasarjan kanssa. Eihän se sinne menny ja inssi totes, että täähän on liian matala... toi nosturi on 8 cm:n korkeudessa. Tämän seurauksena se huusi paikalle toisen inssin ja sitten nosteltiin etulokareista - toisen inssin työntäessä bemu nosturille. Menihän se
Lopuks inssi antoi oivallisen vinkin: aja seuraavan kerran 8 cm paksun lankun yli, ennen kun tuut katsastukseen. Näät helposti, onko liian matala. Lopuksi leima otteeseen ilman mitään huomautuksia Eikä muuten "vaatinu" edes muutoskatsastusta.E83 X3 3.0dA ja E60 530iA
Comment
-
-
Tänään meni touring laakista leimaan, oli mukava katsastussetä jonka kanssa siinä juteltiin kaikenlaista. Hieman alkoi mietityttämään, kun setä vaan oli tavallista tarkempi: kävi läpi turvavyöt, varoituskolmiot jne. lopulta selvisi, että halusi väen vängällä löytää jotain sanomista: vasen takajarrulevy oli ruosteessa, oikein pyysi erikseen katsomaan sitä sinne lokarin alle. Kuulemma "kannattaisi silloin tällöin jarrutella kunnolla niin ei pääse jarrulevyt ruostumaan, koska pahimmassa tapauksessa voi jarrutuksessa jarrupala jäädä jumiin ruostuneesesen jarrulevyyn"...
Ok, menin katsomaan ruostunutta levyä ja alta näette miltä sellainen ruostunut jarrulevy sitten näyttää.
Myönnetään, onhan siinä vähän syöpymää, mutta ei taida ihan jarrupalat vielä noihin kraatereihin takertua...
Hieman pidättelin hymyä ja lupasin pyhästi jarrutella kovemmin jatkossa. Ja sanoa siitä vielä vaimollekin...Last edited by BeamR; 07-11-2012, 07:57.F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
tuotanoin anteeksi nyt jos on o.t mutta tuli tuossa alkupostauksista mieleen kun oli ollut liian matala auto, niin missäs sitten katsastaa tämmöinen ihan tontissa oleva vehje? :think Onko jollakin katsastus asemalla erilaiset ne jarrujen testaus rullat. Ainakin missä itse olen käynyt katsastamassa niin rullille on aika moiset kuopat ettei kovin matalalla sinne ajella.
Comment
-
-
Originally posted by BeamR View PostTänään meni touring laakista leimaan, oli mukava katsastussetä jonka kanssa siinä juteltiin kaikenlaista. Hieman alkoi mietityttämään, kun setä vaan oli tavallista tarkempi: kävi läpi turvavyöt, varoituskolmiot jne. lopulta selvisi, että halusi väen vängällä löytää jotain sanomista: vasen takajarrulevy oli ruosteessa, oikein pyysi erikseen katsomaan sitä sinne lokarin alle. Kuulemma "kannattaisi silloin tällöin jarrutella kunnolla niin ei pääse jarrulevyt ruostumaan, koska pahimmassa tapauksessa voi jarrutuksessa jarrupala jäädä jumiin ruostuneesesen jarrulevyyn"...
Ok, menin katsomaan ruostunutta levyä ja alta näette miltä sellainen ruostunut jarrulevy sitten näyttää.
Myönnetään, onhan siinä vähän syöpymää, mutta ei taida ihan jarrupalat vielä noihin kraatereihin takertua...
Hieman pidättelin hymyä ja lupasin pyhästi jarrutella kovemmin jatkossa. Ja sanoa siitä vielä vaimollekin...
Itse suosin tapaa että ajan isoa tietä kaasupoljin matossa ja Polkaisen Kovaa aina välillä vasemmalla jalalla jarrua. Irtoaa ne paskat.
Koskaan en tosin ole kokenut tai kuullut että olisi pala napsahtanut jökkiin ajossa.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View Post
Koskaan en tosin ole kokenut tai kuullut että olisi pala napsahtanut jökkiin ajossa.
plus että on niitä aika paljon pahempiakin levyjä nähty...F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Kaveri oli työreissussa, leima menos umpeen, niin toisen kaverin kanssa lähdettiin hakeen sitte sen e34 535:een hakemaan vikalistaa ja kuukauden ajoaikaa konttorilta.. Yks umpionlasi oli rikki, pakkivalot ei toiminu, ihan liian matala, ei päässy oikein missää kulkemaan ilman apua.. Toinen takajarruvalo oli kans pimeenä ja mahtoikohan käsijarrukaan toimia. Noh, leima siihen lyötiin..
Menin omaa autoa katsastamaan pitkän seisonnan jälkeen. Odottelin paperit kädessä omaa vuoroani avaimet auton virtalukossa.. Pitkän odottelun jälkeen kuului pihalta tuttu käyntiääni ja huomasin että mun autohan (e34 520i..) siel on liikkeellä, ihmettelin vain ku katsastusdokumentit oli mulla viel kädessä. No, inssi siinä syynäili jarruja, iskareita, valot yms ja sitte tuli runkonumeron ääreen. Syynäs siinä ja totes että tuli otettua väärä BMW pihasta. Annoin kädestäni paperit hemmolle ja tovin päästä se sanoi ettei kyllä vieläkää täsmää. :think Katoin että kyllä, on tää mun auto. Sitte se katto rekisterinumeron viel varuuksi, ja tuumas ettei sekää täsmää. Pyysin näyttää niitä mun papereita viel kerran ja totesin että otin väärän auton paperit mukaan.. Noh, sain peruttua katsastuksen, rahat takaisin ja ilmaisen "vikalistan" =)
Toisella kertaa olin samaa autoa pian menossa Seinäjoelle katsastamaan ja pääsinki Kurikan puolelle kun ylävesiletku paukahti irti... Kolmannella yrittämälläki löysi viel jotain valittamisen varaa eri asemalla, neljäs kerta toden sanoi. Tai oikeestaan vasta toinen varsinainen katsastus.. :P
Comment
-
Comment