Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ajoneuvos

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Petteri75
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 2540
    • Kirkkonummi

    #91
    Start on yllättänyt, tällä kertaa positiivisesti. Se ensimmäinen tuotantokausi oli aivan jumalattoman kökkö, jopa siinä määrin että jäi katsomatta. Sitten joku lauantai aivan sattumalta selasin kanavia, ja sieltä tuli Start. Olin jo sormi nappulalla, kun aloin havaantumaan, että kyseessä olikin ennen näkemätön laite arvostelussa. Ja ei jälkeäkään siitä kaljupää-juontajasta ja P. Geitelkin pidettiin vähemmässä ruutuajassa! Jes!

    Nykyään katson Startin, vaikka ei olekaan mikään Top Gear tai Ajoneuvos - tuollaisillekin ohjelmille on tilaa täällä Härmässä.
    BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

    Comment

    • Jonhson
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2006
      • 486

      #92
      Ajoneuvos on rennompi autoiluohjelma kuin Start, siksi se on minusta hieman parempi.Tietenkin Start on asiapitoisempi, mutta viihdearvo ennenkaikkea.Ajoneuvoksessa on hyviä julkkisvieraita (kuten Martti Servo) ja koeajossa yleensä aina joku urheiluauto, jolle annetaan vähän sikaa.
      -Varmasti vedän sutia, poltan suorastaan kumia-

      Comment

      • Remotion
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2003
        • 15225
        • Ajamisen Iloa

        #93
        startin ongelma on se että se olettaa katsojasta liikaa ja katsoo kuluttajaa alaspäin. sikäli aika hauska, että se esittelijä on semmonen täysin tavallinen suomenruotsalaisen tapanen mussuttaja, jolla ei todellisuudessa oo varaa kattoa yhtään ketään alaspäin, olis ihan hissuksiin vain ja vajoaisi sinne muottiinsa kaltaistensa sekaan.

        Halli taasen ei olta kantaa katsojaan, joka on virkistävää tämmösessä tiukkapipo maassa, ja vempeleet on mielenkiintoisia pelejä.
        Pientä fiksattua ärrävikaa miehellä on, mutta sitä nyt ei voi oikeestaan syytökseksi pistää, ajotaitoa voisi syyttää, mutta toisaalta kun halli ei itseään tuo yhtään esille, niin ei se minua haittaa. katsotaan sitten youtubesta niitä hurjempia pätkiä.

        kun istun sunnuntaina klo 18 kotona pienessä darrassa niin on aivan varmaa että katson mielummin hallia ohjaamassa vaikka lossia kuin startin juontajaa haukkumassa urheiluauton wissytelineiden puutetta.
        Z3 coupé individual

        F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
        E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

        Comment

        • jva
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2006
          • 1419

          #94
          Originally posted by urria View Post
          Toki Ajoneuvoksessa on hienoja autoja, mutta saisivat oikeasti hieman koeajaa ja arvioidakin niitä huulen heiton ohessa....
          Startia katsoisi vielä ennemmin, jos juontajan olisi useammin Peter Geitel. Geitel nimittäin pesee Hallin 6-0. Geitelin puolesta puhuvat kokemus, asiantuntemus. Ajotaidoista paha sanoa, mutta veikkaisin Geitelin puolesta perustein, että mies on ajanut rallia jo silloin ku Halli vielä hyppi vaippaiässä pinnasängyssä.
          Geitelin ansioiksi on laskettava vielä pitkäaikainen ura Vauhdin Maailman päätoimittajana edistämässä suomalaista moottoriurheilua.
          Mä olen samoilla linjoilla Geitelin suhteen. Siihen en ota kantaa millainen hän on juontajana..mutta uskaltaisinpa kuitenkin väittää että kun hän koeajaa vaikkapa jotain urheilullisempaa autoa, tai jopa urheiluautoa..niin hänen kommenttiensa takana on huomattava määrä kokemukseen perustuvaa asiantuntemusta, toisin kuin muilla Suomalaisilla auto-ohjelmien toimittajilla.

          Siitäkin olen samoilla linjoilla että ei olisi haitaksi jos Ajoneuvoksessakin paneuduttaisiin hiukan enemmän mukana oleviin autoihin sen sijaan että niillä päästellään hetken (hallitsemattomasti?!) savuja renkaista ja todetaan "kyllä tää on hyvä.."

          Muutamia esimerkkejä joiden kohdalla olisin ollut hyvinkin kiinnostunut seuraamaan vaikkapa Startin tyylistä koeajoa kommentteineen ovat Ajoneuvoksessa ollut C55AMG Brabus, CLK63AMG ja viimeisimmän ohjelman M5.
          C55AMG Brabuksella Halli päästeli hallitsemattomia savuja renkaista, kuten myös M5:lla ja kommentit olivat lähinnä "VOE ELÄMÄN KEVÄT.." Ja CLK63AMG:llä tyydyttiinkin sitten vain lähinnä ajattamaan Tarja Turusta pitkin Kouvolaa..
          Noista autoista olisi hiukan toisella lähestymistavalla saanut hyvinkin paljon irti..esim tuo C55AMG Brabuksen piristämänä ei ole ihan tavallisimpia autoja Keski-Euroopassakaan..
          Jos en nyt väärin muista niin taitaapa muuten olla tuo auto tällä hetkellä myynnissäkin jossain Suomalaisessa autoliikkeessä?!

          Comment

          • Valkman
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2006
            • 712
            • Helsinki

            #95
            Noo, Startti oli siis aika kauhea aluksi... ja Ajoneuvos on aina ollut hyvä.. mutta oikeasti on aika turha edes verrata näitä kahta ohjelmaa toisiinsa.. eikä tarvi edes verrata. Itseäni ei tällä hetkellä juuri yhtään kiinnosta, että onko autossa takapenkeillä tilaa ja miten penkit kääntyy (kuitenkin ajan E39:llä kääntyvillä takapenkeillä ), mutta joitain sellainenkin kiinnostaa... tosin en osaa ajatella kenenkään tekevän ostopäätöksen Startin koeajojen perusteella... siinäkin ohjelmassa vois joskus ajella muualla kuin Bodomjärven ympäristössä... ja juontajaa on ihan turha lähettää ajamaan maastoautolla Espanjaan, kun ei tunnu sitäkään lajia hallitsevan..

            No kuitenkin, Geitelin kommentteja "yleislevottomuudesta" ja "yleistuntuman yleiskäyttäytymisestä" vois hiukan edes rajoittaa. Niistä kun ei ikinä voi päätellä, että oliko se auto sitten hyvä vai ei. Niin ja tavaratilan luukun koko tulee esteeksi kerran kaks auton omistuksen aikana, joten ehkei sen lastauskorkeuden määrittäminen ole niin älyttömän olennaista... toinen asia tietenkin lastenvaunut, mutta tuskin sellainen perhe omistaa Volvon C-30:stä.

            Comment

            • jva
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2006
              • 1419

              #96
              Originally posted by Valkman View Post
              No kuitenkin, Geitelin kommentteja "yleislevottomuudesta" ja "yleistuntuman yleiskäyttäytymisestä" vois hiukan edes rajoittaa. Niistä kun ei ikinä voi päätellä, että oliko se auto sitten hyvä vai ei.
              Nuo lienee Suomalaisen autotoimittajan perisyntejä nuo "yleislevottomuus" ja "uraherkkyys" ja muutama muukin asia.

              Esimerkkinä vaikkapa Tuulilasissa koeajettu 335i Coupe, jonka todettiin olevan hyvinkin uraherkkä Suomen teillä, CLK:n on todettu olevan hyvinkin epävakaa ja uraherkkä monessakin Suomalaisessa "testissä" jne jne.

              En sitten vain tiedä onko vika kuitenkin minussa kun CLK:llakin tuli ihan riittämiin ajettua, mutten koskaan huomannut siinä mitään epävakautta, uraherkkyyttä..ja nyt kun tuolla BMW:lläkin on jonkin verran ehtinyt ajaa..taatusti enemmän kuin TL:n toimittajat koeajollaan, niin en ole vieläkään löytänyt vivahdettakaan uraherkkyyteen..vaikka se siis TL:n mukaan oli jopa häiritsevän voimakas piirre 335i Coupessa..?!

              Meinaan vaan että jos ajattelee niin CLK:ta kuin 335i Coupeakin niin aika väärän kuvan niistä olisin saanut jos olisin luottanut Suomalaisten "testaajien" kirjoituksiin.

              Tässä kohtaa kyllä esim Saksalainen auton koeajaja on mielestäni huomattavasti parempi kuin Suomalainen toimittaja/vast.

              Comment

              • Vanquish
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2004
                • 1961
                • Hki

                #97
                Originally posted by jva View Post
                Nuo lienee Suomalaisen autotoimittajan perisyntejä nuo "yleislevottomuus" ja "uraherkkyys" ja muutama muukin asia.

                Esimerkkinä vaikkapa Tuulilasissa koeajettu 335i Coupe, jonka todettiin olevan hyvinkin uraherkkä Suomen teillä, CLK:n on todettu olevan hyvinkin epävakaa ja uraherkkä monessakin Suomalaisessa "testissä" jne jne.

                En sitten vain tiedä onko vika kuitenkin minussa kun CLK:llakin tuli ihan riittämiin ajettua, mutten koskaan huomannut siinä mitään epävakautta, uraherkkyyttä..ja nyt kun tuolla BMW:lläkin on jonkin verran ehtinyt ajaa..taatusti enemmän kuin TL:n toimittajat koeajollaan, niin en ole vieläkään löytänyt vivahdettakaan uraherkkyyteen..vaikka se siis TL:n mukaan oli jopa häiritsevän voimakas piirre 335i Coupessa..?!

                Itseäni harmittaa TV-ohjelmien pinnallisuus. Turha käyttää TV-aikaa mittojen tai tehojen kertomiseen. Käyttäisivät TV:tä hyväkseen ja näyttäisivät tehot tai kuinka paljon tavaraa menee farmariin. Faktat voi jokainen lukea netistä. Tuntumia ja kokemuksia kaivataan tai sitten hauskoja pieniä yksityiskohtia autosta, jotka eivät muuten ole kaikkien tiedossa.

                Meinaan vaan että jos ajattelee niin CLK:ta kuin 335i Coupeakin niin aika väärän kuvan niistä olisin saanut jos olisin luottanut Suomalaisten "testaajien" kirjoituksiin.

                Tässä kohtaa kyllä esim Saksalainen auton koeajaja on mielestäni huomattavasti parempi kuin Suomalainen toimittaja/vast.
                Huulilasi on Skodalasit päässä tehty lehti. Otsikot kertovat jo asenteesta "viekö skoda voiton?" jne. Tuulilasi on suunnattu pentti perusautoilijalle ja se on ottanut suosikikseen skodan. Muistaakseni Octavia voitti Passatinkin Bemarista (3-sarja) taas tuulilasissa on otettu kanta juppiauto, uraherkkä -->ei tarjoa rahalle vastinetta. Asenteellisuus näkyy monissa testeissä -ei ehkä näin kärjistetysti. Keskialueen tunnottomuus ja uraherkkyys menee monasti ristiin. Ehkä paras ottaa itse selvää!
                Last edited by Vanquish; 27-02-2007, 18:38.

                Comment

                • Rockford
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 8028
                  • Pinsiö

                  #98
                  Originally posted by remotion View Post

                  kun istun sunnuntaina klo 18 kotona pienessä darrassa niin on aivan varmaa että katson mielummin hallia ohjaamassa vaikka lossia kuin startin juontajaa haukkumassa urheiluauton wissytelineiden puutetta.
                  Tässäpä syy miksi en Starttia jaksa katsoa. Ei voisi vähempää kiinnostaa montako litraa jonkun uuden Hyundain takakontti on tai juurikin näitä ihme tutkimisia sporteista: "hieman ahtaat hansikaslokeron tilat" tms. Jos itse menisin ostamaan vaikka 2-paikkaista sporttia, niin taitaapa kiinnostaa hieman muut jutut, kuin jalkatilat, turvavyöt ym...
                  Silloin tällöin Ajoneuvosta tulee katsottua ja tuntuu olevan suhteellisen ok.
                  Mieluiten katson kyllä näitä rakentelu-ohjelmia esim. Discoveryltä. Enkä nyt tarkoita mitään Pimp my ihquutarrat
                  -Dodge Charger -73
                  -Mercedes-Benz GLK
                  -VW Transporter

                  Comment

                  • HJP
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2004
                    • 1282
                    • Helsinki

                    #99
                    Originally posted by jva View Post
                    myynnissäkin jossain Suomalaisessa autoliikkeessä?!
                    Joo, Herttoniemen VW/Audi/Seat vaihtopuolella, hinta oli mielestäni halpa, 99500€, uutena kuitenkin ollut muistaakseni jotain 140000 tms. Auto on vm 2006 ja ajettu 16tkm. TM:n artikkelistahan tuo hintatieto löytyy, ko. auto on sama yksilö kuin siinä.

                    Comment

                    • jva
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2006
                      • 1419

                      Originally posted by HJP View Post
                      Joo, Herttoniemen VW/Audi/Seat vaihtopuolella, hinta oli mielestäni halpa, 99500€, uutena kuitenkin ollut muistaakseni jotain 140000 tms. Auto on vm 2006 ja ajettu 16tkm. TM:n artikkelistahan tuo hintatieto löytyy, ko. auto on sama yksilö kuin siinä.

                      http://www.vv-auto.fi/VV-Auto/VA_Car...nsf&DN=100.010
                      Joo..perus C55AMG on ollut jossain 100e:n paikkeilla ja siihen Brabus-kilheet päälle on helpostikin sen 40 vielä perushinnan päälle, joten ei tuo hinta mikään järjetön siihen nähden ole.
                      Toisaalta kun huomioi sen että seuraava C-sarjan AMG tulee markkinoille tämän vuoden aikana ja 6.3 koneella, niin tuo "vanhaksi" jäävä C voinee olla hiukka vaikeampi myydä..kuitenkin tuon 100t euroa autoon laittavat useimmiten kuitenkin mieluummin ostavat uutta korimallia olevan auton..varsinkin kun tuo 63AMG ei hitaampi ole kuin ko AMG-Brabus.

                      Mutta joo..jos rahaa olisi kuin roskaa ja voisi ostella kaikkia kivoja autoja niin sitten tuo Mersu olisi kyllä hyvinkin ostoslistalla..mutta ainoana 100t ja + autona useimmat varmaankin mieluummin ostavat uudenmallisen?!

                      Comment

                      • HJP
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2004
                        • 1282
                        • Helsinki

                        Originally posted by jva View Post
                        Toisaalta kun huomioi sen että seuraava C-sarjan AMG tulee markkinoille tämän vuoden aikana ja 6.3 koneella, niin tuo "vanhaksi" jäävä C voinee olla hiukka vaikeampi myydä..kuitenkin tuon 100t euroa autoon laittavat useimmiten kuitenkin mieluummin ostavat uutta korimallia olevan auton..varsinkin kun tuo 63AMG ei hitaampi ole kuin ko AMG-Brabus.
                        Joo, tottahan tuo. Mutta eikös se ole aika sama, onko se kone 6.1 litrainen vai 6.3? Tuo brabus on kuitenkin tuo 6.1 litrainen, joka sekin eroaa ihan kivasti perus C55AMGin koneesta. Hauska lelu tuo olisi varmasti, kallista lystiä vain...

                        Comment

                        • bmwm5e28
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2003
                          • 474
                          • suomusjärvi

                          Originally posted by Rockford View Post
                          Tässäpä syy miksi en Starttia jaksa katsoa. Ei voisi vähempää kiinnostaa montako litraa jonkun uuden Hyundain takakontti on tai juurikin näitä ihme tutkimisia sporteista: "hieman ahtaat hansikaslokeron tilat" tms. Jos itse menisin ostamaan vaikka 2-paikkaista sporttia, niin taitaapa kiinnostaa hieman muut jutut, kuin jalkatilat, turvavyöt ym...
                          Samoilla linjoilla olen kuin Rockford, kyllä joskus tulee katsottua ajoneuvosta, starttia taas ei.

                          Ja kyllä mielummin kattelen Tarjaa kuskattavan mersulla , kuin jotain vertailua avensiksen ja mondeon tiloista kun pitää mahtua eukko ja tavarat kyytiin.
                          Eukkoa ja tavaroita saan kytätä ihan tarpeeksi muutenkin mondeon hytissä

                          OT: Oli näköjään naapurin konstaapeli päässyt mittailemaan desibelejä ajoneuvoksessa.
                          Gentlemen prefer Blondes

                          Dodge Challenger R/T 1970


                          ex:323i -79,528i -86,535i -84,520ia -85,520i -85,
                          315 -83,315 -83,518 -82,1502 -77,318is -89,M-5 -86,540i -94,e21 turbo -83, 750ial -88.

                          Comment

                          • jva
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2006
                            • 1419

                            Originally posted by HJP View Post
                            Joo, tottahan tuo. Mutta eikös se ole aika sama, onko se kone 6.1 litrainen vai 6.3? Tuo brabus on kuitenkin tuo 6.1 litrainen, joka sekin eroaa ihan kivasti perus C55AMGin koneesta. Hauska lelu tuo olisi varmasti, kallista lystiä vain...
                            Onhan se varmaan aikalailla sama..ja eihän se 63AMG:kään ole 6.3litrainen..vaan oliko sekin tosiasiassa 6.1:nen..?!

                            Vaan eipä se lienekään se perussyy miksi se ostaja joka reilun 100tonnin autoa "ainoaksi autoksi" ostaa, päätyy mieluummin uuden korimallin C-AMG:hen kuin tuohon kohta vanhaksi jäävään.
                            Harrastusmielessä,"leluksi" ja "kolmanneksi autoksi" ostava sen sijaan voisi hyvinkin ostaa tuon AMG-Brabuksen..voisin itsekin, jos olisin siinä tilanteessa..mutta 100t:lla ainoaksi autoksi kyllä ostaisin mieluummin uuden korimallin..paitsi etten varmaankaan ostaisi Mersua vaan M-BMW:n

                            Comment

                            • jva
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2006
                              • 1419

                              Originally posted by bmwm5e28 View Post
                              Ja kyllä mielummin kattelen Tarjaa kuskattavan mersulla , kuin jotain vertailua avensiksen ja mondeon tiloista kun pitää mahtua eukko ja tavarat kyytiin.
                              Niin minäkin..mutta huomattavasti mieluummin olisin katsellut ihan oikeata koeajoa ja testiä kommentteineen tuosta CLK63AMG:stä kuin entisen laulajan ajeluttamista..samoin kuin viime kertaisessa ohjelmassa M5:n koeajoa pelkän savujen päästelyn sijaan.

                              Comment

                              • Vanquish
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2004
                                • 1961
                                • Hki

                                Originally posted by jva View Post
                                Joo..perus C55AMG on ollut jossain 100e:n paikkeilla ja siihen Brabus-kilheet päälle on helpostikin sen 40 vielä perushinnan päälle, joten ei tuo hinta mikään järjetön siihen nähden ole.
                                Toisaalta kun huomioi sen että seuraava C-sarjan AMG tulee markkinoille tämän vuoden aikana ja 6.3 koneella, niin tuo "vanhaksi" jäävä C voinee olla hiukka vaikeampi myydä..kuitenkin tuon 100t euroa autoon laittavat useimmiten kuitenkin mieluummin ostavat uutta korimallia olevan auton..varsinkin kun tuo 63AMG ei hitaampi ole kuin ko AMG-Brabus.
                                Kone on sitten 6,2l Vaikka joka paikassa tarjotaankin 6,3:a

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎