Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kyttäätkö vieressä kun autosi huolletaan ???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jam75
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2003
    • 654
    • Tornio

    #16
    Originally posted by L.H
    Millä tavalla "kyttääminen" olisi parantanut tilannetta?
    No esim kysyä miksi kyseinen osa vaihdetaan? Vai mitä mieltä olet jos sulta vaihdetaan ilmamäärämittari vaikka siinä mitään vikaa ole? Miksi bensapaineen säädintä suunnitellaan vaihdettavan jos paineet humbaa auton tyhjäkäynnin humbaamisen aikana puolesta baarista baariin? Ja ties mitä muuta... Vedetäänkö 4000tonnin automaattilaatikkoremontissa loota paikalleen pulttien avulla ja vielä se, että laitetaanko turbiini laatikon kans vai ilman paikalleen ja varmistetaan vielä, että se öljy mikä siellä vaihdelaatikkojärjestelmässä on ollut niin varmasti puulataan puhtaaksi lauhduttimia myöten. Tuo prkle ite tänne autos huoltoon ja mene kotiin rauhallisin mielin ja kun autos menet hakeen niin puskurit on enään entisestä autosta jäljellä ja lasku "miljoona". Mikäs sit oli vikana? Nooh, siinä oli sitä ja tätä ku olis menny softan päivityksellä

    Oletkos ottanu sen huomioon, että jotku voi harrastaa jotain merkkiä sen verran, että tietää miten hommia voi ratkaista mutta työvälineet/paikat ei ole parkkipaikkaa kummemmat. Ja rahasta homma ei ole kiinni ollut koskaan, mutta esim 4000laatikkoremontissa ois saanut olla ja pitäny olla vittuilemassa vieressä että etkö sie prkle osaa ja merkkihuollossa vielä.

    Sellaiselle joka ei oikeasti osaa muuta kuin tankata ja ajaa autolla niin tämäntapaiset hommat on vaikeita, ties mitä siellä oikeasti tapahtuu :( Mutta sit on ne paikat jotka leviävät ns puskaradion kautta, että homma toimii niin niissä ei tarvi kytätä paikalla

    Comment

    • jms-btcf
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2003
      • 696
      • Tampere

      #17
      No täällä aikoinaan eräällä pajalla kun olin kiesiä käyttämässä (ja olin ensin arponut että yrittäisinkö tehdä otona ilman kunnon työkaluja parkkipaikalla), kysyin että voinko katsoa hommaa sivusta. Vastattiin että kyllä se käy - pitkäveteistä se tosin saattaa olla ja asentaja selitti tarkemmin millä työkaluilla ja mitä se aikoo tehdä korjatakseen ongelman. Mulle riitti se 5 min esitelmä
      enkä viitsinyt jäädä paikalle väijymään vaikka lupa olikin...

      Toisaalta on tullut vastaan sellaisiakin tapauksia että olisi todellakin pitänyt olla paikalla katsomassa sitä helvetin tapahtumaketjua (ns. autohuolto) mistä piti vielä maksaakin...

      Eli jos tuntee paikan ja jopa tuntee työntekijät niin eipä sitä viitsi jäädä jalkoihin pyörimään.
      e61 535d

      Comment

      • xollim
        BTCF Member 2006
        • Jan 2005
        • 138
        • Tampere

        #18
        Originally posted by L.H
        Eikös esim. Laakkosella ole niin että asiakkaita ei päästetä korjaamon puolelle? Näin pitäisi kyllä olla joka paikassa.
        Ei ne ainakaan tampereella mitään sanonu kun menin audia hakemaan. Lampsin sinne sisään ja näin jonkun mekaanikon polkemassa autoa tai no se vaan testas siinä samalla jotain.. Oli ihan pelästyny "joo, mää vaan lämmitän tätä... Juu senkus poljet vaan " Sitten se jotain höpisi vielä "teen tähän vähän paremmat säädöt sulle.." Ps. eikä edes tullut kuntoon.

        Yleensä en mee häiritsemään huoltajaa, koska ainakin itseäni vituttaa töissä jos joku huohottaa niskaan ja kyselee tyhmiä. Eräskin asiakas tokas kun vääntelin itteni neidin allaskaappiin "eikäi oo ne tavarat tiellä? Eikai ole ahdasta, annas mää tuun kattomaan" Prkl.

        Comment

        • jhvisto
          Bimmer Rookie
          • May 2006
          • 56
          • pori

          #19
          kyllä kyttään, sen verran luottopaikassa käyn ettei neuvoa tarvi, vaan samaan aikaan tutkiskelen löytyykö muita vikoja jostain muualta.
          e30 -88 325 *ex*
          e30 -87 316

          Comment

          • Juhis
            BTCF Honorary Member
            • Jul 2002
            • 19175
            • -

            #20
            Luottopaikassa ei tarvitse kytätä mitä autolle tehdään koska homma hoituu joka tapauksessa niinkuin on sovittu. Mutta jos olen viemässä autoani uudelle korjaamolle niin taatusti käyn katsomassa millainen pelle peloton siellä vääntää virityksiä autooni. Jos huoltomies on joku raivohullu joka tykkää työskennellä jossain pilkkopimeässä luolassa muiden katseilta piilossa niin huoltakoon muita autoja kuin minun autoani. En minä sinne viereen arvostelemaan ja kyttäämään ole menossa vaan varmistamaan että hommat sujuvat niinkuin on sovittu ettei tarvitse maksaa huonosti tai huolimattomasti suoritetusta työstä.
            All good things come to those who wait.

            Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

            Sound Factory Bar & Nightclub

            Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

            Comment

            • Jubu
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2002
              • 937
              • Kuusankoski

              #21
              meillä kyttäävä asiakas on saanut nimen " Niskapoka "

              asiakasryhmän "mukavuuteen / epämiellyttävyyteen " en ota kantaa.

              Comment

              • jooma
                Bimmer Rookie
                • Jan 2006
                • 121

                #22
                viimeksi en kytännyt ja heti meni vituiksi : koneeseen, laatikkoon ja perään väärät öljyt!BMW merkkihuollossa.........

                Comment

                • Keimo
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 2032
                  • Kekkoslovakia

                  #23
                  Vähän riippuu ongelmasta. Normihuolto ei kiinnosta, mutta narinat ja kolinat kyllä. Useasti joku kolina ei esiinny aina vaan tietuyssä tilanteessa. Se taas edellyttää sitä, että näytän missä tilanteessa ko. ääni kuuluu. Silloin olen paikalla ja aina on korjaaja ollut siitä kiitollinen. Sitten jos odotan autoa paikalla jostain syystä, niin kysyn voinko tulla aikaa tappaakseni tuijottamaan ja pysyn pois tieltä.

                  Comment

                  • Remotion
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2003
                    • 15213
                    • Ajamisen Iloa

                    #24
                    ei oo yleensä tapana, jos tulee erimielisyyksiä tai voin olla avuksi niin sitten olen tietysti katsomassa potilastani operaation kourissa.
                    Z3 coupé individual

                    F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                    E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                    Comment

                    • KJ
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2004
                      • 695
                      • Järvenpää

                      #25
                      Originally posted by L.H
                      Eikös esim. Laakkosella ole niin että asiakkaita ei päästetä korjaamon puolelle? Näin pitäisi kyllä olla joka paikassa.
                      Kyllä mä oon ollu Laakkosen pikahuollossa seuraamassa kun E34:ni tehtiin öljyhuolto. Huoltomies pyysi mut ihan itse sisään seuraamaan, kun pälyilin siinä huoltohallin ulkopuolella...
                      F30 330e -17 Alpinweiss 3
                      E70 X5 3.0sd -08 Schwarz 2

                      Comment

                      • L.H
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2003
                        • 2481
                        • Lohja

                        #26
                        Originally posted by KJ
                        Kyllä mä oon ollu Laakkosen pikahuollossa seuraamassa kun E34:ni tehtiin öljyhuolto. Huoltomies pyysi mut ihan itse sisään seuraamaan, kun pälyilin siinä huoltohallin ulkopuolella...
                        No eikös siellä pikahuollossa asentaja itse ota hommat vastaankin, niin onkos se joku ihme että sinne pääse asiakkaat..




                        Eikä siinä mitään jos asentaja kerran itse pyytää katsomaan, mutta edelleen olen sitä mieltä että missään muussa tilanteessa sinne ei pitäisi asiakkaita päästää pyörimään. Se ei välttämättä ole turvallista ja muutenkin vaan hidastaa hommia.
                        “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

                        Comment

                        • nullzwei
                          BTCF Member
                          • Oct 2002
                          • 11056
                          • ?

                          #27
                          En kyttää, vaan katselen

                          Tottakai KIINNOSTAA, mitä, miten, miksi ja millä tavoin se huoltohemmo ropaa mun penaria.
                          Eli. Kuikuilen ja kurkistelen, mutta luvan kysyen.
                          OT
                          Miten tämän saman homman voisi tehdä hammaslääkärin kanssa Eli olla itse menemättä "paikalle"...
                          Last edited by nullzwei; 18-06-2006, 23:47.

                          Comment

                          • djanni
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2006
                            • 883
                            • 03

                            #28
                            Originally posted by nullzwei
                            OT
                            Miten tämän saman homman voisi tehdä hammaslääkärin kanssa Eli olla itse menemättä "paikalle"...
                            OT: Jos hakkauttaa hampaansa irti ja hommaa tekarit, niin sitten ne voi aina lähettää postissa remonttiin.

                            (Off)Topic: Katsastukseen viedessä - varsinkin vähän iäkkäämpää autoa, kannattaa mennä viereen seisomaan, kun on pohjan kunnon tarkastamisen aika. Silloin ei tule sitä vasaran piikkipäätä niin kovaa . Vaikka eipä noita ongelmia juurikaan enää nykyään ole, kun katsastuksesta on tullut kilpailtu toimiala .

                            Comment

                            • Petri.Kekkonen
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2006
                              • 7367
                              • Oulu

                              #29
                              Originally posted by Spetke
                              -Neuvotko asentajaa?
                              Viimeksi kyttäsin ja neuvoin, kun kaksi äijää ehti jo moukaroida narinahelaa irti navasta ennen kuin irrottivat lukkorenkaan....

                              Ja tuonnekin vietäessä etukäteen varmistin että tietävät mitä ovat tekemässä.
                              Last edited by Petri.Kekkonen; 19-06-2006, 07:40.
                              E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                              E39 523i M Sport '00, Titansilber

                              Comment

                              • KFZ-Koenig
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2003
                                • 2900

                                #30
                                Originally posted by intfreak
                                Minua mekaanikkona henk.koht. vituttaa jos poka tulee viereen kyyläämään, varsinkin jos kyseessä on homma mitä ei ole ennen tehnyt tai joutuu käyttämään maallikon silmin ylenpalttista väkivaltaa.
                                Tässäpä varmaan se syy miksi kyttääjiä on ylipäänsä olemassa. En mä ainakaan ymmärrä minkä takia autokorjaamoiden asiakkaat joutuvat maksamaan asentajien lekankäyttötaidosta tai harjoittelusta asiakkaan autolla. Jos asentajat olisivat lähtökohtaisesti päteviä ja heitä olisi varaa käyttää aktiivisesti koulutuksessa, niin kyttääjiä olisi taatusti huomattavasti vähemmän.

                                Toisaalta mikäli asentaja on todellinen ammattilainen ja tietää unissaankin mitä tekisi, niin tällöin hänen pulssinsa tuskin nousisi, vaikka vieressä olisi sata ihmistä kyttäämässä. Ei noi rallitallienkaan mekaanikot ala itkemään tai mene lukkoon, vaikka kuvaa heidän toimistaan välitettäisiin telkkarissa miljoonille ihmisille...

                                Ite oon ollut myös työkeikalla, joissa asiakas (tehtaan johtaja) on seurannut mun työtä niskan takaa ja esittänyt kysymyksiä jatkuvalla virralla. Eipä se hauskaa ollut todellakaan, mutta mulla oli kans se ongelma, etten tiennyt oikein mitä tehdä ja piti vaan kokeilla erilaisia juttuja Muutoin ei ois haitannut kyllä pätkääkään. Ai niin ja asiakas ei tän keikan kohdalla halunnut maksaa mun harjoittelusta täyttä hintaa.

                                Niin ja ite en pahemmin korjaamoilla kyttää, koska huollan ja korjaan pommini pääsääntöisesti ite. Jos käyttäisin autoni aina korjaamolla, niin varmasti valvoisin työn jälkeä ja käytettyä/laskutettua aikaa.
                                Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎