Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kyttäätkö vieressä kun autosi huolletaan ???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jaros
    Newbiemmer
    • Aug 2010
    • 11
    • Pieksämäki

    #76
    Minua tuo ei häiritse vaikka asiakas vieressä katsookin kun työtäni teen, tosin sillä varauksella että asiakas ei ala neuvomaan tai puuttumaan työhöni. Siinä vaiheessa on sitten tullut tehtyä selväksi, että jos nämä hommat paremmin itseltäsi sujuu niin tuossa on työkalut ja nosturi, me katsomme vierestä mielellään, tosin veloitus on silti sama.

    Ja mitä noihin penkinsuojiin ja rasvaisiin näppeihin tulee, niin kädet pestään ja sitä penkin suojusta käytetään ehdottomasti kun mennään asiakkaan autoon. Ei kuitenkaan iso asia kietaista se rätti siihen penkin päälle ja talvella vähän kolistella kenkiään suurimmasta lumimäärästä ennen autoon nousua. Samoin vaaleilla sisustoilla joissa on kangasmatot lattialla niin pieni pala pahvia pelastaa lattiamaton pesulta. Empä tuota haluaisi itsekkään kenenkään sotkevan oman autoni sisustaa joten on pyrittävä siihen samaan myös asiakkaan autoissa.

    Comment

    • tmth
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 2194
      • Kangasala

      #77
      Originally posted by Zeta View Post
      Jos on vaalea sisusta niin parempi ajaa auto itse nosturille ja pois, kaikki rasvareiskat eivät paljoa katso millaisilla haalareilla autoa sisään ajavat...
      Ratti rasvattu ja penkit paskattu

      Ei vaan, tavallaan kyttään, koska teen kaiken itse. Ja lopputulos yleensä sen mukainen...

      F10 & R55
      ex:
      E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

      Comment

      • suppari
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2006
        • 4048
        • Turku

        #78
        Juon niin kauan kahvia, ja teen muita töitä, kunnes asiakas lähtee pois. Pl. harvat ja valitut.
        sigpic
        P:0409699000

        JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
        tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
        huollot/korjaukset!

        BMW E&F sarjaan.
        Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
        8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
        AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

        Comment

        • zanta
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2003
          • 2908
          • Oulu

          #79
          Originally posted by suppari View Post
          Juon niin kauan kahvia, ja teen muita töitä, kunnes asiakas lähtee pois. Pl. harvat ja valitut.
          Tää on hyväksi todettu konsti häätää ylimääräiset asiakkaat pois
          LR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)

          eksälista:
          E61 530i -08 (2012-2020), E60 530i -07 (2010-2012), E91 320d -05 (2009-2010), E39 M5 -02 (2005-2009), E34 AC Schnitzer S5 3.7 silhouette -90 (2006-2007), E34 535i -91 (2005), E34 525i -89 (2003-2004)

          Comment

          • Bouma
            Bimmer Enthusiast
            • May 2007
            • 3108
            • Tampere

            #80
            Saatan kytätä jonkun öljynvaihdon vierestä, tosin huoltoporukka alkaa olla sen verran tuttua jo kun sai tuota E46 pommia viedä vähän väliä huoltoon jonkin asian vuoksi. Mutta kaikki muut huollot niin että auto aamulla pajalle ja iltapäivällä haku.
            MB CLS-12 350CGI AMG

            MYSTINEN.FI

            Comment

            • Masatus
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2006
              • 867
              • Haukipudas

              #81
              Originally posted by zanta View Post
              Mutta Saksassa esimerkiksi ei ole tarvinnut olla kyttäilemässä, aina on tullu merkkihuollosta hyvää jälkeä. Paitsi joskus olen ollut hämilläni kun paskanen auto onkin ihan puhdas ja sisältäkin imuroitu ja koelauta puhdistettuna
              Kuuluu kuulemma ilmaisena palveluna huoltoihin ja korjauksiin
              Suomessa en edes uskaltaisi odottaa moista..
              Joo harvassa on Suomessa ne paikat jossa tuommosta palvelua saa. Kerran vein e60:in Oulussa bmw-huoltoon automaattilootan öljyjenvaihtoon ja jotain muutakin muistaakseni tehtiin, lasku oli reilu 600e. Kun auton vein tuonne öljynvaihtoon niin pissapojan säiliö ilmoitti tyhjyydestään merkkiäänellä ja valoshowlla mittaristossa aina kun auton käynnisti. Huollon aikana auto on käynnistetty ainakin kolme kertaa, ajaessa sisään, lämmittäessä öljyt, ja ajettaessa ulos, mutta niin vaan kävi että ei pissapoikaa kukaan täyttänyt vapaaehtoisesti, ei ilmaiseksi eikä laskun kanssa. Pikkujuttu mutta kuuluu hyvään asiakaspalveluun ja pitäisi olla automaatio we**erin kokoisessa ja "laatuisessa" yrityksessä.

              Comment

              • k0rppi
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2008
                • 784
                • Varkaus

                #82
                Originally posted by Masatus View Post
                Joo harvassa on Suomessa ne paikat jossa tuommosta palvelua saa. Kerran vein e60:in Oulussa bmw-huoltoon automaattilootan öljyjenvaihtoon ja jotain muutakin muistaakseni tehtiin, lasku oli reilu 600e. Kun auton vein tuonne öljynvaihtoon niin pissapojan säiliö ilmoitti tyhjyydestään merkkiäänellä ja valoshowlla mittaristossa aina kun auton käynnisti. Huollon aikana auto on käynnistetty ainakin kolme kertaa, ajaessa sisään, lämmittäessä öljyt, ja ajettaessa ulos, mutta niin vaan kävi että ei pissapoikaa kukaan täyttänyt vapaaehtoisesti, ei ilmaiseksi eikä laskun kanssa. Pikkujuttu mutta kuuluu hyvään asiakaspalveluun ja pitäisi olla automaatio we**erin kokoisessa ja "laatuisessa" yrityksessä.

                oot varmaan ainut henkilö suomessa, kuka haluaa automaattisesti sen täytön 4e/l hintaan. normaalistihan ne huoltoon viedessä sen täyttää, mutta tuohan ei ollut mikään normaali huolto

                Comment

                • petrolhead
                  Moderator
                  • Feb 2004
                  • 13793
                  • Hyvinkää

                  #83
                  Jos saa huudella toiselta puolen aitaa.. .niin ei ole vielä haitannut jos asiakas on paikalla seuraamassa.

                  Toisaalta, jos mä soittasin esim. putkimiehen meille kotiin niin antaisin kyllä ammattimiehen hoitaa työnsä rauhassa. Sen takia se on kutsuttu että hän osaa, minä en. Ja se kova tuntihinta menee silloin työntekoon eikä seurusteluun.
                  2015 VW Crafter
                  1984 BMW 316
                  2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                  petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                  "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                  Comment

                  • ^T-T^
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2009
                    • 218
                    • Veteli

                    #84
                    Yhdessä paikassa ainoastaan olen autojani huollattanut, jos ei itsellä asiantuntemus riitä ja aina kun on mahdollista niin seuraan vierestä, mutta en höpötä liikoja enkä seiso aivan vieressä vaan annan työrauhan kuitenkin. Naapurissa on enolla korjaamo ja serkku tekee siellä remppaa. Dieselin piristykset annoin serkulle ihan suoraan tehtäväksi, kun on rakentanut muutaman st-mesen(4kpl) ja harrastaa tractor pullingia niin tietää noiden dieseleiden päälle vähän enemmän. Löytyy turboja hyllytavarana ja dieseleille penkki pumpujen säätämistä/virittämistä varten.

                    Yleensä korjaukset aloitetaan siten, että samalla kun ajan niin soitan ja kerron että miten auto esim käyttäytyy, niin johan sieltä rupeaa tulemaan neuvoja mitä kokeilla ja jos ei auta niin sitten viedään hallille tarkempaan tarkasteluun.
                    Nyt:
                    E39 540i Oxfordgrun
                    MB Vito 112cdi '00
                    EX:
                    E39 530d ´98 Biarritzblau Metallic
                    Nissan Pick-Up 2,5d
                    E34 M5 Calypsorot
                    BMW 325i Coupe Mauritius Blau
                    BMW 525i m20b25 Luxorbeige
                    E34 525td Diamantschwarz

                    Comment

                    • smpovers
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2006
                      • 2372
                      • Tammela

                      #85
                      Teen lähes kaikki huoltamiset ja korjaamiset itse. Jos joudun viemään pajalle, niin en jää kyttäämään. Saatan kyl kysellä jälkeenpäin miten homman tekeminen meni sekä neuvoa jos homman joutuu joskus itse tekemään.

                      Itseäni häiritsee vähä jos joku on kyttäämässä tai antamassa neuvoja kun teen töissä hommia. Joskus on kyllä hyvä että asiakas neuvoo kun ne tuntee autonsa paremmin kuin minä.

                      Kerran kun sääsin pyöränkulmia töissä niin asiakas vaati säätään jokun 0.02 asteen eron taka camperista kohdalleen sekä pienen auraus heiton. Sain kyllä pomoni avustuksella selitettyä, että noin pienillä eroilla ei ole merkitystä.

                      Kerran myös yhtä auton rengassarjaa asentaessani eräs asiakas halusi auttaa ja tuli taakseni leveässä haara/halaus asennossa painamaan auton rengasta pyörän napaan. Sille oli vaikea selittää että kiitos ei tarvitse auttaa Oli vaan häiritsevää kun asiakkaan munat oli melkein mun niskan päällä
                      Last edited by smpovers; 30-07-2011, 19:50.
                      BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
                      BMW 330d touring e46 -05
                      Ford Cortina Mk2 1600 -70
                      ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

                      Comment

                      • Spiddu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2007
                        • 3565
                        • Nla

                        #86
                        Yritän kaiken tehdä itse, muttakun taidot loppuu vien pajalle. Pikkuhommissa kesto pari tuntia, seison hallissa mielelläni seuraamassa hommaa. En kuitenkaan puutu asentajan työhän vaan annan tehdä rauhassa, juttelen jos asentaja juttelee minulle. Yleensä kysyn jos auto on nosturilla saanko kurkata auton pohjaa ymsyms.
                        BMW E90 330dA 2007
                        BMW F30 330e 2017

                        Ex list. e36 318is, e36 325iA, e34 540iA,
                        e36 325i, e36 318ti, e36 328i, e36 328i, e87 120d, e70 3.0d, F21 125da

                        Comment

                        • Spetke
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 3446
                          • Janakkala

                          #87
                          Originally posted by petrolhead View Post
                          Toisaalta, jos mä soittasin esim. putkimiehen meille kotiin niin antaisin kyllä ammattimiehen hoitaa työnsä rauhassa. Sen takia se on kutsuttu että hän osaa, minä en. Ja se kova tuntihinta menee silloin työntekoon eikä seurusteluun.
                          Minä erehdyin esittämään meidän putkimiehelle hänen mielestään typerän kysymyksen niin vastaus kuului: Nyt lähdet vetään siitä tai vedän sua nokkiin!
                          No ei tule se putkimies meille enään toista kertaa.
                          Työnsä teki kyllä hyvin, mutta hiukan pitäisi silti miettiä mitä suustansa päästää.
                          ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                          Comment

                          • Freeman
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2009
                            • 34
                            • Riihimäki

                            #88
                            Yleensä huollot tullu tehtyä itse tai sitten ollut kiire vaan töihin tms. ja auto jäänyt korjaamon hellään huomaan. On kyllä monenlaista asentajaa tullut nähtyä ja oikein on joskus hirvittänyt asiakkaan puolesta.

                            Itse kun olin autokorjaamohommissa niin istuinsuojaa käytin poikkeuksetta. Siitä tuli vaan tapa. Kaikki hommat tein hanskat kädessä ja hanskojen kanssahan en koskaan asiakkaan autoa ajanut joten ratti yms. pysyi siistinä.
                            Makuasioita ja tottumuksia on monenlaisia mutta kun niihin hanskoihin oikeasti investoi eikä hanki 1,0e tarjouskorista niin niillä oikeesti voi näprätä ihan pikkunippeleitäkin.

                            Asiakkaan seurahan oli useimmiten ihan mukavaa jos se jäi ihan vaan katselemiseksi, mutta jotkut ei vaan ymmärrä antaa sille asentajalle tilaa. Mielestäni asentajan ei kuitenkaan tarvitse tuntea olevansa tiellä

                            Nyt on kuitenkin työtilanne muuttunut oleellisesti ja kaikki ylimääräinen aika on oikeasti kortilla joten seuraava huolto täytyy suorittaa liikkeessä. Täytyy alkaa lueskelemaan foorumia läpi, että mihin huoltoon uskaltaa autonsa viedä täällä Kanta-Hämeessä
                            - e91 -07 /// Kawasaki ZX-10R Ninja
                            www.rtp.fi

                            Comment

                            • snoub
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2006
                              • 220
                              • Oulu

                              #89
                              Kaikkein miellyttävintähän tuo olisi viedä auto sovittuun aikaan pajalle ja hakea työn valmistuttua huollettu ja korjattu laite pois, ei tarvis paljoa kyttäillä kun hommat toimis edes jotenkuten. Mutta yleensä puolet hommista jää tuollatapaa sitten omalle kontolle, toki maksaa saa silti täyden hinnan.
                              Viimeksi teetin paikallisessa ei merkkiliikkeessä (sammaltien autohuolto) inspection 2 huollon ja pyysin samalla laittamaan öljynvaihdon ym. touhun yhteydessä säteilylämppärin irroneen liittimen kiinni kun on auton alla ja itsellä ei nosturia ole.

                              No maksamisen yhteydessä tiedustelin asiasta tiskin takaa, kuulemma hallissa olevat mekaanikot tietää.. -Eikun halliin siis. No "on joo tutkittu on kaikki liitokset ok, siellä varmaan johto sulanut tai jotain jos ei toimi tms. jotain". Ja auto toki nipussa jo.

                              Vittu ja eiku kauhealla kiireellä (reissuun lähtö edessä, emäntä töistä jne) ympäri kaupunkia hakemaan TI hallia ja nosturia johon saa matalahkon auton ajettua, purkamaan pohjamuovit ja alumiinipanssarit tälläkertaa itse irti ja laittamalla se perkeleen piuha kiinni liittimeen että saa ÖLJYpohjassa kiinni oleva elementti virtaa, joku vajaa 50e TI hallin tiskille ja kädet paskassa+helvetisti myöhässä jatkaan matkaa

                              EN käsitä mikä tuossakin on AMMATTILAISELLE sitten niin vaikeata vaan tehdä se asia mikä on sovittu? Mä luulen että se on joku autohuoltajien kirjoittamaton sääntö että vähintään pari/kolme kohtaa olis syytä ryssiä tai jättää tekemättä niin saadaan aina varata uusi aika.. No ei ikinä tonnekaan pajalle uudestaan.
                              Niin ja ilmanputsarin vaihdon itse myös (tais maksaa vajaa 100e näihin) kun oli nakattu paskaseen koteloon takas tai ei edes ollenkaan vaihdettu kun oli todella hirveän näköinen huollon jäljiltä. No tämänkin sai sitten maksaa kahteen kertaan.
                              Ikinä en veis mihinkään huoltoon jos noita huoltokirjoja ei tarvis leimauttaa. Suurimmalle osalle ostajista on kuitenkin nuo leimat aika tärkeitä.

                              Eli jos ei tarvi erikoistyökaluja niin kyttäämisen sijasta kannattanee tehdä homma itse, jos viet auton pajalle etkä ole itse paikalla on asia lähestulkoon sama kun antaisit visakortin rainerille viikonlopuksi.. Tosin jälkimmäinen tapa vahingoittaa pienemmällä todennäköisyydellä autoasi.
                              Last edited by snoub; 12-12-2011, 12:18.
                              BMW G20 330e M-Sport Dravit Grey metallic Individual
                              BMW F15 X5 30d M-Sport Mineralweiss metallic Semivoll
                              BMW E21 315 Alpinweiß Originell zustand

                              Ex.
                              BMW E90 335dA M-Sport 2011 Saphirschwarz Vollaustattung
                              BMW E39 530dA M-Sport Topasblau Touring, BMW E39 530dA M-Sport Touring Estorilblau Individual , BMW E46 330d M-Sport II Topasblau, BMW E36 328iA M-Sport Daytonaviolet Individual, BMW E39 528i M fahrwerke Cosmosschwarz, BMW E36 328i M-Sport Cosmosschwarz

                              Comment

                              • GameOver
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2005
                                • 3026
                                • Sjundeå

                                #90
                                Originally posted by zanta View Post
                                Mutta Saksassa esimerkiksi ei ole tarvinnut olla kyttäilemässä, aina on tullu merkkihuollosta hyvää jälkeä. Paitsi joskus olen ollut hämilläni kun paskanen auto onkin ihan puhdas ja sisältäkin imuroitu ja koelauta puhdistettuna
                                Kuuluu kuulemma ilmaisena palveluna huoltoihin ja korjauksiin
                                Suomessa en edes uskaltaisi odottaa moista..
                                Kaivokselan Lexus-huollosta auton saa pestynä (ja imuroituna) pois... On kuulemma kivampi huoltaakin puhdasta autoa..

                                Lisäplussana sanottakoon, että parkkiruutu on nimellä varattu autoa huoltoon vietäessä. Oikeesti pienet asiat saa asiakkaan tuntemaan itsensä tervetulleeksi, kun ei tartte esim. metsästää parkkiruutua jostain tupaten täyteen ahdetulta pihalta.

                                Kaiken lisäksi ihan normaali huolto oli vielä halvempi, kun ihan normaali huolto Saabiin (merkkiliikkeessä siis).

                                Ainiin. Edittiä sen verran, että en kyttää. Jos sattuu kaveri olemaan ropaamassa autoa, niin sillon saatan turista joutavia siinä vieressä.
                                Last edited by GameOver; 12-12-2011, 13:31.
                                -22 Lexus ES300h
                                -08 Subaru Impreza

                                ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎