Joku ajaa sun päälle kun ylität tien ja joudut sairaalaan pariksi päiväksi, sitten kun tuut takaisin niin sulla on kolmet sakot ja rengaslukko + naarmuinen vanne
OT/ monissa kylissä jos auto (varsinkin BMW) seisoo useamman yön keskustassa niin siitä on kävelty yli jo muutaman kerran... Vanne on silloin pieni murhe vaikka murhe sekin...
Kyllä mä ymmärtäisin niin että rengaslukot tulevat vain julkiseen valvontaan.
Mutta arvatkaapa nouseeko näitten yksityisten parkkihinttareiden sopimussakot 40€ -> 80€ samantien kuin julkisenkin. Onneksi ei asu sellaisella alueella missä noita olisi.
Tästä on ihan lakikin olemassa, että tavaran lastausta/purkamista varten tai henkilön kyytiin ottamista/pois jättämistä varten, saa auton pysäköidä sellaiseenkin paikkaan, jossa se on kielletty, ellei sitä ole erikseen kielletty kyltillä 371 (pysäyttäminen kielletty).
Liikenneturvasta lainattua: "Mitä on pysäköinti? Lyhytaikaisuus tarkoittaa sitä, että kuljettaja on kaiken aikaa ajoneuvonsa välittömässä läheisyydessä ja voi tarvittaessa siirtää sitä."
(^^^ lyhensin vähän) jättäkää vaikka parkit päälle niin normaalia yksin kertaisemmankin laputtajan pitäs tajuta että lastaus purku on käynnissä mikäli lappu tulee niin reklamaatiota parkkifirmaan ja isännöitsijälle
miten on jos molemmat osapuolet vettää loppuun asti eli oikeuteen ja tuomari kysyy auton omistajalta/haltijalta kuka ajoi niin kelpaako vastaukseksi en tiedä/muista:think
(^^^ lyhensin vähän) jättäkää vaikka parkit päälle niin normaalia yksin kertaisemmankin laputtajan pitäs tajuta että lastaus purku on käynnissä mikäli lappu tulee niin reklamaatiota parkkifirmaan ja isännöitsijälle
miten on jos molemmat osapuolet vettää loppuun asti eli oikeuteen ja tuomari kysyy auton omistajalta/haltijalta kuka ajoi niin kelpaako vastaukseksi en tiedä/muista:think
Eikös tuossa aiemmin joku maininnut että edes oikeus ei pysty velvoittamaan auton omistajaa todistamaan kuljettajaa, silloin kun parkkisakko on saatu. Taidan mennä raaputtamaan tuon nelosen pois tuosta kyltistä. Tuosta sakon suuruuden kohdalta. Om nom.
Nimimerkillä: Sainpa juuri tunti sitten yksityiseltä parkkisakkofirmalta Keilarannassa sakon.
Joo mun pitäis just nyt alkaa raapustamaan tota reklamaatiota kun se pitäis sinne vissiin tänään toimittaa. Tietäis nyt vaan että mitä siinä tarkalleen sanoisi. Sanoisiko, että se on ollut siinä lastauksen ajan, sekä, että heidän kyltti on ollut tärveltynä noin kaksi vuotta jo ja ei näin ollen päde. Tämä tietysti niin etten myönnä ajaneeni autoa tai puhu mahdollisesta kuljettajasta sanaakaan. Toinen vaihtoehto nojata tohon pykälään, että heidän tulisi jollain tapaa pystyä todistamaan auton pysäköinyt henkilö. Vai laittaisiko nämä kaikki asiat peräti tuohon reklamaatioon..? :think
OT/ monissa kylissä jos auto (varsinkin BMW) seisoo useamman yön keskustassa niin siitä on kävelty yli jo muutaman kerran... Vanne on silloin pieni murhe vaikka murhe sekin...
Yksi hyvä syy asua pk-seudulla.
Mahdollisuus törmätä tälläiseen idiotismiin on olemattoman pieni.
Hieman topicin sivuun mutta kuitenkin sinnepäin. Jos nykylainsäädännön mukaan saa pyyhkijän alle jättää vain yhden maksulapun, mitä tapahtuu jos kannan mukanani vanhaa saamaani parkkisakkoa suojakuorineen ja läpsäytän sen pyyhkijän alle auton pysäköidessäni? Tuleeko toista sakkoa? Saako parkkipirkko katsoa kuoren sisään?
Hieman topicin sivuun mutta kuitenkin sinnepäin. Jos nykylainsäädännön mukaan saa pyyhkijän alle jättää vain yhden maksulapun, mitä tapahtuu jos kannan mukanani vanhaa saamaani parkkisakkoa suojakuorineen ja läpsäytän sen pyyhkijän alle auton pysäköidessäni? Tuleeko toista sakkoa? Saako parkkipirkko katsoa kuoren sisään?
Jotain mutua olen kuullut että saman päivän aikana ei saa laittaa sakkoa.
Ainakin itse olen nähnyt että useampi sakko pyyhkijän alla.
Svealta tuli lasku korkoineen vuoden 07 Parkcomin 40e lapusta.
Pyyhin persettä moisilla ja reklamoin nykyistä Q-parkkia ent parkcom.
Edelleen haluan tavata rosiksessa koska väittivät minun rikkoneen
tieliikenne lakia? Olen montaa muutakin lakia rikkonut ja
aina ollaan asioitu kyttä/rosis akselilla. Eiköhän tieliikenne lakia
suomessa valvonut ainakin 07 poliisi ja täytääntöön panoa
käräjä oikeus.
käräjä oikeus.
Joo, eipähän noita ennen nykyisen lain voimaantuloa edeltäviä juttuja kantsi vakavasti ottaa.
P.S. tieliikenne laki = tieliikennelaki, täytäntöön pano = täytäntöönpano ja käräjä oikeus = käräjäoikeus
Mitenköhän noi rengaslukot kiinnittyvät? Vielä kun toi on kiinnitetty apparin puolelle ja meinaat lähteä ajamaan ja toi vie koko lokarin mukanaan. Voivoi...
Itse sain pari kertaa tuollaisen raudoituksen autooni Israel:ssa (väärin parkkeerattu). Tuo raudoitus asennetaan aina kuskin puoleiseen etupyörään juurikin sen takia että kuski EI voi olla huomaamatta tuota kapinetta...
Ja raudoitus aukesi vasta kun maksoi virhemaksun paikallisella poliisiasemalla.
P.S. Paikallinen poliisi tarjosi aina ystävällisesti kyydin asemalle maksamaan maksun ja toi vielä takaisinkin (ja avasi lukitukset)
Itsellä oli tuolloin mesen alla aluminivanteet ja ei niihin ainakaa jälkiä jäänyt. Joten asiallinen oli asennus
käräjä oikeus.
virkavallaksi tekeytyminen:think oikeuteen vaan niin loppuu moinen perseily
käsittääkseni tieliikenne laki ei koske yksityis pihoja:think
EDIT: yksityisen antamassa pysäköinti virhe maksussa pitää lukea maksun perusteet yleinen jauhanta laki pykälistä ei riitä
Comment