Announcement

Collapse
No announcement yet.

Huoltohintoja

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Toni 325i
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2005
    • 209
    • Raisio

    Auto: BMW 325i -91
    Paikka: ME-Auto, Raisio

    Vikadiagnoosi
    Termostaatin vaihto
    Ilmansuodattimen vaihto
    Raitisilmasuodattimen vaihto
    Lambda-anturi + työt

    Yht. 388.10€

    Comment

    • LCN
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2006
      • 529
      • Kouvola

      Auto: -92 325i med khyyl saksa import M3 thuning ML 211k
      Paikka: AD Varaosa Anjalankoski, Autokorjaamo Anssi Julin Ky

      Tulpat 6 kpl: 32,40
      Öljynsuodatin: 6,97
      Ilmansuodatin: 14,80
      Bensansuodatin: 22,50
      Öljy 5L: 18,90
      Työt: 40,00

      Hinta: 135~ e
      E36 320i -98 M-Sport
      Ex: E36 325i -92

      Comment

      • jouskari318is
        Bimmer Fanatic
        • May 2004
        • 215
        • Tampere

        etutukivarsien puslien vaihtoa

        Paikka: Tampere, Sammonkadun Teboil
        Auto: E36 318is -95

        Vaihdettu etutukivarsien puslat, oli ollut kuulemma tiukassa, pillihommia... Eivät vaihda takatukivarsien etummaisia puslien erikoistyökalun puutteen takia (olisi pitänyt irrottaa koko tukivarsi).

        Hinta 218 e (216e työt 2e tarvikkeet), 4h meni. Asiakaspalvelu oli hyvä.

        edit: Puslat haettu itse KL-varaosista 22e/2kpl.

        Comment

        • dunez
          Bimmer Rookie
          • May 2005
          • 36
          • Vantaa

          Esso tapiola

          Auto 523i sedan 1996.

          korjaamo: esso tapiola


          Työ: pyöränlaakerin vaihto taakse oikea puoli & ulkolämpömittarin anturin vaihto.

          Työn osuus: laakeri 230,- ja lämpömittari 15,-


          osat: laakeri 83,50,- & lämpöanturi 39,50,- + jotain ruuveja ja muttereita


          yhteensä siis 390,43 euroa.


          Mielestäni posketon hinta. Tunti taksa varmaan 120 euroa, tuskin tuossa hommassa kahta tuntia pitempään menee?


          Viimenen kerta tuossa firmassa.

          Comment

          • patu
            BTCF Member
            • Jul 2003
            • 542
            • Porvoo

            Aika: 23.8.2006.
            Paikka: Laakkonen Herttoniemi
            Huollon kohde: BMW 540iA touring -98
            Huolto: Huolto-ohjelman mukainen öljyhuolto

            Yhteensä: 199,- e
            BMW F30 330e LCI
            Buick Riviera 455cid -71


            Volvo V70 mk III - Ex
            Jaguar F-Pace - Ex
            Camaro 3gen - Ex
            Subaru Levorg - Ex
            Volvo V60 - Ex
            Porsche 924 - Ex
            BMW 1502 -76 - Ex
            The Best or Something - Ex
            BMW e39 540iA touring - Ex
            BMW e34 525iA touring - Ex
            BMW e34 520i -Ex
            etc.....

            Comment

            • Robi
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2002
              • 7606
              • Vantaa

              Samin Autohuolto

              Työn kohde:

              BMW E39 523i
              Vasemman takapyörän laakerin vaihto. 40€

              Laakeri Hessumobiilista 67€ (ovh 119€)
              Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
              Tiedustelut priva tai 0452210069

              Current
              E61 530d
              E39 530d
              E39 520iA
              E46 330xd
              E28 528i

              Comment

              • Erich
                BTCF Member
                • Apr 2005
                • 783
                • Hämeenkyrö

                Originally posted by Robi
                Työn kohde:

                BMW E39 523i
                Vasemman takapyörän laakerin vaihto. 40€
                Just joo... Kuitilla/ilman/suhteilla? Tunnit?

                Vertailun vuoksi: BMW E38 740iA vasemman takapyöränlaakerin vaihto.

                työ 156.60€
                osat (lukkorengas, laakeri, vetarin mutteri) 85.27€
                Yht. veroineen 290.24€

                Paikka BMW Neuper GmbH, Judenburg, Itävalta.

                Kysyin tietysti kustannusarvion myös Metro-Autosta, sieltä kun on hyvät naurut saanut niin monta kertaa aikaisemminkin. Olivat juuri vaihtaneet laakerin yhteen E39:iin, oli kuulemma kestänyt 4 tuntia. "Noi pyöränlaakerit, ne on vaikeita..." Veikkasi että seiskassa menee n. 5 tuntia. Eli loppusumma "voisi olla jotain reilut 500€..."

                On se vaikeeta tuo autonkorjaus merkkiliikkeissä.
                6 - E24 635
                7 - E38 740
                8 - E31 850

                Comment

                • rahami00
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2004
                  • 306
                  • Kirkkonummi

                  Laakkonen Espoo

                  Auto on 528i e39 sedan vm.1996.

                  Tässä Espoon Laakkosen hintoja:

                  Ensimmäinen huolto meni asiallisesti, mutta sitten vähän pompsahti...kattokaa aurauskulmien säätö hintaa!!!

                  1. Huolto
                  - Narinahelan vaihto
                  - Jarrunesteiden vaihto
                  yht. 153,00e

                  2. Huolto
                  - Napa on tilattu Saksasta. Osa saapuu arviolta 1,5 viikon kuluttua.
                  - Napa maksaa 385,00€
                  - Navan uusintatyö 287,90€
                  - Kulmien mittaus ja säätö 237,20€ :O
                  yht. 910,10e

                  Ensimmäisen huollon yhteydessä navan hinnaksi sanottiin 280,00e ja suuntaus 100,00e, mutta osan tilaamisen jälkeen hinta pompsahti 385,00e ja suuntaus 237,20e...!

                  Vähän alkoi kusetuksenhaju leijua ilmassa...prkl

                  Jatko tapahtumat:

                  Aika oli varattuna (Laakkoselta) navan vaihdolle ja vein auton huoltoon niin selvisi, että olikin tilattu väärän puolen napa...Sain peruttua huollon sillä ja kyselin napaa varaosaliikkeistä, joista selvisi ettei koko napaa tarvitse vaihtaa vaan pelkkä laakeri, joka maksaa 90e. Laakeri tuli tilattua ja vein auton huoltoon niin eipä löytynytkään mitään väljää mistään. -> Laakeri jäi vaihtamatta ja aurauskulmat säädettiin. (1. Huollon jälkeen Laakkosella kerrottiin, että napa on niin väljä, ettei aurauskulmia voida sen takia säätää?). Mihin tässä oikein uskoisi.

                  nm.Lakkonen (Espoo) sucks!
                  Last edited by rahami00; 26-09-2006, 13:04.

                  Comment

                  • HOXAHA
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2006
                    • 107
                    • Espoo

                    Kampiakselin asennontunnistin + pa-pumppu

                    Tynninharjun autohuolto Oy, Lohja 14.9.2006
                    BMW 4D Sedan 523IA-DM41/

                    Vikadiagnoosi 35,00€
                    Kampiakselin asennontunnistimen ja polttoainepumpun vaihto 69,00€

                    Pumppu 197,01€
                    Tunnistin 90,50€

                    Pientarvikkeet 6,24€

                    Yht. 397,75€

                    Autoa noudettaessa mekaanikko kävi tehdyt työt läpi ja vanhat osat sai mukaan
                    BMW Z3 2.8 E36/7 -00 M52B28TU
                    HNF XD2 Urban s-pedelec
                    Ex: BMW 116i E87 -08 N43B16
                    Ex: BMW 523iA E39 -99 M52B25TU
                    Ex: BMW 525i E34 -89 M20B25

                    Comment

                    • Smack
                      BTCF Member
                      • May 2005
                      • 320
                      • Oulu

                      BMW 320 -96 Oulun Wetterillä tänään:

                      -Vikakoodien luku 54eur (ABS valo palaa), sanoopi että vasen ABS anturi rikki
                      - Vasemman etu ABS anturin uusinta, työ 67eur, osat 85eur (sis BMW club 10% alennus)
                      - Sisäilmansuodattimen uusinta, työ 48eur, suodatin 10% alennuksella 30 eur.

                      Ja ABS valo palaa yhä kun tuon korjaustoimen jälkeen testeri kuulemma näytti vielä oikean puoleista anturia. Ja vikakoodinlukuun hinta-arvio oli 30-40eur. Näyttää toimivan Wetterillä BMW:n huolto yhtä huonosti kuin Volvonkin: pitää käydä monesti ja rahat kyllä osataan ottaa pois.

                      Comment

                      • Ripe
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2005
                        • 198
                        • Espoo

                        Samin Autopaja

                        316 -86 puslien vaihto taakse. Osat motonetista 37,70€ ja 4 tunnin työstä 200€. Tuntiveloituksen hinta näköjään noussut siitä mitä se oli silloin kun Robi käytti (elo 2006). Ellei Robi ole hyvä tuttu/kaveri sen Samin kanssa :think . Kuitenkin melko kallista pääkaupunkiseudun huolloissa.
                        Last edited by Ripe; 21-09-2006, 23:52.
                        Nyk - Honda Civic Executive A 1.8 -08
                        Ex - VW Polo 1.4 6N2 -01
                        Ex - E34 520i -89
                        Ex - Honda Accord EXi 2.0 -88
                        Ex - Audi 80 2.0E -92
                        Ex - Nissan Almera 1.6 SLX -98
                        Ex - E36 316i -98
                        Ex - E30 316 -86
                        Ex - Peugeot 405 SRi -88
                        Ex - Toyota Starlet 1.2 -82
                        Ex - Mazda 323 1.3 -84

                        Comment

                        • Robi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2002
                          • 7606
                          • Vantaa

                          Originally posted by Ripe View Post
                          Samin Autopaja

                          316 -86 puslien vaihto taakse. Osat motonetista 37,70€ ja 4 tunnin työstä 200€. Tuntiveloituksen hinta näköjään noussut siitä mitä se oli silloin kun Robi käytti (elo 2006). Ellei Robi ole hyvä tuttu/kaveri sen Samin kanssa :think . Kuitenkin melko kallista pääkaupunkiseudun huolloissa.
                          No...otetaan kuitenkin huomioon kymmenen vuotta autojen ikäeroa ja suomen suolat talvella...E39 alumiinisilla tukivarsilla yms kun taas E30 teräksisillä....tuppaa olemaan tavara tiukemmassa noissa E30:ssä kuin E39:ssä. Enkä mä mikään Samin kaveri ole..olen vaan käyttänyt siellä ja hinnat on muodostunut tuollaisiksi ajan myötä. On asiakkaita ja vakioasiakkaita.

                          Espoon Laakkosella kulmien säätö -05 maksoi 130€ vakuutusyhtiölle...toki se tehtiin sitten varmuuden vuoksi kolme kertaa.:think
                          Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
                          Tiedustelut priva tai 0452210069

                          Current
                          E61 530d
                          E39 530d
                          E39 520iA
                          E46 330xd
                          E28 528i

                          Comment

                          • Robi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2002
                            • 7606
                            • Vantaa

                            Originally posted by Erich View Post
                            Just joo... Kuitilla/ilman/suhteilla? Tunnit?

                            Vertailun vuoksi: BMW E38 740iA vasemman takapyöränlaakerin vaihto.

                            työ 156.60€
                            osat (lukkorengas, laakeri, vetarin mutteri) 85.27€
                            Yht. veroineen 290.24€

                            Paikka BMW Neuper GmbH, Judenburg, Itävalta.

                            Kysyin tietysti kustannusarvion myös Metro-Autosta, sieltä kun on hyvät naurut saanut niin monta kertaa aikaisemminkin. Olivat juuri vaihtaneet laakerin yhteen E39:iin, oli kuulemma kestänyt 4 tuntia. "Noi pyöränlaakerit, ne on vaikeita..." Veikkasi että seiskassa menee n. 5 tuntia. Eli loppusumma "voisi olla jotain reilut 500€..."


                            On se vaikeeta tuo autonkorjaus merkkiliikkeissä.
                            Mulle vaihdettiin vasemmalle takapyörän laakeri Espoon Laakkosella vuonna 2003 ja hintaa oli silloin 153€ osineen. Melko hinnakkaita huollot ulkomailla ja metroautossa...ps. itse istuin kahviossa vaihdon ajan ja taisin ehtiä pari kuppia juomaan kun auto jo ajettiin pihalle. Ei se laakerinvaihto ole kummoinenkaan homma E39:iin, jarrulevy irti, käsijarruroinat irti...jos ei jumissa niin aikaa menee noin 5min...neljä pulttia auki sekä napamutteri. Ulosvetimellä laakeri ulos ja uutta tilalle. Pultit kiinni ja jarrut kasaan...se on siinä.
                            Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
                            Tiedustelut priva tai 0452210069

                            Current
                            E61 530d
                            E39 530d
                            E39 520iA
                            E46 330xd
                            E28 528i

                            Comment

                            • bmw e34
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2002
                              • 633
                              • raahe

                              korjattava kohde : vm.1988 520 E34
                              korjaamo : linnainmaan autohuolto, tampere
                              auto viety huoltoon : keskiviikkona iltapäivällä
                              auto saatu huollosta : perjantaina iltapäivällä
                              kustannukset : 261.00€ josta sylinterin hinta 75 €

                              autoon vaihdettiin kytkimen työsylinteri kun entinen 350 tKm poljettu päätti laueta. kun vein auton sinne ei ollut tarkkaa vikaa tiedossa vaan itse sanoin että kannattaa aloittaa ko. osasta vianhaku. työtä vastaan ottaessa asentaja oli myös samaa mieltä mahdollisesta viasta eli vianhakua tuskin hinnassa on kovin paljon. kun menin noutamaan autoa niin sain kuulla mitä sille on tehty ja kuinka työläs homma oli sekä perustelut miksi hankittu uusi kallis osa entisen korjaamisen sijasta.

                              ei pahaa sanottavaa, voisin jopa suositella.

                              Comment

                              • Jonhson
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2006
                                • 486

                                Anteeksi jo etukäteen tämä off-topic, mutta kun minullakin alkoi palamaan ABS:n merkkivalo ja en viitsi viedä Wetterille, koska osaavat näemmä asiansa eli missä kannatta käyttää vikakoodin luvussa (oulun alueella) tainnut itseltäkin tuo anturi mennä...
                                -Varmasti vedän sutia, poltan suorastaan kumia-

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎