Öö 265/35 18 on alla ei taida kauheesti leveempää mahtua eikä varsinkaan löydy samalla vierintäkehällä kun etu 235/40 joka on lähimpänä alkuperästä. Sutii muuten molemmilla pyörillä.
Tempes GT
Collapse
X
-
Chrysler 300c crd touring 2010
Daily driver
Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
Man cave on wheels
Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
Built not bought
V8, only juice&milk come in 2 litres
Kawasaki zzr1100 fighter
Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88
-
Mulla oli 523i:ssä viimekesänä 235/45R17 renkaat takana ja kyllähän sekin suti ykkösellä pitkään vaikkei tehoja hirveesti olekaan. Ois varmaan voinu lähettää vähä pienemmin kierroksin, mutta automaatilla tähän ei tietenkään voi vaikuttaa.Originally posted by sirkus View PostÖö 265/35 18 on alla ei taida kauheesti leveempää mahtua eikä varsinkaan löydy samalla vierintäkehällä kun etu 235/40 joka on lähimpänä alkuperästä. Sutii muuten molemmilla pyörillä.
1 päällä menee varmasti reilusti nopeampaa, jos mulla jo tyhjä tankki ja vararenkaan pois jättö paransi aikaa 0,5s sataseen.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
528i Touringin aikoja..
Otinpa minäkin kellotukset tuolla Hiacella
Kytkin lyö tyhjää ykkösellä, eikä renkaita saa edes vingahtamaan lähdössä
Kovaa vauhtipyörää, imusarjaviriä + isompaa kaasuläppää odotellessa:
01.06.2007 08:33
0-100 km/h: 7,9 s
0-400 m: 15,3 s
0-400 m: 142,6 km/h
0-10 km/h: 0,4 s
0-20 km/h: 0,8 s
0-30 km/h: 1,2 s
0-40 km/h: 1,7 s
0-50 km/h: 2,4 s
0-60 km/h: 3,3 s
0-70 km/h: 4,3 s
0-80 km/h: 5,2 s
0-90 km/h: 6,5 s
0-100 km/h: 7,9 s
0-110 km/h: 9,2 s
0-120 km/h: 10,7 s
0-130 km/h: 12,6 s
0-140 km/h: 14,7 s
0-150 km/h: 17,0 s
0-160 km/h: 20,3 s
0-100 m: 6,4 s
0-200 m: 9,8 s
0-300 m: 12,7 s
0-400 m: 15,3 s
0-500 m: 17,7 s
0-600 m: 20,0 s
0-10 km/h: 0 m
0-20 km/h: 2 m
0-30 km/h: 6 m
0-40 km/h: 11 m
0-50 km/h: 20 m
0-60 km/h: 33 m
0-70 km/h: 51 m
0-80 km/h: 71 m
0-90 km/h: 102 m
0-100 km/h: 139 m
0-110 km/h: 181 m
0-120 km/h: 227 m
0-130 km/h: 293 m
0-140 km/h: 376 m
0-150 km/h: 468 m
0-160 km/h: 613 m
0-100 m: 89,3 km/h
0-200 m: 114,2 km/h
0-300 m: 130,7 km/h
0-400 m: 142,6 km/h
0-500 m: 153,0 km/h
0-600 m: 159,1 km/h
Peak: 161 km/h
0-60 mph: 7,4 s
0-1/4 mi: 15,4 s
0-1/4 mi: 142,9 km/h
0-1/4 mi: 88,8 mphLast edited by Samppasika; 01-06-2007, 10:26.Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
E61 530d M-sport -08
E39 528i Touring -97
Yhteydenotot: [email protected] !!
Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.
Comment
-
Kerrot varmaan tarkemmin noista imusarjajutuista sun muista kun saat ne läjään.Originally posted by Samppasika View PostOtinpa minäkin kellotukset tuolla Hiacella
Kytkin lyö tyhjää ykkösellä
Kovaa vauhtipyörää, imusarjaviriä + isompaa kaasuläppää odotellessa:
Vertailen alla noita sun aikoja mun viimesyksyiseen mittaukseen vararenkaasta ja työkaluista kevennetyllä 523i sedanilla.
Menee kyllä niin mielenkiintoisesti ristiin nämä että pakko tehä testä vielä käppyrä. Kerrotko muuten millaisilla kierroksilla lähetit? Mulla oli varmaan jotain 3500 rpm ja se oli selkeästi liikaa koska sutiminen oli ykkösellä aika hillitöntä ja kuten noista ajoista näkee niin sulla irtoaa paikaltaan paljon nopeammin vaikka kytkin luistaiskin.Code:auto 528iT 523i motti M52B28 M52B25TU paino ? 1550 0-100 km/h: 7,9 7,7 0-400 m: 15,3 15,4 0-400 m: 142,6 147,3 0-10 km/h: 0,4 0,5 0-20 km/h: 0,8 1,1 0-30 km/h: 1,2 1,7 0-40 km/h: 1,7 2,3 0-50 km/h: 2,4 2,9 0-60 km/h: 3,3 3,6 0-70 km/h: 4,3 4,5 0-80 km/h: 5,2 5,4 0-90 km/h: 6,5 6,3 0-100 km/h: 7,9 7,7 0-110 km/h: 9,2 9,1 0-120 km/h: 10,7 10,5 0-130 km/h: 12,6 12,0 0-140 km/h: 14,7 13,7 0-150 km/h: 17,0 16,1 0-160 km/h: 20,3 18,7
EDIT: Mulla oli äsken oman auton 160 km/h aika väärin (eli siinä oli 170 km/h aika). Nyt korjattu.Last edited by Petri.Kekkonen; 01-06-2007, 13:53.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
Juu.. käppyrää melkeen vaatii.. Sen verran ihmeellisesti menee nuo ajat ristiinOriginally posted by Petri.Kekkonen View PostKerrot varmaan tarkemmin noista imusarjajutuista sun muista kun saat ne läjään.
Vertailen alla noita sun aikoja mun viimesyksyiseen mittaukseen vararenkaasta ja työkaluista kevennetyllä 523i sedanilla.
Menee kyllä niin mielenkiintoisesti ristiin nämä että pakko tehä testä vielä käppyrä. Kerrotko muuten millaisilla kierroksilla lähetit? Mulla oli varmaan jotain 3500 rpm ja se oli selkeästi liikaa koska sutiminen oli ykkösellä aika hillitöntä ja kuten noista ajoista näkee niin sulla irtoaa paikaltaan paljon nopeammin vaikka kytkin luistaiskin.Code:auto 528iT 523i motti M52B28 M52B25TU paino ? 1550 0-100 km/h: 7,9 7,7 0-400 m: 15,3 15,4 0-400 m: 142,6 147,3 0-10 km/h: 0,4 0,5 0-20 km/h: 0,8 1,1 0-30 km/h: 1,2 1,7 0-40 km/h: 1,7 2,3 0-50 km/h: 2,4 2,9 0-60 km/h: 3,3 3,6 0-70 km/h: 4,3 4,5 0-80 km/h: 5,2 5,4 0-90 km/h: 6,5 6,3 0-100 km/h: 7,9 7,7 0-110 km/h: 9,2 9,1 0-120 km/h: 10,7 10,5 0-130 km/h: 12,6 12,0 0-140 km/h: 14,7 13,7 0-150 km/h: 17,0 16,1 0-160 km/h: 20,3 21,3
Mulla oli aika lailla rojua kyytissä nyt aamulla ja puoli tankkia bensaa. Mm. pari turvaistuinta, yks kaksoismassa vauhtipyörä, pyöräteline, 2 kassia tyhjiä kaljapulloja, jne
Lähetyskierrokset oli 2500-3000 väliin. Alkaiskohan tuo touringin perä ottamaan ilmanvastusta isommissa vauhdeissa?
Laitoin asiaa sivuavaa vertailua tuonne Forte topiciin: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=3325&page=14
Modeina tulossa kova kevyt (6-7kg) vauhtipyörä/ E28 535i kytkin, avarrettu imuläppä, Schrick imusarja tai M50 imusarja.. Olis sitten todellista tietoa, miten nuo vaikuttaa tällaisen raskaamman vehkeen todelliseen suorituskykyyn, kun sitä on niin kovasti spekuloitu..Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
E61 530d M-sport -08
E39 528i Touring -97
Yhteydenotot: [email protected] !!
Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.
Comment
-
No tässäpä tämä ois:Originally posted by Samppasika View PostJuu.. käppyrää melkeen vaatii.. Sen verran ihmeellisesti menee nuo ajat ristiin

Ei kai tuostakaan juuri muuta näe kuin että mun lähtö on todella huono jos sun lähtöön vertaa. Taisi olla kytkimen luista aivan ideaalisen sopivaa!
Nuohan tekee jo melkein saman kuin kevyt matkustaja.Originally posted by Samppasika View PostMulla oli aika lailla rojua kyytissä nyt aamulla ...
Varmaan sekin jotain vaikuttaa, en edes muista onko luvatuissa huipuissa miten eroa sedanin ja touringin välillä. Mutta jos välityksetkin on noissa erilaiset niin sitten se ei tietenkään kerro mitään ilmanvastuksesta.Originally posted by Samppasika View PostAlkaiskohan tuo touringin perä ottamaan ilmanvastusta isommissa vauhdeissa?
Aivan uskomaton tuo ero! Mitenhän tuo on ylipäätään mahdollista selittää? :thinkOriginally posted by Samppasika View PostLaitoin asiaa sivuavaa vertailua tuonne Forte topiciin:
Sullahan oli dynokäppyrätkin kai joten on kyllä todella mielenkiitoista nähdä miten hengityksen avarrus auttaa.Originally posted by Samppasika View PostModeina tulossa kova kevyt (6-7kg) vauhtipyörä/ E28 535i kytkin, avarrettu imuläppä, Schrick imusarja tai M50 imusarja.. Olis sitten todellista tietoa, miten nuo vaikuttaa tällaisen raskaamman vehkeen todelliseen suorituskykyyn, kun sitä on niin kovasti spekuloitu..E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
0-40km/h 1.7s on todella kova aikaOriginally posted by Petri.Kekkonen View PostTaisi olla kytkimen luista aivan ideaalisen sopivaa!

Huipuissa on ilmoitettu 6-7km/h eroa sedanin ja touringin välillä.Originally posted by Petri.Kekkonen View PostVarmaan sekin jotain vaikuttaa, en edes muista onko luvatuissa huipuissa miten eroa sedanin ja touringin välillä. Mutta jos välityksetkin on noissa erilaiset niin sitten se ei tietenkään kerro mitään ilmanvastuksesta.
0-200m tulee valtaosa aikaerosta, 200-600m enää 0.2s - mutta yhtä kaikki sekin "forte"-moottorin eduksi.Originally posted by Petri.Kekkonen View PostAivan uskomaton tuo ero! Mitenhän tuo on ylipäätään mahdollista selittää? :think
Comment
-
On todellakin. 540iA touring malmikasa vaati 2.1 s 0-40 km/hOriginally posted by HC91 View Post0-40km/h 1.7s on todella kova aika
auto 528iT 523i 540iA T
0-100 km/h: 7,9 7,7 6,6
0-400 m: 15,3 15,4
0-400 m: 142,6 147,3
0-10 km/h: 0,4 0,5 0,5
0-20 km/h: 0,8 1,1 1,0
0-30 km/h: 1,2 1,7 1,5
0-40 km/h: 1,7 2,3 2,1
0-50 km/h: 2,4 2,9 2,7
0-60 km/h: 3,3 3,6 3,3
0-70 km/h: 4,3 4,5 4,0
0-80 km/h: 5,2 5,4 4,8
0-90 km/h: 6,5 6,3 5,7
0-100 km/h: 7,9 7,7 6,6
0-110 km/h: 9,2 9,1 7,7
0-120 km/h: 10,7 10,5 9,3
0-130 km/h: 12,6 12,0 10,8
0-140 km/h: 14,7 13,7 12,2
0-150 km/h: 17,0 16,1 13,9
0-160 km/h: 20,3 18,7
Vasta 60 km/h 540 saavuttaa 528:n. Painoa on liikaa...BMW F30 330e LCI
Buick Riviera 455cid -71
Volvo V70 mk III - Ex
Jaguar F-Pace - Ex
Camaro 3gen - Ex
Subaru Levorg - Ex
Volvo V60 - Ex
Porsche 924 - Ex
BMW 1502 -76 - Ex
The Best or Something - Ex
BMW e39 540iA touring - Ex
BMW e34 525iA touring - Ex
BMW e34 520i -Ex
etc.....
Comment
-
tässä eka veto tuolla 525tds.llä kytkin ei pidä yhtää joka vaihteella ku kierrokset nousee kolmeen tonniin nii alkaa luistaa.
01.06.2007 20:31
0-100 km/h: 9,4 s
0-400 m: 15,8 s
0-400 m: 126,5 km/h
0-10 km/h: 0,5 s
0-20 km/h: 1,0 s
0-30 km/h: 1,6 s
0-40 km/h: 2,2 s
0-50 km/h: 2,8 s
0-60 km/h: 3,5 s
0-70 km/h: 4,5 s
0-80 km/h: 5,9 s
0-90 km/h: 7,7 s
0-100 km/h: 9,4 s
0-110 km/h: 11,2 s
0-120 km/h: 13,7 s
0-130 km/h: 17,2 s
0-100 m: 5,8 s
0-200 m: 9,6 s
0-300 m: 12,9 s
0-400 m: 15,8 s
0-10 km/h: 1 m
0-20 km/h: 7 m
0-30 km/h: 15 m
0-40 km/h: 24 m
0-50 km/h: 35 m
0-60 km/h: 48 m
0-70 km/h: 68 m
0-80 km/h: 100 m
0-90 km/h: 145 m
0-100 km/h: 192 m
0-110 km/h: 249 m
0-120 km/h: 327 m
0-130 km/h: 448 m..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...
Comment
-
Nyt ei ymmärrä... jommalla kummalla kusee mittaus :think tuskin on meikäläisen pulkka oikeasti 0.4s myöhemmin sadan metrin kohdalla.
525tds HC91 VAG (103kW)
0-10 km/h: 0,5 s 0,5s 0,5s
0-20 km/h: 1,0 s 1,0s 1,1s
0-30 km/h: 1,6 s 1,5s 1,7s
0-40 km/h: 2,2 s 1,9s 2,4s
0-50 km/h: 2,8 s 2,4s 3,1s
0-60 km/h: 3,5 s 3,1s 4,0s
0-70 km/h: 4,5 s 3,9s 4,9s
0-80 km/h: 5,9 s 4,6s 6,0s
0-90 km/h: 7,7 s 5,3s 7,1s
0-100 km/h: 9,4 s 6,2s 8,5s
0-110 km/h: 11,2 s 7,4s 10,0s
0-120 km/h: 13,7 s 8,4s 11,6s
0-130 km/h: 17,2 s 9,5s
0-100 m: 5,8 s 6,2s 7,0s
0-200 m: 9,6 s 9,3s 10,5s
0-300 m: 12,9 s n/a 13,4s
0-400 m: 15,8 s
0-10 km/h: 1 m 1 m 0 m
0-20 km/h: 7 m 3 m 3 m
0-30 km/h: 15 m 7 m 7 m
0-40 km/h: 24 m 12 m 13 m
0-50 km/h: 35 m 18 m 22 m
0-60 km/h: 48 m 29 m 34 m
0-70 km/h: 68 m 44 m 52 m
0-80 km/h: 100 m 58 m 74 m
0-90 km/h: 145 m 76 m 101 m
0-100 km/h: 192 m 101 m 137 m
0-110 km/h: 249 m 135 m 181 m
0-120 km/h: 327 m 170 m 233 m
0-130 km/h: 448 m 209 m
Comment
-
Outo juttu, kun kytkin kuluu niin tavallisestihan se alkaa ensimmäisenä luistamaan isoimmilla vaihteilla pienillä kierroksilla. Eli sen huomaa ensimmäisenä maantieajossa, saa olla melko huono kuntoinen kytkin, jos kaupungissa luistaa pienillä vaihteilla isoilla kierroksilla. En tiedä millaiset vääntökäppyrät tuommoisessa on, mutta luistaa isoimmilla vaihteilla pienillä kierroksilla varmaan aivan helvetisti, jos on ongelmia kytkimen pitämisen kanssa jo pienillä vaihteilla noin kovilla kierroksilla.Originally posted by jsr85 View Posttässä eka veto tuolla 525tds.llä kytkin ei pidä yhtää joka vaihteella ku kierrokset nousee kolmeen tonniin nii alkaa luistaa.
Onkos tuo automaatti? Niistä en kyllä tiedä yhtään mitään.
Ja sori offtopic.
Comment
-
Ketään tulossa kiihdytyspäiville kokeilee varttimailia Hyvinkään lentokentälle 16.6 :think ? http://www.nncgarage.com/Last edited by Bimer; 02-06-2007, 23:17.Talvella: Ford Sierra iS
Kesällä: E92 335d
Comment
-
en nyt ihan kaikkea jaksanut lukea läpi, mutta aika tarkka tuo tempes gt on, sillä ajoin kiihdytys kisoissa ja kännykkä oli apukuskin penkillä ja näytti hyvinkin tarkasti samoja aikoja kuin kellokortti vaasan lentokentällä. Loppunopeus tosin heitti +-1km/h
Sitten kun kännykkä laitettiin nopeaan autoon niin ei saanut enää 0-400m aikaa vaan viimeinen aika oli 200km/h vain.. eli ilmeisesti joku rajoitus tuossa softassa..Plymouth Duster -70, BMW 520dx F11 -16
Comment
-
Mistäs tuon saa "halvalla" ja helposti? Asennetaan muistikortille? Olis Nokia 6630 ja gps mokkula, saiskohan tuon samalle kortille asennettua Navicoren kanssa, niin ei tarttis vaihtaa korttia aina?
Comment
-
Helposti saa kun ostaa sen, ei se paljoa maksa. Ohjeet löytyy nettisivulta.Originally posted by Bmw Master View PostMistäs tuon saa "halvalla" ja helposti? Asennetaan muistikortille? Olis Nokia 6630 ja gps mokkula, saiskohan tuon samalle kortille asennettua Navicoren kanssa, niin ei tarttis vaihtaa korttia aina?
Mulla on puhelimessa(N73) samalla muistikortilla Navicore ja Tempes, eikä ongelmia.E46 320d sedan vm-02
museopeli: Isuzu Bellett 1500 vm-68
Comment
Comment