Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tempes GT

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sirkus
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2004
    • 2195
    • kaustinen

    Öö 265/35 18 on alla ei taida kauheesti leveempää mahtua eikä varsinkaan löydy samalla vierintäkehällä kun etu 235/40 joka on lähimpänä alkuperästä. Sutii muuten molemmilla pyörillä.
    Chrysler 300c crd touring 2010
    Daily driver
    Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
    Man cave on wheels
    Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
    Built not bought
    V8, only juice&milk come in 2 litres

    Kawasaki zzr1100 fighter


    Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

    Comment

    • Petri.Kekkonen
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2006
      • 7387
      • Oulu

      Originally posted by sirkus View Post
      Öö 265/35 18 on alla ei taida kauheesti leveempää mahtua eikä varsinkaan löydy samalla vierintäkehällä kun etu 235/40 joka on lähimpänä alkuperästä. Sutii muuten molemmilla pyörillä.
      Mulla oli 523i:ssä viimekesänä 235/45R17 renkaat takana ja kyllähän sekin suti ykkösellä pitkään vaikkei tehoja hirveesti olekaan. Ois varmaan voinu lähettää vähä pienemmin kierroksin, mutta automaatilla tähän ei tietenkään voi vaikuttaa.

      1 päällä menee varmasti reilusti nopeampaa, jos mulla jo tyhjä tankki ja vararenkaan pois jättö paransi aikaa 0,5s sataseen.
      E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
      E39 523i M Sport '00, Titansilber

      Comment

      • Samppasika
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2004
        • 769
        • Kempele

        528i Touringin aikoja..

        Otinpa minäkin kellotukset tuolla Hiacella Kytkin lyö tyhjää ykkösellä, eikä renkaita saa edes vingahtamaan lähdössä
        Kovaa vauhtipyörää, imusarjaviriä + isompaa kaasuläppää odotellessa:

        01.06.2007 08:33

        0-100 km/h: 7,9 s
        0-400 m: 15,3 s
        0-400 m: 142,6 km/h

        0-10 km/h: 0,4 s
        0-20 km/h: 0,8 s
        0-30 km/h: 1,2 s
        0-40 km/h: 1,7 s
        0-50 km/h: 2,4 s
        0-60 km/h: 3,3 s
        0-70 km/h: 4,3 s
        0-80 km/h: 5,2 s
        0-90 km/h: 6,5 s
        0-100 km/h: 7,9 s
        0-110 km/h: 9,2 s
        0-120 km/h: 10,7 s
        0-130 km/h: 12,6 s
        0-140 km/h: 14,7 s
        0-150 km/h: 17,0 s
        0-160 km/h: 20,3 s

        0-100 m: 6,4 s
        0-200 m: 9,8 s
        0-300 m: 12,7 s
        0-400 m: 15,3 s
        0-500 m: 17,7 s
        0-600 m: 20,0 s

        0-10 km/h: 0 m
        0-20 km/h: 2 m
        0-30 km/h: 6 m
        0-40 km/h: 11 m
        0-50 km/h: 20 m
        0-60 km/h: 33 m
        0-70 km/h: 51 m
        0-80 km/h: 71 m
        0-90 km/h: 102 m
        0-100 km/h: 139 m
        0-110 km/h: 181 m
        0-120 km/h: 227 m
        0-130 km/h: 293 m
        0-140 km/h: 376 m
        0-150 km/h: 468 m
        0-160 km/h: 613 m

        0-100 m: 89,3 km/h
        0-200 m: 114,2 km/h
        0-300 m: 130,7 km/h
        0-400 m: 142,6 km/h
        0-500 m: 153,0 km/h
        0-600 m: 159,1 km/h

        Peak: 161 km/h

        0-60 mph: 7,4 s
        0-1/4 mi: 15,4 s
        0-1/4 mi: 142,9 km/h
        0-1/4 mi: 88,8 mph
        Last edited by Samppasika; 01-06-2007, 10:26.
        Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
        E61 530d M-sport -08
        E39 528i Touring -97

        Yhteydenotot: [email protected] !!

        Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

        Comment

        • Petri.Kekkonen
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2006
          • 7387
          • Oulu

          Originally posted by Samppasika View Post
          Otinpa minäkin kellotukset tuolla Hiacella Kytkin lyö tyhjää ykkösellä Kovaa vauhtipyörää, imusarjaviriä + isompaa kaasuläppää odotellessa:
          Kerrot varmaan tarkemmin noista imusarjajutuista sun muista kun saat ne läjään.

          Vertailen alla noita sun aikoja mun viimesyksyiseen mittaukseen vararenkaasta ja työkaluista kevennetyllä 523i sedanilla.
          Code:
           auto      528iT  523i
          motti     M52B28  M52B25TU
          paino          ?  1550
          
          0-100 km/h:  7,9   7,7
          0-400 m:    15,3  15,4
          0-400 m:   142,6 147,3
          
          0-10 km/h:   0,4   0,5
          0-20 km/h:   0,8   1,1
          0-30 km/h:   1,2   1,7
          0-40 km/h:   1,7   2,3
          0-50 km/h:   2,4   2,9
          0-60 km/h:   3,3   3,6
          0-70 km/h:   4,3   4,5
          0-80 km/h:   5,2   5,4
          0-90 km/h:   6,5   6,3
          0-100 km/h:  7,9   7,7
          0-110 km/h:  9,2   9,1
          0-120 km/h: 10,7  10,5
          0-130 km/h: 12,6  12,0
          0-140 km/h: 14,7  13,7
          0-150 km/h: 17,0  16,1
          0-160 km/h: 20,3  18,7
          Menee kyllä niin mielenkiintoisesti ristiin nämä että pakko tehä testä vielä käppyrä. Kerrotko muuten millaisilla kierroksilla lähetit? Mulla oli varmaan jotain 3500 rpm ja se oli selkeästi liikaa koska sutiminen oli ykkösellä aika hillitöntä ja kuten noista ajoista näkee niin sulla irtoaa paikaltaan paljon nopeammin vaikka kytkin luistaiskin.

          EDIT: Mulla oli äsken oman auton 160 km/h aika väärin (eli siinä oli 170 km/h aika). Nyt korjattu.
          Last edited by Petri.Kekkonen; 01-06-2007, 13:53.
          E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
          E39 523i M Sport '00, Titansilber

          Comment

          • Samppasika
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2004
            • 769
            • Kempele

            Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
            Kerrot varmaan tarkemmin noista imusarjajutuista sun muista kun saat ne läjään.

            Vertailen alla noita sun aikoja mun viimesyksyiseen mittaukseen vararenkaasta ja työkaluista kevennetyllä 523i sedanilla.
            Code:
             auto      528iT  523i
            motti     M52B28  M52B25TU
            paino          ?  1550
            
            0-100 km/h:  7,9   7,7
            0-400 m:    15,3  15,4
            0-400 m:   142,6 147,3
            
            0-10 km/h:   0,4   0,5
            0-20 km/h:   0,8   1,1
            0-30 km/h:   1,2   1,7
            0-40 km/h:   1,7   2,3
            0-50 km/h:   2,4   2,9
            0-60 km/h:   3,3   3,6
            0-70 km/h:   4,3   4,5
            0-80 km/h:   5,2   5,4
            0-90 km/h:   6,5   6,3
            0-100 km/h:  7,9   7,7
            0-110 km/h:  9,2   9,1
            0-120 km/h: 10,7  10,5
            0-130 km/h: 12,6  12,0
            0-140 km/h: 14,7  13,7
            0-150 km/h: 17,0  16,1
            0-160 km/h: 20,3  21,3
            Menee kyllä niin mielenkiintoisesti ristiin nämä että pakko tehä testä vielä käppyrä. Kerrotko muuten millaisilla kierroksilla lähetit? Mulla oli varmaan jotain 3500 rpm ja se oli selkeästi liikaa koska sutiminen oli ykkösellä aika hillitöntä ja kuten noista ajoista näkee niin sulla irtoaa paikaltaan paljon nopeammin vaikka kytkin luistaiskin.
            Juu.. käppyrää melkeen vaatii.. Sen verran ihmeellisesti menee nuo ajat ristiin Mulla oli aika lailla rojua kyytissä nyt aamulla ja puoli tankkia bensaa. Mm. pari turvaistuinta, yks kaksoismassa vauhtipyörä, pyöräteline, 2 kassia tyhjiä kaljapulloja, jne
            Lähetyskierrokset oli 2500-3000 väliin. Alkaiskohan tuo touringin perä ottamaan ilmanvastusta isommissa vauhdeissa?

            Laitoin asiaa sivuavaa vertailua tuonne Forte topiciin: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=3325&page=14

            Modeina tulossa kova kevyt (6-7kg) vauhtipyörä/ E28 535i kytkin, avarrettu imuläppä, Schrick imusarja tai M50 imusarja.. Olis sitten todellista tietoa, miten nuo vaikuttaa tällaisen raskaamman vehkeen todelliseen suorituskykyyn, kun sitä on niin kovasti spekuloitu..
            Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
            E61 530d M-sport -08
            E39 528i Touring -97

            Yhteydenotot: [email protected] !!

            Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

            Comment

            • Petri.Kekkonen
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2006
              • 7387
              • Oulu

              Originally posted by Samppasika View Post
              Juu.. käppyrää melkeen vaatii.. Sen verran ihmeellisesti menee nuo ajat ristiin
              No tässäpä tämä ois:

              Ei kai tuostakaan juuri muuta näe kuin että mun lähtö on todella huono jos sun lähtöön vertaa. Taisi olla kytkimen luista aivan ideaalisen sopivaa!

              Originally posted by Samppasika View Post
              Mulla oli aika lailla rojua kyytissä nyt aamulla ...
              Nuohan tekee jo melkein saman kuin kevyt matkustaja.

              Originally posted by Samppasika View Post
              Alkaiskohan tuo touringin perä ottamaan ilmanvastusta isommissa vauhdeissa?
              Varmaan sekin jotain vaikuttaa, en edes muista onko luvatuissa huipuissa miten eroa sedanin ja touringin välillä. Mutta jos välityksetkin on noissa erilaiset niin sitten se ei tietenkään kerro mitään ilmanvastuksesta.

              Originally posted by Samppasika View Post
              Laitoin asiaa sivuavaa vertailua tuonne Forte topiciin:
              Aivan uskomaton tuo ero! Mitenhän tuo on ylipäätään mahdollista selittää? :think

              Originally posted by Samppasika View Post
              Modeina tulossa kova kevyt (6-7kg) vauhtipyörä/ E28 535i kytkin, avarrettu imuläppä, Schrick imusarja tai M50 imusarja.. Olis sitten todellista tietoa, miten nuo vaikuttaa tällaisen raskaamman vehkeen todelliseen suorituskykyyn, kun sitä on niin kovasti spekuloitu..
              Sullahan oli dynokäppyrätkin kai joten on kyllä todella mielenkiitoista nähdä miten hengityksen avarrus auttaa.
              E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
              E39 523i M Sport '00, Titansilber

              Comment

              • HC91
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2007
                • 998
                • 29100/310053

                Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                Taisi olla kytkimen luista aivan ideaalisen sopivaa!
                0-40km/h 1.7s on todella kova aika

                Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                Varmaan sekin jotain vaikuttaa, en edes muista onko luvatuissa huipuissa miten eroa sedanin ja touringin välillä. Mutta jos välityksetkin on noissa erilaiset niin sitten se ei tietenkään kerro mitään ilmanvastuksesta.
                Huipuissa on ilmoitettu 6-7km/h eroa sedanin ja touringin välillä.

                Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                Aivan uskomaton tuo ero! Mitenhän tuo on ylipäätään mahdollista selittää? :think
                0-200m tulee valtaosa aikaerosta, 200-600m enää 0.2s - mutta yhtä kaikki sekin "forte"-moottorin eduksi.
                92' ///M5 3.8 individual
                09' 320d xDrive
                16' NIU N1 Sport
                19' NIU U+ Sport

                Comment

                • patu
                  BTCF Member
                  • Jul 2003
                  • 542
                  • Porvoo

                  Originally posted by HC91 View Post
                  0-40km/h 1.7s on todella kova aika
                  On todellakin. 540iA touring malmikasa vaati 2.1 s 0-40 km/h

                  auto 528iT 523i 540iA T

                  0-100 km/h: 7,9 7,7 6,6
                  0-400 m: 15,3 15,4
                  0-400 m: 142,6 147,3

                  0-10 km/h: 0,4 0,5 0,5
                  0-20 km/h: 0,8 1,1 1,0
                  0-30 km/h: 1,2 1,7 1,5
                  0-40 km/h: 1,7 2,3 2,1
                  0-50 km/h: 2,4 2,9 2,7
                  0-60 km/h: 3,3 3,6 3,3
                  0-70 km/h: 4,3 4,5 4,0
                  0-80 km/h: 5,2 5,4 4,8
                  0-90 km/h: 6,5 6,3 5,7
                  0-100 km/h: 7,9 7,7 6,6
                  0-110 km/h: 9,2 9,1 7,7
                  0-120 km/h: 10,7 10,5 9,3
                  0-130 km/h: 12,6 12,0 10,8
                  0-140 km/h: 14,7 13,7 12,2
                  0-150 km/h: 17,0 16,1 13,9
                  0-160 km/h: 20,3 18,7

                  Vasta 60 km/h 540 saavuttaa 528:n. Painoa on liikaa...
                  BMW F30 330e LCI
                  Buick Riviera 455cid -71


                  Volvo V70 mk III - Ex
                  Jaguar F-Pace - Ex
                  Camaro 3gen - Ex
                  Subaru Levorg - Ex
                  Volvo V60 - Ex
                  Porsche 924 - Ex
                  BMW 1502 -76 - Ex
                  The Best or Something - Ex
                  BMW e39 540iA touring - Ex
                  BMW e34 525iA touring - Ex
                  BMW e34 520i -Ex
                  etc.....

                  Comment

                  • jsr85
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2007
                    • 1375
                    • Oulainen

                    tässä eka veto tuolla 525tds.llä kytkin ei pidä yhtää joka vaihteella ku kierrokset nousee kolmeen tonniin nii alkaa luistaa.

                    01.06.2007 20:31

                    0-100 km/h: 9,4 s
                    0-400 m: 15,8 s
                    0-400 m: 126,5 km/h

                    0-10 km/h: 0,5 s
                    0-20 km/h: 1,0 s
                    0-30 km/h: 1,6 s
                    0-40 km/h: 2,2 s
                    0-50 km/h: 2,8 s
                    0-60 km/h: 3,5 s
                    0-70 km/h: 4,5 s
                    0-80 km/h: 5,9 s
                    0-90 km/h: 7,7 s
                    0-100 km/h: 9,4 s
                    0-110 km/h: 11,2 s
                    0-120 km/h: 13,7 s
                    0-130 km/h: 17,2 s

                    0-100 m: 5,8 s
                    0-200 m: 9,6 s
                    0-300 m: 12,9 s
                    0-400 m: 15,8 s

                    0-10 km/h: 1 m
                    0-20 km/h: 7 m
                    0-30 km/h: 15 m
                    0-40 km/h: 24 m
                    0-50 km/h: 35 m
                    0-60 km/h: 48 m
                    0-70 km/h: 68 m
                    0-80 km/h: 100 m
                    0-90 km/h: 145 m
                    0-100 km/h: 192 m
                    0-110 km/h: 249 m
                    0-120 km/h: 327 m
                    0-130 km/h: 448 m
                    ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

                    Comment

                    • HC91
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2007
                      • 998
                      • 29100/310053

                      Nyt ei ymmärrä... jommalla kummalla kusee mittaus :think tuskin on meikäläisen pulkka oikeasti 0.4s myöhemmin sadan metrin kohdalla.

                      525tds HC91 VAG (103kW)
                      0-10 km/h: 0,5 s 0,5s 0,5s
                      0-20 km/h: 1,0 s 1,0s 1,1s
                      0-30 km/h: 1,6 s 1,5s 1,7s
                      0-40 km/h: 2,2 s 1,9s 2,4s
                      0-50 km/h: 2,8 s 2,4s 3,1s
                      0-60 km/h: 3,5 s 3,1s 4,0s
                      0-70 km/h: 4,5 s 3,9s 4,9s
                      0-80 km/h: 5,9 s 4,6s 6,0s
                      0-90 km/h: 7,7 s 5,3s 7,1s
                      0-100 km/h: 9,4 s 6,2s 8,5s
                      0-110 km/h: 11,2 s 7,4s 10,0s
                      0-120 km/h: 13,7 s 8,4s 11,6s
                      0-130 km/h: 17,2 s 9,5s

                      0-100 m: 5,8 s 6,2s 7,0s
                      0-200 m: 9,6 s 9,3s 10,5s
                      0-300 m: 12,9 s n/a 13,4s
                      0-400 m: 15,8 s

                      0-10 km/h: 1 m 1 m 0 m
                      0-20 km/h: 7 m 3 m 3 m
                      0-30 km/h: 15 m 7 m 7 m
                      0-40 km/h: 24 m 12 m 13 m
                      0-50 km/h: 35 m 18 m 22 m
                      0-60 km/h: 48 m 29 m 34 m
                      0-70 km/h: 68 m 44 m 52 m
                      0-80 km/h: 100 m 58 m 74 m
                      0-90 km/h: 145 m 76 m 101 m
                      0-100 km/h: 192 m 101 m 137 m
                      0-110 km/h: 249 m 135 m 181 m
                      0-120 km/h: 327 m 170 m 233 m
                      0-130 km/h: 448 m 209 m
                      Last edited by HC91; 02-06-2007, 22:45. Reason: käyttörukkanenkin lisätty
                      92' ///M5 3.8 individual
                      09' 320d xDrive
                      16' NIU N1 Sport
                      19' NIU U+ Sport

                      Comment

                      • SidiOus
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2006
                        • 523
                        • Helsinki

                        Originally posted by jsr85 View Post
                        tässä eka veto tuolla 525tds.llä kytkin ei pidä yhtää joka vaihteella ku kierrokset nousee kolmeen tonniin nii alkaa luistaa.
                        Outo juttu, kun kytkin kuluu niin tavallisestihan se alkaa ensimmäisenä luistamaan isoimmilla vaihteilla pienillä kierroksilla. Eli sen huomaa ensimmäisenä maantieajossa, saa olla melko huono kuntoinen kytkin, jos kaupungissa luistaa pienillä vaihteilla isoilla kierroksilla. En tiedä millaiset vääntökäppyrät tuommoisessa on, mutta luistaa isoimmilla vaihteilla pienillä kierroksilla varmaan aivan helvetisti, jos on ongelmia kytkimen pitämisen kanssa jo pienillä vaihteilla noin kovilla kierroksilla.

                        Onkos tuo automaatti? Niistä en kyllä tiedä yhtään mitään.

                        Ja sori offtopic.

                        Comment

                        • Bimer
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2007
                          • 359
                          • Hkää

                          Ketään tulossa kiihdytyspäiville kokeilee varttimailia Hyvinkään lentokentälle 16.6 :think ? http://www.nncgarage.com/
                          Last edited by Bimer; 02-06-2007, 23:17.
                          Talvella: Ford Sierra iS
                          Kesällä: E92 335d

                          Comment

                          • Gyrus
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2007
                            • 72

                            en nyt ihan kaikkea jaksanut lukea läpi, mutta aika tarkka tuo tempes gt on, sillä ajoin kiihdytys kisoissa ja kännykkä oli apukuskin penkillä ja näytti hyvinkin tarkasti samoja aikoja kuin kellokortti vaasan lentokentällä. Loppunopeus tosin heitti +-1km/h

                            Sitten kun kännykkä laitettiin nopeaan autoon niin ei saanut enää 0-400m aikaa vaan viimeinen aika oli 200km/h vain.. eli ilmeisesti joku rajoitus tuossa softassa..
                            Plymouth Duster -70, BMW 520dx F11 -16

                            Comment

                            • Bmw Master
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 13155
                              • Kokomo

                              Mistäs tuon saa "halvalla" ja helposti? Asennetaan muistikortille? Olis Nokia 6630 ja gps mokkula, saiskohan tuon samalle kortille asennettua Navicoren kanssa, niin ei tarttis vaihtaa korttia aina?

                              Comment

                              • Jarde
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2005
                                • 446
                                • Oulu

                                Originally posted by Bmw Master View Post
                                Mistäs tuon saa "halvalla" ja helposti? Asennetaan muistikortille? Olis Nokia 6630 ja gps mokkula, saiskohan tuon samalle kortille asennettua Navicoren kanssa, niin ei tarttis vaihtaa korttia aina?
                                Helposti saa kun ostaa sen, ei se paljoa maksa. Ohjeet löytyy nettisivulta.

                                Mulla on puhelimessa(N73) samalla muistikortilla Navicore ja Tempes, eikä ongelmia.
                                E46 320d sedan vm-02
                                museopeli: Isuzu Bellett 1500 vm-68

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎