Uusi X5

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemari320mies
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2004
    • 787
    • Suodenniemi

    #16
    Edestä liikaa X3:sen näköinen, mikä ei ole hyvä asia. Sivustakin jotenkin hölmön näköinen. Takaa ja sisältä ihan hyvännäköinen. Ehkä siihen hiljalleen tottuu, mutta mikä parasta, eipähän tarvi kuvitellakaan omistavansa tuollaista moniin vuosiin, kun katsoo lompakkoon
    Tällä hetkellä 3,0 litraa, 6 sylinteriä ja 24 venttiiliä
    EX: BMW E34 525i -90
    EX: BMW E28 528iA -85
    EX: BMW 320i Taxi -86

    Comment

    • asuzag
      Bimmer Rookie
      • Mar 2004
      • 163
      • Oulu/Jämsä

      #17
      eiköhän noi maltilliset uudistukset oo ihan sen takia että saadaan niitä autoja kaupaks..taisvat bmw:lläkin huomata kun vaihtu 7-sarja ufomalliin niin ei oikeen käyny vanhaan malliin enää kaupaks niin piti vähän hillitä muutosta seuraavissa malliuudistuksissa
      1hp/1kg....ei mihkään

      Comment

      • taustatauno
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2004
        • 481
        • 09-laitamilla

        #18
        Suuri parannus vanhaan malliin verrattuna. Ulkonäkö miellyttää paljon enemmän.
        E91 330d

        Comment

        • Aukes!
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2003
          • 2013
          • Riihimäki

          #19
          Originally posted by Esko
          Lähinnä tarkoitin tätä eliittisarjaa eli Defender-mallistoa
          Mutta kyllä toi discokin ton kepittää metsässä ihan miten haluaa Tai ei nyt metsään olekaan tarkoitus mennä mutta olishan se mukavaa että etenis edes auraamattomalla mökkitiellä vähän paremmin kun perus syncro passatti Edellinen korimalli pysähtyi mutta passat jatkoi, tuli ihan kokeiltua. Mut ulkonäöllisesti ihan ok, edellisen keula mun mielestä oli vaan niin nätti että siitä on paha parantaa. PS. miten defenderistä saa eliittimallin? Sehän on niin karu perus työkalu ettei oo tosikaan...ranget sitten niitä eliittimalleja


          - E60 -05 "too small to mention"
          ex: 4x Mercedes, 6x BMW, 4x VW ja monta muuta.

          Comment

          • samtheMan
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2002
            • 4759
            • Tikkaslovakia

            #20
            Sisusta näyttää kivalta.. muuta tuosta nyt ei oikein osaa sanoa - vielä tässä välissä. Menee tovi.
            Kun synnyin, sain valita, haluanko olla fantastinen sängyssä vai hyvän muistin.. perhana, nyt unohdin mitä minun piti sanoa!
            PT palvelut sekä valmispaketit vuosien kokemuksella

            Comment

            • vleivo
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2003
              • 707
              • Zürich Switzerland

              #21
              On kyllä nätti, ja livenä aivan varmasti todella makee. Ja on tekniikka puoli kunnossa nyt myös.
              1990 Chevy Corvette Convertible 5.7 TPI
              1991 BMW ”329i” Cabrio Ierland Engineering
              1991 Ford Mustang GT 5.0
              1994 BMW M5 3.8
              2011 H-D Fatboy Special
              2017 Opel Insignia Country Tourer 4x4

              Comment

              • Ileee
                BTCF Member
                • Oct 2005
                • 1025
                • Espoo

                #22
                En himoitse.
                __________
                E92 BMW 335i M-Sport -12

                "Toiset tykkää aliohjaavasta, toiset yliohjaavasta. Itse pidän minun ohjaamasta." -Mika Häkkinen

                Comment

                • Carbonfiber
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 5224
                  • Hki 43

                  #23
                  Ihan nätti mielestäni, mut toi vaihteenvalitsin on kyl aika hauskan näkönen.
                  Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                  Z3 Roadster 2.8 '98
                  isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                  ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                  Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                  Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                  - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                  Comment

                  • NHB
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2003
                    • 1120

                    #24
                    Ylivoimainen enemmistö X5:n ostajista ei koskaan aja huonokuntoista soratietä vaikeammissa olosuhteissa, puhumattakaan mistään maastosta. Tällöin on varsin luonnollista keskittyä tekemään autosta mahdollisimman hyvä maantiellä ja kaupunkipyörittelyssä, vaikka tämä tapahtuisikin maasto-ominaisuuksien kustannuksella. Toisinpäinhän tuossa ei olisi mitään järkeä. Miksi pitäisi rakentaa autoon sellaisia ominaisuuksia, joita niiden ostajat eivät tarvitse? Varsinkin kun tämä tarkoittaisi kompromissin tekoa tärkeämpien asioiden kanssa. Kaikkea ei voi saada samassa paketissa. Jos halajaa kulkuvälinettä maastoajoon, niin kannattaa kiertää kaukaa bemariliikkeet. Mutta jos hakee taasen maasturia katukäyttöön, niin silloin tilanne on jo olennaisesti toinen.

                    Eihän tuollainen katumaasturi ole missään nimessä mikään maastoajoneuvo. Mitä sitten vaikka se etenisikin vaikeissa maasto-olosuhteissa? Tästä seurauksena vähintään kaikki muovit puskureissa ja helmoissa olisivat joka maastokeikan jälkeen muroina. Myöskin alusta on optimoitu kadulle. Tämä tarkoittaa sitä, että sitä ei ole mitoitettu kestämään maastoajon kuormia. Maastoajoon pitää olla jäykät akselit, mahdollisimman paljon jäykkiä lukkoja voimansiirrossa, paksua terästä olevat puskimet, vinssi, riittävän hitaita vaihteita sekä kevyt ja pieni kori. Myöskään renkaat eivät ole tosiaankaan mitään kromivanteilla olevia 20+ tuumaisia, alle 40 sarjalaisia ja W-nopeusluokan baanaunelmia.

                    Mun mielestäni on aika turha haukkua X5:sta sen huonoista maasto-ominaisuuksista, kun sitä ei ole siihen käyttöön edes tarkoitettu. Melkein sama kuin haukkuisi sitä Z4 M Coupea huonommaksi rataleluksi.

                    Comment

                    • Aukes!
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2003
                      • 2013
                      • Riihimäki

                      #25
                      Mutta miksi siitä pitää tehdä maasturin näköinen ja kokoinen? Tuskin toi maantiellä sen parempi on ajaa kuin viissatku? Eikä ne edes välttävät etenemiskyvyt sulje pois sitä että olisi maantiellä hyvä ajaa. Esim Audi Q7 on ihan ok kevyessä maastossakin eikä silti maantiellä yhtään äxää huonompi. Itellä tulee vedettyä auraamattomalla mökkitiellä traileria aika paljon ja olishan se ihan mukavaa että maasturin näköisellä möhkäleellä sais vähän enemmän vedettyä kun 80 luvun Subaru leonella. En tiedä tän uuden X:n maastokyvyistä mutta ainakin edellinen malli on täysin aliarvoinen. Kilpailijansa pääsee maastossa paljon paremmin eivätkä ole sen huonompia ajaa. Esim. ML mersu

                      Asiaahan vois ajatella samanlailla myös M3:sen kanssa. Eihän niidenkään ostajat juuri koskaan aja radalla, autohan olis siis voitu ihan hyvin varustaa 205/65 16 renkailla jolloin se olisi kaupungissa huomattavasti mukavampi ajaa. Urheiluauton näköisen auton mun mielestä pitäis käyttäytyä kuin urheiluauto, samoin maasturin näköisen vempeleen pitäisi toimia kuten maasturi. Erikseen offivehkeet mutta kyllä nyt edes jonkinlaiset mahdollisuudet pitäis olla heikommassakin maastossa liikkumiseen. Märkä nurmikkokin puuduttaa Äxän
                      Last edited by Aukes!; 02-09-2006, 00:21.


                      - E60 -05 "too small to mention"
                      ex: 4x Mercedes, 6x BMW, 4x VW ja monta muuta.

                      Comment

                      • kosti
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2003
                        • 1713
                        • Vantaa/Lappeenranta

                        #26
                        Originally posted by Aukes!
                        Mutta miksi siitä pitää tehdä maasturin näköinen ja kokoinen?
                        Niin, miksi ökymaasturit ovat yleensäkään olemassa? Koska on ihmisiä, jotka niitä haluavat ostaa. Ei tuossa ole yhtään sen vähempää järkeä, kuin urheiluautoissakaan, oli syynä sitten statuksen haku tai yksinkertaisesti se, että sattuu tykkäämään ulkonäöstä/ajettavuudesta.
                        Ex:320i Touring M-Sport -97 | E34 535i -89 | E34 525i -89

                        Comment

                        • Zoui
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2003
                          • 6350
                          • Tampere

                          #27
                          Originally posted by Aukes!
                          Mutta miksi siitä pitää tehdä maasturin näköinen ja kokoinen? Tuskin toi maantiellä sen parempi on ajaa kuin viissatku?
                          Ihan "vanhan" äxän omistajan ja "vanhan" viissatkun omistajana, niin tuo kokoinen on se ratkaiseva tekiä... se on kato sisältä kanssa suurempi.

                          X5:sen takapenkille menee helposti 2xlastenistuinta+ 1aikuinen tai 3xlastenistuinta, ei mene muuten tuohon viissatkuun. Onko tuo sitten ratkaiseva tekiä, on se, ei oikein voi yhtä lasta aina himaankaan jättää. Niin ja tavaratilasta puhumattakaan. Uudessä x5:ssa on sitten boonuksena vielä "lestaadiolais" optio, eli kolmas penkkirivi.

                          En usko että tuo on sikarimiesten maastossa brassailua varten, yllättävän montaa x5:sta ajaa nainen. Vasta is mallit tuntuu olevan miesten käytössä, kun on olevinaan sitten niin kyrväkkäitä...

                          Elämä on pihakivestä.

                          Comment

                          • Antinontoxic
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2003
                            • 447
                            • Vantaa

                            #28
                            Erittäin hyvä, ellei täydellinen...

                            Comment

                            • Aukes!
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2003
                              • 2013
                              • Riihimäki

                              #29
                              Ymmärrän toki SUV:ien tarjoamat mahdollisuudet, mutta miksi toi Äxä on niin paljon kilpailijoitaan huonompi maastossa? Sitähän mä tässä nyt ajan takaa. Ja ei ne kilpailijat häviä kyllä kaupungissa tai maantiellä yhtään. Okei, kaikki ei varmaan tarvii maasto-ominaisuuksia mut mulle niiden olis hyvä olla edes välttävät ja kuten sanottua, ei se mitään haittaakaan vaikka sillä autolla edes johonkin pääsis


                              - E60 -05 "too small to mention"
                              ex: 4x Mercedes, 6x BMW, 4x VW ja monta muuta.

                              Comment

                              • NHB
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2003
                                • 1120

                                #30
                                Originally posted by Aukes!
                                Ymmärrän toki SUV:ien tarjoamat mahdollisuudet, mutta miksi toi Äxä on niin paljon kilpailijoitaan huonompi maastossa? Sitähän mä tässä nyt ajan takaa. Ja ei ne kilpailijat häviä kyllä kaupungissa tai maantiellä yhtään. Okei, kaikki ei varmaan tarvii maasto-ominaisuuksia mut mulle niiden olis hyvä olla edes välttävät ja kuten sanottua, ei se mitään haittaakaan vaikka sillä autolla edes johonkin pääsis
                                Olet vähemmistöä. En tarkkaan muista markkinatutkimuksen prosentteja, mutta olikohan vain 10 prosenttia sellaisia ostajia, jotka tarvitsevat maasto-omaisuuksia. Tämänpä vuoksi BMW on ilmoittanut, että tulenvan X5:n kehitystyössä ei ole yritettykkään parantaa maasto-ominaisuuksia. Samalla ilmoitettiin, että tarkoitus on tehdä paras teillä ja kaduilla viihtyvä SUV. Maantieominaisuuksien pitäisi nousta uudelle tasolle. Saas nähdä miten käy. Mun mielestä tämä on täysin perusteltua. Autot pitää rakentaa sellaisiksi, että ne palvelevat ostajiensa käyttötarkoituksia parhaiten.

                                Comment

                                Working...
                                X