Announcement

Collapse
No announcement yet.

Oletko ajanut kolarin ?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Benu
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2002
    • 2536
    • Espoo

Mopolla joskus 13-14 kesäsenä ajoin nokkakolarin Hiluxin kanssa! Oli semmonen S-mutka pienellä hiekka tiellä ja se vedettiin "ajolinjojen mukaan" ja eikös sieltä tullu Hiluxi vastaan... Eihän kukaan muukaan koskaan ollu ajanu tolla tiellä Onneks mopo oli vakio, kerksein jopa vähä jarruttamaan ja osuin autoon vaan 45 asteen kulmassa. Ilmat pihalle ja muutama mustela tuli. Hiluxin karjarautaan pienenpieni naarmu.

Sitte vuos pari ton jälkeen ajoin Cherryn kylkeen ku kännipäinen ääliö ei tienny minne menee. Äijä ajo vasenta kaistaa, joten oletin sen kääntyvän vasemmalle ja lähdin sitte ajamaan sen ohi oikeelta puolelta. No perkele! Eiköhän se saatanan mulkku päättänykki jatkaa suoraan, enkä tienny mennäkkö ohi vai jarruttaa... No ei siinä paljoo sitte kerenny miettimään ku äijä käänty kotipihaan, eli oikealle! Ja leikkas mun linjan suoraan... No meikä 60-70 km/h vauhdissa lennän konepellin yli, kierien pari kierrosta asfaltilla ja sitte heräisin puskista ku äijä huutelee mulle jotaan... No mä paniikissa (ku oli viritetty mopo ja pelkäsin että se soittaa kytät, en tajunnu heti että se oli kännissä) nappasin magneton rikkoutuneen kopan (semmonenhan makso perkele monta sataa markkaa) ja lähdin hanee. Ei tullu muuta ku 2 tikkiä vasempaa polveen ja uudet farkut meni rikki.

Ja sitte tossa pari vuotta sitte vedin mutsin pari kk vanhalla Octavialla vasempaan kaistaan Lohjan keskustassa. No eiköhän sieltä tullu joku vitun vanha DXä reipasta ylinopeutta, oli talvi ja minä en tyhmänä kattonu kunnolla taakse, meinaan ajoin ite 10km/h ylinopeutta, ni kuka vittu sielä ohi tulis... no tyhmästä päästä maksaa koko kroppa. Sehän hyppäs kyljestä vastaantulevalla kaistalle. Kytät tuli sitte ja kysy mitä tapahtu... No eihän sitä voinu todistaa kuulemma että ne oli tullu ylinopeutta tjms, ja ku en ollu kattonu peilistä ni en sitte kehdannu nostaa meteliä. Joten makso 153€ mulle ja mutsilta meni vähä bonuksia. Dexin kohtalosta en tiedä, oli kuulemma maksanu siitä 2000€ viikkoa aikasemmin, ku oli niin vitun helmi yksilö Veikkaan että meni lunariin...
    "Fat chicks are like mopeds, they are fun to ride but you dont want your buddies to catch you riding them"

Comment

• Salakka
      Bimmer Fanatic
      • May 2006
      • 359
      • Lappeenranta, PARAS OLLA !

Ilmoitus luontoinen asia...

Täällä ilmoittautuu myös yksi kattokerholainen

Eka automobiilini karkasi lapasesta melko tarkkaan
      kortin saannin jälkeen, vaikka autoja oli tullut jo ajettua >>>

1979 1.3L Ladassa ei ollut mällin jälkeen ehjiä peltejä kuin takakontin luukku
      ja pelkääjän takaovi (ja muut oli silloin venäjän laadullisesti priimat)

Tuulilasi lensi mäelle ja ilmeisesti sitä kautta pelkääjän puolen takakajari,
      joka löytyi kymmenien metrien päästä. Katto oli autossa kuin teltassa
      harjamallisena, silti mikään muu ikkuna ei rikkoontunut. Eli kaikki pilarit
      vääntyi. Ratti vääntyi muodottomaksi ja nyrkit kävi mittaristossa rikkoen sen.

Kone ja vaihteisto repesivät toisistaan, keula oli koneeseen asti läjässä.
      Eturipustukset repesivät irti. Konepelti oli todelllisesti rullalla.

Tilanteen huomateessa 120km/h, kerkesin laskee 90km/h vauhtiin
      ja sitten parin yliohjausyrityksen jälkeen miestä vietiin...

Turvavyö oli päällä ja itselle vauriot tosta kolarista :
      vain auenneet rystyset, jotka paikattiin laastarilla !!

Ei pitäs leikkiä ei...

Jos pelkääjän puolella tai takapenkillä olisi ollut joku heille olisi
      käynyt paljon paljon pahemmin. Takana ei ollut vöitä '79 malli.

...ja jos minun takana olisi joku ollut niin varmastikaan auenneet rystyset
      ei olisi olleet ainoat kosmeettiset haitat sen jälkeen !

PS. Tuli varmaan kk ajeltua seuraavalla autolla (Mazda 323) hiukan hiljempaa...
      Last edited by Salakka; 15-10-2006, 19:24.
      SoftRoader

EX:iä USEITA niin bemareita kuin naisiakin...

Comment

• Mr. Zetor
        BTCF Member
        • Oct 2005
        • 273
        • Lempäälä, Hell (summer home)

-jotain pientä vanhalla kalustolla

-ämmä 2 kertaa spinnaten kaiteisiin

-bladella auton alle (muija sanoi poliiseille ja mulle: "kyllä mää näin että sää vilkutit" -> brainfart)

-güntherlandiassa -06 kesällä (11kkm ajetulla 530:lla) bahnalla läppä auki eteen kiilanneen rekan perään. varmaan puoli kilsaa gummijälkeä asphaltossa. rekan puskuri sorvasi konetilan ja pyörän/vanteen läpi kylkeä pitkin samalla vääntyen. tämä 'hidaste' siis pelasti co-pilotin (faija) kupolin tekemästä lähempää tuttavuutta lavan reunaan. thank god.

too much hassel, too little hoff...

Comment

• Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

Kun sitten kukin muistaa, että tilastollisesti ne joille sattuu kerran, sattuu toisenkin kerran...ja itse asiassa vielä kolmannenkin.

Comment

• Allianz
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2006
            • 386
            • Vantaa

Itse viimekesänä tuli paikallisella ek:lla vedettyä 518i metsähallituksen puolelle, tosin autolle ei käynyt loppujen lopuksi mitenkään. Vuosia sitten kun olimme tulossa lapista tampereelle sisko nukahti rattiin ja scorpio 2,3 kynsi ojanpohjaa muutaman satametriä pieniä puita katkoen ja lopulta pysähtyi jonkun yksityistien siltarummun päälle. Turvatyynyt eivät kylläkään lauenneet, no tiedä noista fordeista kuinka ne toimivat.:think Itse olin takapenkillä poikittain nukkumassa ja turvavyö nyki aikas pahasti rintakehää. Scorpiokin meni aikas pahaan kuntoon ja melkein lunariin. Muistaakseni puolivuotta oli pajalla ja korjaus kustansi noin 80k mummonmarkkaa. Ja pahinta tässä olise että tuo tapahtui jossain Raahen kohdalla. Ja loppumatkan joutui kärsimään jollain pienellä vuokra riisikipolla.
            Porsche 911S/Powerkit/Pccb, f10 M5 "kauppakassi III"
            ex:e93 M3 convertible "kauppakassi II", Porsche Boxster S 986, e46 M3 coupe "kauppakassi"
            "perheenjäsen e60 530ia", e36/7 z3 2.8i,e36/7 z3 1.9i, e30 325i convertible US , e30 327i ,e28 520ia, e34 525iT, e34 525i , e36 318iS Class II, e28 520i, e28 520i R.I.P., e28 518i, e34 520ia

Comment

• AMP
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2006
              • 534
              • Turku

toka auto Carina II jäätiellä muutaman kerran katon kautta ympäri..
              koira katto vähän pitkään sen jälkeen katossa
              e65 730d

Ex. e21 316,e30 316,e30 318i, e36 325i, e36 325i, e36 328i, e39 530d, e46 320ci, e46 316i...

Comment

• NokiLeka
                Bimmer Enthusiast
                • May 2006
                • 2341
                • Eurajoki

Ainut penkassa käynti oli ekana talvena kortin saamisen jälkeen, kun vetäsin Y-risteyksestä suoraksi. Tie aivan peilinä ja oli kumminkin hiukan liikaa vauhtia siihen risteykseen. Autolle ei käynyt kuinkaan ja työntämällä takaisin tielle. Ainut kontakti oli tieviitan kanssa, joka tuli sen verran lähelle, että käänsi peilin auton kylkeä vasten ja jäi juuri oven kohdalle estäen ulos pääsyn kuskin ovesta

Muuten on pysytty reunaviivojen välissä, eikä mitään vakavampaa ole itselle sattunut. Ex-emäntä kyllä kokeili mun bemarin turvavarusteita vetämällä ulos 110km/h, neljä kierrosta katon kautta ympäri ja palkinnoksi pari mustelmaa ja ruhjetta sekä vakuutusyhtiöltä uusi auto.
                "I do everything my Rice Crispies tell me to"

Comment

• KJ
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2004
                  • 695
                  • Järvenpää

Mä oon 2 kertaa ite ollut syyllinen kolariin. Ensimmäisen kerran faijan V70 Volvolla Peugeotin hanurista sisään Kehä 1:llä. Volvosta puskuri vaihtoon, pökötti oli tosi surullisen näkönen.
                  Toisen kerran E30:lla pajautin Dodge Aspenin kontista sisään. Tai oikeestaan siinä kävi niin että yritin kontista sisään. Meno loppu Aspenin rauta puskuriin. E30:sta meni keula aika lohduttmaan kuntoon. Korjaus makso muistaakseni noin 14tmk, ja IF:n piikkiin...

Sitten mun perään on ajettu useamman kerran. Samaisen mun kolaroiman E30:n perään ajettiin vuoden sisällä vielä 2 kertaa. Ekaks yks Opel Astra, ja pari kuukautta myöhemmin yks Sierra, joka oksensi kaikki nesteet kadulle sen osuman jälkeen... Kovaonninen E30:nen oli pakko myydä...

Kerran olin mutsin VW Ventolla ajelemassa, ja yks mamma päätti liikennevaloissa tulla jarruttamatta sen konttiin. Mähän en osannut odottaa sitä osumaa ollenkaan. Mä en edes seisonu niissä valoissa jalka jarrulla vaan ihan kytkin pohjassa, ku mamma tulee mursulla noin 35-40km/h vauhtia hanuriin. No Ventohan sai siitä elämänsä kiihdytyksen ja oli se tärskäys sen verran kova et multa lähti lippalakkikin päästä. Onneks Ventossa oli vetokoukku ja se otti suurimmanosan mällistä vastaan. Koko koukku väänty ihan mutkalle, ja mersustahan lähti kirjaimellisesti koko keula. Ventosta tuli vielä korjaamoreissun jälkeen iha ehjäkin, kiitos sen koukun.

Parkkipaikka kolhuja mulle on tehty 2 kertaa sillee et oon ollu joko ite paikalla tai tekijä on jättänyt yhteystietonsa.
                  F30 330e -17 Alpinweiss 3
                  E70 X5 3.0sd -08 Schwarz 2

Comment

• mukko
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2003
                    • 5965
                    • Uleåborg

Kerran on oltu kolarissa, tosin syyttömänä osapuolena kärsimässä.
                    Joku emäntä tykkäsi tuupata kolmion takaa (semmonen helvetillinen lumikasa esti näkyvyyden molemmille) 'isolle tielle' 70kmh:sta liinat kiinni mutta eipä se paljoa siinä 20m matkalla hidastunut kun tie oli hyvästi kiillotettu liukkaaksi talvella (eikä ois pysähtyny kesälläkään).
                    E34:sta konepelti vääntyi kuskin kulmasta, valojen pohjat korkkas ja puskuri koitti tehdä rautoineen tuttavuutta renkaaseen jne pientä kosmeettista, lasin siruja pirusti auton yli -> jettikivoja naarmuja takakontin kannessakin.

Vastapuolelle pamahti suoraan kuskin oveen, en muista mikä pikku kinneri (semmoonen voortin 2d cupee '95->) se oli, onneksi ko. emännälle ei sattunut mitään, tosin auto oli banaanina (ja se ajo sen paikalta pois vielä tosin 4-rattaan jälkeä jäi tiehen) ja lasin siruja sisusta täys.

Ei paljoa 'tuntunut' keulapainossa ko. vastapeluri, arviolta 20m lähti mun menosuuntaan siinä keulan edessä, onneksi. Jos ois ollu tiessä kitkaa, luulisin että seuraamukset olisivat olleet huomattavasti pahemmat.
                    -- Official member of BTCF-Sauna Team --

Save the World, Fuck The Fuel Economy
                    Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

Comment

• hj325hml
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2006
                      • 728
                      • Pirkanmaa

eilen illalla, motarin rampilla, plussakeli mut mustaa jäätä täynnä...
                      lunastukseen kaiketi menossa..
                      F16 M-Sport

Comment

• Xhawk
                        OBTCF Member
                        • Jul 2004
                        • 2326
                        • Kierrosalueella (hki)

Originally posted by hj325hml View Post
                        eilen illalla, motarin rampilla, plussakeli mut mustaa jäätä täynnä...
                        lunastukseen kaiketi menossa..
                        No voi harmi.

Viime talvena ojaan/penkkaan työntäisin kaverin isän auton , mutta onneks siihen tai kyydissä olioihin ei sattanu mitään.

Vähän asian vierestä, mutta tänään kävelin suojatietä niin joku Rellukuski melkein kiihytti päälle, no se jarrutti, niin sitten toinen Rellukuski, vaikka Volvolla ajoikin, ajo sen perään
                        "Position One, Position One"
                        Punainen miesten voimisteluauto

BMW 328i Coupe -97 | ex. BMW 328i Cab -95 | ex. BMW 320i -03 | ex. BMW 325i Coupe -93 | ex. BMW 316 -88 mit M40B18

Comment

• enska-
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2006
                          • 205

En ole ajanut mutta läheltä piti tilanteita on kuitenkin ollut..

Comment

• ///MJ
                            BTCF Member
                            • Jan 2004
                            • 1869
                            • Joensuu

Kerran on tullu laitettuu auto lunastus kuntoon.
                            F36 428iA GC M-Sport
                            Z3 2.8i Roadster Myytävänä

M: 1kpl style25 vanne ja Michelin 225/50/16

M: E36 328i osia

M: E39 business cd ja info display

M: F3x M-Sport takapuskurin diffuusori

Nick O-Peksi - ReWon Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset, sorvaukset ja CNC-koneistukset. Myös kaikenlaiset viritystyöt!

Comment

• JTMD
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2006
                              • 831
                              • Helsinki

Toyota Corolla vm86 hatchback 1.6 ärtsyllä...

Katolleen meni ja hommaan tarvittiin seuraavat tekijät:

1. 80 alue ja leveä hiekkatie jossa loivasti vasemmalle kääntyvä mutka ja jossa roimasti irtosoraa ulkokaarteessa.
                              2. Keskellä tietä vastaantuleva Viininpunainen Spriter (Joka muuten pakeni paikalta!! )
                              3. Korjausliikkeita, kabiini täys käsiä ja juuri kun oikenemassa, haukkaa vasen etupyörä penkan puolelle *VHUM!*
                              4. Syvä savinen oja jota pitkin mentiin ensin "pyörillä" kylki laahaten puskaa
                              5. Oja syveni ja auto kellahti katolleen.
                              6. Joku soitti ne poliisit

Kenellekkään ei onneksi käynyt mitään.

On muuten jätkät jännä fiilis kun katselet hajoavaa tuulilasia nenän edessä tietäen että kohta kolahtaa.
                              Last edited by JTMD; 09-11-2006, 23:53.
                              -10 e93 325i
                              -04 e46 320i
                              -92 e31 850i 6speed
                              -92 e30 325 cab
                              -93 e36 M3
                              -91 e36 325

Comment

• Masa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2002
                                • 2202
                                • München

no jotenki tuntuu että noi mun pirssit on aina jonkun idiootin tommi mäkinen tempausten uhrina...eli on noita pieniä ollut ja uhrina oltu taas...

-VaasaConnection-
                                Originally posted by Homer;
                                Ei ne pulit millään seiskoilla ajele

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍