Itse vahasin juuri perjantaina glymin punaisella ja perään keltaisella/kultaisella. Hyvin pisti kiiltämään ja oli helppo kiillottaa. Voisi ensi kerralla kokeilla extra deep shinea.. Väri mauritiusblau.
Autoglymiä käytin jonkun 3-4v kunnes totesin että seon paskaa vahaa, tai kyllähän se hetken kiiltää ja tuoksuu hyvältä mut 2 viikon välein saa vahata jos tahtoo että vahapinta kestää.
Nykyisin käytän korrekin tfx ja se kiiltää vähintäänki yhtähyvin ja kestää 10x pitempään.
Auto on vahattu viimesyksynä ja talvenaikana ollut seisonnassa, vahauksen jälkeen ehkä 4x pesty ja vieläkin helmeilee vaha (kuvassa auto on tallista otettu suoraan, ei pesty)
Isoin ero korrekissa ja glymissä on että 10 pesukerran jälkeen korrekilla helmeilee vesi ja autoglymillä ei.
ajattelin kesänaikana tutustua mequairssiin kunhan sitä saan käsiini, uskon että pesee glymit ja korrekin
No niin. Kevätvahaus em. aineella tuli tehtyä. Hiukan plussia ja miinuksia:
+ Kiilto OK ja pienet naarmut ja pyörteet hävisivät.
+ Erittäin helppo kiilloitus, lähtee todella hyvin pois kun kuivuu.
+ Ei tartu muoviosiin juurikaan.
- Vahaa kuluu paljon, eli ei ole riittoisaa. Purkilla vahaa E34:n 2x.
? Kestosta ei tietenkään ole mitään tietoa vielä. Tuollainen tuli käyttiksestä:
Komeasti kyllä Antti O:n 328i kiiltää. Itselläkin on purkki TFX:ää mutta käyttökokemusta vain kerran. En oikein muista kuinka pelasi, pitää testata uudestaan.
Pääasia vahauksessa on IMO kuitenkin sen säännöllisyys, jos autoa haluaa pitää oikeasti kiiltävänä, ei mikään 2 / vuosi vahaustahti riitä. Kesällä itse vahaan 1/ kk vähintään.
No sen tason rota toi e23 että biltema saa luvan riittää....
No nyt on toi raato vedettyä pariin kertaan jollain korrekin litkulla (en tiedä purkissa ei etikettiä) Vissin helppovahaa.... Ei muuten mutta kun töistä saa ilmaiset vahat
Meguiar'sin nxt techwaxia ostin tuossa kuukausi sitten pullon, ja täytyy sanoa että olen erittäin tyytyväinen ostokseen, vaikka hinta olikin lähemmäs 30e. Todella helppokäyttöinen ja vakuuttavan kiillon antava vaha.
autoglymin punasta ja kultasta ne kelpaa mulle ja ihan hyvän pinnan saa.. väri diamondswarz varmaan meni oikeeen jos joku tietää jonkun paremman vahan tuolle värille ni kertokaa ihmeessä..
Comment