Jos ei oo tarvetta puleeraukselle, niin Carlack68 nano system care ja päälle Colliniten super double coattia. Ei tartte koko kesänä vahata, kun pysyy kiinni kuin tauti. Toi carlack peittää hiusnaarmujakin ihan kivasti ja putsaa hyvin maalipintaa.
Collinite 476S, Glymin Super Resin Polish. Näillä mennään, kumpi sattuu tallilla mukana olemaan.
Collinitea saa aavistuksen enempi tietty työstää, en ole huomannut vielä suurta eroa.
Ero on lähinnä kestossa. Glymistä lähtee paras terä viikoissa, kun kollinite kestää melkein koko kesän. Glymissä on toki myös naarmuja peittäviä fillereitä...
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Ero on lähinnä kestossa. Glymistä lähtee paras terä viikoissa, kun kollinite kestää melkein koko kesän. Glymissä on toki myös naarmuja peittäviä fillereitä...
Näin se varmaan, kyllä mulla Collinitet on lähtenyt myös huomattavasti aiemmin. Tosin pesenkin auton kerran viikkoon :think
Kyllähän Autoglymin punainen/kulta yhdistelmällä saa kohtuu kestävän vahaukseen, kun muistaa pestä vielä Autoglymin omalla pesuaineella. Kultavahan kun antaa vielä sen 2h kuiva pintaan levityksen jälkeen.
Itse olen toistaiseksi pärjäillyt Collinite 915:sta. Pohjalle olen vetänyt kerroksen Glymin punaista. Mielestäni tuo collinite pysyy pinnassa reippaasti paremmin kuin glymin kulta. Tosin kullalla saa aikaan todella liukkaan pinnan ja kenties hieman kiiltävämmän lopputuloksen, mutta se kyllä kuluu äkkiä pois. Lisäksi tuo puna+kulta yhdistelmä tuntuu olevan varsinainen pölynkerääjä.
Helppona nestevahana on tullut käytettyä Megun Gold Class-vahaa. Nykyään se on tosin jäänyt vähemmälle tuon collin tieltä.
Autoja olen pessyt megun pesuaineilla tai ihan perus Turtlen viiden litran kannuissa myytävällä oranssilla pesuaineella, olikohan nimi big orange.
Mites tuo Meguiarsin #16 vaha (Mirror Glaze), onko hyvää tavaraa. Lähinnä mietin tuon ja Colliniten 915:n välillä jatkossa. Toi #16 valmistus on vissiin lopetettu, mutta jämä purkkeja vielä näkyy olevan myynnissä. Lähinnä tuo kiiltopuoli tärkeä.
Nyt on menty Megun ultimate compundilla ja sen päälle Glymin punanen ja kulta. Glymin musta myös löytyy.
Mites tuo Meguiarsin #16 vaha (Mirror Glaze), onko hyvää tavaraa. Lähinnä mietin tuon ja Colliniten 915:n välillä jatkossa. Toi #16 valmistus on vissiin lopetettu, mutta jämä purkkeja vielä näkyy olevan myynnissä. Lähinnä tuo kiiltopuoli tärkeä.
Nyt on menty Megun ultimate compundilla ja sen päälle Glymin punanen ja kulta. Glymin musta myös löytyy.
En pysty verrata Colliniteen kun en oo ikinä käyttäny, mutta riittoisuudeltaan samaa luokkaa, muutkin ominaisuudet taitavat aikalailla samoissa olla, collinite ehkä vähän kestävämpi. Eipä näillä sinettivahoilla kauheasti kiiltoa ymmärtääkseni tehdä, suojaa enemmänkin. Itse olen tota #16 käyttänyt nyt n. 2 vuotta (oisko suurinpiirtein 20-30 vahausta), ja vielä on puolet jäljellä. Todella hyvää kamaa IMO.
Näin se varmaan, kyllä mulla Collinitet on lähtenyt myös huomattavasti aiemmin. Tosin pesenkin auton kerran viikkoon :think
- Teetkö ennen vahausta pohjat kunnolla?
- Pesetkö vahaturvallisilla pesuaineilla?
- Pesetkö ja kuivaatko oikeilla välineillä?
Minun tosta omasta käyttöautosta hyvä esimerkki, vahasin sen elokuussa 2011 colliniten 915 ja ajoin talvena ja pesin 2x/kk säännöllisesti käsin vahaturvallisella pesuaineella, ei liuottimia. Nyt keväälläkin oli vielä vahapintaa jäljellä ja vaakapaneeleissa helmeili vesi hienosti. Nyt keväällä tein pohjat kunnolla (foam,pineline, de-tar, ironx, claybar, ipa -> vahaus.
Niin eikä noissa glymeissä ole sinänsä mitään vikaa, kunhan vahaa auton kerran kuussa niin pysyy vahapinta hyvänä. Itse vahailen glymin jämillä nykyisin polkupyöriä ja prätkää ja autoissa käytän parempia aineita.
- Teetkö ennen vahausta pohjat kunnolla?
- Pesetkö vahaturvallisilla pesuaineilla?
- Pesetkö ja kuivaatko oikeilla välineillä?
Minun tosta omasta käyttöautosta hyvä esimerkki, vahasin sen elokuussa 2011 colliniten 915 ja ajoin talvena ja pesin 2x/kk säännöllisesti käsin vahaturvallisella pesuaineella, ei liuottimia. Nyt keväälläkin oli vielä vahapintaa jäljellä ja vaakapaneeleissa helmeili vesi hienosti. Nyt keväällä tein pohjat kunnolla (foam,pineline, de-tar, ironx, claybar, ipa -> vahaus.
Niin eikä noissa glymeissä ole sinänsä mitään vikaa, kunhan vahaa auton kerran kuussa niin pysyy vahapinta hyvänä. Itse vahailen glymin jämillä nykyisin polkupyöriä ja prätkää ja autoissa käytän parempia aineita.
Turtlen Big Orangella peseskelen yleensä, enkä käytä mitään överiä seosta. Teen joka kerralla myös kunnon esipesun, enkä kuivaa lastalla jos sitä hait takaa.
En muista ko. pyyhkeen nimeä, mutta oisko joku miracle dryer ollut, Dani varmaan tietää paremminkin. Hänen suosituksesta sellaisen ostin
En kyllä joka vahausta ennen jaksa hinkata claybarilla, enkä välttämättä ipaa. Mutta tosiaan tuon glymin kanssa sitä ongelmaa nyt ei ole, kun sitä joutuu melkeen joka pesuun laittamaan uuden kerroksen
No tuohan on ihan selvä tapaus. Jos et tee pohjia kunnolla ei kyllä mikään vaha toimi kunnolla.
Kannattaa panostaa pohjiin sekä kunnon pesuaineeseen. Suosittelen bilt-hamber autowashia tai dodon btbm:ää oikein annosteltuna.
Esimerkiksi dodon btbm:ää menee 10l sankoon 12.5ml ja se vaahtoaa ja liukuu todella hienosti.
No tuohan on ihan selvä tapaus. Jos et tee pohjia kunnolla ei kyllä mikään vaha toimi kunnolla.
Kannattaa panostaa pohjiin sekä kunnon pesuaineeseen. Suosittelen bilt-hamber autowashia tai dodon btbm:ää oikein annosteltuna.
Esimerkiksi dodon btbm:ää menee 10l sankoon 12.5ml ja se vaahtoaa ja liukuu todella hienosti.
Tarkoitin siis, että kyllä mä claybaria käytän. Mutten nyt kerran kuukaudessa kuitenkaan. Täytyypi kokeilla kun nuo nykyiset loppuu noita mainitsemiasi aineita. Nyt käytössä myös chemicalguys glossworkz
Taisi mennä sitten omat vahaostokset aivan metsään kun tätä topiccia lueskelee. Ostelin juurikin Glymin punaisen ja kullan. Pitänee sitten seuraavaksi ostaa jotain ihan oikeita vahoja jos niissä on huomattavakin ero.
Liuottimia en käytä ja autonkin pesen harjalla jollain Korrekin pesuaineella. Tässä lienee pieni parannuksen paikka
Taisi mennä sitten omat vahaostokset aivan metsään kun tätä topiccia lueskelee. Ostelin juurikin Glymin punaisen ja kullan. Pitänee sitten seuraavaksi ostaa jotain ihan oikeita vahoja jos niissä on huomattavakin ero.
Liuottimia en käytä ja autonkin pesen harjalla jollain Korrekin pesuaineella. Tässä lienee pieni parannuksen paikka
Esipesuun bilt-hamberin autofoamia ja jos ei ole painepesuria vaikka bilteman myrkkyruiskulla levitys 4-8% seoksena ja 5 minuutin vaikutusaika.
Varsinaiseen pesuun suosittelen laadukasta shampoota kuten dodon btbm tai bilt-hamberin autowash. Shampoon kaveriksi laadukas pesukinnas.
Kuivaukseen vaikka suuri kuivausliina tai kaksi.
Comment