Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mitä autovahaa käytätte???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TNT
    BTCF Member
    • Dec 2005
    • 3522

    Originally posted by Antti O View Post
    Esipesuun bilt-hamberin autofoamia ja jos ei ole painepesuria vaikka bilteman myrkkyruiskulla levitys 4-8% seoksena ja 5 minuutin vaikutusaika.
    Varsinaiseen pesuun suosittelen laadukasta shampoota kuten dodon btbm tai bilt-hamberin autowash. Shampoon kaveriksi laadukas pesukinnas.
    Kuivaukseen vaikka suuri kuivausliina tai kaksi.
    Pitänee perehtyä tähänkin topicciin ihan kunnolla ennen seuraavia vahauksia.
    Painepesuri on käytössä pesemistä helpottamassa.

    Normaalisti se oma auton pesu on mennyt että ensin huuhtelu, sitten Korrekin pesuaineella harjan kanssa paskat pois. Kuivaus säämiskällä ja vahat pintaan kun auto on kunnolla kuivunut. Vahana nyt kokeilin ensimmäistä kertaa glymin punaista ja kultaa. Kun ei paremmasta tiedä niin on kelvannut hyvin.

    Kiitoksia vain neuvoista
    Originally posted by Jube
    Eihän sen tyylikkäämpää ja parempaa autoa olekkaan kuin hienokuntoinen vanha kunnon w124

    Comment

    • Discohai
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2007
      • 1726
      • 02

      Oma resepti: kunnon pesu, savella hinkkaus, carlack 68 NSC, Collinite 915.

      Mukavasti helmeilee vesi monenkin pesukerran jälkeen. Puna/kulta yhdistelmällä tämä efekti taisi kestää yhden pesukerran...
      E30 V8 M-Technic II
      Myydään uusia bmw-varaosia
      Täällä,

      täällä
      ja täällä
      Puretaan:E32 735ia
      Puretaan:E34 525ia
      Puretaan:E34 535ia
      Puretaan:2kpl E30
      Myös huollot ja remontit Turun alueella!!

      Comment

      • Antti O
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6939
        • N/A

        Ja tässä vielä tuo oman auton kevätvahaus, eihän näin perusteellista tarvitse tehdä ellei maalipintaan ole pinttynyt tavaraa. Tyypillisesti juurikin talvikauden jälkeen:



        Pesukintaalta löytyy muutenkin tosi hyvää tietoa liittyen pesuun ja vahaukseen.

        Comment

        • _nixu_
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2006
          • 8973
          • Kellokoski

          Ja kannattaa lukea korrek purkin kyljestä sisältö. Kerran vuosia sitten menin hätäpäissäni ostamaan sellaisen vahashampoon ja siinähän oli suuri osa liuotinbensaa mukana. Voi varmaan arvata miten juuri vahatulle pinnalle kävi. No se pullo lähti roskiin ja jatkossa on käytetty laadukkaita aineita
          E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

          Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

          Comment

          • ApriliaMan
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2006
            • 235
            • Lohja

            Mitäs mieltä täällä ollaan Malcon Verry Berrystä tai Prestan Ultimate Shampoo Conditionerista?

            Tuolla Prestalla olen pessy ja tyytyväinen olen ollu niin pesutulokseen kuin pesutuntumaan...vaahtoaa ja liukuu hyvin. Tulee vielä aika ok pinta ja kiiltävä.

            Pintaan olen vedelly Malcon Imperial Paste Waxia, ihan hyvälle on vaikuttanu...ainakin on helppo laittaa/pyyhkiä pois.

            Nyt tuli hommattu Jetsealia ja Blackholea, noiden glymin punaisen ja mustan kaveriksi. Seuraavaksi laitetaan varmaan Blackhole+paste wax...myllytyksen jälkeen.
            Last edited by ApriliaMan; 03-05-2012, 12:21.
            e39 530iA ///M Sport -02
            Kawasaki zx10r -07 (vihree tottakai )

            ex: e39 528iA touring R.I.P, Volvo 740 GLE -88 (löytyy vielä tallista), Aprilia RSV mille Factory -04 R.I.P, Kawasaki zx-6r -99 ja Suzuki RG125f

            Comment

            • Ramzez
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2009
              • 6104
              • Jyväskylä

              Totanoinniin onkos joku talven jäljiltä ikinä putsannut pahimpia paikkoja mineraalitärpätillä? Putsasin nimittäin talvikäytössä olleen 80 Audin tärpätillä, koska erityisesti etukaarien takaosat ja etuovien etuosat olivat erityisen voimakkaasti karheentuneet talven aikana, johon ei Pinelinekään kovin hyvin toiminut. En tosin raakana kokeillut. Pyyhkäisin sitten kevyesti rätillä ja mineraalitärpätilla pinnan puhtaaksi ja lopputulos vastasi kuin pinnan olisi käynyt läpi claybarilla. Mahdollisella vahapinnan menetyksellä ei ollut väliä, koska auto oli tarkoitus joka tapauksessa vahata sen jälkeen. Luonnollisesti tuon tärpättikäsittelyn jälkeen pesin pyyhityt pinnat vielä autoshampoolla uudelleen ja käsittelin glymin punaisella, ennen kuin vedin collinitet pintaan.

              Comment

              • Antti O
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6939
                • N/A

                Originally posted by Ramzez View Post
                Totanoinniin onkos joku talven jäljiltä ikinä putsannut pahimpia paikkoja mineraalitärpätillä? Putsasin nimittäin talvikäytössä olleen 80 Audin tärpätillä, koska erityisesti etukaarien takaosat ja etuovien etuosat olivat erityisen voimakkaasti karheentuneet talven aikana, johon ei Pinelinekään kovin hyvin toiminut. En tosin raakana kokeillut. Pyyhkäisin sitten kevyesti rätillä ja mineraalitärpätilla pinnan puhtaaksi ja lopputulos vastasi kuin pinnan olisi käynyt läpi claybarilla. Mahdollisella vahapinnan menetyksellä ei ollut väliä, koska auto oli tarkoitus joka tapauksessa vahata sen jälkeen. Luonnollisesti tuon tärpättikäsittelyn jälkeen pesin pyyhityt pinnat vielä autoshampoolla uudelleen ja käsittelin glymin punaisella, ennen kuin vedin collinitet pintaan.
                En kyllä mitään lakkabensiiniä autoni lakkapinnalle laittaisi. Tuohon tarkoitukseen autoglymin tar remover minkä voi sumuna levitellä auton pinnalle. Aine pyyhitään sienellä pois ja huuhdellaan reilulla vedellä. Tämä vie 95% karheuksista ja pinttymistä, rautahippuset pitää sitten vielä erikseen pestä ironx:llä tai vastaavalla pois.

                Comment

                • Ramzez
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2009
                  • 6104
                  • Jyväskylä

                  Originally posted by Antti O View Post
                  En kyllä mitään lakkabensiiniä autoni lakkapinnalle laittaisi. Tuohon tarkoitukseen autoglymin tar remover minkä voi sumuna levitellä auton pinnalle. Aine pyyhitään sienellä pois ja huuhdellaan reilulla vedellä. Tämä vie 95% karheuksista ja pinttymistä, rautahippuset pitää sitten vielä erikseen pestä ironx:llä tai vastaavalla pois.
                  No ei sitä tietysti uittaa siinä pidä ja kuten sanottu, pyyhin vain pahimmat paikat tuolla tärpätillä. Ainakin itse pullossa lukee, että voi käyttää maantiesuolan irroitukseen auton maalipinnasta. :think Asetonit ja tinnerit sitten erikseen.

                  Comment

                  • junkkri
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2007
                    • 685
                    • Järvenpää

                    entäs

                    purjeveneisiin tarkoitetut kleenerit ja vahat? Kokemuksia?

                    Comment

                    • harossi
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2004
                      • 619
                      • Haukipudas

                      Originally posted by junkkri View Post
                      purjeveneisiin tarkoitetut kleenerit ja vahat? Kokemuksia?
                      itse olen käyttänyt ihan normaaleja autotuotteita gelgoat pintaisen veneen kiilloitukseen ja vahaukseen. Hyvin on toimineet.
                      e39 M5

                      Comment

                      • age
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2008
                        • 145

                        Originally posted by Ramzez View Post
                        No ei sitä tietysti uittaa siinä pidä ja kuten sanottu, pyyhin vain pahimmat paikat tuolla tärpätillä. Ainakin itse pullossa lukee, että voi käyttää maantiesuolan irroitukseen auton maalipinnasta. :think Asetonit ja tinnerit sitten erikseen.
                        Tärpätti toimii lähes yhtä hyvin kun noi merkki tuotteiden pienpoistajat. Suurin ero on siinä että merkkituotteet poistuu suht hyvin pinnalta pelkällä huuhtelulla. Mutta jos auton viitsii vielä kertaalleen pestä niinkuin sinun tapauksessa on tehty, niin ei pitäisi olla mitään ongelmaa.

                        Itse laittasin mineraalitärpättiä suihkepulloon. Suihkisin aineen pintaan -> mikrokuituliinalla kevyt pyyhintä -> lopuksi vielä pesu surfex HD:lla, pinelinellä tai vastaavalla.


                        Tosin turvallisempaa ja helpompaa on käyttää toimenpiteeseen tarkoitettua ainetta. Ag itr, AS tardis, Vp tar & glue remover, malco bodysol, dodo juice supernatural tar & glue remover jne.
                        Last edited by age; 03-05-2012, 14:08.
                        e46 328Ci

                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7037
                          • Uusikaupunki

                          Tärpättiä on tullut myös käytettyä.

                          ITR taisi olla ksyleenin ja lakkabensiinin seosta, enivei piki poistuu hyvin öljypohjaisilla liuottimilla vaikka ne pitääkin pestä vielä erikseen pinnasta pois ettei jää rasvaiseksi.

                          Shampoona BH:n autowash on kyllä vienyt sydämen, paljon parempi puhdistuskyky kuin esim. big orangella eikä vie vahoja, me likes
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          • Dani
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2007
                            • 3847
                            • Espoo

                            Originally posted by junkkri View Post
                            purjeveneisiin tarkoitetut kleenerit ja vahat? Kokemuksia?
                            Punaisella Glymillä pohjat ja päälle JetSeal109.


                            Jokunen viikko sitten samalla reseptillä. Vesi helmeilee vielä kun nostaa purjeveneen talvisäilöön
                            sigpic
                            Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                            Comment

                            • släjä
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2006
                              • 290
                              • kanala

                              Juurikin tuli postissa meguiarsin nxt2 törppö. NXT autoshampoo oli ainakin senverta hyvää ja riittoisaa (ollut 1½l puteli n.3vuotta) että pakko on testata. Megun quikdetailer + mötönetin vene-mikrokuituliina on toiminu kivasti linnunulosteisiin.
                              Last edited by släjä; 09-05-2012, 16:46.
                              F22 M235
                              ex. F10 535iA, E87 130i M-Sport
                              E46 328iA, E39 535iA

                              Comment

                              • jessep
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2008
                                • 29
                                • Kotka

                                Prestaa nykysellään, Meguiarsia aiemmin.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎