Pari kuukautta käräjistä, hyvällä tuurilla voi selvitä 1kk , ja minulla ainaki on ajokiellot joka kerta lyhentyny kun olen sanonu että tarvin korttia työssä, -05 ajoin 208km/h pohjantiellä tutkaan , eikä se kortti kyllä mitään puolta vuotta hyllyllä pölyttyny..
Oliko sulla mitään muita rikkeitä alla sillon? mitä sanoit kuulusteluissa? että selviäis mahd vähällä
Kuinkas kauan muuten kortti normaalisti kuivuu, jos saa sen 3 sakkoa/vuosi tai 4 sakkoa/ 2 vuotta ja kaikki ylinopeudet lieviä, eli n. 20kmh yli sallitun?
Kyllä sillä työllä on vaikutusta kortin kuivumisaikaan, koska kirjoitin yhelle alaiselleni lapun, että tarvii autoa työssään päivittäin ja se sanoi, että sen avulla rattijuopumuksen aiheuttama ajokielto puolittui.
edelleen tuokin on tapaus kohtanen.
mä oon saanu 5 ylinopeus sakkoo viimesen kahen vuoden aikana joista viimesimmällä lähti kerrasta.
mä oon saanu 5 ylinopeus sakkoo viimesen kahen vuoden aikana joista viimesimmällä lähti kerrasta.
Eikö sulla sitten lähtenyt kortti jo 4:llä? Luulin, että se menis näin automaattisesti...
Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.
ite sain just tänään kortin takaisin "oli 3kk kuivumassa". mut korttittomana tuli kyllä ajeltua joka päivä veikkaisin itsekkin tuota 6-8kk luokkaa.:think
poliisit eivät aina tarkista sakkolappua kirjoittaessaan että onko aikaisempia rikkomuksia jo pohjalla..
Luulis, että niillä on jotain Nasa-teknologiaa, joka kertoo heti, että sakotettavalla on n-määrä sakkoja.
Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.
osittain : jos autoa tarvitsee _oikeasti_ työssään (taksi/rekka/ambulanssikuskit ym), vaikuttaako tulojen menetys päiväsakkoihin? eli siis jos ei pysty harjoittamaan ammattiaan ajokiellon aikana niin kai sentään tuloiksi lasketaan nykyiset alentuneet vuositulot eikä esim. edellisen vuoden tienestit? kuulostaisi vaan aikamoiselta vääryydeltä että joku jää ylinopeudesta työttömäksi (ainakin joksikin aikaa) ja silti joutuu maksamaan päiväsakkoja niinkuin olisi normaalisti töissä.
tai no, ite ainakin yrittäisin oikeudessa kitistä tulonmenetyksistä jos töissäni autoa tarvitsisin. toisaalta jos auton tarvitseminen töissä toisi de factona vähennyksen ajokieltoon ja laskennallisiin tuloihin, alkaisin varmaan itekin ajaa sivutoimisesti ruumisautoa. itse asiassa voisin alkaa ajaa sivutoimisena ruumisautoa joka tapauksessa...!
Jos on pitkä koulumatka niin voit päästä sillä 3kk
Tiän tyypin joka ajo 208 tutkaan (luuli siviilipoliisia kaverikseen) 100 alueella
3kk kortitta ja inssi ja kirjallinen uudestaan.
Ei parempaa tuuria vois käydä, ei koko kesänä tarvi autoa ajaa, ei kelleen juoppo kyytiä tarjoamassa, partyilleki lähtiessä voi jo kotona suihkun jälkeen alkaa maisteleen oluita
"Keskity sinä olemaan se vahtimestari, niin minä keskityn olemaan se maailmanmestari" -Matti Nykänen-
Luulis, että niillä on jotain Nasa-teknologiaa, joka kertoo heti, että sakotettavalla on n-määrä sakkoja.
Niin luulisi mutta ilmeisesti tuossa on se samalla lailla viivettä kuin mitä on siinäkin kun sakkokiintiö on tullut täyteen ja siitä menevä aika että tulee kutsu laitokselle kortin kanssa.. Itsellekin on käynyt molemmilla kerroilla kortin lähdettyä niin että sakkokiintiön täytyttyä on mennyt reippaasti yli puoli vuotta ennenkuin on alettu korttia pois pyytämään..
kaveri ajoi motarilla auto täynnä porukkaa 189km/h 100 alueella.. 5kk kortti pois ja sakot. eivät antanut ajaa enää metriäkään... sit odoteltiin että selviän ja pääsin ajamaan..
* TEAM HooCee *
e39 530d -00 Touring
Oliko sulla mitään muita rikkeitä alla sillon? mitä sanoit kuulusteluissa? että selviäis mahd vähällä
Ei ollut , no eikait sitä paljon muuta voinut selitellä ku että pikkasen lipsahti , itsellä mainittiin lieventävinä tekijöinä kuiva valaistu tie ja ei muuta liikennettä.
Comment