Announcement

Collapse
No announcement yet.

kortti lähti mitää veikkaatte tuomioksi?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SidiOus
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2006
    • 523
    • Helsinki

Puoli vuotta kuulostaa kyllä melko kovalta. Itse ajoin viime syksynä pyörällä 102@50, ensikertalaisena opiskelijana 120€ sakkoa ja 2kk ajokieltoa (törkeä piittaamattomuus, onneksi toinen poliiseista oli rento). Tapahtui vähän keskustan ulkopuolella, tiellä oli aika paljon muuta liikennettä ja 2 kaistaa molempii suuntiin. Minimi päiväsakko määrä taisi tuossa olla 115€ ja ajokielto 2kk. Poliisiasemalla selitin kaikkea paskaa; jäin "sumppuun" ja oli pakko kiihdyttää ja ohittaa pari autoa, että pääsin oikealle kaistalle, yritin ensin johonkin väliin, mutta muut autot eivät antaneet tilaa (pyörällä ei uskalla yrittää ahtaaseen paikkaan autojen väliin).. oli todella paljon ajokokemusta (oikeasti kyseisellä pyörällä n. 1000km ja ensimmäinen kyykky jota koskaan ajoin) ja olen ajanut motokrossia, yleensä ajelen erittäin rauhallisesti.. nopeus oli juuri kovimmillaan sillä hetkellä kun tutkattiin, muuten ajoin rajoitusten mukaan.. eli nopeus kävi vain hetkellisesti yli sallitun, painotin että tie oli kuiva ja muuta liikennettä oli erittäin vähän, todella hyvä näkyvyys, vain muutama auto, juuri sopivasti etten päässyt oikealle kaistalle ja tuntui että jono hieman kiihdytti mukana.. jne jne.. vetosin myös siihen, että tarvitsin kulkuneuvon koulumatkoille, julkisilla ei päässyt hyvin, koska linkkuja meni todella harvoin.

Älä todellakaan kerro kisaamisesta mitään ja kiellä koko homma!! Yritä keksiä mahdollisimman paljon tekosyitä ja painota lieventäviä tekijöitä. Jos sakkolapussa ei ole mainintaa muusta liikenteestä, sano ettei sitä ollut juuri ollenkaan, näkyvyys oli tottakai hyvä. Sinullahan tietysti on tyttöystävä ja muita sukulaisia muilla paikkakunnilla... Ole surullisen ja masentuneen näköinen..
    Last edited by SidiOus; 25-03-2007, 00:25.

Comment

• Zoun'
      Bimmer Rookie
      • Jun 2006
      • 190

Originally posted by SidiOus View Post
      Puoli vuotta kuulostaa kyllä melko kovalta. Itse ajoin viime syksynä pyörällä 102@50, ensikertalaisena opiskelijana 120€ sakkoa ja 2kk ajokieltoa (törkeä piittaamattomuus, onneksi toinen poliiseista oli rento). Tapahtui vähän keskustan ulkopuolella, tiellä oli aika paljon muuta liikennettä ja 2 kaistaa molempii suuntiin. Minimi päiväsakko määrä taisi tuossa olla 115€ ja ajokielto 2kk. Poliisiasemalla selitin kaikkea paskaa; jäin "sumppuun" ja oli pakko kiihdyttää ja ohittaa pari autoa, että pääsin oikealle kaistalle, yritin ensin johonkin väliin, mutta muut autot eivät antaneet tilaa (pyörällä ei uskalla yrittää ahtaaseen paikkaan autojen väliin).. oli todella paljon ajokokemusta (oikeasti kyseisellä pyörällä n. 1000km ja ensimmäinen kyykky jota koskaan ajoin) ja olen ajanut motokrossia, yleensä ajelen erittäin rauhallisesti.. nopeus oli juuri kovimmillaan sillä hetkellä kun tutkattiin, muuten ajoin rajoitusten mukaan.. eli nopeus kävi vain hetkellisesti yli sallitun, painotin että tie oli kuiva ja muuta liikennettä oli erittäin vähän, todella hyvä näkyvyys, vain muutama auto, juuri sopivasti etten päässyt oikealle kaistalle ja tuntui että jono hieman kiihdytti mukana.. jne jne.. vetosin myös siihen, että tarvitsin kulkuneuvon koulumatkoille, julkisilla ei päässyt hyvin, koska linkkuja meni todella harvoin.

Älä todellakaan kerro kisaamisesta mitään ja kiellä koko homma!! Yritä keksiä mahdollisimman paljon tekosyitä ja painota lieventäviä tekijöitä. Jos sakkolapussa ei ole mainintaa muusta liikenteestä, sano ettei sitä ollut juuri ollenkaan, näkyvyys oli tottakai hyvä. Sinullahan tietysti on tyttöystävä ja muita sukulaisia muilla paikkakunnilla... Ole surullisen ja masentuneen näköinen..
      kiitti vaan veuvoista.. Pitää mennä itkien ja huutaen sinne kuulusteluihin ja selittään maat ja taivaat..

Comment

• TNT
        BTCF Member
        • Dec 2005
        • 3522

Kaveri ajoi tuossa joulun jälkeen 80 alueella 132 ja kortti tulee joskus juhannuksen jälkeen takaisin. Sakkoa tuli päälle 400€. Ei ollut aikasempia liikennnerikkomuksia mutta se saattoi hieman vaikuttaa että kortti ei kerennyt olemaan taskussa kun noin 4 kuukautta. Autossa oli viisi henkilöä kyydissä, liikenteestä tai sääolosuhteista en muista, nehän otetaan kanssa huomioon.

Nythän on hyvä keino sitten kehittää kuntoa kesällä pyöräilemällä. Vaikka eihän se auto sitä korttia tarvitse liikkuakseen.
        Originally posted by Jube
        Eihän sen tyylikkäämpää ja parempaa autoa olekkaan kuin hienokuntoinen vanha kunnon w124

Comment

• Wiking
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2005
          • 1641
          • Laihia

Itse selvisin 3kk ajokiellolla ja 70 päiväsakolla ajettuani 173km/h 100-alueella tutkaan, kun selitin että töissä tarttee autoa.(tuomari viel sanoi että jos en tarvis töissä korttia niin olis ajokielto ollu vähintään 6kk, oli nimittäin kolmas ylinopeus vuoden sisään)
          Nyt
          BMW 330e g21 M-Sport
          Ennen
          BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

Comment

• Zoun'
            Bimmer Rookie
            • Jun 2006
            • 190

Originally posted by Wiking View Post
            Itse selvisin 3kk ajokiellolla ja 70 päiväsakolla ajettuani 173km/h 100-alueella tutkaan, kun selitin että töissä tarttee autoa.(tuomari viel sanoi että jos en tarvis töissä korttia niin olis ajokielto ollu vähintään 6kk, oli nimittäin kolmas ylinopeus vuoden sisään)
            Opiskelia ku oon ni en tarvi töissä autoa mutta ei mulla kyllä oo aikasempiakaan rikkeitä että jos sitä selviäis jollain tuommosella tuomiolla(toivotaan ainaki kovasti) Mutta oon kyllä kuullu huhuja että antavat nykyään paljon rankempia tuomioita ja ois joku laki muuttunu tai jotain.. Onko mitään perää?

Comment

• Wiking
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2005
              • 1641
              • Laihia

Originally posted by Zoun' View Post
              Opiskelia ku oon ni en tarvi töissä autoa mutta ei mulla kyllä oo aikasempiakaan rikkeitä että jos sitä selviäis jollain tuommosella tuomiolla(toivotaan ainaki kovasti) Mutta oon kyllä kuullu huhuja että antavat nykyään paljon rankempia tuomioita ja ois joku laki muuttunu tai jotain.. Onko mitään perää?
              No toi mun juttu tapahtui elokuussa eli lakimuutoksen jälkeen...
              Ja lakimuutoshan oli sellainen että minimi ajokielto on sen kuukauden teit mitä tahansa... Ja opiskelijahan mä oon, mutta kylhän joku aina sellasen lapun kirjoittaa että töissä autoa tarvii!
              Nyt
              BMW 330e g21 M-Sport
              Ennen
              BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

Comment

• Zoun'
                Bimmer Rookie
                • Jun 2006
                • 190

[QUOTE=Wiking;887283]No toi mun juttu tapahtui elokuussa eli lakimuutoksen jälkeen...
                Ja lakimuutoshan oli sellainen että minimi ajokielto on sen kuukauden teit mitä tahansa... Ja opiskelijahan mä oon, mutta kylhän joku aina sellasen lapun kirjoittaa että töissä autoa tarvii![/QUOTE

hyvä homma pitääpä kysellä jos joku olisi halukas kirjoittamaan semmoisen lapun

Comment

• masitaly
                  BTCF Member
                  • Apr 2004
                  • 408
                  • Kiu

4-6kk, kyllä sen tuohon väliin pitäs jäädä, tai miula jäi ainakin OT:Pari kolme vuotta
                  sitten kun se yks hurja (Galenius) työsti sillä ämmällä 222 Imatran motarilla niin ei saanu kun 4kk penaltii..

Comment

• Remotion
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2003
                    • 15287
                    • Ajamisen Iloa

Voiko joku joka on lapun kirjoittanut pistää semmosen tulemaan tänne?
                    Ei jaksais ihan nollasta alkaa omaa raapimaan kasaan kun en ihan tarkkaan tiedä mitä siihen pitää laittaa että toimii.:think
                    Z3 coupé individual

F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                    E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

Comment

• säkki
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2003
                      • 2372
                      • espoo

Muijalla ainakin toimi semmonen työnantajan kirjottama lappu,siitä tosin kävi ilmi että se ei pääse töihin edes julkisilla mitenkään ja sen lisäks joutuu myös ajamaan työn puolesta tärkeitä ajoja jne niin silloin ainakin antoivat sen nojalla myöntymisen,tai no helvetti sehän meni niin että kun kortti piti ottaa pois kun oli liikaa ylinopeuksia tilillä niin tuli takasin sieltä "neuvottelusta" kortti taskussa kun poliisisetä ei ottanu sitä korttia ollenkaa pois,ei edes minimiajaksi tiedä sitten mitä siellä on imet,... siis ihmetelty
                      Bmw E60 520D LCI -08

Comment

• tikka
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2003
                        • 252
                        • Jaala

3-6kk, tuomion antajastahan se riippuu paljolti. Ja jos työkseen ajaa, niin lappu työnantajalta auttaa.

Comment

• Jamperi
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2005
                          • 589
                          • Tampere

Itellä oli ~110% ylitys rajoituksesta ja arvonnassa tuli 3kk ajokieltoa ja ~45 päiväsakkoa. Ajokielto vituttaa huomattavasti sakkoja enemmän AIVAN tuskaa, kun en viittinyt kortittomana ajella.

ALPINA B3 3.3 Coupe #211
                          ex. BMW 318 TI Compact -96 H&H Msport

If you can see Chuck Norris, he can see you. If you can't see Chuck Norris you may be only seconds away from death.

Comment

• Bora
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2006
                            • 519
                            • Suomi

Millähän perusteella poliisit ym. virkamiehet saavat sairaslomaa jos rötöstelevät? Tai siis kun jäävät kiinni rötöstelystä. Muistuupi mieleen se Mikko Paatero joka silloin taannoin ajoi tietyömäälla Tampereella 30 alueella kahdeksaakymppiä. Kun ajokielto oli voimassa, niin äijä oli sairaslomalla...

Mikä on se peruste, jolla saikkua myönnetään?
                            Ilmastokusetusta vastaan:http://www.ilmastofoorumi.fi/

Comment

• Remotion
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2003
                              • 15287
                              • Ajamisen Iloa

mihin osotteeseen pitää toi paperi lähettää kun mun tapauksessa valitsin kirjallisen menettelyn
                              kai sinne saa silti menee noita asiakirjoja jotain kautta?
                              auttakaa ny ihmiset.
                              Z3 coupé individual

F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                              E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

Comment

• Janne
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2002
                                • 389
                                • Turku

Lappuja voi toki kirjoitella, mutta niiden vaikutus on aika tapauskohtainen.
                                Lähtökohta "uudessa" laissa on, että tekijän pitäisi jo teon hetkellä ymmärtää kuinka välttämätön ajo-oikeus hänelle on. (vrt. ammattiautoilija vs. kortteliralli).

Tieliikennelaki tuntee ainostaan seuraavan lieventävän asian:
                                "Ajokiellon kestosta määrättäessä on otettava huomioon ne vaikutukset, jotka toimenpiteellä on ajokieltoon määrättävän toimeentuloon ja muihin olosuhteisiin."

Minimi ajokielto on 1kk ja maksimi 5 vuotta...
                                _________

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎