Announcement

Collapse
No announcement yet.

Viikon munakuski

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • [Raver]
    BTCF Member
    • Mar 2007
    • 1613
    • Oulu

    Originally posted by Bmw Dreamer View Post
    Korjasin tuon taustapeilinäkymän.

    Toinen käsittämätön asia on, että rekan eteen on aina päästävä jostain sivutieltä, vaikka ajetaan 10 alle rajoitusten. MIKSI Siihen eteen pitää tulla, jos ei aijo "hävitä" siitä edestä vauhdilla? Talvikelillä etenkin rassaa henkilöautot, jotka jää pyörimään jalkoihin, ja tulee vielä tarkoituksella siihen eteen, ja itellä ois menohaluja ajaa sen 82-83 vakkarissa.

    Munakuskia? http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/ke...462195878.html

    Ja sitten 90% varmuudella nämä samat ääliöt kääntyvät seuraavasta ristauksesta poies.. Nimim. muutaman kerran joutu vetämään tänäänkin 100km/h alueella vauhdin 83kmh/h --> 50km/h täydellä painolla, yleensä vieläpä juuri ennen pitkää mäkeä

    Ja sitten sinä vitun idiootti Opel kuski (~55v) joka meinasit Imatrassa ajaa minun yli eilen kun olin irrottamassa liinoja, haista sinä mulkku vittu Majakat ja kaikki oli päällä, tien puolella hiljaisella(1 auto/minuutti) 40km/h aluella löysäilin liinoja. Oli oranssi huomio takki päällä ja olin kyllä näkyvillä. Sankari ensin hiljentää vauhtia ja kurkkaa ettei vastaan tule autoja ja sen jälkeen vetää lämän tiskiin ~5m ennen minua ja alta puolen metrin päästä ohite vetää rajotinta vasten rattaat sutien sorapinnalla Kaikki muut kyllä jaksoivat ajella kävely vauhtia sen 25m mitä rekka vaati tilaa, paitsi tämä yksi sankari..
    E30 325i 2D -88
    E39 525i Msport 4D -03 :think

    Comment

    • Ramzez
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2009
      • 6104
      • Jyväskylä

      Originally posted by Rockford View Post
      ...toinen mikä ärsyttää aivan helvetisti on se, että ei anneta ambulansseille tietä. Eilen ajelin 3-tietä ja takaa tulee talla pohjassa pillit päällä ambulanssi. Olinkin juuri sopivasti kääntymässä ja päästelin piennarta, mutta katselin edellä ajavaa hopeista Volvoa, joka kyyrää vaan omaa matkaansa, vastaan tulee autoja pitkin tien reunaa, että ambulanssi pääsee ohi - Volvo sen kun kyyrää vaan keskellä ajokaistaa ja ei sytytä. Ja tadaa, kun lanssi oli mennyt jo ohi, niin syttyi jarruvalot ja koukkasi melkein ojaan

      Usein keskustassakin aivan normaali 2-kaistainen väylä ja ihmisille tuottaa suurta mahdottomuutta antaa yksinkertaisesti tietä tuollaisessa tilanteessa. Monesti huutanut ratissa, että väistäkää nyt jumalauta - voin vaan kuvitella lanssi-kuskin fiilikset. Mikä ihme siinä on, että ei voi ajaa sinne penkan puolelle kahdeksi sekunniksi. Kaikki kuuntelee ilmeisesti sitä Yle Suomen puhe-ohjelmaa ja haaveillaan uusista kesämekoista, kädet valkoisena kaksin käsin ratilla, niin ei tiedosteta mitään muuta.

      Ei muuten, mutta hieno ajatella aina potilaita, joilla "pienoinen" kiire sairaalaan ja joku taiteilijahuivilla varustettu keinonahka-sankari ajohanskoineen tulppaa liikenteen.
      Huomannut saman ilmiön, mutta tuon ongelman lisäksi helvetin moni tekee sen virheen, että aletaan jarruttelemaan täysin syyttä. Jatkuvasti mediassakin korostetaan sitä, että lanssille pitää antaa tilaa ja jos se ei ole mahdollista, niin älkää ainakaan jarruttako, koska se hidastaa ambulanssia entisestään. Helvetin kuupot tuollaista tajua, vaan survovat jarrupoljinta rintapeltiin, kun näkevät vilkkuvia valoja taustapeilissä.



      Hälytysajoneuvon edessä ei saa hidastaa

      Autoilijan huomatessa hälytysajoneuvon saapuvan hälytysajossa on tärkeää ettei ruveta hidastelemaan vaan väistetään hälytysajoneuvoa ajamalla tien syrjään. Näin varmistetaan ettei hälytysajoneuvo joudu vaihtelemaan kaistalta toiselle. Mikäli tiensyrjään ei heti pysty väistymään, ei saa hidastaa auton vauhtia vaan ajonopeus tulee pyrkiä pitämään samana sallittuna nopeutena.

      "Kun keskikaistaa ajavan auton taakse tullaan hälytyslaitteet päällä, edessä oleva auto siirtyy oikealle kaistalle. Koulutamme henkilökuntammekin siihen, että Suomessa ei ohiteta oikealta vaan vasemmalta", sanoo Päijät-Hämeen pelastuslaitoksen ensihoitopäällikkö Markku Heikkilä.

      "Se ei lisää liikenneturvallisuutta, että edessä ajava hidastaa yllättäen vauhtiaan. Vasta sitten kannattaa jarruttaa, kun on väistänyt toiselle kaistalle" sanoo Markku Heikkilä.

      On hyvä itse kunkin muistaa, kun huomaa takana vilkkuvat hälytysajoneuvon valot tai kuulee äänimerkin, jarrua ei pidä painaa! - Automerkit.fi

      Comment

      • Rockford
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 8028
        • Pinsiö

        Originally posted by Ramzez View Post
        Huomannut saman ilmiön, mutta tuon ongelman lisäksi helvetin moni tekee sen virheen, että aletaan jarruttelemaan täysin syyttä. Jatkuvasti mediassakin korostetaan sitä, että lanssille pitää antaa tilaa ja jos se ei ole mahdollista, niin älkää ainakaan jarruttako, koska se hidastaa ambulanssia entisestään. Helvetin kuupot tuollaista tajua, vaan survovat jarrupoljinta rintapeltiin, kun näkevät vilkkuvia valoja taustapeilissä.



        Hälytysajoneuvon edessä ei saa hidastaa

        Autoilijan huomatessa hälytysajoneuvon saapuvan hälytysajossa on tärkeää ettei ruveta hidastelemaan vaan väistetään hälytysajoneuvoa ajamalla tien syrjään. Näin varmistetaan ettei hälytysajoneuvo joudu vaihtelemaan kaistalta toiselle. Mikäli tiensyrjään ei heti pysty väistymään, ei saa hidastaa auton vauhtia vaan ajonopeus tulee pyrkiä pitämään samana sallittuna nopeutena.

        "Kun keskikaistaa ajavan auton taakse tullaan hälytyslaitteet päällä, edessä oleva auto siirtyy oikealle kaistalle. Koulutamme henkilökuntammekin siihen, että Suomessa ei ohiteta oikealta vaan vasemmalta", sanoo Päijät-Hämeen pelastuslaitoksen ensihoitopäällikkö Markku Heikkilä.

        "Se ei lisää liikenneturvallisuutta, että edessä ajava hidastaa yllättäen vauhtiaan. Vasta sitten kannattaa jarruttaa, kun on väistänyt toiselle kaistalle" sanoo Markku Heikkilä.

        On hyvä itse kunkin muistaa, kun huomaa takana vilkkuvat hälytysajoneuvon valot tai kuulee äänimerkin, jarrua ei pidä painaa! - Automerkit.fi
        Juuri näin. Se on se, kun tuottaa muutenkin suurta vaikeutta pitää ajonopeus tasaisena ja ennen kaikkea vähän edes rajoituksen yli, niin tottahan pieni poikkeama tutusta reitistä nyt on ylipääsemätön juttu. Puhumattakaan, että painaisi edes sitten kaasua. Usein nähnyt myös juurikin tuon "jäätymisen", ei käännetä rattia milliäkään, mutta jarrutetaan. Hohhoijaa.
        -Dodge Charger -73
        -Mercedes-Benz GLK
        -VW Transporter

        Comment

        • smo83
          Banned
          • Dec 2009
          • 1988
          • oulucity

          ymmärrän kyllä että rahtareta vituttaa ali rajotuksen ajavat,.
          mutta jos takakana oleva ei jätä "pelivaraa" aja itse niin ettei hän tule konttiin.

          no fiksu tieten antaa tietä sopivassa paikassa.

          mutta yleensä tuo hiillostaminen on hanurista

          Comment

          • Gemmi
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2010
            • 3355
            • Espoo

            Comment

            • Cesium
              Bimmer Fanatic
              • May 2007
              • 561
              • UAE

              Jospa kevyt liikenne ymmärtäisi että jopa koppimopokin on heitä ylempänä kun on kyse fysiikasta.

              Comment

              • MakeH
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2004
                • 1170
                • Vantaa

                Terveisiä pohjanmaalta! Ajelin siinä Laihia - Jalasjärvi välillä peräkärryn kanssa hieman alle 90km/h 100km/h alueella ja jouduin ohittamaan jonkun kyyrän! Perkele pakkoko se on päätiellä ajaa alinopeutta ihmettelemässä joko ne pellot on kuivaneet. Saattoi se kyyrän taakse jäänyt linja-auto repiä aikataulunsa kun alkoi pitkä keltainen ja reilusti vastaantulijoita muissa kohdissa.

                Comment

                • smo83
                  Banned
                  • Dec 2009
                  • 1988
                  • oulucity

                  alle rajotuksen ajaminen ei vieläkään ole rikos. tosin fiksut päästää nopeammat reilusti ohi. (tietysti törkeään alinopeuteen poliisikin voi puuttua ainakin mottoritiellä)

                  Comment

                  • Cesium
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2007
                    • 561
                    • UAE

                    Originally posted by smo83 View Post
                    alle rajotuksen ajaminen ei vieläkään ole rikos. tosin fiksut päästää nopeammat reilusti ohi. (tietysti törkeään alinopeuteen poliisikin voi puuttua ainakin mottoritiellä)
                    Jos tuntuu se 100 kmh liian kovalta nopeudelta, olisi turvallisempaa kulkea julkisilla...

                    Comment

                    • ka00z
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2006
                      • 1805
                      • Varsinais-Suomi

                      Originally posted by Cesium View Post
                      Jos tuntuu se 100 kmh liian kovalta nopeudelta, olisi turvallisempaa kulkea julkisilla...
                      Keliolosuhteet huomioiden, eihän tuolla Pirkanmaalla pysynyt rajoitusten mukaan ajaessa jengillä edes pellit kasassa, vaan rytisi niin että tuntui.

                      Yhtä typerää on painaa sitä suurinta sallittua, jos keliolosuhteet EIVÄT sitä salli.
                      W124 voll, markalla pidemmälle

                      Comment

                      • Tibexe
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2006
                        • 485
                        • Tampere

                        Originally posted by Cesium View Post
                        Jospa kevyt liikenne ymmärtäisi että jopa koppimopokin on heitä ylempänä kun on kyse fysiikasta.
                        Pyöräilijän vikahan se toki onkin, kun nämä muovilootilla kaahaavat tampiot eivät osaa/noudata edes perustavanlaatuisimpia liikennesääntöjä. Toki tuollaisessa suojatien eteen pysähtyneen auton editse suojatien ylittämisissä (toisen kaistan ollessa avoinna) on syytä käyttää maalaisjärkeä, varsinkin jos kuulee sen venedieselin nakutuksen lähestyvän horisontista...

                        Ikävä tapaus ja täysin alimitoitettu tuomio
                        sigpic

                        Comment

                        • Ramzez
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2009
                          • 6104
                          • Jyväskylä

                          Originally posted by Tibexe View Post
                          Ikävä tapaus ja täysin alimitoitettu tuomio
                          Lievältähän tuo kuullostaa, mutta eipä uutisessa ole esitetty kaikkia faktojakaan, mistä tuomio syntyi. Ja onhan tuossa otettava huomioon tekijän nuori ikä ja kokemattomuus + tuskin hän tahallaan pyöräilijän yli ajoi. Jos tätä tapausta yrittäisi mahdollisimman objektiivisesti tulkita, niin olihan tuo tuomio siihen nähden linjassa, ettei nuorta passitettu välittömästi linnaan ja siihen kylkeen helvetilliset korvausvaatimukset. Olisi yhden töppäyksen hinta pilannut koko nuoren elämän. Eikä sitäkään tiedä, kuinka raskaasti hän itse tapauksen otti. Voi olla nimittäin vietetty lukuisia unettomia öitä.

                          Comment

                          • Tibexe
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2006
                            • 485
                            • Tampere

                            Originally posted by Ramzez View Post
                            Lievältähän tuo kuullostaa, mutta eipä uutisessa ole esitetty kaikkia faktojakaan, mistä tuomio syntyi. Ja onhan tuossa otettava huomioon tekijän nuori ikä ja kokemattomuus + tuskin hän tahallaan pyöräilijän yli ajoi. Jos tätä tapausta yrittäisi mahdollisimman objektiivisesti tulkita, niin olihan tuo tuomio siihen nähden linjassa, ettei nuorta passitettu välittömästi linnaan ja siihen kylkeen helvetilliset korvausvaatimukset. Olisi yhden töppäyksen hinta pilannut koko nuoren elämän. Eikä sitäkään tiedä, kuinka raskaasti hän itse tapauksen otti. Voi olla nimittäin vietetty lukuisia unettomia öitä.
                            Totta tämäkin, eiköhän siellä ole onneksi oikeudessa ollut hieman kattavammin faktat esillä kuin näissä iltapulun lööppikatkelmissa. Tahallisuudesta nyt ei varmaan ole mitään epäselvyyttä, muussa tapauksessahan rikosnimikekin olisi jokin aivan muu. Seikoista, kuten pitäiskö nuoren iän ja sen miten tekijä "vahinkonsa" seuraukset pystyy henkisesti kantamaan, olla lieventävinä asianhaaroina Suomen laissa ja sen tulkinnassa, voidaan olla montaa mieltä. Mutta se on sitten taas eri ketjun asiaa. Kuten sanottua, ikävä tapaus kaikkien asianosaisten kannalta.
                            sigpic

                            Comment

                            • Vehkis
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2007
                              • 1441
                              • Turku

                              Originally posted by Ramzez View Post
                              Eikä sitäkään tiedä, kuinka raskaasti hän itse tapauksen otti. Voi olla nimittäin vietetty lukuisia unettomia öitä.
                              Jostain luin, että oli joutunut "sairaslomalle" muutamaksi kuukaudeksi koulusta tämän takia, joten kyllä sillä vissiin jotain tunnontuskia on..
                              Nyt: VW Golf 1.4 TSI 118kW -10
                              ex E39 535iA -97
                              sekä x määrä riisikippoja


                              Kesäautona toimii vw kupla -65

                              Comment

                              • Cesium
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2007
                                • 561
                                • UAE

                                Originally posted by Tibexe View Post
                                Pyöräilijän vikahan se toki onkin, kun nämä muovilootilla kaahaavat tampiot eivät osaa/noudata edes perustavanlaatuisimpia liikennesääntöjä. Toki tuollaisessa suojatien eteen pysähtyneen auton editse suojatien ylittämisissä (toisen kaistan ollessa avoinna) on syytä käyttää maalaisjärkeä, varsinkin jos kuulee sen venedieselin nakutuksen lähestyvän horisontista...

                                Ikävä tapaus ja täysin alimitoitettu tuomio
                                Viestissäni yritin saada kevyttä liikennettä ymmärtämään, että se on heidän hengestään kyse eikä koppimopon. Siksi on noudatettava suurta varovaisuutta molemmin puolin, vaikka jotkut aivovammaiset kuvittelevat suojatien tekevän autuaaksi.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎