Announcement

Collapse
No announcement yet.

Viikon munakuski

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dumppi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 4351
    • sotkamo

Originally posted by smpovers View Post
    Yksi naispuoleinen kaveri sai noin 50e sakot kun ajoi e36:lla ratsiaan parkit ja sumarit päällä. Mä ajoin pari minuuttia sen jälkeen samaan paikkaan ja ajovalot sekä sumarit päällä. Huomautuksella ja puhuttelulla selvisin.
    Oli nii paskat h1 polttimot sekä umpiot siihen aikaan ja olin maaseudulta tullut, niin kuvittelin että sumareista olisi ollu näkemisapua.
    itsekin olen saanut sumuvalojen "väärinkäytöstä" sakot... muistaakseni 36€ tms.. ja poliisi vielä kehtas sanoa et tämä ko. auto on meillä tällä hetkellä silmätikkuna niin sen takia sakotetaan nyt.. kaverin autolla sillon olin kuskina:think et sillai....

edit: siis oli sumarit ja engelit päällä...
    Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
    e36 325i coupé R.I.P
    e30 316 2d
    e36 318is coupé
    e36 323i 4d ac schnitzer replica

Käyttis: e39 523i 4d
    Originally posted by rizzo
    Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
    |Sotkamo Connection|

Comment

• zanta
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2003
      • 2908
      • Oulu

Eniten perseestähän on nää tyypit jotka on jälkiasentaneet DRL(Daytime Running Light) ledirivistön auton keulalle ja pitävät niitä päällä yötäpäivää.
      Nehän on tarkotettu nimenomaan päivänvalon ajalle korvaamaan lähivaloja.
      Ja siinä varsinaisessa tarkotuksessaan toimivatkin hyvin!
      Ihanasti pimeellä sokasee vastaantulijan se hajavalo jota ei ole suunnattu ei sitte minnekkään.
      Ilmeisesti Suomessa siitä ei sakoteta kun ei tunnu Panda-kerhon porukkaa kiinnostavan pysäytellä näitä.
      LR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)

eksälista:
      E61 530i -08 (2012-2020), E60 530i -07 (2010-2012), E91 320d -05 (2009-2010), E39 M5 -02 (2005-2009), E34 AC Schnitzer S5 3.7 silhouette -90 (2006-2007), E34 535i -91 (2005), E34 525i -89 (2003-2004)

Comment

• jumbo
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2005
        • 6602
        • Lappeenranta

Originally posted by Ioni79 View Post
        Bullshit!

Tieliikennelain mukaan etusumuvalojen käyttö on sallittua vain sumun taikka rankan vesi- tai lumisateen aikana.

Ja katsastusmiehen sanaan ei kannata koskaan luottaa. Ne ei tiedä mistään mitään.
        Täältä suunnalta tulee paljon faktaa, ja vain ja ainoastaan oikeaa tietoa. Vaikka muut olisivatkin "oikeassa".
        M550d

Comment

• Controll3d
          BTCF Member
          • Nov 2009
          • 332
          • Iisalmi

Originally posted by zanta View Post
          Eniten perseestähän on nää tyypit jotka on jälkiasentaneet DRL(Daytime Running Light) ledirivistön auton keulalle ja pitävät niitä päällä yötäpäivää.
          Nehän on tarkotettu nimenomaan päivänvalon ajalle korvaamaan lähivaloja.
          Suurinosa näistä on halpa Maxi/Motonet/Biltema/... 'päivävaloja'-sarjoja ei 'päiväajovalo'-sarjoja. Näistä puuttuu RL/DRL merkintä ja mukana tulevien kytkentäohjeiden mukaankin pitää palaa ajovalot samanaikaisesti. (Periaatteessa jonkinlaiset lisä/korvike parkkit...? :think)
          Aika turhat nämä valot kyllä on. Saattaa parantaa hieman auton näkyvyyttä päivällä, mutta kuten mainitsit vastaavasti haittaa muita hämärässä. Kai se sitten on vain "hienoa" kun tälläiset löytyy auton keulilta...

Itse meinasin sellaiset hommata toiseen autoon luukkulamppujen korvikkeeksi valoisanaikaan käytettäväksi. Juurikin halvan hinnan vuoksi, mutta huomasin tämän RL merkinnän puuttuvan ja jätin ostamatta. Ei toki estä käyttämästä huomiovaloina kytkentää muuttamalla.
          Katsastuksessa voisi tulla vain sanomista ja jos virkavalta haluaa olla hankala asian kanssa.
          Last edited by Controll3d; 27-12-2009, 13:45.
          Käyttis: -
          Projekti: E36 328i Coupe M-Sport -95

°•. controll3d.kuvat.fiat-r.fi .•°

Comment

• GARFFi
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2006
            • 5540
            • Kankaanpää

Noniin, nyt tapahtu munkin kohalle. No sellanene helevetin lavamossekuski.

60 alue tuli, ja saavutin kyseisen persereiän. Kesken 60alueen yhtäkkiä lyö 4 lisävaloa taakse päin päälle ja lähtee kiihyttään. No, siinä alueen loputtua rupesin itekki kiihyttään sinne 100:sen kieppeille, koska oli pikkunen kiirekkin jo että keretään ennen kuutta käymään apteekissa, ku akka unohti reseptilääkkeen himaan ja reseptin, mutta saatiin tilattua se silti apteekkiin Kankaanpäähän.

Noh, tää saatanan vatupassi lähtee YHTÄKKIÄ kahen auton ohitte ilman vilkkua -> itelle helvetin raskas jarrutus etten aja perään. Lähin kuitenki hetken päästä ohitte ku näin ettei edestä tuu kettään ku on tarpeeks pitkä suora. Päästiin ohitte ja jatkoin jonku 80m etäisyydellä kaverista, ku tää jarrutteli ja kiihytteli kokoajan.

No sitten saavuttiin tohon Niinisalon varalaskukentälle, päätin aiemmin et lähen ohitte ku on kiire sinne apteekkiin. Ajettiin kutakuinkin 80:ä sinne asti kunnes tää lähtee kiihdyttään perkeleesti, kiihdyttää sen 4-500 metriä ja jarrut kiinni, vastaantuleva auto oli ehtiny ajat sitte jo mennä ohitte, ja lähin ohitte. No sitten tulee vastaan jonkun vajaa kilometrin päässä auto ja tää helvetin lavamossekuski lähtee KIIHDYTTÄÄN ku oon rinnalla, ja pidot tiedätte liukkaalla tiellä ku taivaalta sataa räntää - 0. 120/130 vauhtia ja oli pakko jo puskea sen eteen siihen etten aja nokkakolaria. Ei mitään, kaveri anto sen verran tilaa mulle, mutta helvetin kemooni lähtee OIKEALTA mun ohitte heti sen perään ku vastaantuleva auto on mennyt ohi. Sen jälkeen veren lämpötila alko olemaan 80 ja muija rupes kaivaan kiulua ja kauhaa takapenkiltä että saa rauhottumaan mut. Tästä Kankaanpään liikenneympyrään asti ajettiin 80:ä suurinpiirtein.

Onneks ehdittiin apteekkiin ja tää persereikä lähti Porin suuntaan. En tiedä olisinko palotellut kaverin jos ois saman kaupan/apteekin pihaan tullut, vai olisinko syönyt sen. Ihan sama kuhan ois yhen iskun saanu sille vaikka päähän, vaikka ite ois ollu invaliidi sen jälkeen, jumalauta että vitutti se sen toilailu.

Kiitos ja anteeks, toivottavasti ei enää ikinä joudu kyseisen runkun kanssa tekemisiin.
            MB E220 CDI -10
            Ex.VW T5.1 -11
            Ex. Ford Transit Custom -14
            Ex. VW Passat 2.0FSI -06
            Ex. VW Golf+ -06
            Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
            Ex. Honda CBR900RR -96
            Ex. E36 325i Coupé -94
            Ex. LADA 2105 1200S -89
            Ex. LADA 2107 1300S -87
            Ex. E36 320i -91

Comment

• Ripe
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2005
              • 198
              • Espoo

Oon viimeaikoina kohdannut Espoossa kuskeja, jotka eivät välitä väistövelvollisuus säännöistä (jopa taksinkin). Periaatteen vuoksi olen painanut heille tööttiä, koska väistämättä jättö voi aiheuttaa vaaratilanteen. Tiedän kyllä että on veemäistä odottaa kaikessa rauhassa, ettei tarvi odotella kovin kauaa. Mutta on tajuttava, että jos toinen ei hiljennä tietä antamisen merkiksi, niin tällöin tulisi väistää. Kun ne tyypit ovat jättäneet väistämättä niin minulla on yleensä ollut reipas vauhti. Se on tympäisevää vetää liinat kiinni ja painella tööttiä merkiksi, että minulla oli hyvä vauhti ja etuajo-oikeus .

Varsinkin liikennevalot ja vastakkainen ajokaista. Tänään läkkisepäntorin liikennevaloissa kaarsi selkeän räikeästi mersukuski minun nenän edestä, kun mulle oli vihreät ja ajoin suoraan. Painoin tööttiä , mutta tämä ei vilkaise minua, että hän olisi pahoillaan. Toinen räikeä tuli vastaan kotimatkalla. Joku ajoi nissanilla vastakkaiseen kaistaan, koska väisti etuajo-oikeutettua bussia, joka lähti pysäkiltä vilkku päällä. Katsoin että jos en nyt hidasta, niin tämä nissanikuski ajaa keulaani. Tästä hätäännyin, jarrutin ja painoin tööttiä nissania ajavalle .
              Last edited by Ripe; 09-02-2010, 17:37.
              Nyk - Honda Civic Executive A 1.8 -08
              Ex - VW Polo 1.4 6N2 -01
              Ex - E34 520i -89
              Ex - Honda Accord EXi 2.0 -88
              Ex - Audi 80 2.0E -92
              Ex - Nissan Almera 1.6 SLX -98
              Ex - E36 316i -98
              Ex - E30 316 -86
              Ex - Peugeot 405 SRi -88
              Ex - Toyota Starlet 1.2 -82
              Ex - Mazda 323 1.3 -84

Comment

• nekholm
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2007
                • 860
                • Porvoo

Tämä tässä on liikenneympyrä. Erittäin säälittävä ympyrä, mutta on kuitenkin. Yli 90% ei tiedä miten siinä ajetaan, eli ei käytetä vilkkua, näytetään vilkku vasemmalle, tai tulee nenän eteen periaatteella "mä tuun oikealta". Kannattaa siis olla varovainen jos sielläpäin liikkuu.
                VW Passat 1.4 TSI -12
                Ex: VW Golf 2.0 FSi 4MOTION -05, Opel Zafira 1.8 -07, BMW E46 325xiA Touring -01, BMW E46 320i sedan -02, BMW E39 523i sedan -96, Seat Ibiza 1.4 -95

Comment

• 174000
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2008
                  • 1176
                  • Tuusula

Originally posted by nekholm View Post
                  Tämä tässä on liikenneympyrä. Erittäin säälittävä ympyrä, mutta on kuitenkin. Yli 90% ei tiedä miten siinä ajetaan, eli ei käytetä vilkkua, näytetään vilkku vasemmalle, tai tulee nenän eteen periaatteella "mä tuun oikealta". Kannattaa siis olla varovainen jos sielläpäin liikkuu.
                  Surkuhupaisinta näissä on se, kun ängetään väkisin pieneen rakoon auto nykien ja samalla katsotaan kauhistunut ilme kasvoilla että jääköhän tässä nyt ympyrästä tulevan alle. Ja kun väliin on päästy pitääkin sitten arvon änkijän jo painaa jarru pohjaan ettei syöksy edelläajavan kontista sisään...
                  ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
                  '02 VW Golf 1.4i
                  Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
                  ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

Comment

• b mutteri kasa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2006
                    • 1461
                    • Area 03

Viikonmunakuski olin minä...MUTTA

Tampereella,lielahdessa

Käännyin lielahdenkadulta,possijärvemkadulle ja siinä alkaa heti vasemmalla puolella P-alue,josssa kauppoja,pankkeja ym.Etsin kuumeiseti yhtä liikettä ja olin itseasiassa löytänytkin sen...etsin vain paikkaa missä tehä U-käännös jotta voin palailla takaisin lielahdenkadulle.

Katsoin että nyt tuli P-alue,kaarroin sinne sisään,vilkaisu peruutuspeiliin...ketään ei takana,auto ympäri ja takaisin possijärvenkadulle mistä olin juuri kääntynyt kyseiselle P-alueelle.Siinä hetken odotin jotta autot jotka ajoivat possinjärven suuntaisesti menivät ja olin juuri nousemassa takaisin tielle,kun Avensis jossa eläkeläispariskunta kiilaa autoni eteen,niin että en pääse tielle...itse olen ETTÄ MITÄ VITTUA NY!

Kuski osoittaa kädellä jonnekkin ja huutaa pää punaisena autossa,itse siinä nostelen käsiä ja toistelen että mitä vitty ny!?!?Kunnes saan pään kääntymään takaviistoon,huomaan kieltomerkin ja huomaan että ajan kiellettyyn ajosuuntaan...No pakki päälle ja annan Avensis kuskin tulla parkkipaikalle,kun hän on nyt blokannut koko tien possijärvenkadunsuuntaisesti,koska piti tulla blokkaamaan "liikenne poliisina" minun tieni,kun mitä ilmeisemmin tein räikeän liikennerikkeen.Hän tosin olisi vaivattomasti päässyt P-alueelle,blokkaamisen sijaan...mutta päätti harjoittaa liikennepolliisointia...sontimista!

No kun suma parkaantuu,poistun nyt siitä P-alueelta väärästä "ulostautumis reitistä" ja sekös Avensis polliisia jäi kismittämään,kun autosta asti piti nousta heristämään nyrkkiä!

OK,ajoin väärään suuntaan sen 1 metrin,en nähnyt kielletty ajosuuntamerkkiä,mutta tämä P-alueelta poistumis reitti oli ja on niin leveä,että siitä mahtuu kaksi autoa paremmin kuin hyvin vierekkäin menemään (siksi nopeella vilkaisulla luulinkin että se on poistumis- ja sisäänkäynti P-alueelle) niin miksi ihmeessä piti tälläinen episodi Avensis kuskin osalta järjestää?
                    BMW F11 530 dA VOLL
                    Carbon-schwarz Metallic

BMW E30 325i Sport

Comment

• jsa014
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2006
                      • 1651
                      • Turun Pallivaha

Koska sulla on ökymulkkujuppibemari ja sillä Avensis.
                      316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

Comment

• e46 ci
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2006
                        • 583

Tämän ja jokaisen viikon munakuskeja on nämä idiootit jotka ei tiedä edes nopeusrajoituksia. Moottoritiellä ajetaan satasen alueella 90 ja kun tulee 80 alue sama meno jatkuu. Ja kaupungissa ajetaan koko ajan 40 vaikka rajoitus on 60 ja kun vihreä palaa hiljennetään varalta että varmasti jäädään valoihin voi helvetti että ottaa pannuun, jotkut meistä on siellä tiellä sen vuoksi että työt sitä vaatii eikä kaikilla ole aikaa odotella kun jotkut vuokraavat tontin liikennevaloista. Kesä ja kakspyöräinen oi tule jo..
                        ? <-E90, E39, E46, E36, E35..

Comment

• S.Kaulaote
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2006
                          • 1579
                          • Woikkaalla

Paikallisen ostoskeskuksen liittymät on muuttunnu ja mennää eritavalla kun puolivuotta sitten!!

Kouvolan Prisma laajentaa oikein kunnolla nytten.

Muutamat kerrat siellä lähistöllä ajannut remontin aikana niin 3 kertaa on meinannut tulla viereisen kaistan kärry kupeeseen..

Ekalla täysperä missä Pajero olis jääny toiseks..tokalla ja kolmannella oli uudemmat perhefarkut asialla ni ei olis hirveesti haitannu vaikka olis eturenkaan alle änkeny!!

Onko niin vitun vaikeeta katella niitä liikennemerkkejä!!!??? Tä...
                          Cars - cheaper than girls and less whining, unless it's a turbo.

-49 Mercury LQ4 Twin Turbo
                          -Mitsubishi "runkkari"

Comment

• BeamR
                            BTCF Member
                            • Jul 2007
                            • 13363
                            • Espoon takametsät

Tietyöalueet on yleisestikin ottaen melko haasteellisia paikkoja: Espoossa, Kehä I:llä Perkkaan kohdalla on tehty kolmikaistainen shikaani liittymän parannustöiden takia, ja siinä aivan järjestään moni oikaisee keskikaistalta ulkokaistalle. Viimeksi kun käytiin kaupassa ja pyrittiin Turun moottoritielle, niin yksi perheenäiti focuksellaan yritti väen vängällä kuskinovesta sisään kun ei tiennyt miten kaistat menee. Jos olisin ollut firman autolla niin olisin antanut kolista...
                            F46 Gran Tourer -20
                            Boxster 2.5 -97

Comment

• nut
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 1613
                              • Vaasa/Kauhajoki

Originally posted by BeamR View Post
                              Tietyöalueet on yleisestikin ottaen melko haasteellisia paikkoja: Espoossa, Kehä I:llä Perkkaan kohdalla on tehty kolmikaistainen shikaani liittymän parannustöiden takia, ja siinä aivan järjestään moni oikaisee keskikaistalta ulkokaistalle. Viimeksi kun käytiin kaupassa ja pyrittiin Turun moottoritielle, niin yksi perheenäiti focuksellaan yritti väen vängällä kuskinovesta sisään kun ei tiennyt miten kaistat menee. Jos olisin ollut firman autolla niin olisin antanut kolista...
                              Tuo on kyllä oikeesti hasardi kohta, itsekin siinä joutunut jarruja useampaan otteeseen hypistelemään, sama pätee kyllä melkein joka ikiseen niistä tietyömaashikaaneista. Toinen vakio oikaisupaikka on Ruoholahdesta kun kääntyy Mechelininkatua pohjoseen. Vasemmalle kääntyy kaks kaistaa ja aina sieltä koko letka oikoo ulommalla kaistalla reippaasti kaistaviivojen yli, talvella varsinkin kun ei niitä merkintöjä tahdo erottaa muutenkaan.
                              BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527

Comment

• TROCK
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2005
                                • 435
                                • Tampere

Originally posted by b mutteri kasa View Post
                                Viikonmunakuski olin minä...MUTTA

Tampereella,lielahdessa

Käännyin lielahdenkadulta,possijärvemkadulle ja siinä alkaa heti vasemmalla puolella P-alue,josssa kauppoja,pankkeja ym.Etsin kuumeiseti yhtä liikettä ja olin itseasiassa löytänytkin sen...etsin vain paikkaa missä tehä U-käännös jotta voin palailla takaisin lielahdenkadulle.

Katsoin että nyt tuli P-alue,kaarroin sinne sisään,vilkaisu peruutuspeiliin...ketään ei takana,auto ympäri ja takaisin possijärvenkadulle mistä olin juuri kääntynyt kyseiselle P-alueelle.Siinä hetken odotin jotta autot jotka ajoivat possinjärven suuntaisesti menivät ja olin juuri nousemassa takaisin tielle,kun Avensis jossa eläkeläispariskunta kiilaa autoni eteen,niin että en pääse tielle...itse olen ETTÄ MITÄ VITTUA NY!

Kuski osoittaa kädellä jonnekkin ja huutaa pää punaisena autossa,itse siinä nostelen käsiä ja toistelen että mitä vitty ny!?!?Kunnes saan pään kääntymään takaviistoon,huomaan kieltomerkin ja huomaan että ajan kiellettyyn ajosuuntaan...No pakki päälle ja annan Avensis kuskin tulla parkkipaikalle,kun hän on nyt blokannut koko tien possijärvenkadunsuuntaisesti,koska piti tulla blokkaamaan "liikenne poliisina" minun tieni,kun mitä ilmeisemmin tein räikeän liikennerikkeen.Hän tosin olisi vaivattomasti päässyt P-alueelle,blokkaamisen sijaan...mutta päätti harjoittaa liikennepolliisointia...sontimista!

No kun suma parkaantuu,poistun nyt siitä P-alueelta väärästä "ulostautumis reitistä" ja sekös Avensis polliisia jäi kismittämään,kun autosta asti piti nousta heristämään nyrkkiä!

OK,ajoin väärään suuntaan sen 1 metrin,en nähnyt kielletty ajosuuntamerkkiä,mutta tämä P-alueelta poistumis reitti oli ja on niin leveä,että siitä mahtuu kaksi autoa paremmin kuin hyvin vierekkäin menemään (siksi nopeella vilkaisulla luulinkin että se on poistumis- ja sisäänkäynti P-alueelle) niin miksi ihmeessä piti tälläinen episodi Avensis kuskin osalta järjestää?
                                Tunnen paikan paremmin kuin hyvin, mutten silti ymmärrä miten ajoit. Liekö tuolla väliäkään, mutta väkisinkin tulee semmoinen kuva, että ensin sinä ajoit väärään suuntaan, pyöräytit ympäri parkkiksella, ajoit oikeaan suuntaan ja blokannut avensis ajoi sitten samalla tavalla väärään suuntaan kuin sinä hetkeä aiemmin. Ei se varmaan näin mene, mutta tälläisen kuvan tuosta saan vielä neljännenkin lukukerran jälkeen.
                                - - - - - - -
                                F10 520dA
                                ex E61 530dA, ex E39 530dA

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍