Announcement

Collapse
No announcement yet.

Viikon munakuski

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bimmerE34
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 6209
    • Gotham

    Tuli liukkaat, meni hermot.

    14km maaseutupätkä kulkee nykyään paikallisten perässä 30-60km/h jos ei ohi pääse. Ja jos on 10 autoa jonossa, niin eihän niistä tahdo päästä

    Suoraa tietä, 80km/h rajoitus. Miksi siellä pitää vittu synnyttää keskellä tietä?

    Saatikka keskustan läpi ajaminen tänään. Miksi ajetaan autolla eikä mennä taksilla jos se liukkaus pelottaa niin paljon ettei uskalla nopeutta nostaa yli 30km/h.

    Aamulla sai taas verisuonet kiehumaan työmatka..


    Niin, ja naapurin papat. Voi morjes. Lähdin pihasta mersulla ja risteyksestä käännyin. Vaihdoin ykköseltä kakkosella rauhassa ja noin 5m matkan perä oli pienessä sivuluisussa (n. 30cm sivulla ja rattia käänsin vastaohjaukseksi ehkä 3 astetta)... Niin eikö nämä saatanan maailmanomistajat pui nyrkkiä ja näytä keskaria.

    Jos olisin lähtenyt töihin hieman aiemmin, olisin jäänyt kyselemään kuulumisia, mutta voi morjes. Tuosta tuollainen käsishow vaikka varmasti ovat itsekkin normaalissa tilanteessa 40v sitten takavetoisella kokeneet että se perä saattaan vaikka helvetin liukkaalla ehkä vähän tarjota itseään sivulle vaikkei kaasua pohjaan polekkaan..

    ///Pumppu Pojat Racing Team
    Metaline sport #40

    Comment

    • Antza
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2002
      • 2143
      • Espoo

      Hiljattain tuntui olevan 35v insinööri-iskälle täysin mahdoton fakta nieltäväksi, kun se 2011 A4 2.0tfsi äss line farkku ei ollutkaan maailman nopein auto. Tai ylipäänsä, että jollain toisella merkillä päästään liikenteessä sujuvammin. Liityin länärille Keilaniemen kohdalla, siinä on usein ruuhkaa ja kiihdytysramppi pitkä (jatkuu itse asiassa taksikaistana), joten käytin hyväkseni ehtiä edellä näkyvään vapaaseen aukkoon sen sijaan että olisin survonut väkisin kohdallani olleen ruuhkan väliin. Sattui niin, että tätä suurta väliä piti ko. audikuski, lapset tarhaan vietyään matkalla työmaalle Helsinkiin. Aikeeni huomattuaan sankari ryhtyi kiihdyttämän raivokkaasti yrittäen estää pääsyni kaistalle (jos olisi onnistunut, olisin ollut pakotettu ajamaan taksikaistaa esim bussipysäkkien ohi). Noh, minulla oli jo lähtötilanteessa hieman enemmän vauhtia kuin audilla, eikä se turboviive pystynyt vastaaman alkuunkaan. Tämä tuntui olevan hänelle ylitsepääsemätöntä. Pitkiä, keskaria ja viereille kiihdyttäminen olivat audikuskin reaktio sujuvasta länärille liittymisestäni

      Niin ja sitten Lahden moottoritiellä, jossain Mäntsälän paikkeilla. Ajelin aamulla, liikennettä oli kohtalaisesti. Ilma syksyisen märkä. Joku isäntä oli uudella juuri pesemällään passatilla liikenteessä. Ohitin ihan normaalisti vasenta kaistaa ja vaihdoin oikealle kaistalle kun tilaa oli kutakuinkin turvavälin verran, takaa nimittäin tuli minua nopeampi autoja. Tämä ei passatti-isännälle kelvannut. Ensin iso keskisormi ja perään valoja yms. Hänen mielestään minun pitäisi jatkaa vasenta kaistaa, vaikka takaa tulee nopeampia, jotta juuri hänen autonsa ei vahingossakaan likaannu.

      Ei mulla muuta kuin että voisivat ihmiset useammin ajatella, että ei siellä liikenteessä ajella yksin Euroopan omistajana.
      Current rides:
      F36 420iA xDrive M-Sport Gran Coupe | E46 M3 Coupe SMG | 981 Spyder | 996 GT3 Mk1 Clubsport | Ap1 S2000

      Previous rides:
      E86 Z4 3.0Si Coupe | 987 Mk1 Cayman S | E90 325xiA M-Sport | 2 x E46 M3 Coupe | E46 328Ci

      Comment

      • Ovlov
        Bimmer Rookie
        • Mar 2010
        • 171
        • Tre/Jvi

        Henkilöautolla kun ajelee tuota Tre-Hki väliä, niin niitä ohitettavia on kesäisin lukemattomia. Talvinopeusrajoitusten aikana ei yhtä paljon, jos ajelee itse rajoitus + 8 km/h todellista vauhtia, mutta kuitenkin ihan riittävästi. Kaiken mielenkiintoisinta on kuitenkin se, että kuinka helvetin monta henkilöautoa joutuu ohittamaan, kun ajaa tuon välin kesällä rekalla 85 km/h. Mikä ihme se on, että pitää tukkia sinne motarille, jos ei uskalla ajaa edes niin lujaa kuin siinä vanhalla 3-tielllä vois ajaa. Menisivät sitä vanhaa baanaa ja se sitä paitsi oikaisee jonkin verran Valkeakosken kohdalla.


        Nykyään myös ohitustilanteissa tuo kaverin auttaminen on todella harvinaista. Vielä muutama vuosi sitten monet rekat näytti vilkulla ohitusmerkkiä, jos oli tilaa painaa ohitte. Varsinkin pimeällä siitä oli hyötyä, koska silloin ei näe hyvin sieltä rekan takaa, että kaartaako tie vai onko hyvä suora ohittaa. Nykyään tuo merkinantaminen on vähentynyt. Itse ajelen tuota 3-tietä Tampereelta pohjoiseen päin melko usein ja aika paljon myös pimeään aikaan. Lähes aina vakkari päällä ja nopeutta sen rajoitus + 8 ja jos saan jonkun vakkarilla kiinni, niin menen ohi. Jos taas joku ajaa itseni kiinni, niin usein näytän ohitusmerkkiä heti, kun on turvallinen ohituspaikka. En tykkää ajaa pimeällä niin, että joku roikkuu koko ajan puskurissa kiinni, enkä karehdi sitä, jos toinen haluaa ajaa lujempaa, joten mielelläni päästän sen ohi. Myös monet "kiittää" ohitusmerkistä joko vilkulla, sumarilla tai käsimerkillä.

        Tuohon ohituskäyttäytymiseen liittyen saattoi jollain pikavuorokuskilla pasmat sekaisin. Ajelin taas tuttua nopeutta talvinopeusrajoitusten aikana. Linkka ajoi mut pikkuhiljaa kiinni, joten se ilmeisesti ajeli jopa 95 km/h eli visiin oli kiire tms. Ohituskaistojen kohdassa on 100 rajoitus, niin eihän sillä linkalla ole mitään toivoa henkilöautoa ohittaa, kun sillä on siinä satasessa rajoitin. Yöaikaan tiellä ei ollu ketään muita, kun alkoi ohituskaista. Ajattelin päästää sen ohi ja näytin sille ohitusmerkkiä, jolloin se siirtyi ohituskaistalle. Linkka ei kuitenkaan kiihtynyt raketin lailla ylämäkeen, joten päätin vielä jarruttaa reilusti, jolloin se linkka vain sujahti ohitte. Kuski saattoi olla mielissään ja vilkulla tuli kiitoksia, eikä linkka todellakaan jääny eteen kinnaamaan, vaan sain jatkaa samaa nopeuttaa kuin ennemminkin. Ainostaan ohituskaistan aikana en voinut ajaa sallittua 100 nopeutta. En tiä sitte, oliko linkkamiesten kahvipöydässä juttua kuinka bemarikuskit on kaikki mulkkuja ja kukaan ei anna tietä.
        E39 530da -02 Exclusive "pappamalli"

        Pakko tyytyä Bemariin, kun rahat ei riitä Ferrariin.

        Comment

        • pazq
          BTCF Member
          • Jan 2008
          • 3165
          • 47200

          Originally posted by Hasardi View Post
          Mikä ihmeen "kyyrä"?
          Tunnistan kyllä aika monen tilanteen itsekin, mitä on kuvattu tässä ketjussa. Suomijuntti ratissa, tilannetaju hukassa, aggressio herkässä ja äly nollassa. Kortti pois ja Siperiaan pakkotyöhön tuollaiset.
          No se on semmonen "yleisnimi" liikenteessä apinoiville henkilöille jotka eivät uskalla ajaa edes rajoitusten sallivaa nopeutta. Ja muutenkin semmosia ujokulleja siellä muiden harmina..

          Comment

          • Miltzu
            BTCF Member
            • May 2008
            • 2476
            • Finland

            Kyllä taas muistutti tänään et miks ennen neljää ei kannata lähteä töistä. Tampereelta ohitustielle rampissa mentiin jonossa 30 km/h ja jonon keulilla ihmeteltiin et on se jännä kun on vaikee liittyy tohon motarille liikenteen sekaan. :think

            Comment

            • Ramzez
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2009
              • 6104
              • Jyväskylä

              Originally posted by Miltzu View Post
              Kyllä taas muistutti tänään et miks ennen neljää ei kannata lähteä töistä. Tampereelta ohitustielle rampissa mentiin jonossa 30 km/h ja jonon keulilla ihmeteltiin et on se jännä kun on vaikee liittyy tohon motarille liikenteen sekaan. :think
              Eikä kannata lähteä ruuhka-aikaan Tampereen yliopistolta, tarkemmin, sieltä UTA:n parkkipaikalta pois, jos meinaa kääntyä siitä viereisestä risteyksestä vasemmalle (Ratapihankadun ja Viinikankadun risteys, hieman ennen sitä risteystä, missä Tampereen valtatie, Nekalantie ja Lempäälän tie kohtaavat). En tiedä sitten, johtuuko huonosta liikennesuunnittelusta, vai autoilijoiden typeryydestä, että jäädään odottamaan niitä seuraavien valojen vaihtumista tähän edelliseen risteykseen, tukkien risteävän liikenteen kulkeminen. Se on hienoa, kun siinä autot ovat poikittain edessä risteysalueella, ohi et pääse.

              EDIT: Eli siis TÄSTÄ risteyksestä oli kyse. Yritäpä kääntyä tuossa risteyksessä vasemmalle. Ei onnistu.
              Last edited by Ramzez; 22-11-2011, 20:34.

              Comment

              • TheKnight
                BTCF Member
                • Feb 2007
                • 538
                • Tuusula

                Originally posted by jumbo View Post
                Osasyy tähän on se että ns. pienemmissä kaupungeissa ei ole "tarvetta" antaa tilaa, niin tähän ei olla totuttu. Koska ei ole aina pakko tunkea siihen kaistalle, koska kaistaa ajavan auton takana on varmasti tilaa kun liikennemäärät paljon pienempiä. Tämä kaikki toki tapauskohtaista.
                Varkaudessa on jopa YKSI tienpätkä missä on pakko vaihtaa kaistaa jos siihen liittyy vasemmalta ja haluaa seuraavassa risteyksessä oikealle. Matka on suht lyhyt, mutta riittävästi matkaa vilkutella valoja ym.
                Timo Puustinen, Tuusula, Finland
                -Nyk. BMW E93 335i DCT Cabriolet, Porsche 911 Carrera S
                -Ex. Audi A5 Sportback, BMW E36 320iA Cabriolet, BMW E46 330CiA Cabriolet M-Sport II, BMW E36 320i Coupe, BMW E46 330Ci, BMW E46 320d Touring Individual, E46 318Ci, E36 318ti Compact, Mazda 323F

                Oma Connection
                Kaide Motorsport

                Comment

                • DriveFast
                  BTCF Member
                  • Apr 2010
                  • 165
                  • Turku

                  Tais tää paljonpuhuttu "kyyrä" olla tänää täällä Turunseudulla.. Ajelin tuossa töihin sellaista 85/80 ja huomasin, et takanatuleva auto saavutti aikamoista tahtia.. Jatkoin samaa vauhtia ja tää tuli sit tietysti ihan perseeseen kiinni, joku volkkarin touran oli kyseessä..

                  No eteen aukes sit sellainen reilun kilometrin suora ja kun ketään ei näkynyt vastaan tulevan, ni ajattelin sit olla kohtelias ja hidastaa vähän, et tuo pääsee ohi.. No hidastin 70km/h, tää tulee ihan puskuriin kiinni ja alkaa vilkutella valoja.. Vilautin sitten vilkkua ja oletin, että tää ymmärtää sen ns. "mee vaan ohi" -kehotukseks, no tää kiitti ja laittoi pitkät päälle sit kokonaan ja ajeli siinä samalla etäisyydellä.. Vilkuttelin jarruvaloja, ko en uskaltanut ihan jarrujen päälle hypätä, mut ei sit niin mitään vaikutusta.. Hetken oli kauempana ja sit taas tuli kiinni, pitkät päällä kokoajan..

                  Noo käännyin sit tältä tieltä pois ja "onnekseni" tää kaveri seuraa perässä.. Siinä oli sit koulualue ja rajoitus 40km/h, ajoin n. 45-50.. tää sankari päättää sit vihdoin, että NYT mun tehot riittää ja kaiken järjen mukaan ohitti mut sit jalkatiejakajan kohdalla, väärältä puolelta.. Rajoitus muuttui 80 ja tiehen tuli vähän mutkia. Touran ei enää kulkenutaan sitä 80 vaan meni suorat n. 90km/h ja hidasti mutkiin about 60km/h.. Ajelin sit siinä perässä reilummalla turvavälillä mitä hän, mut aattelin sen verran ottaa oppia hänen ajotavastaan, et ajelin kaikki valot päällä mitä keulasta vaan sattui löytymään.. Pari kilometriä mentiin, ni tuo kääntyi sitten sivutielle ja sain jatkettua työmatkaa kaikessa rauhassa.

                  On taas verenpaineet kohdallaan tänäkin aamuna... ja jossain muussa foorumissa varmasti taas puhutaan kuinka mulkkuja bemarikuskit ovat..
                  BMW 535d M-sport: Aiiivan vakio, vielä..
                  Exät:
                  BMW e46 330i: 231hp/300Nm
                  BMW 530dA e61 LCI -08: 270hp/600Nm
                  Audi UrS6 -96: 320hp / 450Nm
                  Audi UrS6 avant -96: 280hp / 400Nm

                  Comment

                  • MakeH
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2004
                    • 1170
                    • Vantaa

                    Toi perässä hiillostaminen on käsittämätön juttu kaupunkialueella. Luuleko ihmiset, että edellämenevä väistää tai ajaa nopeammin kun ajaa puskurissa kiinni? Ajelin tuossa Vantaalla Varistosta Petikkoon perinteistä nopeusrajoitus +5 kmh vauhtia, eli siis sopiva kaupunkialueelle, kun taksi liimaantui puskuriin. Rupesin pikkuhiljaa hidastamaan ja parin kilsan päässä mentiin n. 15kmh, siinä vaiheessa tolpparenki ymmärsi mistä kiikastaa.

                    Saman teki joku citymaasturi viimeviikolla. Pitkään jaksoi ajaa perässä, onnistuin vielä koukkaamaan hiekat pientareelta tuulilasille, mutta aivan perässä oli ajettava.

                    Comment

                    • GameOver
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2005
                      • 3026
                      • Sjundeå

                      Originally posted by MakeH View Post
                      Toi perässä hiillostaminen on käsittämätön juttu kaupunkialueella. Luuleko ihmiset, että edellämenevä väistää tai ajaa nopeammin kun ajaa puskurissa kiinni? Ajelin tuossa Vantaalla Varistosta Petikkoon perinteistä nopeusrajoitus +5 kmh vauhtia, eli siis sopiva kaupunkialueelle, kun taksi liimaantui puskuriin. Rupesin pikkuhiljaa hidastamaan ja parin kilsan päässä mentiin n. 15kmh, siinä vaiheessa tolpparenki ymmärsi mistä kiikastaa.

                      Saman teki joku citymaasturi viimeviikolla. Pitkään jaksoi ajaa perässä, onnistuin vielä koukkaamaan hiekat pientareelta tuulilasille, mutta aivan perässä oli ajettava.
                      Mä taasen törmäsin vastaavaan eilen illalla länsiväylällä. rajoitus 80km/h, ja itellä vauhtia 90km/h. Vauhdilla tullaan perseeseen kiinni, vaikka vasen kaista on tyhjä. Tipautin sitten syöttövikasella pajerolla kolmosen tupaan ja päästelin "tappia" vasten hetken aikaa. Kulki silti sen saman 90, mutta päästi suht tömäkät käryt päälle...

                      Vittumaista toki mutta "mähän vaan yritin päästä alta pois..."
                      Last edited by GameOver; 23-11-2011, 10:14.
                      -22 Lexus ES300h
                      -08 Subaru Impreza

                      ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

                      Comment

                      • pere
                        Bimmer Rookie
                        • May 2009
                        • 172
                        • Berlin

                        Originally posted by Miltzu View Post
                        Kyllä taas muistutti tänään et miks ennen neljää ei kannata lähteä töistä. Tampereelta ohitustielle rampissa mentiin jonossa 30 km/h ja jonon keulilla ihmeteltiin et on se jännä kun on vaikee liittyy tohon motarille liikenteen sekaan. :think
                        Eikun pitää lähteä töistä niin, että on jo kolmelta kotona. Saa ajaa sekä töihin päin, että takaisin kotiin ihan yksin ja rauhassa Näin ainakin Kangasala-Hervanta-Kangasala-välillä.
                        e61 535dAT -08

                        ex: e39 530dAT -03, e39 540iA -99

                        Comment

                        • Miltzu
                          BTCF Member
                          • May 2008
                          • 2476
                          • Finland

                          Originally posted by MakeH View Post
                          Toi perässä hiillostaminen on käsittämätön juttu kaupunkialueella. Luuleko ihmiset, että edellämenevä väistää tai ajaa nopeammin kun ajaa puskurissa kiinni?
                          Samaa oon miettiny motarilla, viimeks eilen tolla samaisella reissulla mistä jo itkin aiemmin Ajoin vasentaa kaistaa ihan suht reilua nopeutta, toki edessä meni autoja että ihan vapaasti ei päässyt ajamaan. Oikealta kaistalta sitten pujahtaa mun taakse pakettiauto niin että hetkeen ei takalasista näkynyt mitään muuta kun sen pakun keula Asiallinen turvaväli kun mittarinopeutta kuitenkin n. 115 km/h ja liikennettä ihan sopivasti!

                          Originally posted by pere View Post
                          Eikun pitää lähteä töistä niin, että on jo kolmelta kotona. Saa ajaa sekä töihin päin, että takaisin kotiin ihan yksin ja rauhassa Näin ainakin Kangasala-Hervanta-Kangasala-välillä.
                          Mä teen yleensä 9-to-5 (tai pikemminkin 10-to-6), pääsee kans aika tyhjillä teillä ajamaan.

                          Comment

                          • Laku
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2007
                            • 17495
                            • Turku

                            Originally posted by pere View Post
                            Eikun pitää lähteä töistä niin, että on jo kolmelta kotona. Saa ajaa sekä töihin päin, että takaisin kotiin ihan yksin ja rauhassa Näin ainakin Kangasala-Hervanta-Kangasala-välillä.
                            Sähän asut Berliinissä .

                            Sain aamulla ykköstiellä katsella keskaria, kun ohitin liian hitaasti (valojen välkyttelyä sitä ennen) ja hyppäsin sankarin "eteen" ohittaakseni. Kaveri laittoi 10-vuotiaan Corollan kaasun pohjaan ohittaessaan mut ja jatkoi samaa tahtia . Toivottavasti sai ylinopeussakot . Tällä kertaa en provosoitunut, vaan jatkoin vakkari päällä matkantekoa kuten ohituksen aikanakin .
                            Näillä mennään:
                            - BMW E81 118i since 2017
                            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                            Comment

                            • janwe30
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2011
                              • 33
                              • .

                              Originally posted by DriveFast View Post
                              Tais tää paljonpuhuttu "kyyrä" olla tänää täällä Turunseudulla.. Ajelin tuossa töihin sellaista 85/80 ja huomasin, et takanatuleva auto saavutti aikamoista tahtia.. Jatkoin samaa vauhtia ja tää tuli sit tietysti ihan perseeseen kiinni, joku volkkarin touran oli kyseessä..

                              No eteen aukes sit sellainen reilun kilometrin suora ja kun ketään ei näkynyt vastaan tulevan, ni ajattelin sit olla kohtelias ja hidastaa vähän, et tuo pääsee ohi.. No hidastin 70km/h, tää tulee ihan puskuriin kiinni ja alkaa vilkutella valoja.. Vilautin sitten vilkkua ja oletin, että tää ymmärtää sen ns. "mee vaan ohi" -kehotukseks, no tää kiitti ja laittoi pitkät päälle sit kokonaan ja ajeli siinä samalla etäisyydellä.. Vilkuttelin jarruvaloja, ko en uskaltanut ihan jarrujen päälle hypätä, mut ei sit niin mitään vaikutusta.. Hetken oli kauempana ja sit taas tuli kiinni, pitkät päällä kokoajan..

                              Noo käännyin sit tältä tieltä pois ja "onnekseni" tää kaveri seuraa perässä.. Siinä oli sit koulualue ja rajoitus 40km/h, ajoin n. 45-50.. tää sankari päättää sit vihdoin, että NYT mun tehot riittää ja kaiken järjen mukaan ohitti mut sit jalkatiejakajan kohdalla, väärältä puolelta.. Rajoitus muuttui 80 ja tiehen tuli vähän mutkia. Touran ei enää kulkenutaan sitä 80 vaan meni suorat n. 90km/h ja hidasti mutkiin about 60km/h.. Ajelin sit siinä perässä reilummalla turvavälillä mitä hän, mut aattelin sen verran ottaa oppia hänen ajotavastaan, et ajelin kaikki valot päällä mitä keulasta vaan sattui löytymään.. Pari kilometriä mentiin, ni tuo kääntyi sitten sivutielle ja sain jatkettua työmatkaa kaikessa rauhassa.

                              On taas verenpaineet kohdallaan tänäkin aamuna... ja jossain muussa foorumissa varmasti taas puhutaan kuinka mulkkuja bemarikuskit ovat..
                              Just tollaset kyrvät vituttaa ja tuntuu et turussa just näitä liikkuu ja liikaa.. Melkee joka toinen päivä on tälläisiä sankareita vastassa

                              Comment

                              • pere
                                Bimmer Rookie
                                • May 2009
                                • 172
                                • Berlin

                                Originally posted by Laku View Post
                                Sähän asut Berliinissä .
                                Juu, täällä on ihan turha kuvitellakaan tulevansa autolla töihin, riippumatta siitä mihin aikaan on liikenteessä. Konttori on keskustassa, niin parkkipaikkaa ei löydy, vaikka olisit liikkeellä keskellä yötä... Sen sijaan saan nauttia bussi + s-bahn yhdistelmästä tunnin suuntaansa joka päivä :P

                                Mitä itse topicciin tulee, niin täällä päin ei noita kotipoliiseja ainakaan pahemmin liikenteessä taida olla, sen verran reippaalla vauhdilla porukka menee koko ajan pikkuteilläkin ohi paikassa kuin paikassa. Saa olla itse tien tukkona, kun ei koko ajan viitsi ajaa ihan niin kovaa kuin vehkeistä saa irti...
                                e61 535dAT -08

                                ex: e39 530dAT -03, e39 540iA -99

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎